Freddie sin tråd - kino og stereo - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 187
    Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for det!

Jo, det ble en del forskjell til det bedre i form av redusert etterklang i rommet og fjerning av en del refleksjoner fra frontene som gav litt "hard" lyd.

Ser noen mener at man skal holde seg unna slike "skumgummi"-baserte produkter og heller gå for andre løsninger, men det har jeg ikke testet ennå.

Akustikken er på ingen måte perfekt, så jeg har nå bestilt noen Rockwool akustikkplater gjennom en lokal byggsjappe i tillegg. Noe kommer til å havne i taket, og trolig noe i hjørner og på bakvegg.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg ser også at meningene spriker angående akustikktiltak. Jeg registrerte også det enkelte sa om skumgummi som dempemateriale, samtidig synes jeg det i så fall er rart at fagfolk selger det og at det tydeligvis er bra produkter. Man blir vel bare mere forvirret av å lese sprikende meninger, enn å bli opplyst, hehe.

Jeg sysler selv med tanker omkring demping. Undersøkte som du kanskje husker produktene fra GIK og ville nok gått for dem hvis det ikke er for at de bare sender til Gardermoen. Har også vurdert Acoustic Tuning der du fikk dine plater fra.

Det er jo absolutt en god og rimelig løsning å lage rammene selv fra akustikkplater. Men for bassen tror jeg at jeg vil kjøpe, antakelig fra AT. Jeg liker disse som kan stables oppå hverandre.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Saken med de platene jeg har på sideveggene er vel at det er veldig liten effekt nedover i frekvens, men i øvre mellomtone og diskant er jeg overbevist om at de bidrar.

Jeg har jo også to "Bass Original 3 ft", men skal jeg være ærlig er jeg litt mer i tvil om effekten av disse. Skal teste med akustikkplater stående på skrå i hjørnene i stedet for å se om det hjelper mer.

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det skal ikke være lett :???:

Når jeg korresponderte med GIK, sa han at jeg skulle ha to 3ft basshjørner stablet oppå hverandre. Det kan jo være at det ikke er nok med demping av bassen i hjørnene med bare 90 cm fra gulvet.

Hvis jeg hadde bodd på Østlandet ville jeg bestilt fra GIK i UK. I motsetning til når jeg undersøkte prisene fra USA kan 242 panelene, Monstertrap og basstrap sendes fra UK nå. Skal kanskje sende en forespørsel om fraktpris fra UK. Det MÅ jo være en del rimeligere enn fra USA. Jeg sjekket med prisen for tre paneler fra USA, dør-til-dør og det var litt over 500 dollar!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke så lett alltid...
    Med kun en 3ft skal den henges 30-50 cm over gulvet etter hva jeg skjønte.

GIK-panelene har jo fått mye skryt, og ser også ganske bra ut.
    Synd at det skal være så dyrt (iallefall med frakt og mva), men sånn er det vel bare. :-?

Det må jo være mulig å få ordnet transporten videre fra Gardermoen også, men det er nok ikke billig...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meng rørforsterkeren jeg kjøpte er nå på vei til ny eier, da jeg ikke følte behov for å la den stå ubrukt.
    Et rimelig eksperiment, men den ble litt liten til ER18 som liker seg bedre med litt mer krefter.

Nå får den en "lettere" oppgave, med mer effektive Fostex høyttalere.

Edit: legger ved et lite avskjedsbilde - der jeg ser tydelig mangler i støvtørkingen...:-?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når kvelden er omme vil det være et stort tomrom under lerretet mitt. :cry:

Har avtalt salg av senterhøyttaleren min (Usher X-616), så får tiden vise hva som skjer videre...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg omsider hatt tid til å kikke litt mer på en liten boks som ble anskaffet for litt siden, nemlig WD TV Live.

-wd-live1-jpg

Denne er kablet til ruteren og henter video i form av dvd-iso (for øyeblikket) fra WD MyHomeBook World.
    Har testet litt med noen musikk-dvd i første omgang, og det ser ut til å fungere greit.
    Den skalerer om fra SD til 1080p som sendes over hdmi til en Sony 40W5500.

-wd-live2-jpg

Et par irriterende bugs er det likevel. I motsetning til en del andre bokser takler den ikke menyer og kapitler på .iso, men det er stort sett til å leve med.
    På en dvd med flere kameravinkler (f.eks. Metallica - Cunning Stunts) sliter den også litt med bildet i de kapitlene med flere valg.

Active hustlin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    472
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, knall fin kino du har. Veldig flott gjennomført.
    Ser du har noen flotte akustiske materialer, da først og fremst til de høyere frekvensene.
    Har du noen erfaringer med noe i dybden? Bassfeller feks.
    Driver vurderer å teste noen slike selv...

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått lest gjennom tråden din og dette ser jo veldig lekkert ut :-D

Takk for besøk i dag, veldig moro å treffe så hyggelige likesinnede mennesker....

Lurer litt WD Live TV selv. Får man kjørt noe høyoppløst på denne?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hustlin
    Hei, knall fin kino du har. Veldig flott gjennomført.
    Ser du har noen flotte akustiske materialer, da først og fremst til de høyere frekvensene.
    Har du noen erfaringer med noe i dybden? Bassfeller feks.
    Driver vurderer å teste noen slike selv...
    Takk skal du ha - bra fornøyd selv også, men ting kan alltid forbedres...

Som jeg nevnte noen poster tidligere, tror jeg dessverre ikke den typen bassfeller jeg kjøpte er veien å gå.
    Det må nok sterkere lut til, altså mer volum og et litt annet materiale - skal eksperimentere litt med "høyball"-varianten til Mor10.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mor10
    Da har jeg fått lest gjennom tråden din og dette ser jo veldig lekkert ut :-D

Takk for besøk i dag, veldig moro å treffe så hyggelige likesinnede mennesker....

Lurer litt WD Live TV selv. Får man kjørt noe høyoppløst på denne?
    Takk for det!

Setter stor pris på å få lov til å komme innom kinoen din, og syntes selv det var en meget trivelig kveld i godt selskap og med felles interesser!

WD TV spiller full HD uten problemer over kablet nettverk, og den oppskalerer også lavere oppløste kildefiler, så tv'n min mottar 1080p uansett.
    Har testet litt både HD-filmklipp og SD, og den gjør også en akseptabel jobb på skaleringen.

Edit: om du tenkte høyoppløst lyd, så er det ikke testet, da jeg foreløpig kun har den rett i tv'n.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er nå dette da?
    -horn-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TD-460/N fra Beyma? Går det en Beyma-vind over forumet om dagen? Hva slags kompresjonsdrivere skal du bruke?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke Beyma, men P.Audio PH-3220.
    Kjøpte dem sammen med P.Audio BM-D440II 1" drivere.

Håpet er at disse etterhvert dukker opp i kinoen bak et lerret sammen med hvert sitt par med P.Audio WN-10S midbass/mellomtoner, men det skjer nok ikke første måneden for å si det slik...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og horn:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var litt usikker, men de ligner veldig Spennende med P.audio...skal bruke 5" mellomtone selv i hornkonstruksjonen min. Skal følge med på denne.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Midbass/mellomtone:

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en god stund på Torget og Finn, ble Xavian Duetto levert til en hyggelig kar i Skienstraktene sist uke, som erstatning for noen Totem stativhøyttalere.
    Har fått positive tilbakemeldinger på både finish og lyd, og det er jo hyggelig å høre! :-D

For at ikke hifiøkonomien skal stoppe opp er det jo viktig å holde pengene i omløp, så deler av det jeg fikk for høyttalerene ble sendt videre til Hong Kong...

Joda - det blir et nytt rørforsøk, men denne gangen med noe mer krefter enn Meng som var innom for ikke veldig lenge siden. Kommer mer om dette når det kommer i hus. Lurer på hvor lenge det skal streikes i transportnæringen... :?:

Ellers er det lite som skjer i kinokjelleren for tiden, bare en og annen film på en regnværskveld.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder P.Audio-elementene har jeg ikke kommet lenger enn å ha laget en tråd under diy-forumet her: http://avforum.no/forum/diy-do-yours...gnstadiet.html

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •