Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 112 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 2234
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Parasound er konge og sexy på engang, de lyser så fint også.
    Det gjør de, men min erfaring er at A21 kan være litt tam i bunnen. Derfor lurer jeg på hvorfor Daniel valgte denne ble valgt over NAD Master
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det gjør de, men min erfaring er at A21 kan være litt tam i bunnen. Derfor lurer jeg på hvorfor Daniel valgte denne ble valgt over NAD Master
    Å? Er det ikke nok trøkk i denne saken? Jeg trodde disse kassene leverte i bøtter og spann jeg, har hørt på nad master og synes ikke den dunka så godt heller. Det er jo noen koselige SVS tuber der, så det blir vel noe bass. Tror du ikke det a Einar?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A21 leverer bra med dynamikk etter min erfaring, men kan være litt snill i nedre Hz området. Dette kommer jo litt an på resten av oppsettet også. Spilles det stereo med sub har det jo ingen betydning
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flott kino Daniel ! Grattis med en herlig utstyrsliste .

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Her skjer det ting. Hva har Parasound som du savnet med NAD??
    Den er noe mer detaljert i toppen kontra NAD. Men den mangler absolutt ingenting i bunn. Drar Dali`ne meget bra. Godt skyv i bassen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Utrolig flott kino Daniel ! Grattis med en herlig utstyrsliste .
    Takk for det du

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

A21 leverer bra med dynamikk etter min erfaring, men kan være litt snill i nedre Hz området. Dette kommer jo litt an på resten av oppsettet også. Spilles det stereo med sub har det jo ingen betydning
    Tubene brukes kun til film. Men rommet mitt er heller ikke så stort, så bass er det.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om rommet ditt er lite så er det i hvertfall skikkelig pent og gjennomført, det skal du ha Daniel og dette ligger det skikkelig sjel i og ikke snakke om de flotte komponentene. Du har det beste dali oppsettet her på forumet, og det oser det respekt og du skal føle deg godt på nivået til ultra lekkert her altså.

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

busy business-nisse

Er du veldig optatt om dagene/kveldene? Trodde en invitasjon skulle komme rimelig kjapt etter effekt på senteren. Er sååååå klar for film hos deg en dag. Eller her hos meg for all del...

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattsi Daniel....IGJEN må jeg vel si :-) ...hva som skal bli neste steg hos deg nå blir vanskelig å tippe! Virkelig strøkent dette!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Grattsi Daniel....IGJEN må jeg vel si :-) ...hva som skal bli neste steg hos deg nå blir vanskelig å tippe! Virkelig strøkent dette!
    Takk takk. Neste steg ja. Si det. Kommer vel på noe snart

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Nyskjerrig

Har akkurat sett Sin City på BD med DTS HD Mater lydspor. Fy f... for en lyd, og hvilken dynamikk. Har ikke hørt senterkanalen så rå på lang tid
    Men sitter nå å lytter på musikk. Låter topp og er meget fornøyd. Men er det 100% opptimalt? Nei, det blir det vel aldri. Jakten på noe bedre vil alltid være her. Bruker pr i dag Denon 3808 som pre-amp til musikk. Er jo kjent at Onkyo 806,876 og spes 906 er meget bra på musikk. Disse passer vel godt til Dali som jeg har lest. Varm og fyldig lyd. Samme gjelder vel Yamaha, spes DSP Z11. Men den er alt for dyr for meg. Hva med lillebror Yamaha DSP Z7?? Den virker spendende. Har også hatt Arcam C31 i tankene en stund også. Dette er jo en ren pre-amp med prosessorinngang. Men om den passer sammen med resten av utstyret vet jeg ikke. Er det noen som vet åssen reciverne som er nevnt er i forhold til Denon som pre-amp på musikk. Og vet noen om Arcam passer sammen med Parasound og Marantz?
    Håper på innspill her.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du skal kjøre på en Yamaha Z7 eller Z11, det kler nok utstyret ditt penest vil jeg tro. Yamaha er jo helt konge på film selv om jeg savner litt nyere utseende på de receiverne, ellers er dem ikke til å konke mot når det gjelder film. Tror ikke du vil sippe under en film med Yamaha som lydbringer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes du skal kjøre på en Yamaha Z7 eller Z11, det kler nok utstyret ditt penest vil jeg tro. Yamaha er jo helt konge på film selv om jeg savner litt nyere utseende på de receiverne, ellers er dem ikke til å konke mot når det gjelder film. Tror ikke du vil sippe under en film med Yamaha som lydbringer.
    Z11 er ikke akkurat gratis. For å være helt ærlig så er det Z7 som er i kikkerten. Welcome to L-Sound! har bra pris på den.
    Men hva skiller disse tro? Utenom precense og 11 kanaler?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Z11 er ikke akkurat gratis. For å være helt ærlig så er det Z7 som er i kikkerten. Welcome to L-Sound! har bra pris på den.
    Jeg har ikke noe peilling på Yamaha's sine produkter, men jeg tror du kommet meget langt med en Z7. Det er hakket bedre enn Denon's rimelige modeller, jeg synes Denon leverer så slapt lydbilde atte. De har ikke nok strøm i kassa til å drive no, må nok hardere kost til da får å få ut det maksimale. Det var en meget pen pris på den Z7'n så om penga er der hadde jeg ikke nølt.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lurer jeg også på. Vurderer sterkt denne som arvtager for 3800, men er usikker på hvor den legger seg mellom 3900 og Z11
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det lurer jeg også på. Vurderer sterkt denne som arvtager for 3800, men er usikker på hvor den legger seg mellom 3900 og Z11
    Da lurer vi på det samme Einar Tanken har streifet meg. Z11 blir for dyr. men har Z7 flere av egenskapene til Z11? Eller er 3900 veien å gå om forskjellen fra 3900 ikke er så stor.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jeg har ikke noe peilling på Yamaha's sine produkter, men jeg tror du kommet meget langt med en Z7. Det er hakket bedre enn Denon's rimelige modeller, jeg synes Denon leverer så slapt lydbilde atte. De har ikke nok strøm i kassa til å drive no, må nok hardere kost til da får å få ut det maksimale. Det var en meget pen pris på den Z7'n så om penga er der hadde jeg ikke nølt.
    Denon er ikke av det mest strømsterke på markedet. Men det er jammen ikke Yamaha heller. Med det får så være. Skal brukes til å dra tre bakkanaler likevel.

Intermediate zantrix sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    640
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med pioneer lx 81 eller noe da? Tror den også er veldig god! Synst du har en sykt rå kino, tipper du snart får besøk av et blad Lykke til med valget!

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da lurer vi på det samme Einar Tanken har streifet meg. Z11 blir for dyr. men har Z7 flere av egenskapene til Z11? Eller er 3900 veien å gå om forskjellen fra 3900 ikke er så stor.
    For 10 lapper ekstra bør den ha endel å skilte med for å være verd differansen, men etter å ha hatt Z11 en liten periode ble 3800 en nedtur. 3900 er derfor ikke noe alternativ for meg.
    Venter spent på noen tester av Z7
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Side 38 av 112 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 98 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •