Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 112 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 2234
    Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Kjøpte en Parasound NC 2100 preamp i dag. Tenkte dette skulle løfte lydbilde i stereo kontra Denon 2808. Det som er pluss er jo at den har prosessorinngang. Men nå etter ca 4 timers testing så synes jeg ikke det er store forskjellen. Noen nyanser her og der, men ikke mer enn det. Har hørt mange typer forskjellig musikk, og gjentatt da de samme sporene både med Denon og Parasound. Har for en tid tilbake byttet både lydkilde og sluttrinn. Synes det var sluttrinnet som utgjorde en markant forskjell. Det var meget stor forskjell mellom Parasound Halo og 2 stk Lyngdorf SDA 2175 (biampet) på frontene mine. Samme var det med CD spiller valget. Hadde SA15 S1 og CD1 fra Lyngdorf til test over et par dager. Der var det noe mindre forskjell. Valget falt på Marantz, det også pga utseende. Men synes det hele er rart at jeg ikke skulle høre forskjell på Denon 2808 og NC 2100 som preamp.
    Jeg var veldig imponert over denne når jeg satte meg ned første gangen og hørte på den, men etter å ha roet meg ned (og muligens placebo-effekten hadde dempet seg en del), kom jeg fram til at produktet ikke var den oppgraderingen jeg var på utkikk etter allikevel. I mine ører er den lydmessig veldig nær Yamaha RX-V1800, både i dynamikk og generell klang. Det er nok begrenset hva man kan forvente til 5-6000.
    Jeg returnerte min til forhandler og endte opp med en Arcam C31, som jeg er betydelig mer fornøyd med (men til 3x prisen skulle det også bare mangle).

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av KlipschJan
    Jeg må si meg meget uenig i det du har opplevd med denne pre. Her hos meg har jeg brukt Denon 4308 som pre inntil jeg fikk NC2100 i hus. Meget stor forskjell her. Mer dynamikk,kjempe løft i perspektiv og dybde. Og en gain som er helt rå. Kombiner denne med NC2250 og det er helt knæsj.

Dette kjøres i kombo med Klipsch,enn drømme kombo som er virkelig musikalsk og funksjonsrik.

"Denon som pre i 2 kanaler,er som lommeradio i forhold til Para NC2100 i 2 kanaler" Dynamikk,dynamikk og atter dynamikk. Hva skal man med sub....??

I 2 kanaler er dette helt villt,og så har man denne bypass funkjsonen som gjør allt til en drøm i enn hjemmekino. Dette fungerer uproblematisk og det er gøy å vite at man faktisk kan ha 2 kanaler eksternt fra hjemmekinoen i samme oppsett.

Meget fornøyd er jeg ihvertfall.
    Det er ikke noe som er bedre enn at det funker bra hos deg. Er faktisk litt overrasket selv at det ikke var særlig forskjell. Hadde store forventninger til dette. Burde jo også være en god kombo med Halo A21.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men synes det hele er rart at jeg ikke skulle høre forskjell på Denon 2808 og NC 2100 som preamp.
    Jeg hørte ikke forskjell på verken Denon AVR-2807 eller AVR-4308 som pre-amp sammenlignet med pre-ampen i Bladelius Thor. Thor ble derfor solgt. Dette er ikke fordi Thor er dårlig på noe som helst vis, men det var rett og slett ikke noe poeng for mine ører. Jeg har vel også opplevd at bytte av effekttrinn slår mer ut enn bytte av forforsterker. Så jeg forstår godt hva du har opplevd (eller rettere sagt - ikke opplevd :-)).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av striky
    Jeg var veldig imponert over denne når jeg satte meg ned første gangen og hørte på den, men etter å ha roet meg ned (og muligens placebo-effekten hadde dempet seg en del), kom jeg fram til at produktet ikke var den oppgraderingen jeg var på utkikk etter allikevel. I mine ører er den lydmessig veldig nær Yamaha RX-V1800, både i dynamikk og generell klang. Det er nok begrenset hva man kan forvente til 5-6000.
    Jeg returnerte min til forhandler og endte opp med en Arcam C31, som jeg er betydelig mer fornøyd med (men til 3x prisen skulle det også bare mangle).
    Placebo-effekten kan ødelegge mye. Forventningene kan bli for store. Den imponerer jo i alle tester og får mye skryt her på AVF. Men som du skriver så begrenser det seg hva den leverer med tanke på prisen. Men for all del, det er vel uten tvil en god preamp. Mulig denne ikke passer meg, resten av utsyret og min musikksmak.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg hørte ikke forskjell på verken Denon AVR-2807 eller AVR-4308 som pre-amp sammenlignet med pre-ampen i Bladelius Thor. Thor ble derfor solgt. Dette er ikke fordi Thor er dårlig på noe som helst vis, men det var rett og slett ikke noe poeng for mine ører. Jeg har vel også opplevd at bytte av effekttrinn slår mer ut enn bytte av forforsterker. Så jeg forstår godt hva du har opplevd (eller rettere sagt - ikke opplevd :-)).
    Godt det er flere som opplever eller "ikke opplever" det samme som meg. Blir å levere denne tilbake ja. Ser da ikke helt poenget med å svi av så mange kr til ingen nytte.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Da var de etterlengtede Seam dempe panelene på plass. Suget etter bedre lyd i ren stereo kom endelig på plass. Etter mange timer med testing av NC 2100 pre-amp uten hell ble panelene montert. To stk på døra så kona også ble glad og en stk ved siden av hver front høyttaler. Skal ikke overdrive hvor bra det ble, men stemmer ble sentrert bedre og diskanten ble enda mer behagelig. Har fått testet ut litt nå og hører forbedringer. Så det er helt tydelig at man kan jobbe masse med rommet for oppnå godlyden.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Da er PB12 plus/2 solgt og to SVS tuber kommer inn. Skal bli stas det tenker jeg. Fikk også malt døra som de nye Seam panelene henger på. Fikk gjort det nå i kveld faktisk. Så nå er alt bare velstand.
    Da er det bare å få tatt turen ned til Arendal og Lsound og hentet tuber

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis!
    Dette blir vel konge!

Tipper du kommer til å like lydsignaturen fra tubene, ja.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med snart 2 tuber. Kjøpte 2 Pc tuber eg og men faktisk så saknar eg mine plus 2 no. Blir vell 2 Ultra kasser på meg i sommar.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Grattis med snart 2 tuber. Kjøpte 2 Pc tuber eg og men faktisk så saknar eg mine plus 2 no. Blir vell 2 Ultra kasser på meg i sommar.
    Åj da. Gjør jeg noe dumt nå? Grunnen til bytte er at jeg må ha plus/2 rett bak sweetspot. Men med to tuber kan jeg ha en i hvert hjørne bak.
    Uansett er vel to tuber det som skal til for å fjerne den hørbare plasseringen jeg sliter med nå. Bokser hører man nemlig lettere hvor befinner seg - spesielt når den står så nærme sofaen.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida. Tubene har ein smooth overgang og spelestil. Kan passa deg bra vil eg tru etter beskrivelsen din. Skal tune og forske litt i helga eg så det gledar eg meg til. Missforstå meg rett. Dei funkar enormt bra dei. :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg på kinoen din no. Du må og prøve å dra dine 804 fram og plassere tuben bak dei framme og. Har aldri likt subs bak. Prøvde med mine men dei kom fort fram igjen. Ein bedre intrigert løysning etter min meining.

Edit: Men subs ha alt med forsking og korleis du likar det. Vil tru du vil få ein fin sømløs overgang med PC tuben.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Såg på kinoen din no. Du må og prøve å dra dine 804 fram og plassere tuben bak dei framme og. Har aldri likt subs bak. Prøvde med mine men dei kom fort fram igjen. Ein bedre intrigert løysning etter min meining.

Edit: Men subs ha alt med forsking og korleis du likar det. Vil tru du vil få ein fin sømløs overgang med PC tuben.
    Skal prøve det. Men ulempem er at frontene blir stående litt lagt fram. Har ikke det største rommet ser du. Det er 3m bredt og 4,5 langt. Man skal uansett prøve

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste det som at det å plassere tubene bak frontene var utelukket fra din side.

Uansett vil jeg si at akkurat dét er jo den aller beste plasseringen du kan få. Jeg har aldri hørt et oppsett, der subene er plassert bak, har fungert bedre enn plassering i front.

Hadde jeg vært deg, ville jeg nok gjort så mye som mulig for å få plassert dem der.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer Som jeg sa tidligere, når du først har fått tanken i hodet er veien til lsound kort!

Blir spennende å høre hva du syns når du har fått kalibrert de, regner med jeg går for plus versjonen selv i løpet av året, må jo finne ut hva disse tubene er god for!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Jeg leste det som at det å plassere tubene bak frontene var utelukket fra din side.

Uansett vil jeg si at akkurat dét er jo den aller beste plasseringen du kan få. Jeg har aldri hørt et oppsett, der subene er plassert bak, har fungert bedre enn plassering i front.

Hadde jeg vært deg, ville jeg nok gjort så mye som mulig for å få plassert dem der.
    Det er egentlig utelukket, men!!! Tenkte å prøve likevel. Det er plasse til tubene, så jeg får se hvordan det kommer til å se ut å ha frontene dratt noe fram.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Gratulerer Som jeg sa tidligere, når du først har fått tanken i hodet er veien til lsound kort!

Blir spennende å høre hva du syns når du har fått kalibrert de, regner med jeg går for plus versjonen selv i løpet av året, må jo finne ut hva disse tubene er god for!
    Takk takk du Gleder meg enormt til å få hentet disse. Det jeg ikke gleder meg til er å pakke ned og levere plus/2. Tung da

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk du Gleder meg enormt til å få hentet disse. Det jeg ikke gleder meg til er å pakke ned og levere plus/2. Tung da
    Håper du ikke har tenkt og bære den alene? Da tror jeg du får et aldri så lite problem

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Håper du ikke har tenkt og bære den alene? Da tror jeg du får et aldri så lite problem
    Vet jeg er sterk, men ikke så sterk
    Har skaffet bærehjelp så det holder.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo

Da har du ikke vært hjemme til meg, for i front ble det total utfasning
    (skjønner poenget ditt dog)

Side 19 av 112 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 99 109 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •