Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 112 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 2234
    Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjønner godt det er en vanskelig problemstilling ja, vurderer pc-plus'n jeg også, men det blir ikke før senere i år

Tror nok du kommer langt sålenge du har x2 av pc versjonene helt egentlig

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Jeg stemmer for 2 ultra-tuber

....and here are the votes from the Globe-jury: 2 stk ultra-tuber

Hva viser landsoversikten for stemmegivningen nå da Daniel? :-D Tøft av deg å la oss bestemme !!

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel..... det er vel greit med litt headroom..... og mere dypbass.... :-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Skjønner godt det er en vanskelig problemstilling ja, vurderer pc-plus'n jeg også, men det blir ikke før senere i år

Tror nok du kommer langt sålenge du har x2 av pc versjonene helt egentlig
    Sant det. Enten to av den mellomste, 20-39 eller en Ultra først og så en til til våren Hadde vært stas det tenker jeg. Skal regne litt på dette i slutten av mnd.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    ....and here are the votes from the Globe-jury: 2 stk ultra-tuber

Hva viser landsoversikten for stemmegivningen nå da Daniel? :-D Tøft av deg å la oss bestemme !!
    Tenkte meg det ja Var vel Marantz som antaglig dro i gang dette. Burde stemt det samme selv.
    Men foreløpig har jeg stemt to stemmer imot

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ha ha Håper ikke det er stemmene som avgjør her. 2 ultra tuber blir i det drøyeste laget. Blir vel overkill på det lille kottet mitt. Har akkurat handlet varmepumpe + at jeg skal bli far i juli. Og det er DYRT!!! kan jeg si dere. Må passe på hva pengene går til om dagen. Men vil heller ikke selge PB12 plus/2 til gi bort pris.
    Sitter som sagt langt inne i tenkeboksen. Hva kan en ta for drøyt et år gammel plus/2 ?

Men en PC Ultra kontra PB12 Plus/2???
    Hvorfor så usikker?
    Du kan helt fritt velge selv. Tror du noen vil anbefale 2 av de minste istedenfor 2 stk Ultra Tro om igjen....
    Til og med Lassesen har fortalt deg forskjellen på plus2 kontra pc-ultra.
    Hvis du bare har råd til 1stk ultra nå, ville jeg ventet til du kan kjøpe 2. Integreringen av subben tror jeg vil bli lite forbedret ved å kun ha 1stk bak i et hjørne, men det er noe jeg tror. Det optimale er jo foran. Du sier jo selv at du bruker svært lite sub på musikk:-?
    Hovedgrunnen til alle som kjøper tuber, er jo at de går dypt/dypere og er lettere å integrere på musikk. Ikke at en plus2 ikke går dypt. Du sa selv at du opplevde at din plus2 gikk dypere enn pc-ultraene her på Hilton:-D
    Så flytt plus2-en i hjørnet så får du kanskje en forsmak på hvordan det er å ha den der. (den er ikke sååå tung )

Min stemme går for enda en plus2:twisted: eller 2 tuber. 1 er ikke et alternativ

ps: alle de forskjellige tubene(til og med de minste) er vistnok sterkt undervurdert

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte meg det ja Var vel Marantz som antaglig dro i gang dette. Burde stemt det samme selv.
    Men foreløpig har jeg stemt to stemmer imot
    HVA har du dobbelstemme du nå da :-D :-D

well....well....funderinga er en del av morroa...selv om det av og til kan ta nattesøvnen!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Hvorfor så usikker?
    Du kan helt fritt velge selv. Tror du noen vil anbefale 2 av de minste istedenfor 2 stk Ultra Tro om igjen....
    Til og med Lassesen har fortalt deg forskjellen på plus2 kontra pc-ultra.
    Hvis du bare har råd til 1stk ultra nå, ville jeg ventet til du kan kjøpe 2. Integreringen av subben tror jeg vil bli lite forbedret ved å kun ha 1stk bak i et hjørne, men det er noe jeg tror. Det optimale er jo foran. Du sier jo selv at du bruker svært lite sub på musikk:-?
    Hovedgrunnen til alle som kjøper tuber, er jo at de går dypt/dypere og er lettere å integrere på musikk. Ikke at en plus2 ikke går dypt. Du sa selv at du opplevde at din plus2 gikk dypere enn pc-ultraene her på Hilton:-D
    Så flytt plus2-en i hjørnet så får du kanskje en forsmak på hvordan det er å ha den der. (den er ikke sååå tung )

Min stemme går for enda en plus2:twisted: eller 2 tuber. 1 er ikke et alternativ

ps: alle de forskjellige tubene(til og med de minste) er vistnok sterkt undervurdert
    To stk plus/2 er uaktuelt. Men tenkte muligens å få solgt unna plus/2 nå å få mest mulig for den. Tingen at det gikk dypere hos meg var at jeg hadde to stk fase plugger i. Ikke nå lenger Som sagt skal dette vurderes noen uker til. Mulig jeg hadde brukt mer sub til musikk siden tubene går dypere. Da slipper jeg jo også å ha de rett bak ryggen. Vi får se hva det blir til. Ultra kunne blitt moro det, men ikke helt nødvendig. Blir det no så blir det to stk 20-39 .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HVA har du dobbelstemme du nå da :-D :-D

well....well....funderinga er en del av morroa...selv om det av og til kan ta nattesøvnen!!
    Klart det. Som trådstarter har en rett til dobbel stemme. Eller har alder noe å si???????? LoL

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Forresten kommer det 4 stk Seam paneler til meg i løpet av neste uke Leif Morten. Det blir bra. Posten hadde surret det til nok en gang for Frode Olsen.
    Typisk Posten.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten kommer det 4 stk Seam paneler til meg i løpet av neste uke Leif Morten. Det blir bra. Posten hadde surret det til nok en gang for Frode Olsen.
    Typisk Posten.

Bra....at panelene kommer mener jeg :-).....Nå skal du se at sideveggene dine "forsvinner" under 2 kanals nytelse! :-) 4 paneler i tak også nå ........ så er du der ;-) Skal bli spennende å høre dine lytteerfaringer!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Bra....at panelene kommer mener jeg :-).....Nå skal du se at sideveggene dine "forsvinner" under 2 kanals nytelse! :-) 4 paneler i tak også nå ........ så er du der ;-) Skal bli spennende å høre dine lytteerfaringer!
    Begynner med et panel på hver sidevegg. De to andre skal brukes på døra.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei på dere. Er det noen som har prøvd Dali Helicon på Parasound Halo serien? Tenkte å handle inn noen nye HT når feriepengene dukker opp.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hei på dere. Er det noen som har prøvd Dali Helicon på Parasound Halo serien? Tenkte å handle inn noen nye HT når feriepengene dukker opp.
    Ingen?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke synse, men ser ikke bort ifra at du vil sitte igjen med en fet varm lyd
    Du kan ikke ta med parasound'n på hfk da?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke synse, men ser ikke bort ifra at du vil sitte igjen med en fet varm lyd
    Du kan ikke ta med parasound'n på hfk da?
    Skal det. Skal jo tross alt begynne å jobbe der
    Tenkte bare om noen hadde hørt kombinasjonen. Fet varm lyd er ikke å forakte.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiai! Fulltid eller deltid? Uansett bør du lære de litt service holdninger

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aiai! Fulltid eller deltid? Uansett bør du lære de litt service holdninger
    Fulltid ja. Skal jobbe som AV montør. Skal lære de masse nyttig om hifi

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Kjøpte en Parasound NC 2100 preamp i dag. Tenkte dette skulle løfte lydbilde i stereo kontra Denon 2808. Det som er pluss er jo at den har prosessorinngang. Men nå etter ca 4 timers testing så synes jeg ikke det er store forskjellen. Noen nyanser her og der, men ikke mer enn det. Har hørt mange typer forskjellig musikk, og gjentatt da de samme sporene både med Denon og Parasound. Har for en tid tilbake byttet både lydkilde og sluttrinn. Synes det var sluttrinnet som utgjorde en markant forskjell. Det var meget stor forskjell mellom Parasound Halo og 2 stk Lyngdorf SDA 2175 (biampet) på frontene mine. Samme var det med CD spiller valget. Hadde SA15 S1 og CD1 fra Lyngdorf til test over et par dager. Der var det noe mindre forskjell. Valget falt på Marantz, det også pga utseende. Men synes det hele er rart at jeg ikke skulle høre forskjell på Denon 2808 og NC 2100 som preamp.

Newcomer KlipschJan sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg meget uenig i det du har opplevd med denne pre. Her hos meg har jeg brukt Denon 4308 som pre inntil jeg fikk NC2100 i hus. Meget stor forskjell her. Mer dynamikk,kjempe løft i perspektiv og dybde. Og en gain som er helt rå. Kombiner denne med NC2250 og det er helt knæsj.

Dette kjøres i kombo med Klipsch,enn drømme kombo som er virkelig musikalsk og funksjonsrik.

"Denon som pre i 2 kanaler,er som lommeradio i forhold til Para NC2100 i 2 kanaler" Dynamikk,dynamikk og atter dynamikk. Hva skal man med sub....??

I 2 kanaler er dette helt villt,og så har man denne bypass funkjsonen som gjør allt til en drøm i enn hjemmekino. Dette fungerer uproblematisk og det er gøy å vite at man faktisk kan ha 2 kanaler eksternt fra hjemmekinoen i samme oppsett.

Meget fornøyd er jeg ihvertfall.

Side 18 av 112 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 98 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •