jormot bygger rundt BenQ PE8720 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser for meg deg som en ekte "skrotnisse" i posetiv forstand :-D Kan det stemme? Liker å lese postene dine...

Newcomer jormot sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking He, he!

Tar det som et kompliment, Antiloop. Et produkt fortjener ikke betegnelsen bra før det har fungert i minst 10 år.
    Sjekk bilparken http://avforum.no/forum/generell-chi...tml#post510139
    og denne http://avforum.no/forum/minhjemmekin...tml#post514955
    Kan vel si at jeg enda ikke har noe utstyr fra dette årtusen. Elbilen, Pioneer'en og Kenwood'en er fra 2000 og det regnes vel som forrige årtusen.

edit: uffda, glemte PC'n. Den er bare 1 1/2 år gammel og allerede utrangert.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva har det kostet?

Hittil har hjemmekinoen kommet på kr 23.247,85 med alt som er innkjøpt. Hadde mesteparten av audioutstyret fra før.
    I dag handlet jeg dobbeltsidig tape. Når høyttalerne er montert så nærme lerretet ser jeg faktisk reflektert lys i kassene. Skal prøve å kle den siden av høyttalerne som vender mot lerretet med litt av den nervøse velouren som ble til overs fra lettersramma. Skal prøve å lime velouren vrang med dobbelsidig tape for ikke å skade høyttalerkassa.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jormot
    . Skal prøve å kle den siden av høyttalerne som vender mot lerretet med litt av den nervøse velouren som ble til overs fra lettersramma.
    Det fungerer helt glimrende har gjor noe av det samme i min kino :-D

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det fungerte!

Nå er høyttalerne helt usynlige i mørket.

Har gjort noen forandringer på sub. http://avforum.no/forum/diy-do-yours...tml#post564048 Det nye oppsettet kan vel ikke kalles sub lenger, men romperister. Ryggen på recliner'en er ikke dyp nok til en 15 tommer. 2 stk 8 tommere som satt i Jamo 70 kassa var derimot akkurat passe. Det var enda mye plass igjen så de ble supplert med 4 stk 8-tommere til.

Lurer på hva jeg tenkte på da jeg brukte én kanal i hver av to stereofosterkere. 2 x 21 W Pioneer er nå pensjonert.

edit: Jo, jeg tenkte at det var praktisk med separat volumkontroll på subforsterkeren mens romperisteren skulle gå for fullt hele tiden. Det er bedre som Crazysteps skriver å la risteren følge volumet.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

PC'n flyttet, komponentliste (kabler) oppdatert

Det ble for dølt å fly MS Flight Simulator på den lille skjermen, så jeg flyttet PC'n bort til projektoren. Ingen kunne svare meg sikkert på hvor lang VGA-kabel som kan brukes og jeg fant bare 2,5 meters lengder.

Planla tydeligvis for dårlig før jeg slang opp dette anlegget, for det går med mye tid til å flytte rundt på ting. Da jeg flyttet projektoren var det enklest å la lydanlegget stå der det var, men nå ender jeg opp med å strekke mange signalkabler både til lyd og bilde i stedet for 3 høyttalerkabler.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Skrotnissen slår til igjen (dagens nedgradering)

Innerst i kottet fant jeg igjen den gamle kassettspilleren min, Sanyo RD-4600. Den var grom i sin tid, klarte 10 kHz med kromdioksydbånd. Jeg målte det selv. Med direktedrift funker den enda (drivreim bare til telleverket). Super Ferrit lydhodet er uslitelig.
    Nå blir nok gamle, unike 4 spors kassetter kopiert til CD. Hører akkurat nå på The Rutles, parodi på The Beatles med bl.a Michael Nesmith.

Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vinyl

Og der kom den gamle platespilleren fram. Hatten av for Pioneer som hadde drivreim på lager. Nå gjenstår å finne et program som kan digitalisere gammel vinyl. Noen tips?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •