HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 50 av 66 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1314
    Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg kommer nok til ha mine 12QR til de ikke vil mer.. Men etter det så kan det hende at 1.7 kommer inn!

Neste plan hos meg er å lage nye føtter til høyttalerne mine, disse som står på er ikke stabile nok.
    De orginale bena er ikke mye å skryte av, nei. Jeg bruker de orginale bena og har lagt en 20 kg. granittplate på baksiden. Dette gjør at bena står godt på gulvet, men høyttaleren svinger fortsatt en del ( lurer på hvor mye bass som forsvinner pga. dette?)
    Er et eget avsnitt om mounts her, kanskje du får noen ideer..
    MUG Tweaks

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryggen bedre i dag, men er hjemme.. Har fått satt i Tesla E88CC goldpin, det låter meget, meget bra.
    Tesla'n var meget bra har nå fått testet Reflector 6N23P - som også låter bra, men litt mer dempet i toppen.

I morgen skal jeg teste noe meget ukjent for min del.
    Rogers 6DJ8 - gleder meg.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Roger i hus

Rogers 6DJ8 i preen, å fy som det låter, har latt den stå å varme seg i natt, dette låter rett og slett utrolig bra.

Rogers er "fra Canada" står det. dvs. fabrikken deres ligger i Canada, men disse rørene er produsert i Nederland, og da mere kjent som Amperex 6DJ8 Tubes.

Disse er ikke så dyre 20$, men muligens de beste rørene til mitt oppsett - jeg fikk tips av en fra USA som også har samme pre og samme høyttalere som meg.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av mr. "Rogers"

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bilde av mr. "Rogers"

Var noen søte små rør du hadde der, Helge!
    Morsomt å se at du har blitt bitt av "rørbasillen"

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut, hva er forskjellene som du hører godt? (Bare av interesse)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Var noen søte små rør du hadde der, Helge!
    Morsomt å se at du har blitt bitt av "rørbasillen"

Smått er også godt vet du

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Høres bra ut, hva er forskjellene som du hører godt? (Bare av interesse)
    Hm.. hvor skal jeg begynne...? For meg så vil jeg ha detaljer i toppen, og en stram bass. Det skal også kunne gi meg ro "i sjelen" når jeg lytter til musikk.

Rogers og Tesla Goldpin gir meg nettopp det, de har detaljer og god bass. Rogers er ennå strammere i lyden en Tesla uten at det ødelegger på noen andre måter, men Tesla'n ligger ikke langt unna den heller.
    Valvo røret som jeg har er også ikke så langt unna, den har jeg foreløpig på en "tredje plass"
    Reflector 6N23P er også meget god, men synes at den blir litt slapp i bånn, og mangler litt på detaljer i toppen.

Klipper ut en annen test jeg hadde for en stund tilbake, det var før Rogers, Reflector og Tesla Goldpin kom i hus (for det viser seg i ettertid at det jeg fikk låne ikke var en Goldpin - den gangen..)
    ---------------------------------------------
    Disse er med i testen.
    - Telefunken Diamond Goldpins ecc88
    - Mullard ecc88
    - Tesla Goldpins ecc88
    - Valvo ecc88
    - Voskhod pcc88

Jeg tar utgangspunkt i hva som stod i disse da de kom i hus. Det var Tesla ecc88 rør, som jeg synes låter meget bra.
    Så de første jeg nevner er Tesla Godpins, personlig så synes jeg faktisk at disse ikke låter noe særlig bedre eller annderledes en de vanlige Tesla'ne som stod i.
    Neste ut er Telefunken Diamond det som slår meg er at det låter litt "tørr" men god lyd. Synes ikke disse passer så godt i dette anlegget. Lyde "fanger" meg ikke så mye.
    Så over til Mullard, som jeg synes låter meget bra, flott lyd, men... det er noe med den som jeg ikke så lett kan forklare med ord.. (jo svaret kommer snart)
    ..her er ikke svaret - inn med Voskhod pcc88 - og fort ut igjen.. den passer bare ikke her, lyden blir meget tynn, og det er ikke det jeg er på jakt etter.
    En igjen, og det er Valvo ecc88, dette er det jeg er på jakt etter, her synes jeg "alt" sitter, flott diskant og herlig mellomtone og bass. Dette er nesten som en drøm!
    ---------------------------------------------------------------

Det var da, og ennå så synes jeg Valvo'n "sitter bra", det er bare de to andre som sitter ennå bedre.. Mon tro om jeg finner noe som topper dette igjen på mitt anlegg

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører kanon ut - du får kose deg virkelig med musikken fremover. Er nokså fascinert over at man kan trekke slike høyttalere med rør da jeg har liksom fått inntrykket av at deg trenger mye strøm, men det gjelder kanskje i større grad elektrostater og ikke magnestater?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hører kanon ut - du får kose deg virkelig med musikken fremover. Er nokså fascinert over at man kan trekke slike høyttalere med rør da jeg har liksom fått inntrykket av at deg trenger mye strøm, men det gjelder kanskje i større grad elektrostater og ikke magnestater?

De er tungdrevene ja.. Det jeg har er rørpre - og ikke effekt, der lever fortsatt Talk'n hos meg.. Jeg har virkelig lyst til å prøve rør-effekt også, og har gjort det før, men det er noe som skjer, detaljene i diskanten forsvinner, og da mister også jeg lysten.. Men vi får se, jeg venter ennå på Golden tube se-40 x2.. Kan jo være at de fungerer, men det haster ikke, nå synes jeg lyden er utrolig bra.. sliter nesten med å gå på jobb t.o.m...

Det som er dumt med magnepan er at de er meget tungdrevene, men det som er greit er at de er så og si konstante i 4ohm (vipper ned på 3,8ohm en sjelden gang).

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om den blir rena som tungdreven, så trenger ikke impedansen å være så ille. I likhet med de fleste elektro/magnestater så runder de av rundt 50hz, så man slipper unna den verste dypbassen. Vil tro at de monoblokkene er triodekoblet, så det er ett pluss.

Kom til å tenke på at Quad's elektrostater ble tilpasset deres rørmonoblokker (og motsatt).

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om den blir rena som tungdreven, så trenger ikke impedansen å være så ille. I likhet med de fleste elektro/magnestater så runder de av rundt 50hz, så man slipper unna den verste dypbassen. Vil tro at de monoblokkene er triodekoblet, så det er ett pluss.

Kom til å tenke på at Quad's elektrostater ble tilpasset deres rørmonoblokker (og motsatt).
    Disse går faktisk ned til 40... VTLen som vi testet ble for svak i triode, så det spørs om jeg kan satse på det. Disse Golden tube effektforsterkerene skal gi 80w i 4ohm hver, så det kan bli spennende å prøve om ikke noe annet.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ser etter nye høyttalere.

Ser etter nye høyttalere, de må være billige - lettdrevene med en klang som heller mot det mørke.. (Stativ)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisklasse?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Maks 3000,- (helst brukt)

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser etter nye høyttalere, de må være billige - lettdrevene med en klang som heller mot det mørke.. (Stativ)
    Hva er definisjonen på "billig" da?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gitt den i posten "over deg"

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ikke bra ut? Du skal vel ikke forlate Maggi kollegiet ? Og hva vil du erstatte de med for 3k?

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gitt den i posten "over deg"
    Ups...
    KEF IQ3 selges
    ikke direkte stativht'ere da.. AUDIO PRO LEVEL QUBE - FINN Torget

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ups...
    KEF IQ3 selges
    ikke direkte stativht'ere da.. AUDIO PRO LEVEL QUBE - FINN Torget

Har sett på iq'n.. ser bra ut

Side 50 av 66 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •