HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 37

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 37 av 66 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 721 til 740 av 1314
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nå har jeg bestemt meg, det blir dac+sqeezebox

Necroth og jeg testet en del i går. Vi kjørte deq'n flatt, slik at den brukte bare dac'n bare til bypass...

Dette er ikke veien jeg vil gå, lydmessig så låter Talk'n mye bedre..

Den store "wow'en" ble når vi koblet Necroth's VTL på mine magnepaner - her har jeg noe å spare opp til..

Hans dCS dac er også utrolig bra! Takker for at du dro det med deg.. Bilder legger jeg ut hvis noen vil se..
    __________________________________________________ ___________

Nå er jeg altså i dac-kjøpe modus.. Jeg ser etter en dac til maks pris 2500,- Denne skal brukes til sqeezebox som også skal kjøpes inn.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også bestemt meg får å selge min XTZ-sub..

Jeg får den ikke til å passe med Magnepanene. Jeg får se om det kommer sub i hus en annen gang. Har lyst på åpenbaffel-dipol sub(er)...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende Helge, blir gøy å følge med videre! Jeg er selv uhyre spent på Cambridgen da Beresford var bedre, men denne skal visst være mange knepp hvassere.

Men de magnetiske paneler blir stående?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Spennende Helge, blir gøy å følge med videre! Jeg er selv uhyre spent på Cambridgen da Beresford var bedre, men denne skal visst være mange knepp hvassere.

Men de magnetiske paneler blir stående?

Ja MG'n blir stående, det samme med Talk-settet..

Beresford'n fikk jeg ikke til hos meg.. Men tipper at Cambridgen låter en del bedre..

Problemet er bare at den ikke er i butikken i Stavanger før januar\februar..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønar, jeg synes W12 er litt treig i lyden også - hjemme har broderen den og en SB12 spillende sammen, og SB12 er mye mer kontant og hardtslående og går merkbart dypere, men bevares W12 gir jo utrolig god value for money.

Du har ikke vurdert noe Rel, MJ eller lignende? Den minste MJ'en jeg hadde innom var helt latterlig god i forhold til den miniatyriske sizen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Du har ikke vurdert noe Rel, MJ eller lignende? Den minste MJ'en jeg hadde innom var helt latterlig god i forhold til den miniatyriske sizen.
    Jeg har prøvd MJ og Velodyne begge to både 12 og 15". Synes ingen av dem passet bedre til Magnepanene en XTZ'n..

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Nå er jeg altså i dac-kjøpe modus.. Jeg ser etter en dac til maks pris 2500,- Denne skal brukes til sqeezebox som også skal kjøpes inn.
    Spennende! Jeg er også i Squeezebox-verdenen og er spent på hva slags DAC du ender opp med her. Har jo allerede et Squeezebox+DAC-oppsett i stua, men trenger en ny DAC til den Squeezeboxen jeg har bestilt til kjellerkinoen.

Her skal det følges med. :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har prøvd MJ og Velodyne begge to både 12 og 15". Synes ingen av dem passet bedre til Magnepanene en XTZ'n..
    Den jeg hadde var vel 8 eller 10?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Rf 7/rf63

Sitat Opprinnelig postet av eddie
    har hørt både rf-7 og rf-63.vil si at rf-7 spiller skjorta av rf-63 hehe
    Forklar det er du snill

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Spennende! Jeg er også i Squeezebox-verdenen og er spent på hva slags DAC du ender opp med her. Har jo allerede et Squeezebox+DAC-oppsett i stua, men trenger en ny DAC til den Squeezeboxen jeg har bestilt til kjellerkinoen.

Her skal det følges med. :-)

Hva slags dac bruker du i stuen?

Er ikke sikker her, mulig jeg går for diy, jeg har en 1541-chip liggende i skuffen.. Men så er jeg ikke så flink til å bygge. Så ser jeg at det er mye snadder å finne i utlandet av brukte dac'er.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags dac bruker du i stuen?

Er ikke sikker her, mulig jeg går for diy, jeg har en 1541-chip liggende i skuffen.. Men så er jeg ikke så flink til å bygge. Så ser jeg at det er mye snadder å finne i utlandet av brukte dac'er.
    En du har forkastet, tror jeg, nemlig Beresford TC-7510 MK6. Den er ikke perfekt, men noe bedre enn den interne i Squeezeboxen og marginalt bedre enn den i Arcam AVR300.

Når bare hjemmekinoen min står ferdig blir det nok en del rokering og utskiftning av utstyret etterhvert, så det blir spennende å se hva jeg ender opp med. Har jo også deler til en DIY rørpreamp liggende som skulle vært bygget for et år siden (den strandet på noe så banalt som at jeg ikke hadde bestemt meg for hvordan jeg skulle lage frontplata...). Tror integrasjonen mellom DAC og preamp er viktig for et godt lydbilde.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    En du har forkastet, tror jeg, nemlig Beresford TC-7510 MK6. Den er ikke perfekt, men noe bedre enn den interne i Squeezeboxen og marginalt bedre enn den i Arcam AVR300.

Når bare hjemmekinoen min står ferdig blir det nok en del rokering og utskiftning av utstyret etterhvert, så det blir spennende å se hva jeg ender opp med. Har jo også deler til en DIY rørpreamp liggende som skulle vært bygget for et år siden (den strandet på noe så banalt som at jeg ikke hadde bestemt meg for hvordan jeg skulle lage frontplata...). Tror integrasjonen mellom DAC og preamp er viktig for et godt lydbilde.

He he, jeg har forkastet den hos meg, men ikke som dac. (slike ting gjør jeg ikke lenger, har gjort mange feil ved å påstå at produkter ikke låter godt, så finner jeg ut at det rett og slett ikke passer i mitt system, men fungerer meget godt andre steder.) Ikke noen tvil om at rett integrasjon er meget viktig, det er det som gjør dette så vanskelig..:???:

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken Squeezebox går du for da? Er på vei til å handle det selv også, og heller litt mot Classic pga display på spilleren - samtidig er jo controlleren til Duet fristende også...

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg var valget av SqueezeBox enkelt. Det fantes ikke god software for NAS-bokser da jeg kjøpte min, så det ble classic. Og fortsatt er vel den SqueezeCenter 7-programvaren for NAS-bokser i beta (selv om den begynner å bli noenlunde stabil).

Men har man en PC som står permanent på, så blir det noe annet...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av freddie
    Hvilken Squeezebox går du for da? Er på vei til å handle det selv også, og heller litt mot Classic pga display på spilleren - samtidig er jo controlleren til Duet fristende også...
    Jeg vurderer Classic, halve prisen og siden jeg skal kjøre DAC mellom blir jo lyden den samme. Samt jeg synes Classicen er enkel og funksjonell.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del er det ikke noen tvil.. Jeg synes Classic holder i massevis..

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er bare at det ikke ser ut til å være mange nettbutikker som har Classic inne for tiden. Har fulgt litt med på et par der ankomstdato har blitt flyttet litt etterhvert. :-?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilling inne. De har flyttet dato to ganger allerede...

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begge to, og Classic er den som er enklest mtp. navigasjon - spesielt dersom du har mange plater.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke brukt for noe som ser stilig ut.. Har prøvd classic'n og t.o.m jeg forstod den.

Side 37 av 66 FørsteFørste ... 7 17 27 33 34 35 36 37 38 39 40 41 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •