Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 14 av 112 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 2234
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Done!
    Takk for det Kenti.

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som deg hatt Denon recivere og jeg har vært fornøyd med disse. Jeg har for tiden en 805 på hjemlån mens jeg venter på min reciver. Lyden er meget bra, litt mere punch i den hvis det sier noe. Denon er litt tørrere i lyden synes jeg. Noe annet som er bra er at det er et vell av muligheter med denne, samt er meget kraftig. Eneste ulempe er at denne blir meget varm, så den trenger mere rom og mulighet for lufting enn Denon.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Jeg har som deg hatt Denon recivere og jeg har vært fornøyd med disse. Jeg har for tiden en 805 på hjemlån mens jeg venter på min reciver. Lyden er meget bra, litt mere punch i den hvis det sier noe. Denon er litt tørrere i lyden synes jeg. Noe annet som er bra er at det er et vell av muligheter med denne, samt er meget kraftig. Eneste ulempe er at denne blir meget varm, så den trenger mere rom og mulighet for lufting enn Denon.
    Takker for svar boly

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Nå er jeg ikke helt kjent med alle disse HD greiene, men har Denon 2808 og Onkyo TX-SR805 alle de nyeste brikkene for HD lyd, DTS Master etc?

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Going for FULL HD Daniel? :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Globe
    Going for FULL HD Daniel? :-)
    Det kommer, det kommer

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den som leter finner....

Her er noe!
    Står jo alt på hifiklubben.no og onkyo.com:roll:
    Denon:Lyd dekoder: Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus, Dolby Digital EX, DTS-HD Master, DTS-HD, DTS-ES, HDCD m.fl.
    Onkyo:THX Ultra2 Certified (with THX Processing)
    • DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution Audio, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus Decoding
    • HDMI (v. 1.3a) Audio and Video Processing

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JA....... Daniel........"the desicion is...??? 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Her er noe!
    Står jo alt på hifiklubben.no og onkyo.com:roll:
    Denon:Lyd dekoder: Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus, Dolby Digital EX, DTS-HD Master, DTS-HD, DTS-ES, HDCD m.fl.
    Onkyo:THX Ultra2 Certified (with THX Processing)
    • DTS-HD Master Audio, DTS-HD High Resolution Audio, Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus Decoding
    • HDMI (v. 1.3a) Audio and Video Processing
    Bra jeg har deg da. Takk Ser slik ut at begge dekker det meste.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

JA....... Daniel........"the desicion is...??? 8)
    I don`t know yet. Klarer liksom ikke å venne meg til utseende til Onkyo`n. Fordelen er jo at den spiller vist bra i stereo. Hadde det tilfredstilt mine behov, så hadde jeg ikke trengt forforsterker senere. Ulempen er at den blir veldig varm. Og i det lille rommet mitt er ikke det bra. Skal til Lars (MrMyagi) på middag i morgen. Skal da titte litt på den da. Forresten så tviler jeg vel på at Lars selv disker opp middagen, men men. Han har en flink kone
    Er som sagt meget glad i Denon. Skal en tur på KFK i morgen å glane litt. Strengt tatt trenger jeg ikke all den effekten Onkyo`n byr på, siden den kun skal drive 3 stk bakkanaler. Vi får se hva det blir til. Det heller litt over til Onkyo nå

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    I don`t know yet. Klarer liksom ikke å venne meg til utseende til Onkyo`n. Fordelen er jo at den spiller vist bra i stereo. Hadde det tilfredstilt mine behov, så hadde jeg ikke trengt forforsterker senere. Ulempen er at den blir veldig varm. Og i det lille rommet mitt er ikke det bra. Skal til Lars (MrMyagi) på middag i morgen. Skal da titte litt på den da. Forresten så tviler jeg vel på at Lars selv disker opp middagen, men men. Han har en flink kone
    Er som sagt meget glad i Denon. Skal en tur på KFK i morgen å glane litt. Strengt tatt trenger jeg ikke all den effekten Onkyo`n byr på, siden den kun skal drive 3 stk bakkanaler. Vi får se hva det blir til. Det heller litt over til Onkyo nå

Ja...en kan nærmest bli sprø av alle disse funderingene, men litt morro er det jo også :-D Du får hilse Lars og kona...og nyte måltid med etterfølgende lyttesession...høres ut som en god romjulsgjennomføring!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja...en kan nærmest bli sprø av alle disse funderingene, men litt morro er det jo også :-D Du får hilse Lars og kona...og nyte måltid med etterfølgende lyttesession...høres ut som en god romjulsgjennomføring!
    Det skal jeg gjøre

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du bestemt deg for å gå for 2808-en? Ser på din hjemmekino at du har den i status "kommer snart". Jeg har selv bestilt en, og vil jo gjerne diskutere litt, da det er lite annet å finne om den på nettet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av hugolor
    Har du bestemt deg for å gå for 2808-en? Ser på din hjemmekino at du har den i status "kommer snart". Jeg har selv bestilt en, og vil jo gjerne diskutere litt, da det er lite annet å finne om den på nettet.
    Hei. Har selv bestemt meg for Denon. Har hatt flere AVR modeller fra Denon som jeg har vært svært fornøyd med. Er vel flere grunner til at valget falt på Denon. Da bla også utseende.
    Har en kamerat som har en Onkyo 875, og under testing her om dagen fant vi ut at en ikke kan ha sub i stereo når reciveren står i Direct/Pure direct. Forsterkeren må stå med Room EQ på for å få med subben i 2 kanaler. Det synes jeg ikke var noe særlig. Studerte manualen opp og ned mange ganger for å se om det var noe vi hadde oversett. Hvis jeg tar feil, så får noen korrigere meg. Synes Room EQ ikke passer hos meg i stereo. Synes bla at fjernkontrollen er noe bedre å bruke, selv om jeg ble vant til Onkyo kontrollen utover kvelden. Kan vel trygt si at Onkyo`n er meget strømsterk i forhold til Denon. Men det er uvesentlig da den kun skal drive 3 bakkanaler hjemme hos meg. Det var også ingen hurtigtast for å endre bla fra Audyssey til Front modus på fjærnkontrollen. Dette måtte endres via Setup menyen. Det var også helt håpløst å se hvilken modus som var aktivert i displayet fra sitteposisjon.
    Tingen er jo at Onkyo`n skal være meget musikalsk. Den har jo fått bra score i de siste testene i DVD&Hjemmekino, så det er absolutt en topp forsterker.
    Men i mitt tilfelle falt Denon i smak hos meg nok en gang. Er nok minimale forskjeller på disse reciverne i de respektive klassene. Skal uansett ha egen forforsterker til musikk etterhvert. Så jeg tipper golyden kommer frem likevel

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med valg!! Når ankommer den kinoen? 2808 er vel lagervare på HFK?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Grattis med valg!! Når ankommer den kinoen? 2808 er vel lagervare på HFK?
    Det er vel opp til kona mi det da. Får vel sende henne på jobb snart
    Skulle vel tro det er lagervare hos HFK
    Regner med i begynnelsen av neste uke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utseende var vel det første jeg ble forelska i..
    Jeg gikk litt over budsjett på forsterkeren, så jeg får vente litt med å handle inn bak- og fronthøyttalere. Passer jo fint at den fungerer godt i stereo da. Mine Dynavoice M-85 og trofaste B&W ASW650 får gjøre jobben en stund til. Blir jeg misfornøyd med stereo-lyden er det vel ikke verre enn å svi av enda flere tusen på en forforsterker, som du sier.

HFK har den inne på lager, ja. Min ble ihvertfall sendt i går eller i dag.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hugolor
    Utseende var vel det første jeg ble forelska i..
    Jeg gikk litt over budsjett på forsterkeren, så jeg får vente litt med å handle inn bak- og fronthøyttalere. Passer jo fint at den fungerer godt i stereo da. Mine Dynavoice M-85 og trofaste B&W ASW650 får gjøre jobben en stund til. Blir jeg misfornøyd med stereo-lyden er det vel ikke verre enn å svi av enda flere tusen på en forforsterker, som du sier.

HFK har den inne på lager, ja. Min ble ihvertfall sendt i går eller i dag.
    Det er jo flott. Er ikke særlig glad i å vente

Intermediate MrMyagi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    664
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Har en kamerat som har en Onkyo 875, og under testing her om dagen fant vi ut at en ikke kan ha sub i stereo når reciveren står i Direct/Pure direct. Forsterkeren må stå med Room EQ på for å få med subben i 2 kanaler. Det synes jeg ikke var noe særlig. Studerte manualen opp og ned mange ganger for å se om det var noe vi hadde oversett. Hvis jeg tar feil, så får noen korrigere meg. Synes Room EQ ikke passer hos meg i stereo. Synes bla at fjernkontrollen er noe bedre å bruke, selv om jeg ble vant til Onkyo kontrollen utover kvelden. Kan vel trygt si at Onkyo`n er meget strømsterk i forhold til Denon. Men det er uvesentlig da den kun skal drive 3 bakkanaler hjemme hos meg. Det var også ingen hurtigtast for å endre bla fra Audyssey til Front modus på fjærnkontrollen. Dette måtte endres via Setup menyen. Det var også helt håpløst å se hvilken modus som var aktivert i displayet fra sitteposisjon.
    At du ikke synes Room EQ passer hos deg vet du jo ikke, siden du ikke har prøvd Onkyo Audyssey!
    At du savner hurtigtast fra Audyssey til Front ser jeg heller ikke som no problem, (må ikke ha no front modus?) men heller at vi ikke har funnet en hurtigtast mellom Audyssey av/på. Det er litt dumt:???:
    Hva mente du med hvilken modus man ikke ser i displayet? Skjønte ikke den
    Men det er jo sikkert sånne bagateller som heldigvis gjør at vi går for forskjellige modeller. (og pris da).
    Regner med jeg kommer for å studere menyen på Denonen når den er i hus, så håper jeg at jeg ikke blir gira på Denon igjen:evil:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    At du ikke synes Room EQ passer hos deg vet du jo ikke, siden du ikke har prøvd Onkyo Audyssey!
    At du savner hurtigtast fra Audyssey til Front ser jeg heller ikke som no problem, (må ikke ha no front modus?) men heller at vi ikke har funnet en hurtigtast mellom Audyssey av/på. Det er litt dumt:???:
    Hva mente du med hvilken modus man ikke ser i displayet? Skjønte ikke den
    Men det er jo sikkert sånne bagateller som heldigvis gjør at vi går for forskjellige modeller. (og pris da).
    Regner med jeg kommer for å studere menyen på Denonen når den er i hus, så håper jeg at jeg ikke blir gira på Denon igjen:evil:
    Har aldri likt Room EQ når jeg spiller 2 kanals musikk, men bruker Front modus når jeg ser musikk DVD som jeg gjør ganske ofte. Denon og Onkyo har jo samme Room EQ. "Nyere modeller" Det er vel heller ikke WOW løft i lyden fra 3806 til 2806 pga dette. Det som er fint med Denon er at man kan forhåndsprogramere 3 innstillinger fra fjærnkontrollen. Da slippe å endre dette i menyen. Det jeg mente med hvilket modus den står i er at på Denon kontrollen kan man ved et tastetrykk se om man har valg Audyssey, front, flat etc i displayet. På Onkyo`n var det så liten skrift at en måtte da enten reise seg opp for og se, ellers så måtte man da inn i setup for å se eller endre dette. Men for all del, Onkyon var meget flott den med bla annet masse bra innstillinger for LFE kanalen. Nå som jeg går for Denon (nok en gang) så slipper jeg ha ny bruker opplæring med kona

Side 14 av 112 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •