WOTG sin hjemmekino - Tanker om ny(e) effektforsterker (e) - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 269
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Kunne ikke sagt det bedre sjøl! Har også lagt merke til at ganske mange her på AVforum har prioritert dyre høyttalere, CD/DVD-spillere og effektforsterkere, og så bruker de "rimlige" receivere fra Onkyo, Denon og Yamaha som prosessorer. Det "skurrer" litt i mine ører.

Jeg har valgt en lignende løsning som deg. Kjøpte en HDMI-switch fra Octava (litt rimligere enn Geffen, men like bra ) HDMI DVI cable HDMI switch HDMI distribution amplifier. HDMI and DVI solutions for HDTV systems from Octava. Jeg har mulighet til å nyte HD-lyd (Sony BDP-S1E) pluss SACD/DVD-A (Arcam DV139) siden Lexicon MC-4 har to analoge 5.1 innganger (smart løsning som dessverre nesten ingen prosessorer har). Venter nå kun på en Blu-ray spiller som kan sende DTS-HD MA over den analoge 5.1 utgangen. Håper Denons kommende greier det.
    Jeg vurderte ei stund å trappe ned surround-biten og selge Lexicon MC-4. Ga den nesten bort i forhold til den norske veil. prisen på 46 000 kr, men merkelig nok null interesse! Receivere med samme bruktprisen som jeg forlangte forsvinner ganske kjapt. :grin:
    Ja det er ganske rart, faktisk ganske mnge her inne som ikke helt har skjønt det ubrukte potensialet i anlegget sitt og fortsetter å bruke mellomklasse recivere.
    Jeg tror grunnen er er enkel. Hvor mange hi-fi/hjemmekino butikker har du vert innom som har utstillt en pre/pro kombo?
    Se hvor mange av postene som dreier seg om Onkyo, Yamaha, Denon, Sony osv. Her i Norge er det dårlig tilgjengelighet på spennende merker. Se på et nummer av f.eks Hi-fi+ eller TAS i forhold til Norske blader så ser du hvor mye mer "botique" utstyr de tester.
    Her i Norge er vi jo glad i pamper og nesten monopolisme. Rimi, Rema, 7/11, Narvesen, hifiklubben osv.
    Litt synd at det er slik. Jeg håper småbedriftene fortsetter å vise seg frem på messer, men kunne ønske at flere også stillte opp med high-end hjemmekino gear

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er det mye snack som dere som ønsker andre merker enn de "standard" som selges mye av her på berget kan lese og se på:
    Audio Federation - RMAF 2007 - Rocky Mountain Audio Fest Show Report: Denver, Colorado

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for linken Mye snaskens på den messen ja.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått gefen switchen idag. Såfremt du ikke må ha HD-audio så er dette en meget god løsning på HDMI og flere display problemet.
    Gefen var også utrolig raske, 5 dager fra bestilling til levering.
    Sitter å spiller F1 fra PS3 på projectoren nå, ganske fornøyd

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det skjedd ganske så radikale forandringer!
    Krell Showcasen har fått en ny eier. Det frigjorde midler til innkjøp av Denon AVR-4308.
    Siden jeg i det siste har vært uten bakkanaler pga. lang leviringstid fra Theta betyr det nå at jeg er tilbake med 5.1 ved å bruke et par av kanalene i AVR-4308.
    Det har også blitt en ganske så betydelig opprydding i racket. Ut gikk Gefen 4x2 HDMI splitteren og Parasound T3 radioen samt endel kabler.
    Nå er det nesten Bare HDMI kabler som står for lyd og bilde.
    get boksen må fortsatt bruke en scart/rgb dekoder og vanlig RGB kabler samt vanlig coaxkabel. Det er vel selvsagt at jeg nå er litt utolmodig på at GET skal lansere en boks som støtter HDMI.
    Det er deilig å endelig få en løsning som lar billedsignaler kunne gå på kryss og tvers og ikke tenke mer på det. Spesielt deilig å kunne se vanlig tv på projector hvis det er en film eller konsert man ønsker å få med seg.
    I stereo så er Denonen totalt underlegen Krellen, men det viste jeg jo på forhånd. I vanlig 5.1 er fortsatt krellen bedre, men det er ganske close.
    De nye HDformatene har selvfølgelig bedre lyd, men jeg sliter med å få DTS HD master audio til å virke, Dolby true HD fungerer fint. Støtter ikke PS3 de nye DTS fprmatene eller er det jeg som gjør noe galt?
    Brukevennligheten på AVR-4308 er grei, men bruksanvisningen er rotete.
    Alt i alt så er jeg veldig fornøyd.
    Bilder kommer i løpet av helgen.
    Det vil også komme et skred av gode kjøp på avtorget.
    Stay tuned...

Intermediate dvdjan sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=wotg] Støtter ikke PS3 de nye DTS fprmatene eller er det jeg som gjør noe galt?
    [QUOTE]

Nei PS 3 støtter desverre ikke DTS HD Master.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS3 Støtter ikke DTS HD-MA enda nei! Det er mange av oss håper at dette kommer i en ny firmware oppgradering

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    MERDE!
    Er dette oppgraderinger som er varslet for PS3?
    Det er jo så få filmer i Dolby true HD

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er vel ikke direkte varslet men vi går nå håper da..
    Mer info i http://avforum.no/forum/konsoller-pc...-na-m-faq.html

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    MERDE!
    Ingen som er annonsert, så det er nok en god stund til vi får se noe slikt på PS3.
    En billig løsning er f.eks. en Samsung BD-P1400 som støtter alle HD-lydformatene.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Ingen som er annonsert, så det er nok en god stund til vi får se noe slikt på PS3.
    En billig løsning er f.eks. en Samsung BD-P1400 som støtter alle HD-lydformatene.
    Kommer vel ikke på tale med en tredje dvd/hd spiller med det første.
    Jeg får vente å se om ting ordner seg med PS3.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    MERDE!
    For ordens skyld: (Uncompressed) PCM 5.1 er akkurat like mye HD-lyd som Dolby TrueHD og DTS HD MA, og de aller fleste Blurays har dette (ihvertfall de fleste av mine).

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    For ordens skyld: (Uncompressed) PCM 5.1 er akkurat like mye HD-lyd som Dolby TrueHD og DTS HD MA, og de aller fleste Blurays har dette (ihvertfall de fleste av mine).
    Ja men jeg vil jo se DTS HD logoen i displayet da
    Man blir litt ivrig når man får nye leketøy

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, litt overraskende valg! Hvordan føler du Denons lydsignatur er i forhold til Krell? Jeg hadde en 3805 før og den manglet både mellomtone og bass kontra Krell. Diskanten i Krell var jo også i en annen liga. Hvordan er dette nå med 4308? Er også spent på romkorreksjonen og hva du synes om den?

Gratulerer så mye med ny receiver!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Romkorreksjonen fungerer bra, veldig kjekk feature
    Lyden er ikke av samme kvalitet som krellen i hverken stereo eller 5.1, litt lys og pistrete, men jeg har ganske feit bånn i både effektforsterker og høyttalere, så det er ingen krise.
    Denonen er et greit kompromiss mellom lyd, kvalitet og brukervennlighet.
    Hovedmotivasjonen for å gjøre byttet fra Krell processor til Denon integrert var å teste de nye lydformatene, men aller mest for å kutte ned på antall kabler, fjernkontroller og rett og slett gjøre betjening av annlegget mer intuitivt.
    Denonen kommer nok ikke til å være her så alt for lenge, mot slutten av 2008 må det da ha kommet noen high-end processorer som har støtte for HDMI 1.3, plenty med HDMI inn/utganger og bedre menysystem enn dagens processorer har.
    Sim Audio, Mark Levinson og Theta har greier in the works, den som lever får se.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser Lyngdorf kommer med en prosessor, D-1 med RoomPerfect til sommeren som ser spennende ut.

Lyngdorf - D-1

Lyngdorf world premiere at CES 2008!

"After countless demonstrations of our new multi-channel products, the D-1 Home Theatre Processor and TDA-2300 True Digital power Amplifier, a lot of people stated that we had the best sound at the show. When you put in mind that hundreds of other high-end audio companies where exhibiting at CES, then that is a pretty impressive statement!"

YouTube - Lyngdorf Room Perfect
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Trond B
    Ser Lyngdorf kommer med en prosessor, D-1 med RoomPerfect til sommeren som ser spennende ut.

Lyngdorf - D-1

Lyngdorf world premiere at CES 2008!

"After countless demonstrations of our new multi-channel products, the D-1 Home Theatre Processor and TDA-2300 True Digital power Amplifier, a lot of people stated that we had the best sound at the show. When you put in mind that hundreds of other high-end audio companies where exhibiting at CES, then that is a pretty impressive statement!"

YouTube - Lyngdorf Room Perfect
    ja Lyngdorf boksen ser fet ut, men ist jeg sjekket hadde den bare en HDMI utgang

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis vi snakker kun filmopplevelse; er de nye formatene og romkorreksjonen verd byttet?
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Hvis vi snakker kun filmopplevelse; er de nye formatene og romkorreksjonen verd byttet?
    Et særdels godt spørsmål.
    Romkorreksjonen er en veldig kjekk feature og jeg er ganske sikker på at nye high-end processorer også vil komme med romkorreksjon i fremtiden.
    Nå er det jo da slik at du sikkert har fått med deg at jeg ikke lar meg lett imopnere og generelt er litt skeptisk "bigger, better, faster" mantraet som blir forfektet av levrandørene av hjemmekino soft og hardware. Jeg synes også HDMI er meget kjekt sånn mtp. den minimale kabelsalaten, men synes også formatet er håpløst implementert. Med sine xx forskjellige utgaver, problemer med båndbredde, lengder og selve kontakten osv...
    Slik som det er nå så har jeg PS3 som blue ray avspiller og til min forbauselse (eller kanskje ikke?) så støtter ikke PS3 DTS HD, så det får jeg jo ikke testet :himler med øynene:
    Dolby true HD er jo åpenbart lite utbredt, jeg har ihvertfall ikke klart å finne mange blue ray filmer som støtter true HD, kun møkkafilmen 300.
    Finnes det en liste over blue ray filmer med true HD lyd :?:
    Konklusjon: Det lille jeg har hørt og sett av HD har vel ikke helt innridd forventningene. Kanskje jeg er sær eller kanskje jeg ikke så lett sluker all markedsførings hypen som spindoktorene for HD vil at vi skal sluke?
    Jeg velger å tro det siste.
    Jeg må også klage litt over film utvalget på blue ray, lite substans og mye hjærnedød action. Her synes jeg faktisk HD DVD har bedre utvalg av "seriøse" film tittler.
    Som du sikkert har fått med deg AW, så er jeg jo litt på kant med endel av folket her inne som det (for meg) virker som setter stil forran substans, jeg tror at HD lyd og bilde kanskje betyr mer for disse menneskene, mens jeg som får like mye glede av å se f.eks strangers on a train i sort/hvitt og med mono lyd...

Side 11 av 14 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •