Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 15 av 112 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 2234
    Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har aldri likt Room EQ når jeg spiller 2 kanals musikk, men bruker Front modus når jeg ser musikk DVD som jeg gjør ganske ofte. Denon og Onkyo har jo samme Room EQ. "Nyere modeller" Det er vel heller ikke WOW løft i lyden fra 3806 til 2806 pga dette. Det som er fint med Denon er at man kan forhåndsprogramere 3 innstillinger fra fjærnkontrollen. Da slippe å endre dette i menyen. Det jeg mente med hvilket modus den står i er at på Denon kontrollen kan man ved et tastetrykk se om man har valg Audyssey, front, flat etc i displayet. På Onkyo`n var det så liten skrift at en måtte da enten reise seg opp for og se, ellers så måtte man da inn i setup for å se eller endre dette. Men for all del, Onkyon var meget flott den med bla annet masse bra innstillinger for LFE kanalen. Nå som jeg går for Denon (nok en gang) så slipper jeg ha ny bruker opplæring med kona
    Du trenger ikke front modus med Onkyon! :-D Er jo bare en eq-setting da!
    Må jo være litt forskjell når det er en "heftigere" versjon av Audyssyen i disse nye modellene.
    Og man vet jo at når man trykker på cd så velger man pure audio eller stereo, og da husker man jo hva man trykket på. Jeg trenger ikke å bli minnet på hele tiden om at jeg hører på cd i flat-modus f.eks.:-|
    Alt jeg trengte å forklare fruen var å skru på komponentene, trykk dvd, og så juster lyden. Konevennlig? ja
    Ps: er jo en makro-funksjon på onkyo-kontrollen!Så da er det bare å trykke på en knapp, så skrur dvd seg på, recieveren velger riktig setting osv.
    (min reserveløsning blir Crestron på nyåret)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Du trenger ikke front modus med Onkyon! :-D Er jo bare en eq-setting da!
    Må jo være litt forskjell når det er en "heftigere" versjon av i disse nye modellene.
    Og man vet jo at når man trykker på cd så velger man pure audio eller stereo, og da husker man jo hva man trykket på. Jeg trenger ikke å bli minnet på hele tiden om at jeg hører på cd i flat-modus f.eks.:-|
    Alt jeg trengte å forklare fruen var å skru på komponentene, trykk dvd, og så juster lyden. Konevennlig? ja
    Ps: er jo en makro-funksjon på onkyo-kontrollen!Så da er det bare å trykke på en knapp, så skrur dvd seg på, recieveren velger riktig setting osv.
    (min reserveløsning blir Crestron på nyåret)
    Hvorfor trenger jeg ikke Front modus med Onkyon da? Hører stor forskjell på Front og Audyssy. Room EQ Front setter alle HT i modus med hoved HT, da Front. Dette funker best for meg når jeg hører flerkanals musikk DVD.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du lager din egen setting!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Du lager din egen setting!
    På Denon ja

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett hvliken reciever, forskjellen er bare hvor bra man vil lage sin egen "front setting"

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting begynner å falle på plass nå. Fikk akkurat min Halo A23 inn døra. Stas
    Men venter fortsatt på DVD spiller og ny reciver. Regner med at dette kommer i begynnelsen av neste uke.
    Blir så moro å få seg en HD spiller. Jeg er HD klar som fy
    Tror dere det blir noe bra med HD på Sanyo PLV-Z4 da??? 720 PJ
    Har også bestilt noen HDMI kabler fra AVshop. Får håpe det ikke drøyer så lenge heller.

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Kjempe!!

Men Daniel...BILDER....BILDER...denne tråden din er 100% tekstbasert.....vi vil ha BILDER!! :-D

Blir du nå å kjøre HDMI via 2808?...når den kommer !!

720p på Sony'n blir sikker bra det, men....det er vel ikke lenge til vi får en overskrift i denne tråden, som følger:

"Daniel`s hjemmekino: Går for FULL HD..ny PJ bestilt...det er KUN 1080p som duger, 720p suger! "

:-D

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Grattis! Kjempe!!

Men Daniel...BILDER....BILDER...denne tråden din er 100% tekstbasert.....vi vil ha BILDER!! :-D

Blir du nå å kjøre HDMI via 2808?...når den kommer !!

720p på Sony'n blir sikker bra det, men....det er vel ikke lenge til vi får en overskrift i denne tråden, som følger:

"Daniel`s hjemmekino: Går for FULL HD..ny PJ bestilt...det er KUN 1080p som duger, 720p suger! "

:-D
    Bilder kommer når alt er på plass. Ta det med ro nå Leif Morten. Du er værre en unga du Må jo kjøre HDMI gjennom 2808 pga all denne nye HD lyden. Den må man ha med. Men tror Toshiban skal stå for skaleringen av bilde. Så sier vi 720P på Sanyo og ikke Sony
    Ha ha. Får ikke håpe at 720 suger. Men jeg er HD klar til de grader. Blir vel ny PJ om ikke lenge tenker jeg.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masa R*** bilder men.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vakkert!!!! :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja nå som HD-DVD blir lagt six feet under (etter det jeg har lest) er det vel ingen vits i å annskaffe seg en slik avspiller. Hadde bestilt en HD-EP35 som skulle komme på mandag, men bør jeg avbestille denne å gå for Blu-Ray?
    Har sett litt på Samsung sin BD-P1400 og Sony sin BDP-S300.
    Samsung spilleren faller vel mest i smak da pga utseende.
    Har disse alle lydformatene som trengs slik Toshiba HD-EP35 har?
    Er det noen flere spillere i denne prisklassen som er noe å satse på?
    En annen ting er jo at spilleren som jeg velger må være god på SD plater også.
    Håper HD folket her på AVF kan hjelpe meg litt her.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann....ja nå ligger det an til endring på billedsiden..eller tilpassing skal man vel kalle det ;-)

Var innom Siba i dag, sjekker LCD-TV til foreldrene...der hadde de Sony BDP-S300 stående i demo-oppsett.. fikk sett både litt på BR og DVD, så veldig bra ut...der...på LCDTv. Spilleren har vel de spec. du er ute etter:

24p True Cinema, Bravia Theatre Sync og x.v.Colour.

- 1080p High Definition-bilde
    - 7.1-kanals surroundlyd
    - 24p True Cinema
    - Bravia Theatre Sync x.v. Farge
    - 1080p DVD-oppskalering
    - Avspilling av AVC-HD-plater
    - Dolby® True HD (5.1-kanals)
    - Dolby Digital Plus
    - DTS-HD (5.1-kanals)
    - DTS® 5.1-kanals forgylt analog lydutgang
    - HDMI™
    - Visning av bitrate

Samt er prisen meget levelig :-) 3.495,-......de har åpent kjøp i 30 dager tror jeg det er, fornøyd eller pengene tilbake ;-)

Skal bli spennende å se hvilke anbefalinger du kan få fra de som sitter med disse BR spillerne pr i dag.....lykke til med grublinga...igjen.....grubler med deg...selv om PS3 dekker behovet mitt, enn så lenge!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Heisann....ja nå ligger det an til endring på billedsiden..eller tilpassing skal man vel kalle det ;-)

Var innom Siba i dag, sjekker LCD-TV til foreldrene...der hadde de Sony BDP-S300 stående i demo-oppsett.. fikk sett både litt på BR og DVD, så veldig bra ut...der...på LCDTv. Spilleren har vel de spec. du er ute etter:

24p True Cinema, Bravia Theatre Sync og x.v.Colour.

- 1080p High Definition-bilde
    - 7.1-kanals surroundlyd
    - 24p True Cinema
    - Bravia Theatre Sync x.v. Farge
    - 1080p DVD-oppskalering
    - Avspilling av AVC-HD-plater
    - Dolby® True HD (5.1-kanals)
    - Dolby Digital Plus
    - DTS-HD (5.1-kanals)
    - DTS® 5.1-kanals forgylt analog lydutgang
    - HDMI™
    - Visning av bitrate

Samt er prisen meget levelig :-) 3.495,-......de har åpent kjøp i 30 dager tror jeg det er, fornøyd eller pengene tilbake ;-)

Skal bli spennende å se hvilke anbefalinger du kan få fra de som sitter med disse BR spillerne pr i dag.....lykke til med grublinga...igjen.....grubler med deg...selv om PS3 dekker behovet mitt, enn så lenge!
    Hei. Takker for svar. Men holder en liten knapp på Samsung`n pga utseende. Håper det kommer inn flere innspill her.
    Har sett litt på Panasonic også, men de koster noe mer.
    Men synes du jeg bør droppe EP35? Får den til en god pris av du vet hvem

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tatt fra hjemmekino.no om Samsung BDP1400

Spilleren støtter dessverre kun BD-J profile 1.0 som er første versjon av den interaktive plattformen for Blu-Ray. Denne standarden har en del begrensninger i forhold til versjon 1.1 (delvis Blu-Ray) og 2.0 (komplett Blu-Ray).

Man bør vel også se etter en spiller med HQV-brikke.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av bler
    Tatt fra hjemmekino.no om Samsung BDP1400

Spilleren støtter dessverre kun BD-J profile 1.0 som er første versjon av den interaktive plattformen for Blu-Ray. Denne standarden har en del begrensninger i forhold til versjon 1.1 (delvis Blu-Ray) og 2.0 (komplett Blu-Ray).

Man bør vel også se etter en spiller med HQV-brikke.
    Takk for svar. Hvilke spillere har denne brikken da? Vet at Toshiba EP35 har denne brikken.
    Det er viktig at spilleren som blir valgt er meget god på SD plater også.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare skyte inn at Sony'en er MYE penere enn den virker på produktbilder ! Jeg synest feks den ser bedre ut en samsungen

Den leverer gnistrende bra bilde og lyd, den er også så si lydløs, et stort pluss...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Vil bare skyte inn at Sony'en er MYE penere enn den virker på produktbilder ! Jeg synest feks den ser bedre ut en samsungen

Den leverer gnistrende bra bilde og lyd, den er også så si lydløs, et stort pluss...
    Hei. Har sett Sony`n live. Helt ok utseende. Synes Samsungen er finere å se på. Men når en kommer til det som er viktig, er det jo hva den leverer av lyd & bilde. Men hva synes du den leverer av kvalitet på vanlig DVD da?

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leter og leter.... Finner dessverre ikke noen andre avspillere enn Samsung sin BD-UP5000 som har HQV-brikke. ops:

Jeg VET jo at det er flere men det står helt stille nå!

Har vært helt overbevist om denne spilleren selv, helt til Warner bestemte seg for å gå Blu. Nå er jeg usikker på hva jeg skal gjøre men jeg tror uansett at hvis man kjøper denne spilleren så blir man fornøyd.

HD-DVD lever jo ennå og det er jo en del filmer der ute som allerede finnes på dette formatet.... :?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hei. Har sett Sony`n live. Helt ok utseende. Synes Samsungen er finere å se på. Men når en kommer til det som er viktig, er det jo hva den leverer av lyd & bilde. Men hva synes du den leverer av kvalitet på vanlig DVD da?
    Der kan jeg dessverre ikke uttale meg, har nemlig sone a spiller. Alle SD'ene mine er sone 2, sikkert noe som er sonefrie men har ikke sjekket. (Min HD-E1 leverer nemlig varene på SD også )

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Hva med denne? (SONY BDP-S500) Er dette en spiller å satse på?
    Tenkte egentlig å trå til å kjøpe denne EP35 siden jeg er ute etter en god dvd spiller til SD matriale. (EP35 har HQV) For kjøpt denne til en fornuftig pris som en egentlig ikke kan si nei til.
    Så kan jeg handle en BD-spiller senere. Ser at Sony ikke kjører bitstream på bla DTS-HD Master. Er det noen BD-spillere i nærmeste fremtid som kommer med dette?
    Har satt meg sen maksgrense på ca 6k til BD spiller om jeg ikke kjøper Toshiba`n.

Hilsen HD-frustrert

Side 15 av 112 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 95 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •