WOTG sin hjemmekino - Tanker om ny(e) effektforsterker (e) - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 269
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hjemme fra sykehuset idag.
    Fikk min fantastiske kone til å hente meg på sykehuset.
    Hun har til og med kjøpt inn spill og blader til meg
    Advarsel: ikke stol på tannlegen din!

High as a kite!
    Oh well for å bøte på sorgene så er 2x100W modul bestillt til Theta Dreadnaughten min

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det jeg bestandig har sagt, tannleger er djevelns verk!!!
    Går virkelig unna med oppgraderingene en stund nå

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hater" tannleger....... stor sympati avsendt :-D

Høres ut som du får god behandling og fin recovery periode

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Penger er til for å brukes
    Både jeg og kona er glade i film. Ser ut som om det blir flere utbyttinger i løpet av året. Nøkkelord er Cary Cinema 11A/11V og Sony VW60.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ser ut som en som kjører Audi.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Du ser ut som en som kjører Audi.
    Da skjønner du hvor ille der er! jeg har jo ikke engang bil!!
    Føler meg mer som Marlon Brando under gudfaren innspillingene.
    Skal se alle tre i morgen og øve meg på noen gloser

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    That I cannot do.

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss, er det deg? Vi jobber jo sammen!

Neida, en dårlig spøk bare.

Det ser ut til at du har vært igjennom noe lignende jeg opplevde for noen år siden. Jeg fikk problemer med en av mine visdomstenner, det var faktisk så vondt at jeg prøvde å slå meg selv i svime med en klubbe (joda, dette er maaange år siden). Etter jeg kom til tannlegen fikk han fjernet visdomstannen som gjorde så vanvittig vondt. Han bestemte seg forøvrig for å fjerne alle disse visdomstennene, noe både han og jeg fort angret på. Etter en og en halv time i stolen måtte han gi opp. Da hadde han begynt på en av de bedre visdomstennene, men hadde fått store problemer med å få løsnet denne. Han hadde da endt opp med å sage den i to og fått fjernet kun den ene halvparten. For en person med tannlegeskrekk som meg, var ikke akkurat dette en episode som hjalp på noen måte, for å si det mildt. Til syvende og sist måtte jeg inn på sykehuset å operere bort den delen som satt igjen.
    Smertene i dagene som kom var så ille at de smertestillende som jeg hadde blitt tildelt ikke hjalp, jeg måtte faktisk over på sprit for å komme igjennom dagene. Etter en uke begynte smertene gi seg og en ung, sliten AndreWerdenskrieg kunne igjen slappe av og se på hverdagen med edrue øyne. Jeezez!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :-D :twisted:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    :-D :twisted:
    Skjønnte ikke helt hva de smilyene betød, begynner jeg å bli gammel?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok gamlere enn deg så du kan ta det helt med ro.. Måtte bare le litt av innlegget til "AndreWerdenskrieg" og derfor kom det en slik " :-D " og en sånn en for at jeg også hater tannleger " :twisted: "

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg med Antiloop
    Her hadde jeg rigget meg til med spill, dvd, blueray og what not, men fy **** så sakte tiden går!
    Det er liksom ikke like fett å se på film og måtte kose seg med Actimel proteindrikk istedenfor hockeypulver og potetgull

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Actimel proteindrikk sammen med vodka må da bli en schlager!

Gulp.

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Actimel proteindrikk sammen med vodka må da bli en schlager!

Gulp.
    Namnam! Tennene löper i vann!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg gjort en bestemmelse om en midlertidig løsning mtp. HDMI.
    Det er så mye usikkerhet om HDMI 1.3 og nye prosessorer at jeg kommer til å vente til det blir flere valgmuligheter på markedet.
    Imens har jeg derfor bestillt en gefen 4 HDMI inn og 2 HDMI ut samt mulighet til å tappe audiosignalet via SPDIF.
    4x2 HDMI Switcher
    På den måten kan jeg slappe av i forhold til hele HDMI maset. Jeg får ikke nyte de nye HD lydformatene, men det kan jeg leve med.
    Jeg kommer derfor heller til å legge kroner i ny projector og plasma tv i løpet av våren.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er kjappe på labben over there! Pakken er allerede på vei i posten!
    Ikke galt med 4x1.8m HDMI kabel, switch og 10M HDMI extreme kabel til ca. 5K
    Noe sier meg at de Norske butikkene burde sette ned prisen sin betratelig - hvis de ønsker å selge da...

Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan fungerer en HDMI-switch hvis komponentene bör ha forskjellige innstillinger? Er det noe å gjöre med det?

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Hjemme fra sykehuset idag.
    Fikk min fantastiske kone til å hente meg på sykehuset.
    Hun har til og med kjøpt inn spill og blader til meg
    Advarsel: ikke stol på tannlegen din!
    .......
    High as a kite!
    Oh well for å bøte på sorgene så er 2x100W modul bestillt til Theta Dreadnaughten min
    He, he Minner meg på at jeg burde vært hos tannlegen selv. Har en visdomstann som må vekk snart, men etter forrige runde med fjerning av visdomstann frister det ikke til gjentagelse. Den satt så godt så tannlegen måte dele tanna i 4 biter (og avlyse timene til de 2 neste pasientene...). Regninga som fulgte var heller ikke noe hyggelig overraskelse. Er det forresten bare noe jeg innbiller meg, eller har veldig mange tannleger, ironisk nok, dårlig ånde?

Da har jeg gjort en bestemmelse om en midlertidig løsning mtp. HDMI.
    Det er så mye usikkerhet om HDMI 1.3 og nye prosessorer at jeg kommer til å vente til det blir flere valgmuligheter på markedet.
    Imens har jeg derfor bestillt en gefen 4 HDMI inn og 2 HDMI ut samt mulighet til å tappe audiosignalet via SPDIF.
    4x2 HDMI Switcher
    På den måten kan jeg slappe av i forhold til hele HDMI maset. Jeg får ikke nyte de nye HD lydformatene, men det kan jeg leve med.
    Jeg kommer derfor heller til å legge kroner i ny projector og plasma tv i løpet av våren.
    Du tror ikke toppmodellene til Denon, Pioneer eller Yamaha (for å nevne noen) hadde gjort en god nok jobb som prosessor for film?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    He, he Minner meg på at jeg burde vært hos tannlegen selv. Har en visdomstann som må vekk snart, men etter forrige runde med fjerning av visdomstann frister det ikke til gjentagelse. Den satt så godt så tannlegen måte dele tanna i 4 biter (og avlyse timene til de 2 neste pasientene...). Regninga som fulgte var heller ikke noe hyggelig overraskelse. Er det forresten bare noe jeg innbiller meg, eller har veldig mange tannleger, ironisk nok, dårlig ånde?

Du tror ikke toppmodellene til Denon, Pioneer eller Yamaha (for å nevne noen) hadde gjort en god nok jobb som prosessor for film?
    Hadde det vert så enkel som en visdomstann, ja da hadde jeg vert fornøyd.
    Det jeg har gjort er intet mindre enn å klippe av kjeven, flytte den 1cm frem for så å skru den på pånytt!
    Kan ikke anbefale det...

Jeg har sjekket ut prisen på den nye Denon prosessoren AVP-A1HD. Med sin pris på 52.500,- er den ikke akurat billig og jeg kan ikke skjønne annet enn at et slik everything but the kitchensink produkt vil være et større kompromiss enn min nåværende Krell Showcase.
    Ikke for å høres blærete ut, men jeg har hørt toppmodellene til Denon, Yamaha, Sony osv. når det kommer til lydkvalitet og da spesielt i stereo så når de ikke Krellen til anklene.
    Det er få her inne som har valgt eller for den saks skyld hørt en high-end pre/pro kombo og jeg tror at mange ikke helt skjønner hva de går glipp av.
    Det er en kropp, transparens, bunn og ikke minst ro som gjør do it all maskinene til skamme.
    Jeg er glad i film og har utstyr til å gjenngi film på en ok måte, men jeg er ingen stor blockbuster - mega smash hit fan og er derfor ikke å bekymret for dette med HD surround lyd (enda)
    Det viktigste er ytelsen i stereo.
    Jeg er sikker på at i løpet av 2008/9 så vil ML, Krell, Sim Audio, Classè og andre komme med high-end prosesor løsninger som ivaretar mine krav til lydkvalitet.

Når det kommer til HDMI switchen så er jeg ikke urolig. Både TV og projector viser 720P/1080i.
    I løpet av året så vil jeg oppgradere billedutstyret med Sony VW60 og Panasonic TH-50PZ85. Da vil jeg kunne kjøre 1080P all the way og opplevelsen ved film bør heves et hakk eller to.
    Jeg har også bestillt et fire etasjers dobbelt rack fra en møbelsnekker, dette vil i stor grad løse kabelrotet og bedre WAF faktoren.
    Alt i alt så er jeg rimelig trygg på at 2008 blir et flott audiovisuelt år for meg og min kone.

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sjekket ut prisen på den nye Denon prosessoren AVP-A1HD. Med sin pris på 52.500,- er den ikke akurat billig og jeg kan ikke skjønne annet enn at et slik everything but the kitchensink produkt vil være et større kompromiss enn min nåværende Krell Showcase.
    Ikke for å høres blærete ut, men jeg har hørt toppmodellene til Denon, Yamaha, Sony osv. når det kommer til lydkvalitet og da spesielt i stereo så når de ikke Krellen til anklene.
    Det er få her inne som har valgt eller for den saks skyld hørt en high-end pre/pro kombo og jeg tror at mange ikke helt skjønner hva de går glipp av.
    Det er en kropp, transparens, bunn og ikke minst ro som gjør do it all maskinene til skamme.
    Jeg er glad i film og har utstyr til å gjenngi film på en ok måte, men jeg er ingen stor blockbuster - mega smash hit fan og er derfor ikke å bekymret for dette med HD surround lyd (enda)
    Det viktigste er ytelsen i stereo.
    Jeg er sikker på at i løpet av 2008/9 så vil ML, Krell, Sim Audio, Classè og andre komme med high-end prosesor løsninger som ivaretar mine krav til lydkvalitet.
    Kunne ikke sagt det bedre sjøl! Har også lagt merke til at ganske mange her på AVforum har prioritert dyre høyttalere, CD/DVD-spillere og effektforsterkere, og så bruker de "rimlige" receivere fra Onkyo, Denon og Yamaha som prosessorer. Det "skurrer" litt i mine ører.

Jeg har valgt en lignende løsning som deg. Kjøpte en HDMI-switch fra Octava (litt rimligere enn Geffen, men like bra ) HDMI DVI cable HDMI switch HDMI distribution amplifier. HDMI and DVI solutions for HDTV systems from Octava. Jeg har mulighet til å nyte HD-lyd (Sony BDP-S1E) pluss SACD/DVD-A (Arcam DV139) siden Lexicon MC-4 har to analoge 5.1 innganger (smart løsning som dessverre nesten ingen prosessorer har). Venter nå kun på en Blu-ray spiller som kan sende DTS-HD MA over den analoge 5.1 utgangen. Håper Denons kommende greier det.
    Jeg vurderte ei stund å trappe ned surround-biten og selge Lexicon MC-4. Ga den nesten bort i forhold til den norske veil. prisen på 46 000 kr, men merkelig nok null interesse! Receivere med samme bruktprisen som jeg forlangte forsvinner ganske kjapt. :grin:
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Side 10 av 14 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •