HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 60

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 60 av 66 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... SisteSiste
Viser resultater 1,181 til 1,200 av 1314
    Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hm.. kona nekter, da får jeg bare prøve å gjøre det beste med ht. ved siden av pipen :evil:
    Hvis det blir for "ille" så får jeg se om jeg kan dempe noe av problemet.
    Uansett, nå i skrivende stund rives taket.
    Man kan alltids tru med å kle pipa inn med eggkartonger...
    DA får vel "pipa" en annen låt

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Man kan alltids tru med å kle pipa inn med eggkartonger...
    DA får vel "pipa" en annen låt
    Tomme kartonger da, forhåpentligvis.

Ellers kan det bli en ganske så "sur" lyd etterhvert

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp
    Tomme kartonger da, forhåpentligvis.

Ellers kan det bli en ganske så "sur" lyd etterhvert

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pen liten sak. Er den røde hendelen en slags låsemekanisme? Jeg kan ikke huske at jeg noensinne har røsket ut en hodetelefonplugg ved et uhell, men det kan jo sikkert være greit å gardere seg. 8)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coolbiz

Pen liten sak. Er den røde hendelen en slags låsemekanisme? Jeg kan ikke huske at jeg noensinne har røsket ut en hodetelefonplugg ved et uhell, men det kan jo sikkert være greit å gardere seg. 8)
    Rett i alt coolbizzz!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der er lov å fortelle hvordan det låter.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å tenker på en Blu-Ray spiller, behøver ikke være ny, men ha mulighet til å kobles til internett, youtube osv. Noen som har noen "favoritter" ?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Der er lov å fortelle hvordan det låter.
    Slett ikke bra.. enten er det coolbiz og min ører det er noe feil med, eller så er disse ikke ferdig innspilte - eller så er det slett ikke noe kupp for ørene..

Ikke vet jeg...

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å tenker på en Blu-Ray spiller, behøver ikke være ny, men ha mulighet til å kobles til internett, youtube osv. Noen som har noen "favoritter" ?
    Kan jo anbefale Denon BDP-1611UD som spiller det meste av plater samt streamer fra nett og det kommer også en firmware-oppdatering som legger til mulighet for å streame fra YouTube!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett ikke bra.. enten er det coolbiz og min ører det er noe feil med, eller så er disse ikke ferdig innspilte - eller så er det slett ikke noe kupp for ørene..
    Nei, vet du hva! Dette er uhørt!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, vet du hva! Dette er uhørt!
    Ooops, våre ører er perfekte, K701 - låter ikke bra

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K701 er selvsagt ikke for alle. Det er nå en gang slik. Og, videre; head-fi er ikke for alle.

Imidlertid så tviler jeg at to erfarne brukere som dere begge synes at de låter direkte dårlig uten at det er en underliggende årsak utover at dere ikke liker K701s egensignatur.

K701 har egentlig ingen særegenheter, så det skal egentlig være svært lite sannsynlig at noen synes dem låter direkte dårlig.

Jeg vil anta at eksemplaret dere har av K701 må være defekt, eller at det en eller annen del i oppsettet er en total mismatch. Sistnevnte er egentlig noe jeg betviler...

For å konkretisere: Hva synes dere er dårlig?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Missmatch, impedanseproblemer bla... Opplever det som ett stort problem med hodetelefoner. Noe høres veldig bra ut, mens noe annet igjen låter crap...

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Missmatch, impedanseproblemer bla... Opplever det som ett stort problem med hodetelefoner. Noe høres veldig bra ut, mens noe annet igjen låter crap...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Impedansmismatch mellom komponenter er plausibelt, samt det å ha en hodetelefonforsterker som matcher hodetelefonene.

Jeg vil, utifra det HoJ redegjør for, se bort fra impedansmismatch mellom komponentene. Da gjenstår det faktum at K701 ikke skal kunne drives av Lavry DA1x. Det tviler jeg også på. Lavry er ikke såååå dårlig...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Impedansmismatch mellom komponenter er plausibelt, samt det å ha en hodetelefonforsterker som matcher hodetelefonene.

Jeg vil, utifra det HoJ redegjør for, se bort fra impedansmismatch mellom komponentene. Da gjenstår det faktum at K701 ikke skal kunne drives av Lavry DA1x. Det tviler jeg også på. Lavry er ikke såååå dårlig...
    Lavry er bra, det samme med den hodetelfonforsterkeren som jeg har til låns er. Problemet er at hos meg ( og hos coolbiz ) så låter K701 meget "plastisk" ikke bra i det hele tatt, det kan være noe feil med den, det er derfor jeg er glad for jeg bare låner den - og ikke har kjøpt den.

Ikke missforstå meg, jeg kunne ha sittet å lyttet med den, men til den prisen - nei takk! Den gir meg bare ikke noe i det hele tatt. Ja vist har "gir den ut lyd" men ut i fra slik jeg liker - ikke noe god lyd.

Men jeg kan jo ta "feil" !

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innen lydpreferanser er ingenting feil.

K701 kan låte anemisk (les; nøytral), så dersom det ikke er noe feil på det eksemplaret du låner, så er det vel at dere synes de er ... rett og slett anemiske. De er ikke øreklokker for de som vil ha "morrolyd" i ørene. Snarere de som vil ha nøytral lyd. Vokal, jazz og ditto skal (dersom det ikke er noe galt) låte svært pent og ryddig på K701 med en stor lydscene.

Dersom lydscenen heller ikke er "imponerende" på de lånte K701, så er det definitivt noe galt ett eller annet sted. For, uansett om man liker lydsignaturen eller ikke på K701, så skal man fornemmer en stor lydscene.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innen lydpreferanser er ingenting feil.

K701 kan låte anemisk (les; nøytral), så dersom det ikke er noe feil på det eksemplaret du låner, så er det vel at dere synes de er ... rett og slett anemiske. De er ikke øreklokker for de som vil ha "morrolyd" i ørene. Snarere de som vil ha nøytral lyd. Vokal, jazz og ditto skal (dersom det ikke er noe galt) låte svært pent og ryddig på K701 med en stor lydscene.

Dersom lydscenen heller ikke er "imponerende" på de lånte K701, så er det definitivt noe galt ett eller annet sted. For, uansett om man liker lydsignaturen eller ikke på K701, så skal man fornemmer en stor lydscene.
    Skal låne et annet par med K701 også - for å høre om det er noe feil med de jeg har lånt.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Det virker usannsynlig at et defekt eksemplar har sluppet gjennom kvalitetskontrollen, men det er jo en mulighet. På head-fi.org er det flust av K701-eiere som rapporterer utmerkede resultater med DA10 og DA11 (som har samme hodetelefonforsterker), så det er nok ihvertfall ikke der det ligger.

Det mest sannsynlige virker å være at enten må det (enda!) mer innspilling til, eller så treffer de simpelthen ikke smak og preferanser.

En artig ting er å google på "akg k701 overrated" og se hvor mange tusen hits man får... :twisted:

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En artig ting er å google på "akg k701 overrated" og se hvor mange tusen hits man får... :twisted:
    Prøvde for moro skyld å google "akg k 701 underrated", og fikk 68300 svar på 0,3sek. Men alt er ikke like relevant, bare så det er sagt...

Er forøvrig eier av en urgammel AUDIO-TECHNICA ATH-911 SOVEREIGN...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Side 60 av 66 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 56 57 58 59 60 61 62 63 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •