Hjemme hos Daniel. Tester Piega Coax 70.2 - Side 102

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 102 av 112 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 ... SisteSiste
Viser resultater 2,021 til 2,040 av 2234
    Intermediate Per Christian sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hehe, synes det var deg ja. Sola midt i trynet så sikten var noe redusert ja Summit er vel toppmodellen.
    hehe tenkte det var noe sånt du får ta deg en tur opp etterhvert, så kan vi fyre opp en film eller no summit ja, er den større fysisk? jeg synes montis var rimelig stor hehe

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Per Christian
    hehe tenkte det var noe sånt du får ta deg en tur opp etterhvert, så kan vi fyre opp en film eller no summit ja, er den større fysisk? jeg synes montis var rimelig stor hehe
    Det må vi få til. Kommer på taco torsdag jeg vet du

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bluepower
    Gratulerer på forskudd med flott oppsett, Daniel!
    Etter å ha oppdaget at jeg faktisk har en cd spiller i bunnen av racket (og ikke bare Sonos), vurderer jeg oppgradering på denne siden. Snuser litt på cdp 102 jeg også. Spent på å høre dine erfaringer, samt se bilder av det nye oppsettet ditt!
    Takk for det Kjetil Hehe, den spilleren din funket det ja. Synes det låt betraktelig bedre kontra Flac fra Sonos. Har satt Classe spilleren på plass, men har ikke noen HT enda. Melder fra når den har blitt testet ut.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må vi få til. Kommer på taco torsdag jeg vet du
    hehehe du er hjertlig velkommen på vår super torsdag er ikke alle torsdager for tiden men kan sende deg en sms da jeg vet at det blir noe vienna har overtatt for cm9 til diskantene er på plass igjen:P bestiller til neste uke tenker jeg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehehe du er hjertlig velkommen på vår super torsdag er ikke alle torsdager for tiden men kan sende deg en sms da jeg vet at det blir noe vienna har overtatt for cm9 til diskantene er på plass igjen:P bestiller til neste uke tenker jeg
    Jasså, har du tatt livet av diskantene?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså, har du tatt livet av diskantene?
    Jepp, jeg koblet til en hardisk på bluray spilleren, og det funka fint helt til jeg skifta modus på receiveren, da kom det en slags elektronisk lyd grisehøyt og da tok de kvelden gitt:-/ aner ikke hvorfor det skjedde heller.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, jeg koblet til en hardisk på bluray spilleren, og det funka fint helt til jeg skifta modus på receiveren, da kom det en slags elektronisk lyd grisehøyt og da tok de kvelden gitt:-/ aner ikke hvorfor det skjedde heller.
    Kjipt da. Ble det en dyr affere?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Er det noen her ute som har hørt både på ML Montis og Ethos?
    Har selv hørt Montis, og det låter fantastisk. Hadde vært artig med lytteerfaringer fra begge modeller før eventuelt et kjøp.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjipt da. Ble det en dyr affere?
    Ja det er drit kjedelig, har ikke bestilt de enda, tenkte og gjøre det til uka. Mener de koster rundt 760kr stk eller no:P

Fått inn noe nytt utstyr enda eller?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det er drit kjedelig, har ikke bestilt de enda, tenkte og gjøre det til uka. Mener de koster rundt 760kr stk eller no:P

Fått inn noe nytt utstyr enda eller?
    Nope, kun Classè spilleren.
    Virker som om det kan bli vanskelig å selge Ayon forsterkerne. Lite respons.
    Er litt avhengig av å selge de før det handles inn nytt.
    Får se hva som skjer, men venter ikke to mnd med salg av Ayon. Da beholder jeg de.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope, kun Classè spilleren.
    Virker som om det kan bli vanskelig å selge Ayon forsterkerne. Lite respons.
    Er litt avhengig av å selge de før det handles inn nytt.
    Får se hva som skjer, men venter ikke to mnd med salg av Ayon. Da beholder jeg de.
    Tror ikke det er så lett og selge om dagen,selv om du har klart det hehe, ser det ligger mye snack ut for tiden! men uansett så tipper jeg at Ayon blokkene låter knall på ML, Dårlig kan det umulig bli hehe da er det bare og vente til markedet blir bedre så prøve da

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke det er så lett og selge om dagen,selv om du har klart det hehe, ser det ligger mye snack ut for tiden! men uansett så tipper jeg at Ayon blokkene låter knall på ML, Dårlig kan det umulig bli hehe da er det bare og vente til markedet blir bedre så prøve da
    Tror det låter bra med rør på ML. Men må jeg beholde Ayon så blir det ikke Montis. Da må det bli Ethos. Disse kronene altså Time will show, men venter ikke flere mnd med å handle. Så om det ikke blir respons på Ayon innen 3-4 uker så beholder jeg de.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det låter bra med rør på ML. Men må jeg beholde Ayon så blir det ikke Montis. Da må det bli Ethos. Disse kronene altså Time will show, men venter ikke flere mnd med å handle. Så om det ikke blir respons på Ayon innen 3-4 uker så beholder jeg de.
    ja har det på følelsen selv! hadde man bare hatt nok av de så hadde det ikke vært noe stress men tipper ethos ikke skuffer er litt nysgjerrig på ml selv, de har den lyden jeg liker veldig godt

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her ute som har hørt både på ML Montis og Ethos?
    Har selv hørt Montis, og det låter fantastisk. Hadde vært artig med lytteerfaringer fra begge modeller før eventuelt et kjøp.
    Hørt begge, men ikke samtidig side ved side, på samme elektronikk. Når en ser på spesifikasjonene så er vel panelet litt bredere samt at det er 10"ere i bunn i stedet for 8"? Jeg vil vel tro at det er en type "litt mer av alt", men at det ikke er proporsjonalt i forhold til de pengene du legger ekstra i.

Så på det sånn; Ethos med Ayon eller Montis med Classe: sammensetning med elektronikk kan fort oppveie (eller ikke oppveie) for annen elektronikk. Lett oversatt: Det kan være at Ethos med Ayon elektronikk spiller bedre eller like godt som Montis med Classe. Ikke lett...

Ethos spiller strålende og med mer enn nok bass i mitt rom på 16 kvm. Usikker på hvor mye mer bass du trenger med å gå opp fra 8" til 10". De har den samme DSP-justeringen i bunn, som er til stor hjelp med å få bassen til "å sitte i rommet".

Tror ikke du skal være spesielt "skuffet" over å måtte "ta til takke med" Ethos fremfor Montis. Uansett, så kan du ha en eventuell oppgradering å glede deg til på et senere tidspunkt... ;-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hørt begge, men ikke samtidig side ved side, på samme elektronikk. Når en ser på spesifikasjonene så er vel panelet litt bredere samt at det er 10"ere i bunn i stedet for 8"? Jeg vil vel tro at det er en type "litt mer av alt", men at det ikke er proporsjonalt i forhold til de pengene du legger ekstra i.

Så på det sånn; Ethos med Ayon eller Montis med Classe: sammensetning med elektronikk kan fort oppveie (eller ikke oppveie) for annen elektronikk. Lett oversatt: Det kan være at Ethos med Ayon elektronikk spiller bedre eller like godt som Montis med Classe. Ikke lett...

Ethos spiller strålende og med mer enn nok bass i mitt rom på 16 kvm. Usikker på hvor mye mer bass du trenger med å gå opp fra 8" til 10". De har den samme DSP-justeringen i bunn, som er til stor hjelp med å få bassen til "å sitte i rommet".

Tror ikke du skal være spesielt "skuffet" over å måtte "ta til takke med" Ethos fremfor Montis. Uansett, så kan du ha en eventuell oppgradering å glede deg til på et senere tidspunkt... ;-)
    Hmmmm, du gjør det ikke lett for meg Rune Grunnen til at Ayon "er" på vei ut døra er jo bruken. Barn i hus, av og på hele tiden. Har jo hørt at Ayon låter bra på ML. Classe kan jo bare stå på hele dagen, samt lettere for kona å bruke. Leste testen i Watt ang Ethos. Tja, var vel ikke noe negativt med de. Rommet de skal stå i er på ca 22 kvm, så mulig Ethos holder. Får se hva tiden bringer. Må ha litt is i magen, som jeg ikke har Men hva tror du låter best på Ethos da? Ayon kontra Classè?

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, vanskelig og det blir å synse om temaet. Ser problemstillingen med rør som du skisserer, jeg var igjennom samme tanken selv. Jeg skulle veldig gjerne hatt rør på mine Ethos pga lyden, men det er brukervennligheten som stod litt i veien for det.

Nå skal det sies at jeg har testet ut CP800 og CA2300 på mine Ethos (var også test på det i WATT) og det låt fantastisk. Faktisk blant det beste jeg har hatt i mitt rom. Etter å ha testet ut litt forskjellige kombinasjoner kom jeg frem til at det faktisk var CP800 som var den aller største grunnen til det lydmessige løftet. Den er, som jeg skrev, min nye våte drøm og jeg tenker fremdeles på den om jeg skulle få råd. Suveren brukervennlighet for fleksibilitet og en åpen og vidstrakt lyd med en strålende DAC. Men, en trenger ikke 2x300 watt på panelene (bassen er jo aktiv i Ethos og Montis). Mine Ethos blir meget godt drevet av Marantz PM-KI Pearl hos meg, en kombinasjon som nok ikke blir mye skrevet om der ute, men det funker strålende. Selv med "kun" 2x90 watt. En stabil strømforsyning som tåler lave impedanser er det aller viktigste.

Så jeg svarer vel egentlig ikke på det du spør om. :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hmmm, vanskelig og det blir å synse om temaet. Ser problemstillingen med rør som du skisserer, jeg var igjennom samme tanken selv. Jeg skulle veldig gjerne hatt rør på mine Ethos pga lyden, men det er brukervennligheten som stod litt i veien for det.

Nå skal det sies at jeg har testet ut CP800 og CA2300 på mine Ethos (var også test på det i WATT) og det låt fantastisk. Faktisk blant det beste jeg har hatt i mitt rom. Etter å ha testet ut litt forskjellige kombinasjoner kom jeg frem til at det faktisk var CP800 som var den aller største grunnen til det lydmessige løftet. Den er, som jeg skrev, min nye våte drøm og jeg tenker fremdeles på den om jeg skulle få råd. Suveren brukervennlighet for fleksibilitet og en åpen og vidstrakt lyd med en strålende DAC. Men, en trenger ikke 2x300 watt på panelene (bassen er jo aktiv i Ethos og Montis). Mine Ethos blir meget godt drevet av Marantz PM-KI Pearl hos meg, en kombinasjon som nok ikke blir mye skrevet om der ute, men det funker strålende. Selv med "kun" 2x90 watt. En stabil strømforsyning som tåler lave impedanser er det aller viktigste.

Så jeg svarer vel egentlig ikke på det du spør om. :-)
    Jo da, takk for svaret Rune. Det var godt nok det Får se hva det blir til. Får la Ayon ligge ute noen uker til.
    Føler at det riktige er å gå for transistor og ikke beholde rør trinnene for denne gang. Leste testen i watt ang ML, så dette lover godt uansett.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha gått MANGE runder med meg selv, så fant jeg ut at jeg beholder de nye Ayon blokkene . Gidder ikke å gi de bort. For heller leve med at rør er rør, og at man må ha is i magen. Tanken er jo bruken. De låter jo helt sykt bra, så hvor feil kan det bli. Skal man ha Ayon, så må man jo selvsagt ha Ayon cd spiller også Classe spilleren ble overlevert til en ny og glad eier i går. Inn kommer enten cd1sc eller cd2s. Valget kommer an på hvilket høyttalere det blir. Har egentlig kun tre kandidater. ML Ethos, Piega coax 70.2 eller Sonus Faber Cremona. Luksus problem eller? Hehe, det får man si. Så hva blir valget? Får bruke helgen på å grave dybt i Google systemet. Lese litt tester etc.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,619
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Luksus problem ja skal du høre alle 3 før du bestemmer deg eller?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha gått MANGE runder med meg selv, så fant jeg ut at jeg beholder de nye Ayon blokkene . Gidder ikke å gi de bort. For heller leve med at rør er rør, og at man må ha is i magen. Tanken er jo bruken. De låter jo helt sykt bra, så hvor feil kan det bli. Skal man ha Ayon, så må man jo selvsagt ha Ayon cd spiller også Classe spilleren ble overlevert til en ny og glad eier i går. Inn kommer enten cd1sc eller cd2s. Valget kommer an på hvilket høyttalere det blir. Har egentlig kun tre kandidater. ML Ethos, Piega coax 70.2 eller Sonus Faber Cremona. Luksus problem eller?
    Driter du penger eller mann?!
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Side 102 av 112 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 72 82 92 98 99 100 101 102 103 104 105 106 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •