HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 66 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 1314
    Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ikke hørt Lyngdorf TDA 2200 til 703, men har hørt Lyngdorf SDAI2175. Falt ikke i smak hos undertegnede. Klinsisk og kjedelig. Regner dog med at TDA 2200 er vesentlig bedre. Har testet flere av forsterkerne som Hifi Klubben selger til 703. Thule er den beste jeg har prøvd. Synes den varme lydsignaturen og en litt rolig topp passer 703ene veldig bra.
    Er selv veldig fornøyd med 703ene. Skal jeg si noe negativt er det at de kan låte litt for lyst og skarpt. Dette kan løses med riktig matching og/eller demping, men noe man bør være klar over.
    Men med 60 høvdinger har du vel råd til dyrere høyttalere? Kjøper du brukt forsterker, har du dessuten mer kronasje til høyttalere. Ville ha sjekket ut 800 serien til B&W. 803s sammen med brukte Oberon monoblokker? Nevner igjen Martin Logan, kan passe din musikksmak godt. Mange alternativer. TAr du deg en lytterunde, luker du fort bort mange alternativer og merker hvilke type lyd du liker. Det er tross alt du som skal leve med anlegget.....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Det blir nokk gulvhøyttalere, med sub'en stående helt i bånn på laveste frekvens, så sant jeg ikke går for triangle, selegeren mente at det trengtes sub, stilt in på ca. 80 - 100...

Men jeg er ute etter en behaglig diskant og mellomtone, bassen tar subben seg av.. Har hørt noen SA stativhøttalere, var ikke fornøyd med dem.. syntes det var alt for hard lyd

Tenkte enten

Sonus faber Grand Piano Domus
    Triangle Celius Esw
    Vienna Acoustics Beethoven Baby Grand
    ??
    andre som jeg høre på.. (Bør se bra ut også...)
    De tre de nu nevner synes jeg har ganske forskjellig spillestil. Her kommer egne preferanser inn. Etter mine erindringer spiller SF litt mørkt ikke så åpent som Triangle som er mere pågående og engasjerende. Vil ikke ha anbefalt dem uten å ha hørt dem først.VA spilte veldig mykt, bløtt og varmt i det oppsettet jeg hørte. Kan tenke meg at de kan passe din musikksmak.
    Ja glemte å nevne Usher. De er bra. Opera spilte bra på messa synes jeg (men hørt bedre?).

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du også burde vurdere Gradient Revolution. De koster 50k. Da blir det ikke mye igjen til forsterker, men høyttalerne er svært lettdrevne. De er også meget plasseringsvennlige, noe som også er viktig. Finnes mange høyttalere som vil imponere deg i butikken, men ikke sikkert de spiller så bra i heimen.
    Pm Audio

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye igjen til forsterker der nei!!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke mye igjen til forsterker der nei!!
    Men det er ikke sikkert du trenger heller. 2*75w holder, eller enda mindre med rørforsterker. Du kan dessuten sikkert fint leve med din nåværende forsterker til Gradient Revolution en stund, spare litt og kjøpe senere. Tipper det blir det beste sluttresultatet. Uansett best å finne høyttalere først, og så bruke litt tid på finne matchende elektronikk. Men nå har jeg sagt mitt. Mange veier til Rom. Lykke til!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg vil kjøpe meg noen til en pris som gjør at jeg også kan kjøpe forsterker..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Jeg ekke den som har mest greie på ting her, men jeg kan da komme med forslag som alle andre Du liker en høyttaler som samt spiller bra på Jazz og klassisk. Da hadde jeg vurdert Audiovector faktisk, men det kommer ann på hva du er ute etter i både bånn å topp. Jeg for min del storkoser meg med B&W 604 S3, men du er ute etter noe dyrere enn det tydeligvis. Hehe! Det er så mye å velge mellom! Masse masse bra på markedet for tida. Men jeg kan komme med et forslag på forsterker som spiller ekstremt bra på stort sett alt, å det er Electrokompaniet. Tror du får en strøken ECI4 for rundt 12 lapper om jeg ikke er helt borti natta nå! Testa den på B&W her om dagen, å det var helt sinnsvakt fin lyd Å da kan du tenke deg den på et par høyttalere som koster rundt 30.000 da. :P B&W har også mye å by på, men som skorob sa, så mangler dem futt i bånn, så er ikke så mye å dra på med om du vil liksom. Men det er morofaktor på dem også syntes jeg da. Men du får vurdere selv! Electrokompaniet og Audiovector, B&W og Patos er et forslag. En ting til. Patos Lyric 402 er en morsom høyttaler som spiller syyyyykt deilig i toppen, å den høyttaleren har skikkelig puch i bassen også. Spiller enormt dypt

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor selger de Patos Lyric 402??

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Du finner forhalndlere som har dem på Startside De koster ikke mer enn 12.000, å de låter like bra som et par høyttalere til over 20.000! Verdt å både se og høre Jeg vurderer faktisk å bytte B&W 604 S3 med Lyric 402 faktisk grunnet lyden i dem. Lykke til med handelen!

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Ser du kommer fra Stavager! Maxvell Hi-Fi har jo dem, så ta turen innom der å lytt!

Mvh
    Thomas Myrland

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ta ny byrunde snart da...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags lytter-cd er bra å bruke?? Hva skal en høre etter, hvor avslører en høyttaler hvor svakheten er??

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei HoJ!

Spill den musikken du selv hører på.

Dra rundt og hør på oppsett, lån med hjem. Det er dem måten du får erfaring på. Vi har alle forskjellig oppfattelse av lyd. Et oppsett som jeg elsker, kan du hate. Hvem har feil da? Ingen, fordi vi er forskjellige.

Du har fått mange anbefalinger. Alle høyttalere på markedet er gode på sin måte.

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt meg en weekendtur med samboern til Oslo. Hun kunne dratt på shopping, du kunne dratt innom noen hifi-sjapper (ring og avtal på forhånd), dere kunne gått på resturabt, etc.

Nåår det er snakk om 60000,- så holder det ikke å lese litt på forumet for å gjøre opp en "egen" mening.

-Christian

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags lytter-cd er bra å bruke?? Hva skal en høre etter, hvor avslører en høyttaler hvor svakheten er??
    Jeg ville hatt litt av hvert. Jeg pleier også å ta med noe av litt dårlig kvalitet slik at en kan høre hvordan de takler innspillinger som ikke er helt audiofile... Er ikke gøy med anlegg som spiller konge på 1 av 10 plater. Endel "highend" saker er kresne på kildematerialet.

Du kan ta med alt mulig rart, men jeg tror ikke mange tar med ACDC. Ta gjerne med en CD du kjenner godt slik at du vet hva du skal lytte etter.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var dette jeg mente, Bremnes låter vel bra på det meste, men finne en cd med litt dårlig inspilling.. hmm, får se hva finner.

Tenkte jeg skulle ta med litt av hvert til resonans i stavanger, denne uken er det messe der..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen erfaringer med Vienna Acoustics Beethoven Concert Grand..? disse så bra ut:-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har hørt på høyttalerne??

Intermediate homecinema sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på en runde og her kan du lese litt av det jeg opplevde :-D
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/3...nd+Piano+Domus

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i allefall skrevet noe om lillebroren(?). De har vel omtrent samme spillestil. Ellers x2 om at vi har forskjellige meninger om ideallyden...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hørt Opera Seconda?? (eller no slikt)?

Syntes de låt bra..

Side 5 av 66 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •