Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 112 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 2234
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nå, har du fått testet Nad'en noe mer? Hva synes du?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du og jeg vet jo hvor bra den spiller! Mannen sitter garantert klistret i kinostolen sin! Ikke forstyrr stakkaren! Han kommer fram om noen uker og vil ha Grandis, kanskje han har tid til en liten post da...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hjalmarjalla
    Nå, har du fått testet Nad'en noe mer? Hva synes du?
    Hei. Det spiller vanvittig bra. Er superfornøyd. Trodde egentlig ikke jeg skulle bli det med Nad. Men der tok jeg feil. Varm og herlig klangbalanse. Ganske likt som Parasound. Fyldig bass som overlapper bra med nedre registeret til mellomtonen. Det får fra dybde i stemmer til å komme godt frem.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Du og jeg vet jo hvor bra den spiller! Mannen sitter garantert klistret i kinostolen sin! Ikke forstyrr stakkaren! Han kommer fram om noen uker og vil ha Grandis, kanskje han har tid til en liten post da...
    Der har jeg sittet et par timer nå ja
    Nad`n blir såpass varm at jeg har med Grandisen inn på gutterommet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Siden jeg har blitt Nad frelst så har jeg satt meg i ventemodus på M15 HD.
    Denne må jeg bare ha. Kan vel tenke meg den løfter lydbildet noen hakk kontra Denon når det kommer til to kanals musikk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Siden HFK i Oslo får inn mellommodellen av BD spillerne sine i morgen så skal jeg raske med meg en i morgen. Filmer er kjøpt inn, så da blir det bare å storkose seg i godstolen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da er Blu-ray spilleren til Denon på plass. Det ble modellen med betegnelse 2500. Synes ikke bildet ble noe bedre på HD matrialet enn min gamle Toshiba. Den er da helt stillegående kontra XE1. Men på SD matrialet er den hakket over Toshiba. Synes flyten i bildet er bedre. Ingen støy. Den skal selvfølgelig testet nøye utover helgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo Daniel
    Hva ble din endelige dom. Har selv også kjøpt denne og er veldig fornøyd.
    Nå har ikke jeg en projektor som tar frem potensialet i spilleren.
    Ser det har blitt helomvending på utstyrsfronten din, det ser utrolig bra ut.
    Har lydbildet blitt totalt forvandlet, eller er det nyanser pluss litt til?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av JLj
    Hallo Daniel
    Hva ble din endelige dom. Har selv også kjøpt denne og er veldig fornøyd.
    Nå har ikke jeg en projektor som tar frem potensialet i spilleren.
    Ser det har blitt helomvending på utstyrsfronten din, det ser utrolig bra ut.
    Har lydbildet blitt totalt forvandlet, eller er det nyanser pluss litt til?
    Takk for det du Er super fornøyd med BD spilleren. Den er meget bra på PJ`n min. Jeg så ingen forskjell på den og Toshiba xe1 på HD matriale. Men den imponerte meg veldig på vanlig DVD. Som sagt bedre enn Toshiba`n. Det er jo også en helt annen kvalitetsfølelse over Denon. Men om den er bedre på BD enn de andre spillerne på markedet vet jeg ikke. Men jeg måtte bare ha en
    Det har blitt en liten helomvending kan du si. Kan si med hånden på hjerte at Dali passer min musikksmak bedre enn B&W. Elektronikken er det minimale forskjeller på. Helt klart at det er HT som gjør det største utslaget. Låter varmere og dynamikken er helt ekstrem. Stemmer kommer veldig bra frem og det er lettere å skille ut instrumentene. Meget fornøyd med valget. Du må gjerne ta turen innom om du er i området en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbudet. Det skal jeg ha i tankene framover.

Ble et sånn må ha fenomen for meg også med en gang jeg så den. Har lengtet en stund etter å få se HD formatet i displayet på recieveren.

Har spilt en og annen blu ray på PS3, men ble mer komfortabel nå når overføringen er bitstream. Sikkert psykisk, men jeg synes både lyd og bilde ble noe bedre.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Snuser litt på YBA YC201. Noen som har fått testet ut denne hjemme i sine oppsett?

Intermediate amazon1969 sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    569
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Snuser litt på YBA YC201. Noen som har fått testet ut denne hjemme i sine oppsett?
    Sinnsykt så du handler for tia... vunnet i lotto :wink:

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har den hjemme as we speek. Sender deg en PM
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av amazon1969
    Sinnsykt så du handler for tia... vunnet i lotto :wink:
    Hadde jeg bare gjort det Regner med å få noen kr for min Marantz spiller om jeg går for bytte.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da har det blitt noen timer med testing av YBA YC201 opp mot Marantz SA15-S1.
    Har testet mange forskjellige typer musikk, alt fra Pink Floyd til In Flams samt noe pop musikk. Kan si at spillerne ikke er så ulike. Lydsignaturen er ganske så varm og behagelig hos begge. Spesielt den nedre delen av mellomtonen og det gode skyvet i bassen. Men den vesentlige forskjellen er at selve lydbildet blir noe tilbaketrukket på YBA spilleren. Stemmer og instrumenter trekkes bort fra lytteposisjon. Stemmer etc kommer liksom nermere sweetspot under lytting med Marantz`n. Men for denne gang blir Marantz spilleren stående en liten stund til.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert oppsett du har! Kan man slå av de blå lysene på Nad M25? Jeg skal ha samme frontrekka bortsett fra MS5 i front (RS3 bak) og lurer på om M25 kan være noe for meg også når kinoen min blir ferdig...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    Lekkert oppsett du har! Kan man slå av de blå lysene på Nad M25? Jeg skal ha samme frontrekka bortsett fra MS5 i front (RS3 bak) og lurer på om M25 kan være noe for meg også når kinoen min blir ferdig...
    Takk for det du De fine 8 blå diodene kan man ikke slå av eller dimme ned. Tenkte å legge en smal tynn sotet folie over de. Kan bli litt i det meste laget med så mye lys. Men men, slik er det nå bare. Hadde jeg hatt plass, så hadde jeg nok MS5 overtatt plassen til MS4. Men er superfornøyd med MS4. Nad Master passer meget godt til Dali. Spes Helicon og Euphonia. Har ganske så lik lydsignatur som Parasound Halo serien. MS5 krever masser av krefter for å spille bra. Det flotte er at de kan tri-ampes. Da har du en reservekanal til overs på Nad`n.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vurdere selv om MS5 rett og slett blir for store for mitt rom også (520x355x205h) og da muligens gå ned til MS4 i front. Ellers må det bli 2 stk M25 slik at jeg kan tri-ampe front og bi-ampe resten og fortsatt ha kanaler til overs for utvidelse til 7.1. Men de lysene må jeg gjøre noe med i tilfelle. Selv om det høres litt drøyt ut så hadde jeg rett og slett dratt frem sprittusjen jeg altså...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Må vurdere selv om MS5 rett og slett blir for store for mitt rom også (520x355x205h) og da muligens gå ned til MS4 i front. Ellers må det bli 2 stk M25 slik at jeg kan tri-ampe front og bi-ampe resten og fortsatt ha kanaler til overs for utvidelse til 7.1. Men de lysene må jeg gjøre noe med i tilfelle. Selv om det høres litt drøyt ut så hadde jeg rett og slett dratt frem sprittusjen jeg altså...
    Er nok i knappeste laget det ja. To stk M25 hadde vært konge det. Må bygge på huset snart jeg. Får rare tanker av slikt Du blir garantert ikke skuffet av MS4. Du får isåfall utnyttet de fult ut med den str på rommet du har. Mitt er B:310 L:470 H:210 og synes det spiller meget bra. Men kunne ønske jeg hadde litt bedre plass.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men de lysene må jeg gjøre noe med i tilfelle. Selv om det høres litt drøyt ut så hadde jeg rett og slett dratt frem sprittusjen jeg altså...
    He he he..har denne jeg også, og må si spritusjen har vært vurdert. Bare redd det ikke dekker tilstrekkelig slik at det blir "flekkete" lys.

og ja, jeg er enig....lysene er intense!! Når en ser film blir de svært dominerende, og blikket blir "dratt i mot dem" :-)...MEN..du verden som den virker :-)

Side 33 av 112 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 73 83 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •