Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 112 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 2234
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med litt triksing og mekking bør det kunne gå.

Dersom forforsterkeren har et ekstra sett pre-out evt at du bruker et y-ledd kan du kjøre pre-out til ext in på surround receiveren og dermed kjøre full sub-filtrering selv om sub'en står på receiveren.

Med denne løsningen vil du få full-range på høytalerene og sub ved behov ved å skru på receiveren og sette denne til et fast referansevolum og kun justere volum på forforsterkeren.

Dersom du imidlertid ønsker å filtrere bort bassen på frontene i tillegg blir du nødt til å koble sub'en inn i stereoloopen på et vis og bruke enten det innebyggede filteret i sub'en eller et eksternt filter.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MrMyagi
    Dette har vi jo snakket om....
    Du må ha en egen sub til stereo.
    Ha ha. Hvor skal jeg ha den da ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Med litt triksing og mekking bør det kunne gå.

Dersom forforsterkeren har et ekstra sett pre-out evt at du bruker et y-ledd kan du kjøre pre-out til ext in på surround receiveren og dermed kjøre full sub-filtrering selv om sub'en står på receiveren.

Med denne løsningen vil du få full-range på høytalerene og sub ved behov ved å skru på receiveren og sette denne til et fast referansevolum og kun justere volum på forforsterkeren.

Dersom du imidlertid ønsker å filtrere bort bassen på frontene i tillegg blir du nødt til å koble sub'en inn i stereoloopen på et vis og bruke enten det innebyggede filteret i sub'en eller et eksternt filter.
    Nok en gang. Takk for hjelpen marsboer Dette løser seg nok.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar du det for gitt at de eksisterende effektforsterkerne (Lyngdorf) og preampen (Denon) låter dårlig på de nye høyttalerne? Hvis jeg var deg ville jeg testet dette grundig før jeg gikk i nyanskaffelsestanker :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Tar du det for gitt at de eksisterende effektforsterkerne (Lyngdorf) og preampen (Denon) låter dårlig på de nye høyttalerne? Hvis jeg var deg ville jeg testet dette grundig før jeg gikk i nyanskaffelsestanker :-)
    Du sier noe der. Synes ikke det låter dårlig, men det er flere her på AVF som har fått et løft i lyden med denne løsningen. Får høre med Eltek om jeg får låne med meg Parasounden deres hjem til testing. Så får jeg gjøre meg opp en mening om det da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hva skjer med subben når man eventuelt kobler til en preamp med prosessor inngang opp mot en reciver??? Sånn jeg forstår kobler man sluttrinnene til preout på forforsterkeren. Main in fra forforsterkeren går til preout på reciveren. Selvsagt kobler man CD spilleren til den nye preampen. Men hvor kobles subben inn hvis den skal brukes både til film og musikk?
    Forforsterkeren som jeg tenker på er PS Newclassic 2100.
    På NewClassic Model 2100 kobler du sub-signalet på samme måte som Høyre- og Venstre frotkanal, d.v.s. pre-out fra receiveren inn i prosessorinngang (bypass) for subwoofer på Model 2100. Signalet går videre fra forforsterker til subwoofer.

I stereo kan du velge å spille i 2.1 ved hjelp av det innebyggde delefilteret i Model 2100. Når du spiller surround går subwoofersignalet også rett gjennom Model 2100, selv når den er avslått.

Ingen problem med signallogistikken overhodet for subwoofer med Parasound NewClassic Model 2100. Som den eneste forforsterkeren jeg vet om overhodet. Og jeg vet om en del... :-)

Forøvrig har ikke Halo P3 en prosessorinngang som kan fungere fornuftig i kombinasjon med en surroundreceiver, heller ikke uten bruk av sub i stereo.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av KES
    På NewClassic 2100 kobler du sub-signalet på samme måte som Høyre- og Venstre frotkanal, d.v.s. pre-out fra receiveren inn i prosessorinngang (bypass) for subwoofer. Signalet går videre fra forforsterker til subwoofer.

I stereo kan du velge å spille i 2.1 ved hjelp av det innebyggde delefilteret i Model 2100. Når di spiller surround går subwoofersignalet også rett gjennom Model 2100, selv når den er avslått.

Ingen problem med signallogistikken overhodet for subwoofer med Parasound NewClassic Model 2100. Som den eneste forforsterkeren jeg vet om overhodet. Og jeg vet om en del... :-)

Forøvrig har ikke Halo P3 en prosessorinngang som kan fungere fornuftig i kombinasjon med en surroundreceiver, heller ikke uten bruk av sub i stereo.
    Flott Takker for svar. Skal prøve å få lånt med meg en slik hjem

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Midt oppe i all denne forforsterker praten har jeg vel fått Parasound syken. Ikke bra Kunne ha tenkt meg en Halo A21 til frontene og en A23 til senteren. Ikke at jeg er missfornøyd med Lyngdorf, men at PS har absolutt falt i smak hos meg. Lider vel av trangen til å prøve noe nytt. Det sies da at PS og B&W er en meget god match. Men hvordan er Halo kontra NewClassic serien? Tenkte primert da lydmessig. Når det er snakk om utseende er vel saken klar. Halo vinner med glans. Er det verdt prisforskjellen??
    Tenkte da Halo A21, A23 kontra NC 2250 og 2125.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det kanskje ikke høyttalerbytte likevel, men elektronikk i stedet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Da blir det kanskje ikke høyttalerbytte likevel, men elektronikk i stedet?
    Kanskje begge deler Nei da. Får roe ned litt nå. Sises at ML spiller best på rør. Men etter messa i Trondheim så fikk jeg et annet inntrykk. Spilte jo meget bra på Abrahamsen. Og det er jo transistor forsterker. Tenker litt på det med lydsignatur i forhold til senter ht også. Liker best at frontrekka er av samme merke. Ser masse film og hører på mye på flerkanals musikk. Var vist heller ikke noe særlig denne senter HT fra ML. Blir vel til at jeg beholder B&W tror jeg. Men ja, jeg har lyst på Parasound

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel abrahamsen og EC noe av det nærmeste man kommer rør-klang med transistor utstyr. Ikke overraskende at dette dermed låt bra på ML dersom rør er den foretrukne strømkilden.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Kanskje begge deler Nei da. Får roe ned litt nå. Sises at ML spiller best på rør. Men etter messa i Trondheim så fikk jeg et annet inntrykk. Spilte jo meget bra på Abrahamsen. Og det er jo transistor forsterker. Tenker litt på det med lydsignatur i forhold til senter ht også. Liker best at frontrekka er av samme merke. Ser masse film og hører på mye på flerkanals musikk. Var vist heller ikke noe særlig denne senter HT fra ML. Blir vel til at jeg beholder B&W tror jeg. Men ja, jeg har lyst på Parasound
    Jeg har hørt at Martin Logan selv bruker Krell når de utvikler sine elektrostater. Uten at det selvfølgelig er noe garanti for noe som helst....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Spørs jo åssen ML vil spille på Lyngdorf. Skulle jo egentlig fått testet disse ML`ne hjemme. Men det blir nok litt vanskelig. Blir vel litt i overkant å bytte både Elektronikk og HT nå rett før jul. Men Parasound på B&W da? Det skulle vel låte bra. Halo VS NewClassic. Noen som vet om det er store forskjellen mellom disse unntatt utseende?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville droppet hele merkedebatten, Daniel, og heller jobbet mer med problemformuleringen: hva er det som ikke funker i dag? Når du har funnet ut av det, kan du se på hvilke løsninger som skal til. Nye HT? Ny forsterker? Og når du har funnet ut av DET kan du begynne å tenke merker. ML? B&W? Parasound? Whatever?

Sånn jeg leser tråden din nå har du forvirret deg selv, og kan risikere å ende opp i et endeløst oppgraderings-/endringsløp, uten mål og mening.

My 2 cents...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg ville droppet hele merkedebatten, Daniel, og heller jobbet mer med problemformuleringen: hva er det som ikke funker i dag? Når du har funnet ut av det, kan du se på hvilke løsninger som skal til. Nye HT? Ny forsterker? Og når du har funnet ut av DET kan du begynne å tenke merker. ML? B&W? Parasound? Whatever?

Sånn jeg leser tråden din nå har du forvirret deg selv, og kan risikere å ende opp i et endeløst oppgraderings-/endringsløp, uten mål og mening.

My 2 cents...
    Åj da Hellnoob, nå var du streng Er jeg forvirret????? Tingen er vel kanskje at det blir litt lyst til tider. Mulig det er Lyngdorf trinnene som gjør det. Har hatt Rotel også, og det låt ikke særlig bra på mine B&W 804. Alt for masete diskant. Har jobbet litt med depming av rommet som har hjulpet. Så det kommer noen dempeplater om ikke lenge. Har hørt at Parasound er en meget god match til B&W, og at de ikke er så pågående i toppen. Mulig de kan passe meg.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen som jeg har blitt fortalt av noen med intim kunskap om produktenen (Selfølgelig helt uoffisielt ) er halo har balansert inngangn og et annet chassi. Og der slutter forskjellen

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du vurdert A52 på torget?
    Kan jo da evt biampe fronter + 1 kanal til senter...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Har du vurdert A52 på torget?
    Kan jo da evt biampe fronter + 1 kanal til senter...
    Har sett at det ligger en ute ja. Men blir denne kraftig nok til 804 og HTM3S da?

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som gjør at det låter lyst og spinkelt til tider er nok receiveren din. Denon er glad i lyd med mye fres i toppen og lite fylde og kropp i mellomtonen. Bytt ut denne med en skikkelig dedikert stereoforforsterker så blir det nok bedre.

Det beste vil selvfølgelig være å slenge på et par EC effekttrinn og forforsterker, og det sier jeg ikke bare fordi jeg har det selv

Det fungerer rett og slett grisebra på B&W, og du kan sannsynligvis si takk og farvel til pinglete lyd for alltid!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HenningHG
    Forskjellen som jeg har blitt fortalt av noen med intim kunskap om produktenen (Selfølgelig helt uoffisielt ) er halo har balansert inngangn og et annet chassi. Og der slutter forskjellen
    Det skulle stemme bra. Jeg har nemlig hørt akkurat det samme:-D

Side 12 av 112 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 92 102 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •