Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 112 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 2234
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Var å tittet på den på lørdag, Fikk ikke hørt på den. Synes heller ikke den var noe særlig å se på. Kammerat av meg (MR myagi) her på forumet har 926, og jeg er meget imponert over lyden. Fikk en meget god pris av Andre på HIFIhuset på både 926 og CC901.
    Har du hørt disse hos Lars burde det jo være greit. CC901 er også en veldig god center.
    Grunnen til at jeg selv gikk bort fra B&W var at en god center kostet alt for mye. Syntes HTM-centern ble litt puslete.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Har du hørt disse hos Lars burde det jo være greit. CC901 er også en veldig god center.
    Grunnen til at jeg selv gikk bort fra B&W var at en god center kostet alt for mye. Syntes HTM-centern ble litt puslete.
    Ja det er sant det. Får se hva det blir

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten svakhet med 700-serien til B&W er senteren HTM7. HTM7 ligner mest på 704, tror jeg. Har hørt flere som har 703 og HTM7 si at de merker forskjell i lydbildet. Personlig gjør jeg det ikke, men er heller ikke veldig kresen når det kommer til film. Kjøper du en senter i 800 serien, kan du plutselig ende opp med en senter som er for god i forhold til 703ene. Har hørt noen kjøpe en 703 til som de bruker som senter. Lydmessig er vil det være det beste, men det ser jo litt rart ut.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile :)

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    En liten svakhet med 700-serien til B&W er senteren HTM7. HTM7 ligner mest på 704, tror jeg. Har hørt flere som har 703 og HTM7 si at de merker forskjell i lydbildet. Personlig gjør jeg det ikke, men er heller ikke veldig kresen når det kommer til film. Kjøper du en senter i 800 serien, kan du plutselig ende opp med en senter som er for god i forhold til 703ene. Har hørt noen kjøpe en 703 til som de bruker som senter. Lydmessig er vil det være det beste, men det ser jo litt rart ut.
    Men som jeg skrev i et av de første innleggene så hadde jeg egentlig tenkt på 704 sammen med HTM7. Men musikk er meget viktig for meg, og som andre skriver her så virker det som 703 er en bedre HT enn 704 når det kommer til musikk. Må vel bli et løft fra 604S3 og LCR 600. Kunne jo tenke meg en HTM2. Den har vel den samme FST mellomtonen som 703. Men prisen da? 20K for en senter. Kona hadde tatt livet av meg. Men sånn generelt, er du fornøyd med HTM7?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men som jeg skrev i et av de første innleggene så hadde jeg egentlig tenkt på 704 sammen med HTM7. Men musikk er meget viktig for meg, og som andre skriver her så virker det som 703 er en bedre HT enn 704 når det kommer til musikk. Må vel bli et løft fra 604S3 og LCR 600. Kunne jo tenke meg en HTM2. Den har vel den samme FST mellomtonen som 703. Men prisen da? 20K for en senter. Kona hadde tatt livet av meg. Men sånn generelt, er du fornøyd med HTM7?
    Ja jeg er fornøyd HTM7, mer er som sagt ikke så veldig kresen på området. Hører jo andre som ikke er fornøyd. Hadde i mitt forrige oppsett også en senter som ikke matchet frontene. Kan godt tenkes at hvis jeg hadde hørt en senter som matchet 703 100%, så hadde det blitt en nedtur med HTM7 etterpå. Så det kan tenkes at jeg lever i lykkelig uvitenhet. Jeg prioterer uansett musikk.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et kjempeskritt fra 604 til 703 som er en mye bedre ht. Det er synd B&W ikke har en center i klassen mellom HTM7 og HTM4. Det hadde nok vært et stort marked for den
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et kjempeskritt fra 604 til 703 som er en mye bedre ht. Dete r synd B&W ikke har en center i klassen mellom HTM7 og HTM2. Det hadde nok vært et stort marked for den
    Vill en HTM4S vært bedre enn en HTM7, tross at begge har kun en 6,5"?

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vill en HTM4S vært bedre enn en HTM7, tross at begge har kun en 6,5"?
    I forhold til pris burde den være en bedre ht, men jeg synes fortsatt den er i minste laget. Du får nok mer valuta og morro for pengene i en CC901. Den blir mer i samme gate som HTM7
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

I forhold til pris burde den være en bedre ht, men jeg synes fortsatt den er i minste laget. Du får nok mer valuta og morro for pengene i en CC901. Den blir mer i samme gate som HTM7
    Kunne vel ha tenkt meg CC901 og 926. Men det sies at 926 ikke kan stå for nær hverken side eller bakvegg? Stemmer dette?
    Takk for svar forresten

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke si at 926 er mer følsom for dette enn andre høyttalere. Marantz har jo hatt 926 og hans rom er absolutt ikke av de største. Det spilte allikevel veldig bra hos ham så det burde ikke være noe stort problem. DevilEj kan sikkert si noe om dette han også...

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av homecinema
    Vil ikke si at 926 er mer følsom for dette enn andre høyttalere. Marantz har jo hatt 926 og hans rom er absolutt ikke av de største. Det spilte allikevel veldig bra hos ham så det burde ikke være noe stort problem. DevilEj kan sikkert si noe om dette han også...
    Jeg har heller ikke opplevd dette som noe problem hverken hos meg eller hjemme hos Marantz. Den burde hvertfall ikke være mer følsom for bakvegg enn B&W eller andre merker. 926 har dessuten refleksportene i front
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Jeg har heller ikke opplevd dette som noe problem hverken hos meg eller hjemme hos Marantz. Den burde hvertfall ikke være mer følsom for bakvegg enn B&W eller andre merker. 926 har dessuten refleksportene i front
    Har hørt at det kan bli problemer med diskanten. Kan du ikke ta en titt på min kino og se på plasering av front HT. 703 eventuelt 926 må stå som 604 gjør på bildene

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det burde gå greit med både 703 og 926. 703 har heller ikke bassporter bak.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med homecinema her. Både 703 og 926 burde fungere like bra som 604 med denne plasseringen. Det er jo generelt en fordel med litt mer rom rundt høyttalerene, men det blir jo det samme uansett hvilket merke du velger å gå for. Med en 1090 har du hverfall nok power å ta av. Kan du ikke låne 926ene til Lars og teste dem i rommet ditt. Eventuelt låne et par av Andrè. Da finner du jo ut hvordan de spiller iforhold til 604. Fungerer det ikke er jo valget av 703 enkelt
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Enig med homecinema her. Både 703 og 926 burde fungere like bra som 604 med denne plasseringen. Det er jo generelt en fordel med litt mer rom rundt høyttalerene, men det blir jo det samme uansett hvilket merke du velger å gå for. Med en 1090 har du hverfall nok power å ta av. Kan du ikke låne 926ene til Lars og teste dem i rommet ditt. Eventuelt låne et par av Andrè. Da finner du jo ut hvordan de spiller iforhold til 604. Fungerer det ikke er jo valget av 703 enkelt
    Lars mener at 926 ikke vil spille bra hos meg. Mener at de er for store. De er jo egentlig ikke så mye større med tanke på elmentene i 604. Er vel snakk om noen cm i høyde forskjell. Han mener at diskanten ville få problemer siden høyttalerne må stå inntil bak og sidevegg. Ikke vet jeg. Skal ikke bruke Rotel på electra hvis det blir de, men jeg regner med at det blir Rotel hvis jeg kjøper 703. Får ta en prat med Andre igjen, så får jeg høre hva han mener om saken. Takk for hjelpen

Newcomer taita sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vurderer også 703. Hva slags bakhøytalere anbefales her? B&W her også?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi. Har sett på bildene av hjemmekinoen din. Dette blir ikke enkelt. 703ene bør stå minst 50cm utifra sidevegg og frontvegg. Anbefaler deg å kjøpe høyttalere som passer til rommet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Oi. Har sett på bildene av hjemmekinoen din. Dette blir ikke enkelt. 703ene bør stå minst 50cm utifra sidevegg og frontvegg. Anbefaler deg å kjøpe høyttalere som passer til rommet.
    Hei. Det burde jo egentlig 604 gjøre også. Men det fungerte utmerket. Selvfølgelig hadde det vært bedre opptimalt å satt de lenger ut fra veggen.
    Men 703 er jo litt mindre da. Burde jo gå greit da

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Sitat Opprinnelig postet av taita
    Jeg vurderer også 703. Hva slags bakhøytalere anbefales her? B&W her også?
    Hei. Hadde nok valgt samme merke på bak HT som front HT. Er min mening da

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da har jeg bestemt meg. Kommer til å kjøpe B&W 703. Så var det et sluttrinn da. Har hatt både Rotel og Vincent på B&W, og det fungerte meget bra. Kunne vært morro å prøve noe annet. Noen som har andre forslag?

Side 2 av 112 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 12 22 32 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •