Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 109 av 112 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 SisteSiste
Viser resultater 2,161 til 2,180 av 2234
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Huff, føler med deg Daniel. Men tror du har MASSE moro foran deg rent lydmessig med ML.

Selv driver jeg å jobber endel med plassering og subintegrasjon (helvettes møkka jobb, blir liksom aldri bra det :P).

Tror vi "utolmodige" hifisjeler bare må bruke litt tid på det nye utstyret vårt . Men får jeg ikke mer trykk vha subbene mine (god integrasjon) så kommer jeg GARANTERT til å angre på at jeg ikke gikk for 803Diamond dem gangene jeg drar på endel (803D er helt hisides på trøkk og moro), men tenker sånn at jeg likte klart mellomtona og helheten i 804Diamond bedre enn på 803Diamond (som også krever ganske så sterk effektforsterker..).

Nå venter jeg bare på Classe CP800(laaang leveringstid vistnok), samt å få solgt mine Black Magic XLR kabler, så jeg kan kjøpe nye (selger dem pga de er så "stive" at de passer rett og slett ikke stereobenk løsningen min :P).

Når jeg skriver denne mailen sitter jeg i stua hvor anlegg nr2 spiller Mastodon nå, og det rocker noe så inni helvette mer enn "hifianlegget" mitt . Det består av NAD M3/M51, Klipsch RF82mk1 :P. Men på det meste andre er jeg vannvittig fornøyd med 804Diamond (en høyttaler jeg ifra før hadde forhåndsdømt helt feil!!!).

Blir vi noen gang fornøyd?! :P.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er nok en god grunn til at jeg har hoppet i fra denne byttebølgen og prøver heller å nyte det jeg har, bytting koster mere enn det smaker i de fleste tilfeller. Er ikke rommet med på leken er sjelden anlegget det heller, satse på det blir bedre over tid. Tror den første tiden er værst pga det er en omstillingsfase, tror anlegget ditt er helt topp men musikksmaken din kan spille et puss her.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette er nok en god grunn til at jeg har hoppet i fra denne byttebølgen og prøver heller å nyte det jeg har, bytting koster mere enn det smaker i de fleste tilfeller. Er ikke rommet med på leken er sjelden anlegget det heller, satse på det blir bedre over tid. Tror den første tiden er værst pga det er en omstillingsfase, tror anlegget ditt er helt topp men musikksmaken din kan spille et puss her.
    Det er en slags sykdom ja :P. Røykere får pokkern meg hjelp i huggu og ræva.. hva med oss HIFIomaner... :P.

Omstillingsfasen er nok det værste ja, brukt så masse penger, så finner man ting som man savner ifra forrige produkt man hadde. Men litt etter litt så blir man mer og mer glad i det nye .

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Per, du kan jo bedømme dette selv i morgen.
    Tipper de får seg 10 timer + til på baken før du kommer.
    Ja det blir veldig spennende!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette byttehysteriet er jeg helt imot
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Bipolar?! :P.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel forsåvidt ingen bombe når du melder om de forskjellene i bassen du snakker om. Det har vi vel hele tiden fortalt også, at de aller største forskjellene nok vil ligge i bassen/mellombassen. Dette skyldes jo helt klart membranareal. I tillegg til å være en mye dyrere høyttaler (en skal jo sammenligne epler og epler, ikke epler og bananer) så er det jo en dynamisk høyttaler med langt større membranareal. Selv om Ethos er langt bedre enn sine forgjengere på akkurat det, har jo en schwungende mellombass ikke akkurat vært Martin Logan sin aller største force.

Det du beskriver om mellomtonen er jeg derimot helt enig i. Ethos kan av og til låte litt "larger than life", gjengivelse av stemmer er stor både i volum men også i fysisk høyde og bredde. Mellomtonen til Ethos er for meg avhengighetsskapende og er mye av grunnen til at jeg alltid kommer tilbake til elektrostater etter å ha testet andre høyttalere.

Er litt overrasket over at Maiden låter rotete, plassering og evne til å holde orden på store emsembler og avansert musikk pleier jo elektrostater å kunne gjøre en god jobb på. Men de er ikke "best" på det, det mener jeg å huske å ha "advart deg mot" også

Er usikker på om mer innspilling nødvendigvis vil løse dine "problemer". For jeg leser mellom linjene at du er misfornøyd, og jeg tror nok dessverre at Ethos ikke vil bli lenge i ditt rom gitt den musikken du bedyrer du spiller mest av. Siden du virker å ikke å ha gått i den opplagte elektrostatfellen med feil oppsett og vinkling av panelet /høyttaleren, så skal mye være gjort.

Men jeg håper jeg tar feil. For Ethos er i stand til å lage enorme lytteopplevelser, gitt at alt ligger til rette....

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er en slags sykdom ja :P. Røykere får pokkern meg hjelp i huggu og ræva.. hva med oss HIFIomaner... :P.

Omstillingsfasen er nok det værste ja, brukt så masse penger, så finner man ting som man savner ifra forrige produkt man hadde. Men litt etter litt så blir man mer og mer glad i det nye .
    For oss er det ikke så mye håp utenom egenterapi så det får bare være med det dette, jeg har hoppet av denne karusellen og ønsker ikke å kjøre hardt på dette løpet. Er veldig fornøyd med den kombinasjonen jeg har nå, blir ikke leit å se på alle de andre flotte oppgraderingene rundt om. Fett noen satser hardt og Daniel er stein gærn.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjønner jeg godt og glad det er anlegg du har bytta og ikke koner.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Er vel forsåvidt ingen bombe når du melder om de forskjellene i bassen du snakker om. Det har vi vel hele tiden fortalt også, at de aller største forskjellene nok vil ligge i bassen/mellombassen. Dette skyldes jo helt klart membranareal. I tillegg til å være en mye dyrere høyttaler (en skal jo sammenligne epler og epler, ikke epler og bananer) så er det jo en dynamisk høyttaler med langt større membranareal. Selv om Ethos er langt bedre enn sine forgjengere på akkurat det, har jo en schwungende mellombass ikke akkurat vært Martin Logan sin aller største force.

Det du beskriver om mellomtonen er jeg derimot helt enig i. Ethos kan av og til låte litt "larger than life", gjengivelse av stemmer er stor både i volum men også i fysisk høyde og bredde. Mellomtonen til Ethos er for meg avhengighetsskapende og er mye av grunnen til at jeg alltid kommer tilbake til elektrostater etter å ha testet andre høyttalere.

Er litt overrasket over at Maiden låter rotete, plassering og evne til å holde orden på store emsembler og avansert musikk pleier jo elektrostater å kunne gjøre en god jobb på. Men de er ikke "best" på det, det mener jeg å huske å ha "advart deg mot" også

Er usikker på om mer innspilling nødvendigvis vil løse dine "problemer". For jeg leser mellom linjene at du er misfornøyd, og jeg tror nok dessverre at Ethos ikke vil bli lenge i ditt rom gitt den musikken du bedyrer du spiller mest av. Siden du virker å ikke å ha gått i den opplagte elektrostatfellen med feil oppsett og vinkling av panelet /høyttaleren, så skal mye være gjort.

Men jeg håper jeg tar feil. For Ethos er i stand til å lage enorme lytteopplevelser, gitt at alt ligger til rette....
    Er langt fra misfornøyd. Det låter faktisk bedre og bedre. Men er nok vant til en annen lyd en ML. Men kan vel bare si at den mellomtiden er det sykeste jeg har hørt. Blir en B&W mellomtone som er plassert på åtte steder på en gang. Faktisk i går kveld så testet jeg ut litt Opeth. Skal si det ikke var så ille Mulig det bare tar tid før alt faller på plass. 802 er heller ikke en metal høyttaler i følge div tester. Men 802 med ayon kan jeg love spiller bra metal. Så fult mulig ML også blir bra på litt heavy etterhvert

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skjønner jeg godt og glad det er anlegg du har bytta og ikke koner.
    Kan jeg bytte kona inn i et nytt anlegg?......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, er det en ny sjappe jeg har gått glipp av? Spiller alder og brukstilstand på innbytte-kona noen rolle?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur hos daniel og hørte på Ethos i går kveld Og det skuffet ikke! må si bassen imponerte veldig, Mer enn nok bass for min del hvertfall, og de var dempet 6 db mener er jeg Stam,kraftig og ganske dyp egentlig

Mellomtonen er sefølgelig imponerendes, luftig og "stor" og ikke noe pågående overhodet! har vel egentlig ikke noe negativt og si, men nå er ikke jeg så godt vandt som daniel hehe Sparer som en gal til mine neste ht, det må bli Martin Logan8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er sikkert noen der hjemme som har heite babes, da kan man sikkert bytte inn med lydnerdene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naboen har en sånn som jeg kanskje kunne fått noe i innbytte for?
    Den kan ingen triks og kan heller ikke hente avisa.
    Den bjeffer KONSTANT, så innbruddstyver blir det lite av.
    Snill med barn. Mangler en del på lydighet.
    Tilstand settes til GREI. Godt syn og hørsel, halter litt og ikke farlig å bli bitt av denne siden den mangler de fleste tennene.
    Avfører heller ikke på din egen tomt, men passer alltid på å gå til naboen..godt dressert der.

SchÀferhund - Wikipedia

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Var en tur hos daniel og hørte på Ethos i går kveld Og det skuffet ikke! må si bassen imponerte veldig, Mer enn nok bass for min del hvertfall, og de var dempet 6 db mener er jeg Stam,kraftig og ganske dyp egentlig

Mellomtonen er sefølgelig imponerendes, luftig og "stor" og ikke noe pågående overhodet! har vel egentlig ikke noe negativt og si, men nå er ikke jeg så godt vandt som daniel hehe Sparer som en gal til mine neste ht, det må bli Martin Logan8)
    Hehe, du ble frelst ja

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, det er sikkert noen der hjemme som har heite babes, da kan man sikkert bytte inn med lydnerdene.
    Når man ser på bruktbørsen virker det heller som at man bytter bort hifien mot kone

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye om og men så er ikke ML helt i nærheten av det 802 er. De låter fantsisk bra, men ikke 100% til den type musikk jeg hører på. Kan bli noe rotete, samt at bassen ikke gikk like dybt. Men bla noe av det bedre jeg har hørt generelt.
    Så da ga jeg blanke å kjøpte meg et par 802
    Da er jeg tilbake på start, men dog MEGET fornøyd.
    Tror 802 er den ultimate HT for meg. Er en kanonmatch med Ayon.
    Så nå er jeg ferdig med byttestyret for en god stund, og skal kose meg med rør lyd og B&W gjennom en lang kald vinter

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt og høre at du er fornøyd! Da kan man vel si at vi er to fornøyde karer Men og bære 802 ned trappa di håper jeg ikke opplever igjen hehehe

Side 109 av 112 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 99 105 106 107 108 109 110 111 112 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •