Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 107

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 107 av 112 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 ... SisteSiste
Viser resultater 2,121 til 2,140 av 2234
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm. Vet ikke hvor mye du har jobbet med plassering, men elektrostater er enormt mye mer avhengig av å bli jobbet med oppsettet enn en dynamisk høyttaler. Rett vinkling, både horisontalt og vertikalt kan ha enormt mye å si for lydkvaliteten. Har du sett de forskjellige tutorials som er i Martin Logan-tråden?

At de kan oppleves som mørkere enn mange andre høyttalere i diskantområdet, kan jeg skjønne. Ref det jeg skrev litt lenger oppe i tråden din. Detaljene er der, det er bare at de ikke skriker etter oppmerksomhet, lignende mange andre dynamiske høyttalere jeg har prøvd.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hmmm. Vet ikke hvor mye du har jobbet med plassering, men elektrostater er enormt mye mer avhengig av å bli jobbet med oppsettet enn en dynamisk høyttaler. Rett vinkling, både horisontalt og vertikalt kan ha enormt mye å si for lydkvaliteten. Har du sett de forskjellige tutorials som er i Martin Logan-tråden?

At de kan oppleves som mørkere enn mange andre høyttalere i diskantområdet, kan jeg skjønne. Ref det jeg skrev litt lenger oppe i tråden din. Detaljene er der, det er bare at de ikke skriker etter oppmerksomhet, lignende mange andre dynamiske høyttalere jeg har prøvd.
    Jepp, har lest deler av tråden. De står nesten helt rett nå. Har også fulgt manualen slavisk med tanke på vinkling.
    Stemmer og instrumenter er plassert riktig. God kanalseperasjon, men mørkt som fy fra front, men ikke bak. Til og med når jeg står 20 cm fra panelet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare få med at de har spilt i 12 timer nå, og det har forandret seg mye. Luftigere, samt at de øverste frekvensene har blitt bedre. Men dog en tanke mørkt.
    Må huske på at jeg har vært vant til B&W

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Martin Logan kan nok oppleves mørkere enn B&W ja. Men det er mer i henstilling til det jeg skrev over.

Stort sett de fleste høyttalere jeg har hatt i mitt rom, kanskje bortsett fra eldre Sonus faber og Vienna, oppleves som langt mer pågående i diskanten enn mine Martin Logan. Men, selv om andre kan oppleves mer "oppløst" og detaljorientert med en gang, blir det alltid til at jeg havner til bake på "kjøret" med elektrostater etterpå. Det er noe med sammenhengen, den homogene lyden, og ikke minst størrelsen på lydbildet og den enorme mellomtonen som har satt seg i hjernebarken min.

Kanskje du selv må ha en tilvenningsperiode.....?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Martin Logan kan nok oppleves mørkere enn B&W ja. Men det er mer i henstilling til det jeg skrev over.

Stort sett de fleste høyttalere jeg har hatt i mitt rom, kanskje bortsett fra eldre Sonus faber og Vienna, oppleves som langt mer pågående i diskanten enn mine Martin Logan. Men, selv om andre kan oppleves mer "oppløst" og detaljorientert med en gang, blir det alltid til at jeg havner til bake på "kjøret" med elektrostater etterpå. Det er noe med sammenhengen, den homogene lyden, og ikke minst størrelsen på lydbildet og den enorme mellomtonen som har satt seg i hjernebarken min.

Kanskje du selv må ha en tilvenningsperiode.....?
    Hehe, ja. Tilvenningsperiode det må jeg helt klart ha Antaglivis mer enn to dager.
    Men det er som du nevner er det spes mellomtonen og det enorme lydbildet som fanger en. Blir til tider bare satt helt ut. Har testet en del forskjellige plater bla Bremnes "som jeg ikke pleier å høre på" Føles som hun sitter i fanget mitt og synger kun for meg
    Fantastisk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres helt fantastisk ut dette, men kanskje elektronikken også gjør noe her? Du snakka om Classe, kanskje det vil åpne ballet? kanskje NAD M2? Bare "brainstormer" litt jeg .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Høres helt fantastisk ut dette, men kanskje elektronikken også gjør noe her? Du snakka om Classe, kanskje det vil åpne ballet? kanskje NAD M2? Bare "brainstormer" litt jeg .
    Det er mulig, men jeg beholder Ayon. Gidder ikke å gi de bort. Bare skammbud på helt nye blokker. Har hørt Ayon på ML før og det låt meget bra. Får håpe det går veien her.
    Time will show

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par flotte "Iphone" bilder

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer! Dette så snasent ut. Her bugner det for mye lytting utover i mørketiden

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det er mulig, men jeg beholder Ayon. Gidder ikke å gi de bort. Bare skammbud på helt nye blokker. Har hørt Ayon på ML før og det låt meget bra. Får håpe det går veien her.
    Time will show
    Oh, kjedelig . Men fy flate, rommet ditt asså... GROMT! . ML var veldig pent der :P.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer ja - de ser helt supre ut. Litt mørke kan de nok høres ut hvis du sammen likner med en del høyttalere med en innimellom "stikkende" metal diskant. Bare gi de og deg litt tid så stiller du deg inn, hvis ikke kan du sende de til meg....

Iphone er dog et dritt kamera ser jeg
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det kommer til metal plater som må testes ut så har jeg noen spesefikke jeg bruker. Pantera Cowboys from hell, Opeth Heritage og Images and words fra Dream Theater er de som ofte går igjen.
    Disse du nevner her er ofte på spillelista her også.
    Nok en gang gratulere med et par meget flotte høytalere.
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Oh, kjedelig . Men fy flate, rommet ditt asså... GROMT! . ML var veldig pent der :P.
    Takk for det Robert Begynner å se bra ut nå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Gratulerer ja - de ser helt supre ut. Litt mørke kan de nok høres ut hvis du sammen likner med en del høyttalere med en innimellom "stikkende" metal diskant. Bare gi de og deg litt tid så stiller du deg inn, hvis ikke kan du sende de til meg....

Iphone er dog et dritt kamera ser jeg
    Hehe, Iphone kamera suger ja
    Skal få tatt noen bra bilder snart.
    Kan vel si at jeg er av den utolmodige typen, men skal ha is i magen i dette tilfelle her.

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er et par flotte "Iphone" bilder
    vakkert! De er store men diskret på en måte:P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe av det mest fascinerende med en Martin Logan-elektrostat faktisk. De er jo grisehøye sammenlignet med de fleste andre "normale" høyttalere, men pga sitt smått gjennomsiktige og slanke design så oppleves de langt mer diskret i rommet enn en skulle tro. :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utseende er det ingenting å si på. Blir fort vant til størrelsen også

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å tenkte på det når jeg så bildet, jeg vet at Ayon blokkene og Spilleren er ganse store! Men de så jo helt normale ut ved siden av ML!

Må være greit høye de ml ja

Så ihvertfallt veldig pent ut Daniel
    Min tråd

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forresten Daniel, om du er fan av Dimebag Så bør du sjekke ut Rebel meets Rebel, utrolig tøff blanding av southern cowboy metal

Rebel Meets Rebel - Rebel Meets Rebel by Bendik Bendiksen on Spotify
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Forresten Daniel, om du er fan av Dimebag Så bør du sjekke ut Rebel meets Rebel, utrolig tøff blanding av southern cowboy metal

Rebel Meets Rebel - Rebel Meets Rebel by Bendik Bendiksen on Spotify
    Jepp, har hørt den ja

Side 107 av 112 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 87 97 103 104 105 106 107 108 109 110 111 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •