HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 38 av 66 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1314
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Driver med dac-testing for tiden, men problemet er jo økonomi..

Her må jeg nok gå for hva jeg kan leve med sammen med sqeeze'n, og ikke tenke på hvor godt det låber vs. talk-spilleren, hvis jeg gjør det, så tror jeg det meste av dac'er kommer til å forlate fort huset.

Har vært så heldig at jeg har to i hus her nå, den ene er Monica 3 diy-dac. som jeg synes gir mye for pengene (1500,-), men for meg så blir den muligens litt for "tåkete" i lyden. Men igjen, for 1500,- så gir den mye.

Den andre har jeg hatt i hus før, men da hadde jeg anlegget stående på kortveggen, nå slik som anlegget står så faller den mye bedre på plass. Jeg får bare håpe eieren vil selge den. 8-)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

XTZ 99 W12 selges!

Hvor mye tror dere jeg kan få for XTZ 99 W12? Den er strøken og to år gammel.. Har ikke brukt den hardt heller, sammen med magnepanene så er volumen godt under kvart på suben..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde ikke økonomi var et problem for lærere - det er jo bare å ta seg en ekstrajobb de 8 sommerukene - hehe

Joke aside: faktisk tror jeg XTZ faller mindre i pris enn annet utstyr. Dette fordi tester er så udelt positive og inngangsprisen ikke er avskrekkende. Normalt sier man 50% "off", men på XTZ ville jeg nok sagt 25-30% "off".....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Trodde ikke økonomi var et problem for lærere - det er jo bare å ta seg en ekstrajobb de 8 sommerukene - hehe

Joke aside: faktisk tror jeg XTZ faller mindre i pris enn annet utstyr. Dette fordi tester er så udelt positive og inngangsprisen ikke er avskrekkende. Normalt sier man 50% "off", men på XTZ ville jeg nok sagt 25-30% "off".....

Jeg er lærer frem til 01.01.. Så blir jeg lærling - de tjener ikke så godt.

Ang. pris så var det vel rundt der jeg tenkte jeg også.. ca 2500,- for suben..

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde vi hadde en deal med subben?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Trodde vi hadde en deal med subben?

Hvis du vil ha den - så er den din. (tror jeg har misforstått din siste pm..:roll: )

Men du står først i "køen"..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får vi se hva Kokken rekker i hans strie vinyl-tid:-D

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hvor mye tror dere jeg kan få for XTZ 99 W12? Den er strøken og to år gammel.. Har ikke brukt den hardt heller, sammen med magnepanene så er volumen godt under kvart på suben..
    Jeg tror du kan få rundt 2900-3000 for den. XTZ 99 W10 koster ca 3000 ny, og hvis den er så strøken som du sier, så tipper jeg du kan kapre en kjøper som går og lurer på den.

Skriver du 12" XTZ til prisen av en 10" i annonsen, så burde det bli salg... :-)

MEN: Jeg er mer nysgjerrig på hva du har tenkt å skaffe istedenfor... ?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Jeg tror du kan få rundt 2900-3000 for den. XTZ 99 W10 koster ca 3000 ny, og hvis den er så strøken som du sier, så tipper jeg du kan kapre en kjøper som går og lurer på den.

Skriver du 12" XTZ til prisen av en 10" i annonsen, så burde det bli salg... :-)

MEN: Jeg er mer nysgjerrig på hva du har tenkt å skaffe istedenfor... ?

Hva jeg skal skaffe i steden - jo dac + squeezebox , sliter med sub på disse magnepanene, det vil ikke fungere samme hvor mye jeg eller suben (har prøvd dd12 og dd15) jobber, det eneste som duger er åpen-baffel-dipolsub, eller REL muligens (sier noen)..

Bruker jo ikke suben sååå ofte heller, bare hvis jeg skal spille musikk på meget lavt nivå og vil ha litt i bånn, så jeg kommer til å klare meg godt uten sub også. Squeezebox gleder jeg meg til.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at du har sett denne?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Regner med at du har sett denne?

Ja det har jeg, men dette er en dac jeg ikke har hørt om, ei heller har mulighet til å teste før jeg kjøper, det er nesten et "must" for meg..

Men hvis dac'n er god - så er jo prisen meget bra.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde jo besøk sist uke..

Av Necroth.

Han var så hyggelig at han slepte med seg VTL forsterkeren samt han "billige" dCS dac..

Uten tvil at denne forsterkeren gir MYE lyd for pengene, og på mine Magnepaner så låt det meget godt - bittelitt lyst i toppen for meg personlig, men resten var bare ren nytelse.

Hans dac er jo meget bra også.. Hvordan låt den - eh, jo det kom litt ann på hvordan en stilte inn dacen.. rett og slett..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter med windows'n min, den vil ikke koble seg opp på nedlastninger osv. bla.a så får jeg ikke oppdatert antivirus-program, ei heller brukt squeezebox osv. Jeg forstår ikke hva det er som er problemet, tror det er ett eller annet som sperrer inn og utgang.. Jeg kommer på nettet osv. men det her er noe annet problem. Hva det vet jeg ikke. (Jeg kommer på nett)

Så derfor lurer jeg på om det hjelper å slette windows'n og dermed over til mitt andre spørsmål..

Hvordan kan jeg slette windows slik at det blir minst mulig problem med programer osv. som ligger på pc'n?

Finnes det en måte slik jeg beholder ikonene som jeg har, og kan bruke den på pc'n når den nye er installert.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et eller annet med brannmur/firewall vil jeg tro.....

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har skrudd av brannmuren - det hjalp ikke.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å deaktivere antivirusprogrammet. Men bare midlertidig. Sjekk så SB og nedlastinger. Hvis det virker da, så må du kanskje reinstallere antivirus eller oppgradere.
    ps! husk for all del å aktivisere antivirus når du er ferdig testet.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd dette, t.o.m slettet hele driten..

Har slitt med dette i en del mnd. nå men når squeeze'n ikke ville koble seg på - så "rant det over".

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Versjon av Windows? Vista?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XP - SP3

Lurer på om det kan være SP3 som gjør det, minnes jeg fikk litt problemer da den kom i hus - er det mulig å "rulle" den tilbake til SP2?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er mulig, men jeg fikk det ikke til selv........ Tror faren er stor for at du mister endel i slike "downgrades".....

Også mulig det beste er å reinstallere hele XP for så å legge inn SP1 og/eller SP2 etterpå..... Dr.Erling tror jeg er rimelig oppegående på slike ting..... PM ham, det er mitt beste tips.

Side 38 av 66 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •