Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 108

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 108 av 112 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 SisteSiste
Viser resultater 2,141 til 2,160 av 2234
    Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Satt å tenkte på det når jeg så bildet, jeg vet at Ayon blokkene og Spilleren er ganse store! Men de så jo helt normale ut ved siden av ML!

Må være greit høye de ml ja

Så ihvertfallt veldig pent ut Daniel
    1.50 høye

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Utseende er det ingenting å si på. Blir fort vant til størrelsen også

Big, black and beautifull. Nett so kjerringa ve' ha da! ;-)
    WAF høyttalere altså. :-)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    1.50 høye
    Per da, det er feil. De er 150,7

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Big, black and beautifull. Nett so kjerringa ve' ha da! ;-)
    WAF høyttalere altså. :-)
    Admin kom hjem for en times tid siden. Wow, de var jo kule da. Satt seg faktisk ned for en lytteseanse

Bra kone det

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Admin kom hjem for em times tid siden. Wow, de var jo kule da. Satt seg faktisk ned for en lytteseanse

Bra kone det
    Apropo lytteseanse

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Per da, det er feil. De er 150,7
    Beklager den store feilen der

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Admin kom hjem for en times tid siden. Wow, de var jo kule da. Satt seg faktisk ned for en lytteseanse

Bra kone det
    Lydig kone... ;p hehehe

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Lydig kone... ;p hehehe
    Jepp

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske vanlig at damer liker ML faktisk - tips, tips

Selv om de er store har de noe skulpturelt over seg, samt at de er delvis gjennomsiktige som nevnt - ikke bare store bokser som damer hater....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

En liten oppsumering

Da har ML stått på spilt i 28 timer. Har faktisk tatt tiden
    Heldig som har lånt et par monoblokker til jeg får mine nye.
    Dvs at de at de har blitt brukt ekstra aktivt
    Ja, hvor skal jeg begynne?
    Lydbildet endret seg veldig etter de 3-4 første timene.
    Mellomtonen er helt fantastisk. Nå sammenligner jeg Ethos med mine gamle 802Dia. Høres nesten ut som om det er 10 slike mellomtoner fra 802 som spiller samtidig. Et stort pluss i margen.
    Har testet ut den del forskjellig typer musikk. Alt fra Metal til Bremnes.
    Instrumenter og vokaler spiller luftig, detaljert og absolutt ikke pågående.
    Dette gjelder egentlig all musikk. Men om man får for mye info på en gang foreks når jeg spilte litt Maiden, så blir det veldig mye rot. Blir uklart og mister fokus. Diskant området blir borte. Kommer det et rolig parti i låta, som kommer den frem igjen. Tenkte som så at jeg skal legge i en heavy plate som jeg vet er en bra innspillig. Ikke at Maiden låter dårlig, men Dream Theater Images and words skal få muligheten til å vise seg frem. Samme der, det koker bare bort. Slik var det ikke med B&W. Og så de fleste sier, så er ikke 802 en heavy metal HT, men der tar folk feil. Der har man kanalseperasjon, selv om det skjer mye i lydbildet. Mulig dette endres over tid på ML, men ikke vet jeg. Men det får tiden vise.
    Men, så er det bassen da. Den tror jeg aldri vil kunne overgå 802. Hadde heller ikke regnet med det med tanke på på pris og str.
    Den sykt dype bassen, Og den fyldige nedre mellomtonen tror jeg blir vanskelig for ML å hamle opp med. Det er en tyngde i B&W, og da spes på rør som gjør at det låter magisk. Så om ML er HT for meg vet jeg ikke.
    Er en utolmidg sjel, men skal ha tolmodighet i dette tilfellet.

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntes også ML sliter litt med "tung" musikk. Men de panelene trenger nok noen flere timer om ikke du har spillt veldig høyt til nå. De er vel også ganske responsive på plassering, så her ville jeg satt av noen timer.

Et lite spørsmål. Du har tilsynelatende høyttalerne nære frontvegg. Hvordan endrer lyden seg om du drar de et godt stykke ut fra veggen? En dipol høyttaler vil jeg tro er ganske "kritisk" til avstanden der. Kanskje også noe demping på denne veggen bør vurderes?

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Jeg syntes også ML sliter litt med "tung" musikk. Men de panelene trenger nok noen flere timer om ikke du har spillt veldig høyt til nå. De er vel også ganske responsive på plassering, så her ville jeg satt av noen timer.

Et lite spørsmål. Du har tilsynelatende høyttalerne nære frontvegg. Hvordan endrer lyden seg om du drar de et godt stykke ut fra veggen? En dipol høyttaler vil jeg tro er ganske "kritisk" til avstanden der. Kanskje også noe demping på denne veggen bør vurderes?

Geir Arne
    Har spilt over det normale som kalles høyt. De har spilt i mange timer uten at jeg sittet og hørt på. De står litt over 80 cm fra frontveggen. Ifølge importøren så skal de stå ca 100cm. Har jobbet en del med plassering. Vinklet panelet fremover som hjap veldig.
    Ja, kanskje noe demping kan hjelpe. Men har ikke noen problem når det ikke er mye som skjer i lydbildet. Hvis demping kan hjelpe så er det ingenting som er bedre.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn for fremtiden så er jeg ikke mest bekymret for panelet, men for om bassen
    kommer til å innfri. Selv om ting forandrer seg til det positivet, så er det begrenset hvor mye. Men med en 8" pluss en passiv bass, så tror jeg ikke de kan spille bedre enn B&W sine. Men selvsagt kommer jo det også an på type musikk man spiller.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn for fremtiden så er jeg ikke mest bekymret for panelet, men for om bassen
    kommer til å innfri. Selv om ting forandrer seg til det positivet, så er det begrenset hvor mye. Men med en 8" pluss en passiv bass, så tror jeg ikke de kan spille bedre enn B&W sine. Men selvsagt kommer jo det også an på type musikk man spiller.
    Sist jeg hørte Ethos låt de overaskende fyldig og potent i bunn. Detaljeringen var også god selv om 802Dia nok er et godt hakk bedre på definisjon i bunn. Jeg opplevde også at den rullet under 30-tallet(på tross av hva den er oppgitt til), men det kan ha hatt litt med rommet å gjøre.

ML har jo også noen flotte suber du kan prøve om bassen ikke strekker seg langt nok ned.

Det jeg savnet med Ethos var snerten i øvre bassen(som jeg forsovigt også syntes B&W generelt er dårlige på). Hvordan syntes du den sitter hos deg? Og ikke minst, opp mot 802?

Geir Arne

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ganilsen
    Sist jeg hørte Ethos låt de overaskende fyldig og potent i bunn. Detaljeringen var også god selv om 802Dia nok er et godt hakk bedre på definisjon i bunn. Jeg opplevde også at den rullet under 30-tallet(på tross av hva den er oppgitt til), men det kan ha hatt litt med rommet å gjøre.

ML har jo også noen flotte suber du kan prøve om bassen ikke strekker seg langt nok ned.

Det jeg savnet med Ethos var snerten i øvre bassen(som jeg forsovigt også syntes B&W generelt er dårlige på). Hvordan syntes du den sitter hos deg? Og ikke minst, opp mot 802?

Geir Arne
    Det er akkurat det jeg hadde med 802 og Ayon. Øvre bassen er vanvittig bra. Fyldige stemmer og instrumenter. Har det med ML også. Men synes overlappen mellom panelet og bassen er litt snodig.
    Men generelt mellomtonen i seg selv låter bedre på ML

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er akkurat det jeg hadde med 802 og Ayon. Øvre bassen er vanvittig bra. Fyldige stemmer og instrumenter. Har det med ML også. Men synes overlappen mellom panelet og bassen er litt snodig.
    Men generelt mellomtonen i seg selv låter bedre på ML
    En måling kunne jo avslørt om det er noen nivåforskjeller som roter det til rundt overgangen.

Geir Arne

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassen i 802 hos deg var utrolig bra! selv om alt var meget bra så er det bassen jeg hukser best skal litt til for og slå den tror jeg.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo spille kun referansemusikk så kan du hele tiden få det til å låte bra på alle måter, er slik med alle høytalere og ingen kan spille alt like bra så du får leve med disse. Virker som dem er bra på alle måter, Maiden låter tynt på de fleste høytalere men det er bare slik innspillingene er desverre. Ellers virker det veldig bra spør du meg, kan være moro å få en lytt på dette når alt er på plass med tiden. Er påtide med å kontakte Axel snart igjen tenker jeg, da kan vi ta å sette oss på prøve og skal du få vår ærlige mening.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Du kan jo spille kun referansemusikk så kan du hele tiden få det til å låte bra på alle måter, er slik med alle høytalere og ingen kan spille alt like bra så du får leve med disse. Virker som dem er bra på alle måter, Maiden låter tynt på de fleste høytalere men det er bare slik innspillingene er desverre. Ellers virker det veldig bra spør du meg, kan være moro å få en lytt på dette når alt er på plass med tiden. Er påtide med å kontakte Axel snart igjen tenker jeg, da kan vi ta å sette oss på prøve og skal du få vår ærlige mening.
    Er ikke akkurat enig der Raymond. Maiden låt ikke tynt med bw. Ikke tynt med ML heller, men det låter rotete. Det gjelder generelt alt som er litt heavy. Akkurat som om de ikke takler all lyd på en gang. Vanskelig å forklare. Det er bare å ta turen for en prøvelytt
    Men for all del. Generelt så låter det meget bra.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    Bassen i 802 hos deg var utrolig bra! selv om alt var meget bra så er det bassen jeg hukser best skal litt til for og slå den tror jeg.
    Per, du kan jo bedømme dette selv i morgen.
    Tipper de får seg 10 timer + til på baken før du kommer.

Side 108 av 112 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 88 98 104 105 106 107 108 109 110 111 112 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •