HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 66 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 1314
    Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Boston låt bra de også, men var ikke så pene syntes jeg.. (ja, for meg teller det noe..) samt at jeg syntes de absolutt ikke var nøytrale, dvs. at det var utrolig mye bass i bånn på dem, lekker diskant og mellomtone, men som sakt kraftig bass..
    Syntes nå ikke Boston sin VR-M80 er så gale å se til ( det var vel disse han fikk inn neste uke), er heller ikke den dominerende bassen i disse. Maxwell har jo noen Boston høytalere med intergret 8" element i siden som gir en slik bass, det er det ikke i Vr-m serien.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til disse
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active kefcam sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    302
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang, Triangle celius. Jeg hadde et sett de hjemme(esw). Disse funket greit, men er veldig avhengig av at forsterkeren kan levere nok strøm. Det klarte ikke min Arcam. Endte opp med Altea sm jeg må si er et av de bedre settene jeg har eid, samtidig som de er et av de billigste. Du burde prøvd ut Antal esw som er midt imellom Celius og Altea, men husk å kjør det på en strømsterk forsterker. Har hørt at ice er dårlig match med disse. Regner med at Celiusen du hørte hos Sveinung er en es og ikke esw versjon?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    Syntes nå ikke Boston sin VR-M80 er så gale å se til ( det var vel disse han fikk inn neste uke), er heller ikke den dominerende bassen i disse. Maxwell har jo noen Boston høytalere med intergret 8" element i siden som gir en slik bass, det er det ikke i Vr-m serien.
    Jeg hørte noen smale høye sorte Boston hos Maxwell på no Adcom elektronikk og de spilte sjokkerende bra til å koster ca 16 K. Litt mye pondus kanskje og har selvfølgelig ikke samme diskant som jeg har nå, men der og da husker jeg at jeg ble meget imponert, og de er nok gode til prisen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var disse jeg snakket om at jeg syntes ikke de var så pene, men låt bra..

Tenker på at de skal stå i en stue osv....
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde Triangle på hjemlån og hadde problemer med hard diskant på tidligere høyttalere. Trodde Triangle låt for pågående også men det gjorde de ikke. Kan ha noe med plata du spilte, rom, elektronikk eller rett og slett at de ikke var innspillte?
    Kan ikke huske noen har nevnt Boston her før.. (forøvrig var Boston min første ordenlig HiFi høyttalere... )

ProAc D 15 bør lyttes til om mulig. De låter langt bedre enn triangle (som jeg også liker) etter mine preferanser.. Usher, har du mulighet til en lytt? Mulig de blir for aggresive for dine preferanser også.. Hvis jeg tolker deg riktig kan Spendor, ProAc eller Vienna Acoustic passe deg?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor selger de ProAc?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ingen som kan hjelpe meg??

Finnes det noen steder på nettet med "best of" tester av høyttalere og forsterkere??

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor selger de ProAc?
    De selges bare i Oslo og i Fredrikstad dessverre.
    Men nå er det slik at vi vil rangere høyttalere og forterkere forskjellig da. Dessuten tror jeg ikke du bør stole 100% på slike Rangeringer uansett. Det er en haug med rangeringer i spesielt engelske HiFi blader, men et stor overvekt av hjemlige merker ikke overraskende. Ta de som en pekepinn bare er mitt råd. Små produsenter vil ikke så lett havne på en slik liste selv om de er like gode har jeg en mistanke om.

HiFi choise award 2006 har B&W 805s på gullplass, ATC SCM19 og Triangle Celius derretter. I klassen over; Martin Logan, Mordaunt Short Performance 6 og Focal Electra 1027BE.

Fikke en bitteliten demo av ATC engang og det pirret nysgjerrigheten veldig. Det var svaært oppløst og detaljert.
    Martin Logan er jo absolutt noe å vurdere men som skrevet et sted, "er ikke for nybegynnere".
    Du får meget gode priser på Focal på HiFihuset så 1027 er noe å tenke på også? Har du hørt Dali Helicon 400?

Frustrert mon tro?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fredrikstad, hmm, trodde det bare var hfk som var der.. Hvis det er Lyric (eller noe slikt) så ligger den i Sarpsborg, kommer derfra, en butikk med mye spennede produkter, men aldri åpent..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fredrikstad, hmm, trodde det bare var hfk som var der.. Hvis det er Lyric (eller noe slikt) så ligger den i Sarpsborg, kommer derfra, en butikk med mye spennede produkter, men aldri åpent..
    Å ja dæggern. Har trodd det var Fredrikstad lenge jeg..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville gjerne ha deres topp 5 høyttalere (helst fortell litt hvofor) til pris fra 20 -30k...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo gjenta mine egne: Focal 1007, helt fantastiske. Anbefale en lytt. Sitter nå og hører Sarah McLachlan live og bassen er helt enorm, instrumentene høres helt utrolig ekte ut og Sarah fjellstøtt i midten av lydbildet med deilige falsetter.. Sku ikke hunden på hårene mtp fysisk størrelse, de spiller ikke som en 12" men har mye og fyldig lyd. Skal ikke mase mer om dem nå, men er nokså begeistret.

Andre ting jeg kunne tenke meg å hørt på måtte vært:
    Dali Mentor 6
    Focal Profile 928
    Usher 6381
    Dynaudio Focus 220 (Tunge å dra i vei?)

Veldig forskjellige høyttalere, har ikke hørt mentor og focus selv, men skal være bra. Men en må jo se (høre) selv hva en liker...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet jo ikke hva slags lyd du liker, men hva med å satse helnorsk?

Liker du lyttevennlig lyd med fylde, bredde og detaljering, så ville jeg absolutt vurdert en Patos + Electrocompaniet kombinasjon. Med ditt budsjett har du jo råd til høyttalere i Symphonic-serien. Den AMT-diskanten har evne til både å spille høyt og detaljert uten noensinne å bli slitsom. Nevnte kombinasjon av merker spilte meget musikalsk på Hortenmessa i år (2006) og taklet et bredt spekter av musikk.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg liker nøytral lyd, ikke spiss diskant (SA, audiovector osv. synes jeg har hard diskant..)

Av musikk så liker jeg jazz for det meste, men skal ogås takle "alt mulig". Techno osv. hører jeg ikke på..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg liker nøytral lyd, ikke spiss diskant (SA, audiovector osv. synes jeg har hard diskant..)

Av musikk så liker jeg jazz for det meste, men skal ogås takle "alt mulig" techno osv. hører jeg ikke på..
    Enig, jeg synes det meste fra SA under Explorer er nokså slitsomme...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Av musikk så liker jeg jazz for det meste, men skal ogås takle "alt mulig" techno osv. hører jeg ikke på..
    Høres ut som noenlunde samme preferanser som meg, det. Jeg er også allergisk mot hard og spiss diskant. Samtidig setter jeg pris på detaljeringen i en god diskant. Vil absolutt anbefale at du tar en lytt på Patos' Symphonic-modeller hvis du har muligheten.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor'nte i Østfåld lenger, bor i stavvanger.. selærn hær anbefalær ente patos, men Boston og Opera...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bor'nte i Østfåld lenger, bor i stavvanger.. selærn hær anbefalær ente patos, men Boston og Opera...
    La meg gjette, Sveinung? Da får du nok aldri i verden en anbefaling på Focal da han liker å selge andre ting bedre. Han har vel anbefalt deg et par Opera Callas SP? Og en Legacy Classic kanskje? Med Sugden elektronikk? Ikke misforstå, Operaene spiller fint de, men er vel ikke de største allrounderne kanskje?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, men helst Boston høyttalere... selv syntes jeg det altfor mye bass i dem.. Men det var vist slik det skulle være..

Side 7 av 66 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 17 27 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •