HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 45 av 66 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1314
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Ang lyden i dine Fostex, kan du prøve et paralellt notchfilter som tar vekk noe av peaken disse har ved 6500hz.

Forslag: Spole 0,15mH, Kondensator 3,9uF og Motstand 3,3ohm.

Koster ikke mange kroner å prøve og burde hjelpe en hel del på skarpheten.

Hm, ang. fostex'n så har min yngste sønn klart å ødelagt begge elementene, pappen har trykket helt igjennom..

Takk skal du ha for den pjukken :evil:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer coolbiz sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Ang lyden i dine Fostex, kan du prøve et paralellt notchfilter som tar vekk noe av peaken disse har ved 6500hz.

Forslag: Spole 0,15mH, Kondensator 3,9uF og Motstand 3,3ohm.

Koster ikke mange kroner å prøve og burde hjelpe en hel del på skarpheten.
    Jeg tror jeg har de nødvendige motstander og kondensatorer hvis du vil prøve, HoJ.

Edit: Ouuupps - ødelagde elementer! Slapp du ham ut av buret??

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er redd for det coolbiz..

Enten gir jeg opp høyttalerne og kjøper meg noen greie stativer, eller så må jeg bestille nye elementer, det er jo ikke snakk om mer en 1k for to av disse elementene, jeg må tenke litt på det. Kommer ikke til å gjøre noe før jeg vet at den minste har roet seg "litt".
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med gitar, Helge, du spiller både det ene og de andre skjønner jeg. Å spille gitar er noe jeg har lyst til å bli bedre på, men jeg mister så fort tålmodigheten så jeg legger den som regel fra meg når jeg har tatt igjen det glemte så jeg kommer liksom ikke noen vei.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Gratulerer med gitar, Helge, du spiller både det ene og de andre skjønner jeg. Å spille gitar er noe jeg har lyst til å bli bedre på, men jeg mister så fort tålmodigheten så jeg legger den som regel fra meg når jeg har tatt igjen det glemte så jeg kommer liksom ikke noen vei.

Takker!

Gleder meg som en liten barnerump..

Den gitaren jeg nå har har jeg hatt i 15år og begynner å bli meget slitt. Spiller og spiller.. jeg sier jeg klunker både på gitar og piano. Men det er jo gøy.

Nei, nå venter jeg gitarelever - da blir det øving på "sweet child o mine"
    Drømmen er å få kjøpt seg en sax snart også, det er det mange år siden jeg har spilt - og har lyst til å prøve meg igjen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå viste det seg at det var tomt for AS-103NT, men jeg fikk kjøpt meg en AS-103AMB, ikke fult så pen, men ellers er alt likt.
    Den ligger i pappesken i kjelleren, venter på at gjestene drar i dag, og at min gitar-forsterker kommer i hus igjen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått tatt et bilde av herligheten.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine greier

...håper nå at de ikke "spiller for mye med" da

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Fine greier

...håper nå at de ikke "spiller for mye med" da

Det var det ja.. Det skal nok gå bra.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen går det borte i vest, får du klimpret noe på nyervervelsen? Så flott ut!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde en gitar stående i samme rommet da jeg bodde hos mine foreldre for 13-14 år siden BRUUUUUM. Lydbølger er heftige saker

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @cyber : Takker, spiller en del på den bl.a en jazzkonsert i går. Den låter bra.

@BGuarden : den gir ikke så mye lyd i seg uten forsterker.

Intermediate KentOve sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    3,971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feilpostet

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bare en tanke

Jeg har luftet tanken om å prøve rør-pre hos meg, noen som har noen tanker om hva som bør prøves? Jeg vil på en måte beholde den "rene" diskanten jeg har, men ønsker meg også litt mere fylde i mellomtone og bass..

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en CJ på HFS...
    Ikke sikker på om det er rør da, men går vel an å sjekke?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det var det.. Må nok låne noe av noen i distriktet før jeg kjøper, en lærling flyter ikke over av penger kan en trygt si.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det være noe problem da?
    Resonans er vel sikkert villig

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beste lyden til nå!

Jeg har lenge lurt på hva en god rør-pre kan gjøre i mitt system, jeg fikk låne en diy rør-pre av Necroth, og det syntes jeg låt meget godt. Har også testet hans VTL forsterker, og vi var begge enige om at rør + Magnepan slett ikke er så dumt. Men så var det dette med Talk'n min, dette settet har noe som jeg ikke har hørt med andre fristelser hos meg. Da spesielt i toppen, greit den er litt lys, men ikke kvass. Men de detaljene jeg har med Talk'n er meget spesielt. Så derfor har Talk systemet blitt fast hos meg. Jeg klarer ikke å kvitte meg med noe som jeg synes låter så detaljrikt.

Men så har det skjedd noe.. jeg har fått låne Golden Tube Audio SPE-1 av ssnht (på HFS), og her er det ikke noe tvil, her er det detaljer nesten på høyde med talk'n - ikke fult så mye, men det holder i massevis. Jeg har fått mye bedre bass og mellomtone, mannsstemmer høres ut som menn (osv.) Denne er bare til test, men jeg håper at en dag vil en slik finne veien til meg. Jeg har blitt forelsket i lyden hos meg nå, og gruer meg til jeg må levere denne fra meg igjen.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg har lenge lurt på hva en god rør-pre kan gjøre i mitt system, jeg fikk låne en diy rør-pre av Necroth, og det syntes jeg låt meget godt. Har også testet hans VTL forsterker, og vi var begge enige om at rør + Magnepan slett ikke er så dumt. Men så var det dette med Talk'n min, dette settet har noe som jeg ikke har hørt med andre fristelser hos meg. Da spesielt i toppen, greit den er litt lys, men ikke kvass. Men de detaljene jeg har med Talk'n er meget spesielt. Så derfor har Talk systemet blitt fast hos meg. Jeg klarer ikke å kvitte meg med noe som jeg synes låter så detaljrikt.

Men så har det skjedd noe.. jeg har fått låne Golden Tube Audio SPE-1 av ssnht (på HFS), og her er det ikke noe tvil, her er det detaljer nesten på høyde med talk'n - ikke fult så mye, men det holder i massevis. Jeg har fått mye bedre bass og mellomtone, mannsstemmer høres ut som menn (osv.) Denne er bare til test, men jeg håper at en dag vil en slik finne veien til meg. Jeg har blitt forelsket i lyden hos meg nå, og gruer meg til jeg må levere denne fra meg igjen.
    Er dette en pre?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er en rør-pre.

Side 45 av 66 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •