Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 104

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 104 av 112 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 ... SisteSiste
Viser resultater 2,061 til 2,080 av 2234
    Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Takk for innspill. Det heller litt over på ML. Har hør de ved flere anledninger, og det låter helt fantastisk. Hadde også tenkt å klatre et steg opp på cd spiller lista til Ayon, men må nok holde meg til CD1SC om jeg velger ML. Med SF så hadde jeg hatt mulighet for CD2S som er et hakk bedre.
    Er velg egentlig litt vanskelig å sammenligne Ethos og Cremona. Er jo to vidt forskjellige høyttalere. Men om en av de vinner på utseende (som også spiller en liten rolle) så er Sonus Faber foran med en armlengde.
    Må finne ut av dette i kveld da Ayon skal sende varer til Norge i morgen.

Du får kutte litt i julegavebudskjettet. Problem løst! ML + CD2S!
    Førjulsgave og bedre livskvalitet til far...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Akkurat det valget har jeg stått ovenfor selv, og dersom jeg skulle ha kvittet meg med Martin Logan, så er nok Cremona den høyttaleren som ville ha stått next på listen. Begge høyttalerne er i stand til å gi en eieglede mange andre høyttalere er et stykke unna å besitte.

Jeg har hatt Vantage i samme rom som Ethos. Det er klare forbedringer i lyden. Det er først og fremst i det nederste mellomtoneområdet og mellombassen at Ethos fullstendig parkerer Vantage. Det er mye mer pondus, fynd og klem med Ethos. Dette kommer nok av økt membranareal, da denne jo har en slave i bunn, men også pga en litt kraftigere forsterker.

Koster ikke disse det samme da?
    Jo sånn ca. Skiller noen 1000 lapper.
    Noen lapper her og der før jul blir det fort bråk av

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Du får kutte litt i julegavebudskjettet. Problem løst! ML + CD2S!
    Førjulsgave og bedre livskvalitet til far...
    Får legge inn en søknad da

Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ethos Ethos Ethos

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har hatt Vantage i samme rom som Ethos. Det er klare forbedringer i lyden. Det er først og fremst i det nederste mellomtoneområdet og mellombassen at Ethos fullstendig parkerer Vantage. Det er mye mer pondus, fynd og klem med Ethos. Dette kommer nok av økt membranareal, da denne jo har en slave i bunn, men også pga en litt kraftigere forsterker.

Så ulempen med "drama" på rock har blitt betraktelig redusert i forhold til Vantage, eller mener du at Ethos ikke har noen ulempe på rock i forhold til andre?

Intermediate HoPPe`S sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å prute daniel???

JFSsoundsystems i Drammen selger ML og han pleier å gi god pris.
    Verdt ett forsøk og spørre hva du måtte gitt for Ethos.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoPPe`S
    Har du prøvd å prute daniel???

JFSsoundsystems i Drammen selger ML og han pleier å gi god pris.
    Verdt ett forsøk og spørre hva du måtte gitt for Ethos.
    Takk for tips

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Så ulempen med "drama" på rock har blitt betraktelig redusert i forhold til Vantage, eller mener du at Ethos ikke har noen ulempe på rock i forhold til andre?
    På musikk som Dream Theater og Rammstein, så opplever jeg en stor forbedring med Ethos ifht Vantage. Grunnen er en mye større tilstedeværelse i mellombassen. Noe som er nødt til å være tilstede for å gjøre det bra på denne typen musikk etter min mening.

Jeg mener vel fremdeles at dersom du lytter 90% til slik musikk så er det nok fremdeles andre dynamiske høyttalervarianter som kan ha noe mer "pondus" på den typen musikk. Men jeg opplever at Ethos er langt større "altetende" enn Vantage og Vista var.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På musikk som Dream Theater og Rammstein, så opplever jeg en stor forbedring med Ethos ifht Vantage. Grunnen er en mye større tilstedeværelse i mellombassen. Noe som er nødt til å være tilstede for å gjøre det bra på denne typen musikk etter min mening.

Jeg mener vel fremdeles at dersom du lytter 90% til slik musikk så er det nok fremdeles andre dynamiske høyttalervarianter som kan ha noe mer "pondus" på den typen musikk. Men jeg opplever at Ethos er langt større "altetende" enn Vantage og Vista var.
    Vil vel si at 80% blir i rock og metal sjangeren. Er muligens litt redd for å tråkke feil her. Skal få tatt turen innom Audiocompaniet for en lytt.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig spent på dette selv. Har jo Cremona M her, så sammenligningen med Ethos blir interessant. Har nettopp avsluttet testingen av Morel Octave Signtur, og har koblet Cremona opp igjen for å gjøre meg opp en endelig mening angående disse to mot hverandre. De stiller jo i forskjellige prisklasser, så man kan selvfølgelig ikke dømme dem over samme lest. Likevel er jo Cremona M referansen for tiden.
    Cremona og Ethos prises ca likt, så der blir knivingen hardere

Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Vil vel si at 80% blir i rock og metal sjangeren. Er muligens litt redd for å tråkke feil her. Skal få tatt turen innom Audiocompaniet for en lytt.
    Hva er egentlig grunnen til at valget ditt har falt ned på disse to høyttalerne. Hverken Sonus Faber eller Martin Logan er det jeg først tenker på når musikken stort sett heller mot rock og metal.
    Har du vurdert Elac? F.eks FS 607 CE er en dynamisk hardtslående høytaler som burde gjør en svært god jobb innen denne sjangeren
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg er veldig spent på dette selv. Har jo Cremona M her, så sammenligningen med Ethos blir interessant. Har nettopp avsluttet testingen av Morel Octave Signtur, og har koblet Cremona opp igjen for å gjøre meg opp en endelig mening angående disse to mot hverandre. De stiller jo i forskjellige prisklasser, så man kan selvfølgelig ikke dømme dem over samme lest. Likevel er jo Cremona M referansen for tiden.

Hva er egentlig grunnen til at valget ditt har falt ned på disse to høyttalerne. Hverken Sonus Faber eller Martin Logan er det jeg først tenker på når musikken stort sett heller mot rock og metal.
    Har du vurdert Elac? F.eks FS 607 CE er en dynamisk hardtslående høytaler som burde gjør en svært god jobb innen denne sjangeren

Lurer litt på dette selv, også fordi jeg ønsker med nye høytallere på sikt og hører mye på rock/metal - men også jazz/klassisk.. Selv har jeg siktet meg inn på Marten Django, som kanskje heller ikke er verdens mest rocka høytaller men syns av det jeg har hørt syns jeg den gjør en god jobb på det meste innen musikk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej

Har ikke hørt Elac Einar. Har hørt Sonus Faber på rock n roll med Elektrocompaniet. Låt meget bra i mine ører. Har fått en hyggelig pris på både Ethos og Cremona, så derfor står de langt opp på lista.
    Har jo hatt 802Dia på Ayon som spilte sykt bra på metal. 802 er jo strengt tatt ikke en metal høyttaler. Men med riktig elektronikk så funker det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått inntrykk av at Cremona rocker bra så lenge forsterkeren ikke blir for laidback og siden Sf er på den behagelige siden så er det vel et godt poeng med en "frisk" forsterker når rock er dominerende?

Takk for svar Anfield. Jeg har drømt lenge om ML, men spiller vel mye rock for de har vært høyaktuelle til nå. Men det innsynet til musikken som ML byr på er det neppe mange andre som klarer å matche i samme prisklasse. Det er også deilig på rock synes jeg, selv om det ikke er så mye punch i Vantage/Vista.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg har fått inntrykk av at Cremona rocker bra så lenge forsterkeren ikke blir for laidback og siden Sf er på den behagelige siden så er det vel et godt poeng med en "frisk" forsterker når rock er dominerende?
    Har to slike, de låter sykt bra. Absolutt ikke laidback.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare for å klarere; jeg mener definitivt at Ethos kan spille rock. Og på høye volumer, gitt at du har en forsterker som har kraftreserverene i orden. Og da tenker jeg ikke på antall watt, men en stabil og kraftig strømforsyning som takler litt impedansesvingninger.

Jeg hører nok ikke mest på metall og hardrock, men det hender. Og det er alltid en del av testmaterialet. Det som er fint med Martin Logan er at de er dynamiske, gitt det ovenstående i første kapittel. Ethos slår hardere i bassen enn de noengang har gjort i prisklassen før (dvs Vantage), og minner langt på vei om det dynamiske anslaget som den første Summit jeg hørte.

Ofte når en hører på den typen musikk, så vris volumet opp. Det som da er bra med både Martin Logan og Sonus faber, er at en ikke blir lyttetrett med det første. Jeg har hørt flere av Elac sine modeller, og de er suverene de. Men den diskantløsningen gjør at de definitivt ikke holder tilbake noe, her er det fullt fokus på å tyne ut alle detaljer og da gjerne med et nesten litt for stort fokus. Med det mener jeg at det kan bli "litt for mye av det gode" og lyttetrettheten kommer fortere. Med Martin Logan kan jeg kjøre i timesvis, på all slags musikk, uten å bli lyttetrett. Og uten å ofre detaljer og oppløsning! Detaljene med en Martin Logan-høyttaler "bare er der", men uten å gjøre seg spesielt til og forlange litt ekstra oppmerksomhet som mange høyttalere gjør etter min mening.

I mitt rom på 16 kvm har jeg skrudd bassnivået ned til -6dB. Med mer enn nok bass. Og du har inntil +10dB å gå på. Så at Ethos kan trykke ut bass er hevet over enhver tvil. :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Ethos bestilt. Så da får vi høre hvordan det låter Jeg gleder meg

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    612
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....
    Sist endret av Ante1; 12-04-2013 kl 13:08

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ante1
    Gratulerer, når kommer skjønnhetene inn døra ?
    Takk for det
    Skal prøve å få hentet de på torsdag.
    Har ikke forsterkeri enda, men de er rett rundt hjørnet de også. Så dette blir stas.

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye! Dette blir kult
    Min tråd

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Gratulerer så mye! Dette blir kult
    Takk takk. Dette blir kult. Må bare ha elektrostat en gang. Og dette var denne gangen. Gleder meg

Side 104 av 112 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 94 100 101 102 103 104 105 106 107 108 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •