WOTG sin hjemmekino - Tanker om ny(e) effektforsterker (e) - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 269
    Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg må også klage litt over film utvalget på blue ray, lite substans og mye hjærnedød action. Her synes jeg faktisk HD DVD har bedre utvalg av "seriøse" film tittler.
    Jeg er helt enig med deg...... enn så lenge... Pr dags dato later det til at hd-dvd har flere virkelig gode filmer, men i og med at hd-dvd mest trolig nå går døden i møte ser jeg på problemet med mangel av kvalitetsfilmer på blu ray ikke som et spørsmål om mangel, men heller som et spørsmål om tålmodighet, få selskaper vil ha en filmkatalog hvor kvalitetsfilmene er utgitt på et dødt format mens de lanserer møkkafilmene på det vinnende. Således er jeg rimelig sikker på at alle de gode filmene du finner på hd-dvd også vil komme på blu ray sånn utover..

Som du sikkert har fått med deg AW, så er jeg jo litt på kant med endel av folket her inne som det (for meg) virker som setter stil forran substans, jeg tror at HD lyd og bilde kanskje betyr mer for disse menneskene, mens jeg som får like mye glede av å se f.eks strangers on a train i sort/hvitt og med mono lyd...
    For å sette det litt på kanten kan vi kanskje si at du er en gruppe mens alle "hd nerdene" er den andre. du foretrekker substansen i filmene og de andre synes det er kult med fancy lyd og bilde selv om filmen suger. Selv står jeg med et bein i begge grupper og mener vel egentlig at det er to oppfatninger basert på det samme konseptet; det er filmopplevelsen som teller. Jeg virkelig storkoser meg med klassikere som rotløs ungdom, giganten og casablanca med dårlig lyd og bilde, men jeg kan kose meg like mye med en nymoderne blockbuster a'la shoot'em up i full hd. Filmopplevelse kan være så mangt

Er foresten rimelig imponert over anlegget ditt og synes også at du har mange virkelig gode argumenter rundt dette med lyd, bilde og film.
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar, Wotg.
    Jeg vurderer selv å bytte ut Showcasen med en Yamaha-receiver og kjöpe inn stativhöyttalere i tillegg til Cascadene, siden Yamaha har Presence-muligheten. For meg er film aller viktigst, musikk nyter jeg oftest i bilen. Selvsagt nyter jeg musikk også hjemme, men det er veldig lite.
    Romkorreksjon, HDMI-innganger, HD-lydformater og presence frister veldig, men jeg er jo blitt veeeeeldig glad i Showcasen. Hmmm ...
    Selv synes jeg film i HD gir en ekstra piff og vegrer meg for å se filmer på DVD. Jeg skjönner hva du mener, jeg kan også virkelig nyte en gammel god film i svarthvitt og mono, men en ny film vil jeg se i best mulig kvalitet.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forbindelse med overgangen til HDaudio så har jeg lett høyt og lavt etter blue ray filmer som kan levere Dolby True HD. Jeg har kun klart å finne to stykker, 300 og The brave one.
    Det har også irritert meg at utvalget av filmer på blue ray stort sett er begrenset til blockbuster action, en sjanger jeg ikke nødvendigvis er så veldig opptatt av. Jeg bestemte meg derfor idag for å også bestille en Toshiba HD-EP10 siden prisen kun var 1500,- inkludert fem HD-DVD filmer.
    Da blir det lettere å finne filmer som støtter True HD og jeg kan få sett filmer som The Kingdom, Leaving Las Vegas og andre kvalitetsfilmer i HD.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forbindelse med overgangen til HDaudio så har jeg lett høyt og lavt etter blue ray filmer
    bare en liten ting for ordens skyld, det heter blu-ray selv om farven skrives blue

Jeg bestemte meg derfor idag for å også bestille en Toshiba HD-EP10 siden prisen kun var 1500,- inkludert fem HD-DVD filmer.
    Da blir det lettere å finne filmer som støtter True HD og jeg kan få sett filmer som The Kingdom, Leaving Las Vegas og andre kvalitetsfilmer i HD.
    :-D

300 kr pr film og gratis spiller, vanskelig å ikke bli fornøyd vil jeg tro.

Pass på at du oppgraderer til firmvare 2.8. Høres ut som den inneholder det som trengs for EP10

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    bare en liten ting for ordens skyld, det heter blu-ray selv om farven skrives blue

300 kr pr film og gratis spiller, vanskelig å ikke bli fornøyd vil jeg tro.

Pass på at du oppgraderer til firmvare 2.8. Høres ut som den inneholder det som trengs for EP10
    Ja må selvfølgelig oppgradere til siste firmware
    Måtte også bestille meg en LAN switch. PS3, Xbox360, AVR-4308 og EP10 betyr intet mindre en 4 nettverks kabler bare på stua...
    Det beste med HD DVD er prisene, rundt 100,-/film hvis man bruker amazon.com og som nevnt så finnes det på HD DVD i motsettning til blu-ray faktisk filmer jeg kunne tenke meg og se/eie.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Store oppgraderinger på gang? Ser du selger Theta'n og 360'n

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Store oppgraderinger på gang? Ser du selger Theta'n og 360'n
    Ja plass må frigjøres. Vi skal pusse opp stuen nå i sommer. ny "hifi" benk er kjøpt inn og målet er generelt å gjøre stuen mer stue og mindre hifi alter!
    xboxen blir bare en hyllevarmer da jeg ikke klarer å bli komfortabel med kontrollerene, jeg er pcgamer og vant til mus og tastatur
    Thetaen er vel kanskje det produktet jeg har mest probemer med å kvitte meg med da den har innfridd alle mine forventninger og vel så det, men hifi verdenen er stor og ønsket om å teste produkter fra SimAudio, Mark Levinson og Ayre gjør skillsmissen helt nødvendig
    Det er også godt mulig at ny Über high end cdspiller er på vei inn i stuen

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja plass må frigjøres. Vi skal pusse opp stuen nå i sommer. ny "hifi" benk er kjøpt inn og målet er generelt å gjøre stuen mer stue og mindre hifi alter!
    xboxen blir bare en hyllevarmer da jeg ikke klarer å bli komfortabel med kontrollerene, jeg er pcgamer og vant til mus og tastatur
    Thetaen er vel kanskje det produktet jeg har mest probemer med å kvitte meg med da den har innfridd alle mine forventninger og vel så det, men hifi verdenen er stor og ønsket om å teste produkter fra SimAudio, Mark Levinson og Ayre gjør skillsmissen helt nødvendig
    Det er også godt mulig at ny Über high end cdspiller er på vei inn i stuen
    Jøss, ble veldig nyskjerrig da jeg så at Thetaen var til salgs. WTF, tenkte jeg faktisk. Bra du oppgraderer og ikke nedgraderer. Måtte innom profilen din igjen i går og se litt på de fantastiske Ultima Studio og Voice. En utrolig bra kino med helt originale og annerledes komponenter, men savner gode, beskrivende bilder. Får liksom ikke helt sett kinoen og utstyret skikkelig.
    Synes den "originale" Revel Ultima er langt penere enn den nye. Jeg er veldig nyskjerrig på hvordan Revel låter. Eneste høyttaleren med keramikk-elementer jeg har hørt er Marten og det låt helt fantastisk.

Blir spennende å følge med på hva som kommer inn hos deg nå. De produsentene du nevner lager meget spennende produkter, så dette ser jeg frem til.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jøss, ble veldig nyskjerrig da jeg så at Thetaen var til salgs. WTF, tenkte jeg faktisk. Bra du oppgraderer og ikke nedgraderer. Måtte innom profilen din igjen i går og se litt på de fantastiske Ultima Studio og Voice. En utrolig bra kino med helt originale og annerledes komponenter, men savner gode, beskrivende bilder. Får liksom ikke helt sett kinoen og utstyret skikkelig.
    Synes den "originale" Revel Ultima er langt penere enn den nye. Jeg er veldig nyskjerrig på hvordan Revel låter. Eneste høyttaleren med keramikk-elementer jeg har hørt er Marten og det låt helt fantastisk.

Blir spennende å følge med på hva som kommer inn hos deg nå. De produsentene du nevner lager meget spennende produkter, så dette ser jeg frem til.
    Hva er det man sier: "reisen er målet" eller noe sånt.
    Jeg skal få lagt ut nye bilder, men er bare så jævlig treig av meg
    Har fått et greit utvalg av linser til mitt 400D så jeg bør kunne lever bilder som yter utstyret, da spesielt Revelene litt mer rettferdighet.
    Mye vil som sagt forandre seg. accuphasen er solgt, Solidsteel rackene skal selges, xboxen, thetaen samt en masse kabler.
    inn kommer en kinesisk inspirert skjenk og mest sansynligvis et råskinn av en cdspiller.
    grunnen til at så mye legges ut for salg er at stuen skal pusses opp og jeg ønsker å frigi plass og økonomi, samt den evige søken etter nye komponenter.
    her er noen teasere på hva som blir å finne til høsten:

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Moon ser rått ut og det låter sikkert minst like tøft.
    Ingen tvil om at du fortsetter din egen vei. :-D
    Morsomt å se spesielle og annerledes komponenter her inne.
    Mye tøft i vente, skjønner jeg.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Moon ser rått ut og det låter sikkert minst like tøft.
    Ingen tvil om at du fortsetter din egen vei. :-D
    Morsomt å se spesielle og annerledes komponenter her inne.
    Mye tøft i vente, skjønner jeg.
    Det er vel det at jeg hovedsakelig leser internasjonale hifi blader, der er produktspekteret litt forskjellig fra hva du kan lese i hjemmekino og fidelity.
    Noe som helt klart pirrer min interesse. bakdelen er jeg ofte må utenfor Norges grenser for å oppleve disse produktene.
    Nå i det siste så har mye tid gått med på å researche SimAudio og prøve å få høre så mange som mulig av deres produkter.
    Jeg må si at dette merket oser high-end på en litt, eh! sexy måte, Fantastisk lyd, kvalitet og design.
    Når det gjelder Acrolink så er det et merke som ikke engang har en importør her i Scandinavia, jeg måtte til UK for å sjekke ut produktene og de gir en enorm kvalitetsfølelse. Plugger, innpakkning og filisofi gir meg en skikkelig må ha feeling.
    Lydmessig så er produktene kanskje litt smoothere enn mine Tara Labs kabler, men da legger jeg virkelig godviljen til
    Se også opp for en part deux i DIY nettkabler.
    jeg har nemlig bestillt nye komponenter:

Nytt strømfilter er også på gang. De to mest aktuelle kanidatene er PS Audio Quinessence Power ceneter og Isotek Sigmas. begge ligger på rundt 10K og har ganske så forskjellig approach til strømrensing.
    Den største forbedringen vil dog bli et bedre lytterom og ikke minst bedre lyskontroll.
    Målet er nytt bedre dempet gulv, kabelkanaler i veggene for en cleanere look, skyverdør mellom stue og spisestue, innfellte spots med dimming og et taksystem med plater som man kan ta ned ved behov for omkabling.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres knall ut. De Furutech-pluggene har jeg siklet på litt. Har slått meg foreløpig til ro med at alle kablene mine er såpass skjult at det ikke er noe poeng med å investere i så dyre kabler og plugger. Problemet er vel meg selv. Jeg vet at det kan oppgraderes og er en sucker for fete kabler.

Synes det høres meget interessant ut at du oppgraderer rommet. Dette blir altså et rom du designer fra "bunnen av" så langt det kan gjøres? Og som skal fungere som lytterom, kino og stue? Skulle likt at jeg tenkte på det da vi renoverte, men da var ikke interessen langt på nær så stor som nå. Har allikevel fått til et ok rom, men det er også rom( :-D ) for veldig store forbedringer, så du er heldig som kan gjøre slik.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spennende prosjekt dette Wotg, og de kablene så steikrå ut!

Hvilke linser har du kjøpt?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Veldig spennende prosjekt dette Wotg, og de kablene så steikrå ut!

Hvilke linser har du kjøpt?
    I tillegg til 18-55 kit linsa har jeg en 50mm 1:1.8 og en 50mm 1:2.5 macro linse slik at jeg kan få tatt noen close up bilder.
    Mangler dog en skikkelig god vidvinkellinse, men det kommer nok snart

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har slått meg foreløpig til ro med at alle kablene mine er såpass skjult at det ikke er noe poeng med å investere i så dyre kabler og plugger.
    Det kommer snart noen kabler fra diy prosjekt 1 (de lilla) ut på bruktbørsen - stay tuned

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer snart noen kabler fra diy prosjekt 1 (de lilla) ut på bruktbørsen - stay tuned
    Hehe, du har masse kabler jeg sikler etter, problemet er bare prioritering.
    De XLR-kablene jeg har fra Xindak er ren skjær drit, så behovet for XLR-kabler er relativt stort. Nye gode nettkabler frister også veldig. På grunn av en New York-tur om en måned og påfølegende 6-ukers ferie er dette ikke så aktuelt enda. Sier jeg ihvertfall til meg selv ...:roll:

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du har viablue fra før. XLR-kablene til Viablue er ikke akkurat til å kimse av utseendemessig. Fikk nesten lyst til å kjøpe meg overganger mot receiver bare for å få kjørt 2xViablue XLR i stedet for det ubalanserte rælet jeg har nå

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Ser du har viablue fra før. XLR-kablene til Viablue er ikke akkurat til å kimse av utseendemessig. Fikk nesten lyst til å kjøpe meg overganger mot receiver bare for å få kjørt 2xViablue XLR i stedet for det ubalanserte rælet jeg har nå
    ViaBlue-kablene er rå, veldig bra byggkvalitetet.

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moon MÅ du si noe om når du får den, eller tester den!

Noe flottere spiller en den skal man lete lenge etter.

Du har jo noen sinsyke oppdateringer på gang.Når du først slår til, så flesker du til!! God filosofi.

A.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til 18-55 kit linsa har jeg en 50mm 1:1.8 og en 50mm 1:2.5 macro linse slik at jeg kan få tatt noen close up bilder.
    Mangler dog en skikkelig god vidvinkellinse, men det kommer nok snart
    Litt off-topic, men dog.
    Du som handler som mye utenlands, kjøpte du den 1:1.8 linsa utenfor landegrensene også? Isåfall hvor, for en slik en er aktuell for min del også.

Side 12 av 14 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •