HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 53

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 53 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 ... SisteSiste
Viser resultater 1,041 til 1,060 av 1314
    Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg bruker kabel fra ruter til server og trådløst fra ruter til sb'ene jeg har i hus.
    Ruteren finner de andre hovedpc'n, den bærbare og mobiltelefonen, men ikke serveren. Hovedpc'n bruker kabel, det samme som serveren.
    Jeg koblet opp skjerm på serveren for å se om det var noe feil, den eneste feilen den fant var at den ikke var koblet opp til noe nettverk, jeg har prøvd med tre forskjellige nett-kabler for å være sikker på at det ikke var det som var feilen.
    Dette her forstår jeg lite av.
    Er vel mulig å sende "ping" i Linux og?
    Prøv med "ping 10.0.0.1" for å finne de andre PC`ene og "ping 193.69.165.21" for VG.no.
    Er 10.0.0.X en grei IP range å bruke på LAN`et? Jeg er bare vant til å forholde meg til 192.168.x.x. Kan du ikke endre IP range i ruteren, det er vel den som er DHCP? Du har vel ikke 2 DHCP servere??
    Har du satt opp skjerm og tastaur på serveren er det greit å begynne med dette. Ellers så høres problemt ut til å være nettverkskortet. Jeg har byttet flere så jeg tror ikke dette akkurat er noe kvalitetsprodukt.
    Ellers så viser disse problemene at vinyl og Cd forsatt ikke har gått av moten :-)

God påske.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Prøv med "ping 10.0.0.1" for å finne de andre PC`ene og "ping 193.69.165.21" for VG.no.
    Er 10.0.0.X en grei IP range å bruke på LAN`et? Jeg er bare vant til å forholde meg til 192.168.x.x. Kan du ikke endre IP range i ruteren, det er vel den som er DHCP? Du har vel ikke 2 DHCP servere??
    Har du satt opp skjerm og tastaur på serveren er det greit å begynne med dette. Ellers så høres problemt ut til å være nettverkskortet. Jeg har byttet flere så jeg tror ikke dette akkurat er noe kvalitetsprodukt.
    Ellers så viser disse problemene at vinyl og Cd forsatt ikke har gått av moten :-)

God påske.
    Hm.. har meget lite peil på nettverk, jeg var i mitt "ess" ved mitten av nitti-tallet... Hardiskbasert er meget geit så lenge det fungerer, et gjelder vel også vinyl og cd-spillere..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate hokeyh sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann

God påske.
    Hjelper vel relativt lite og sjekke om DHCP-serveren fungere når det ikke fungerer i nettverket engang?

Siden nettverket ditt ikke fungerer, regner jeg med at du ikke har internett tilgang på serveren heller?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hokeyh
    Hjelper vel relativt lite og sjekke om DHCP-serveren fungere når det ikke fungerer i nettverket engang?

Siden nettverket ditt ikke fungerer, regner jeg med at du ikke har internett tilgang på serveren heller?
    Har ikke sjekket, jeg vet ikke hvordan jeg kan sjekke det på min vortexbox. Hva tror dere - er det ruteren, eller kan det være selve serveren?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en meget snill venn som skal se på problemet i dag (coolbiz)

Når serveren er oppe å går så har jeg noe å se frem til..

Jeg har fått låne en sub til test, denne har jeg ikke prøvd før - og gleder meg. En tung sak med tre 8" i. Kan bli bra det.
    Jeg snakker om Martin Logan Depth

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart problem, dette. VortexBoxen sluttet plutselig å sette opp nettverksfunksjonaliteten skikkelig ved oppstart. Men det gikk greit å sette det opp manuelt etter oppstart (med ifconfig og route og alt det der), så det var ikke noe feil på hardwaren.
    Jeg mistenker at det var en operativsystem-oppgradering som hadde pølset det til. Jeg ser på VB-forumet at andre har rapportert lignende symptomer etter oppgradering, så det er nok fornuftig ikke å installere nye oppgraderinger umiddelbart, men vente noen uker og følge med om det virker ok for andre.

Etter å ha fiklet litt med oppstartfiler og device-instillinger, valgte jeg til slutt å ta maskinen hjem til meg selv, kopiere musikkfilene til en annen disk og gjøre en full re-installasjon av VortexBox. "Windows-metoden", med andre ord. :evil:

Gjorde forresten en VB-oppdatering til 1.2 etterpå, inklusive SBserver 7.4.2, og den forløp uten problemer.

Håper du ikke hadde laget avanserte spillelister, HoJ, for dem glemte jeg å kopiere..

Windows-feildeling fungerer helt fint nå her hos meg, så jeg kan ikke skjønne annet enn at det skal fungere som smurt hos deg også, HoJ.

Jeg valgte å la Realtek nettverkskortet vi satte inn bli stående i tilfelle at det integrerte hadde noe med problemet å gjøre. Så det er det som brukes nå og det Intel-baserte nettverkskortet som er integrert på hovedkortet er skrudd av i BIOS-innstillingene.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og så stemmer alle i sammen med Dionne Warwick: "That's what friends are for...."

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Og så stemmer alle i sammen med Dionne Warwick: "That's what friends are for...."
    8)

Eller med Johnny Cash: "Cry, Cry, Cry". :cry:

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg takker så mye coolbiz, meget snilt gjort av deg dette her.
    Nå gleder jeg meg til å server på plass, det første jeg skal gjøre er å kopiere all musikk jeg har liggende på den. Jeg har sikkerhetskopi på andre hardisker også, men det er nok en mnd. siden jeg sist kopierte de, og jeg har rippet MYE musikk etter det.

Takker så mye!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serveren på plass - takker for hjelp coolbiz.
    Håper jeg kan bruke tiden i morgen kveld til å teste suben, det lille jeg har hørt høres meget lovende ut.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velbekomme! Jeg må jo ta litt ansvar jeg som har gjort deg squeezebox-avhengig.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en del timer med ML'suben så må jeg si at dette låter ganske bra, til nå den beste suben jeg har hatt i hus. Så hvis alt. blir "normale" kasse-sub, så må det nok bli en (eller to) slike.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags deling og delefrekvens endte du opp med?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den står på deling ved 45, og volumen godt under halv. Resten av instillingen har jeg ikke i hodet, sitter oppe i hovedstuen nå på morgenen.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coolbiz
    Rart problem, dette. VortexBoxen sluttet plutselig å sette opp nettverksfunksjonaliteten skikkelig ved oppstart. Men det gikk greit å sette det opp manuelt etter oppstart (med ifconfig og route og alt det der), så det var ikke noe feil på hardwaren.

[...]
    Vel, så oppstod nøyaktig det samme problemet om igjen.. :cry:

Jeg så litt nærmere i messages system-loggen denne gang, og oppdaget noe jeg hadde oversett sist gang. eth0 var skrudd av av NetworkManager som følge av at dhcp-tjenesten på Telenor-routeren hadde dratt inn addressen (skjer automagisk og ikke-konfigurerbart etter et visst antall timer/dager) og NetworkManager og routeren var tydeligvis uenige om hvordan denne skulle fornyes, så serveren gikk rett og slett av nett. Ikke hjalp det å reboote heller. Fikk bare "eth0 disabled" ved oppstart.

Løsning:

chkconfig NetworkManager off
    chkconfig network on
    service NetworkManager stop
    service network restart

og så skru av DHCP på VortexBoxen og sette statisk addresse på den.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ML-subben fungerte utmerket i ditt oppsett, HoJ! Gjorde akkurat det den skulle, og ingenting mer. Langt mer vellykket enn de subbene jeg har hørt hos deg før. Delte du de andre subbene like lavt?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av coolbiz
    Den ML-subben fungerte utmerket i ditt oppsett, HoJ! Gjorde akkurat det den skulle, og ingenting mer. Langt mer vellykket enn de subbene jeg har hørt hos deg før. Delte du de andre subbene like lavt?
    Enig coolbiz - denne suben er god..

- og ja, jeg delte de andre også like lavt.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag leveres suben tilbake til sin sjef, jeg takker for lånet, dette er en sub jeg godt kan tenke meg - tror jeg må se om jeg får tak i en brukt.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, får håpe du finner en, er vel ikke dagligdags kost med så dyre ML-modeller i omløp?

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Høres bra ut, får håpe du finner en, er vel ikke dagligdags kost med så dyre ML-modeller i omløp?
    Tror vel ikke nødvendigvis bare en ML modell er aktuell
    En Velodyne eller REL kunne sikker gjøre en like god jobb

Side 53 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 49 50 51 52 53 54 55 56 57 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •