HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 49

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 49 av 66 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... SisteSiste
Viser resultater 961 til 980 av 1314
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hjemme hos deg, asva? Så utrolig koselig ut...

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette "beistet" har forfulgt meg siden 1987 og har vært igjennom endel flytteprosesser; herunder også bruk av kranbil pga feige flyttefolk.
    Veier ikke SÅ mye da.....

Men takk takk, vi prøver å holde hjemmet koselig.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke ofte 230 kg er såpass elegant som dette. Har spilt litt sort/hvitt selv en gang i ungdommen, men da med stikkontakt. Men det er noe spesielt med følelsen av tunge tangenter under fingrene.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Er ikke ofte 230 kg er såpass elegant som dette. Har spilt litt sort/hvitt selv en gang i ungdommen, men da med stikkontakt. Men det er noe spesielt med følelsen av tunge tangenter under fingrene.
    Digital-piano blir noe helt annet, vi har nok av med de som kjøper seg "billige" digitalt, p.g.a deres unge nettopp har begynnt på kulturskolen osv. over 50% av dem kommer tilbake og vil ha seg et dyrer akustisk piano, den tekniske fingerøvingen fungerer rett og slett ikke på et digitalt. (vel, det finnes jeg digitale som har ekte flygelmekanikk i seg, men de er jo ganske dyre, og lyden.. tja...)

Nå skal det sies at jeg også hadde mulighet til å få et flygel inn i huset, men for å komme opp i denne lyden - som dette pianoet har, så hadde flygele blitt relativt dyrt.. Det får vi ta en annen gang. Jeg regner med at i min jobb så kommer jeg nok over ett og annet godt tilbud på flygler som trenger noen ukers arbeid - så er det i tipp topp stand. Min sjef kom over et steinway & sons flygel, som han pusset opp noen mnd. Han var innom fabrikken i Hamburg, og de måpet når det hørte hva slags flygel han hadde fått tak i, det regnes som en av de med ekstremt bra mekanikk.

Om litt så skal jeg lage et lite piano/flygel-verksted i kjelleren, så da kan jeg jo se om jeg finner noe bra ute i markedet som trenger litt "hjelp".
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Ja, dette "beistet" har forfulgt meg siden 1987 og har vært igjennom endel flytteprosesser; herunder også bruk av kranbil pga feige flyttefolk.
    Veier ikke SÅ mye da.....
    Vi bruker også kranbil hvis det skal opp, det skåner flygelet/pianoet mye mer en at 8mann skal bære det opp.

Flott flygel du har!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Vi bruker også kranbil hvis det skal opp, det skåner flygelet/pianoet mye mer en at 8mann skal bære det opp.

Flott flygel du har!
    Takk for det.
    Men LYDEN/KLANGEN i din nye flotte investering er nok betraktelig bedre enn i mitt antikvariske instrument - ca 1888....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Takk for det.
    Men LYDEN/KLANGEN i din nye flotte investering er nok betraktelig bedre enn i mitt antikvariske instrument - ca 1888....
    Ja, ditt er nok en fryd for øye, mer en øret. Men flygler fra 1880-tallet kan også låte bra, meget bra!

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Piano/flygel er flotte møbler, og det er veldig moro når noen som kan bruke dem også setter seg til og spiller litt.

I min familie er det ikke mye tangentinstrumenter (trekkspill og et gammelt keyboard), men desto mer strengeinstrumenter (mandolin, banjo, akkustisk, klassisk, elektrisk og bass i diverse utgaver).

Musikk er moro! :-D

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter en stund med testing så har kona nå plukket ut et piano som vi skal få i hus rett etter nyttår.
    Kan vi da konkludere med at du bør endre litt på signaturen?:

"Det stemmer, jeg stemmer, men kona bestemmer"

Gratulerer med ekte vare!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Kan vi da konkludere med at du bør endre litt på signaturen?:

"Det stemmer, jeg stemmer, men kona bestemmer"

Gratulerer med ekte vare!
    hehe.. Ikke dum den.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oi! Denne har jeg savnet.

Har lenge gått å lurte på hvor den ene gitaren min har blitt av, etter flytting fra Rogaland til Østfold og så tilbake igjen, har den rett og slett forsvunnet. Så jeg tenkte at den var blitt solgt eller noe slik (lider av hukomelsestap, ja tipper det) I dag skulle jeg se etter noen skisko i barnehuset til min kone, og hva fant jeg langt inne i et kott.. Jo min gitar.

Dette er en Ibanez F-302, dette er virkelig en god 12-strenger, herlig i lyden og den holder godt på stemingen. Så er den ikke så værst å se på heller..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tesla E88CC goldpin, Tesla Pcc88 og Reflector E88CC har kommet i hus, skulle gjerne ha testet de, men etter et fall fra is-fortauet og rett på asfalten (på rygg), så har jeg mer en nok med å prøve å puste - det å gå ned i kjelleren ville ikke ha falt meg inn engang i den tilstanden jeg nå er i.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lenge gått å lurte på hvor den ene gitaren min har blitt av, etter flytting fra Rogaland til Østfold og så tilbake igjen, har den rett og slett forsvunnet. Så jeg tenkte at den var blitt solgt eller noe slik (lider av hukomelsestap, ja tipper det) I dag skulle jeg se etter noen skisko i barnehuset til min kone, og hva fant jeg langt inne i et kott.. Jo min gitar.

Dette er en Ibanez F-302, dette er virkelig en god 12-strenger, herlig i lyden og den holder godt på stemingen. Så er den ikke så værst å se på heller..

Det er når man ser slik, at man skulle ønske en kunne spille gitar. Akustisk gitar er bare nydelig!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, gitar er et fantastisk instrument.

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isete fortau er skumle saker!
    Ønsker god bedring av en forslått kropp.

Gratulerer med funnet av "den bortkomne" - det ser ut til å være et fint eksemplar av arten

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tesla E88CC goldpin, Tesla Pcc88 og Reflector E88CC har kommet i hus, skulle gjerne ha testet de, men etter et fall fra is-fortauet og rett på asfalten (på rygg), så har jeg mer en nok med å prøve å puste - det å gå ned i kjelleren ville ikke ha falt meg inn engang i den tilstanden jeg nå er i.
    Ryggen bedre i dag, men er hjemme.. Har fått satt i Tesla E88CC goldpin, det låter meget, meget bra.

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

God bedring

Ryggen bedre i dag, men er hjemme.. Har fått satt i Tesla E88CC goldpin, det låter meget, meget bra.
    Isete fortau og gamle menn er en dårlig kombinasjon :-)
    Det positive er at du ikke bar pianoet når det gikk galt..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fattigmann
    Isete fortau og gamle menn er en dårlig kombinasjon :-)
    Det positive er at du ikke bar pianoet når det gikk galt..

Hehe, sant Fattigmann.. Har du sett Magnepan 1.7.. Oi! Jeg får lyst på..
    World's most 'perfect' speaker gets even better | The Audiophiliac - CNET News

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, sant Fattigmann.. Har du sett Magnepan 1.7.. Oi! Jeg får lyst på..
    World's most 'perfect' speaker gets even better | The Audiophiliac - CNET News
    Se der ja.. Kanskje på tide med en oppgradert / vidreutvilket 3.6 også. De har vel 17 år på baken snart. Skal vanskelige gjøres å gjøre de bedre men du vet aldri :-)
    Spennende tider kommer....
    More CES Excitement: Magnepan Introduces the MG 1.7! | AVguide

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer nok til ha mine 12QR til de ikke vil mer.. Men etter det så kan det hende at 1.7 kommer inn!

Neste plan hos meg er å lage nye føtter til høyttalerne mine, disse som står på er ikke stabile nok.

Side 49 av 66 FørsteFørste ... 9 19 29 39 45 46 47 48 49 50 51 52 53 59 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •