HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 66 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1314
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke lett å beskrive lyden på disse på en god måte når jeg har vent meg til høyttalere som magnepan. Disse låter ikke likt...
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liker du det du hører?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satser 2 cent på at de han har fra før blir stående lenge. Egentlig beundrigsverdig at noen kan være så fornøyd over såpass lang tid. Respekt. Tror HoJ er såpass fornøyd med Magnepanene at han kommer til å benytte de som "gravstøtte".

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Satser 2 cent på at de han har fra før blir stående lenge. Egentlig beundrigsverdig at noen kan være så fornøyd over såpass lang tid. Respekt. Tror HoJ er såpass fornøyd med Magnepanene at han kommer til å benytte de som "gravstøtte".

Er "redd" for det Tiger, også når det gjelder Talk'n..

Men det kjekke med det er at jeg kan teste ting uten å være nervøs for at jeg må bytte noe. Jeg har faktisk stor glede av å teste ting også, selv om jeg ender opp med at "pannekaker smaker best"

Med det samme jeg er "på tråden" så kan jeg nevne at jeg kommer til å dempe veggen bak sweetspot med noen akustikkplater, håper det vil gjøre susen - det beste hadde vært å testet noen løse plater før jeg kjøper, så vi får se.. (Necroth kommer med en plate til torsdag, så vi får se om vi hører noe med en..)

Kommer til å legge ut bilder av Duetto'n snart + litt omtale om den. Problemet er å koble ut hva magnepanene gjør med lyden for å fokusere på det disse kassene gjør godt..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første som "slår" meg er jo hvor små disse er (t.o.m under 130cm (går det ann)) 8)

Nei over til hva jeg synes..

For det første er dette her høyttalere (2 1/2 v.) til veil. pris ca. 12K Det første som jeg så var et par flotte høyttalere, her er det ikke noen som helst tvil om at produsentene ønsker at dette skal se pent ut.

Vakre detaljer er å finne på disse høyttalerne.

Med velkjente elementer.

Bass:
    Når jeg satte de på så var bassen det første som slo meg, her var det mye bass for pengene, og god bass. Ofte så er bassen på slike "billige" høyttalere brumlete og slappe, her var det stramme og vellydende. Bassen går ikke så dypt som mine gamle PSB'er, men høres mye mer ekte ut.

Mellomtone:
    Nok en gang så låter det bra, men muligens en del tilbakelent vs. bassen, da spesielt øvre mellomtone. Men her snakker vi om gulvstående til 12K - og ut i fra den prisen så er det meget bra. Kunne ønsket meg litt mer frempå mellomtone, som til tider kan høres litt "papp" ut.

Diskanten:
    Fikk besøk av en som har DynaBel Euforia for å være med på å teste den, han sa "wow - for en diskant, meget detaljert" For det er det på disse høyttalerne meget detaljert, men samtidig så kan de bli litt for kvasse. Det er ikke noe tvil om at produsenten vil vise frem at disse høyttalerne kan diskant. Mulig de "kan det" litt for godt?

Til musikk.
    Det er ingen tvil om hva slags musikk disse passer best til. Rolig "hifi" musikk, piano - og jazz, ja da er disse meget bra, eller til prisen - utrolig bra!

Settes det på dårlig opptak av f.eks. Bob Dylan, da faller de igjennom og det hele høres mere stresset ut, og med "papp-mellomtone" På popmusikk som f.eks. D'sound så kommer diskanten inn, kvass lyd i toppen, og også her "papp-mellomtone"

Så settes "Den velsignede (Ole Paus) på, og høyttaleren låter meget godt igjen. Til den type musikk så lyder det faktisk så godt at disse godt kunne kostet opp mot 20k...

Om høyttalerne:
    Det står oppgitt at disse er tungdrevene 87db, så føles det ikke slik. Testet disse på min super T-amp, og det fungerte det også (2x12w)

Til slutt:
    Dette er er høyttalere for de som liker å spille rolig musikk, disse går overraskende dypt og har en flott bass som ikke blir voldsom brumlete. Hvis en hører mye på slik musikk så får en utrolig mye glede av disse høyttalerne - og da vil 12k for disse være en mye god lyd for pengene. Ved hardere musikk så kan disse bli litt slitsomme i lengden.

"Et kupp for de som hører på avslappende musikk"

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må det nevnes at dette er gjort hos meg i mitt rom - med Talk Electronics-settet (og litt med T-amp)

Hvordan det låter hos andre kan jeg ikke svare på!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herlig - T-amp på høyttalere til 12K, I like it!!!

Synes de var veldig smekre og lekre. Gratulerer!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Herlig - T-amp på høyttalere til 12K, I like it!!!

Synes de var veldig smekre og lekre. Gratulerer!

T-amp'n er rett og slett utrolig.

Necroth tar en tur til Torsdag, Fredag bæres disse ut av huset igjen, og hjem til han som egentlig har lånt de.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DEQ2496 i hus

Jeg låner Jens123 sin DEQ2496..

Har ikke tid til å si noe.. Må lytte på musikk.. Dette er helt rått!

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå tar det helt av her!!! Ikke byttet en ting på evigheter og så er det full baluba

Neida, moro å høre, du får skrive litt når det verste får lagt seg!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Nå tar det helt av her!!! Ikke byttet en ting på evigheter og så er det full baluba

Neida, moro å høre, du får skrive litt når det verste får lagt seg!

Hvis flat eq = å kjøre lyden uten boksen, så er det ikke noen som helst tvil, dette er noe "alle" bør prøve. For det første så ryddet den opp i lyden hos meg, slik at nå sitter det hele mye bedre, på det mest ekstreme så stilte den opp 11,5 i gain (400 og 1600hz):shock:

Jeg kan ikke si noe annet en at alt ble MYE bedre her, og da snakker vi ikke om muligens bedre ved kabelbytte eller noe slikt.. Jeg får si som kona mi sa det da jeg koblet inn min kurve som behringen stillte inn til meg, først så hadde jeg eq'n flat (jeg tror det betyr slik som det før var (uten at boksen gjør noe som helst med lyden)) så slo jeg over til slik det ble anbefalt hos meg.. "Hva i all verden skjedde her?" sa kona..

Alt ble bedre, volkalen mere frem, lydbildet meget stort. Satte på Diana Krall live, og en kunne virkelig høre HELE gjengen satt et stykke fra hverandre osv. Ekstremt lydbilde. Herlig detaljert og en meget - meget god bass!

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er du inne på noe ja Husk at dersom du øker enkelte frekvenser med 11,5 dB så krever det tilsvarende av forsterkeren din og dette kan påvirke max spl i systemet.

Du får legge ut noen bilder av vidunderet.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det store sprøsmålet mitt er... Er det slik at det å kjøre flatt eq = det samme som å ikke ha den koblet inn, eller blir lyden dårligere ved å bruke denen?

Jeg får ikke testet det, for det tar en stund å koble denne til og fra hos meg, er det noen som kan si noe ang. dette?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Her er du inne på noe ja Husk at dersom du øker enkelte frekvenser med 11,5 dB så krever det tilsvarende av forsterkeren din og dette kan påvirke max spl i systemet.

Du får legge ut noen bilder av vidunderet.

Eh, er ikke inne i slikt språk... Forstår lite av dette..

Bilder kommer når jeg får kjøpt meg en slik selv, denne er bare til låns..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HoJ: Har du prøvd romkorreksjon før? F.eks. via receiver?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    HoJ: Har du prøvd romkorreksjon før? F.eks. via receiver?

Nei, aldri hatt noe annet her i hus en to-kanalers system. (pluss sub da)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For dere som bor lokalt her, og som lurer på hvordan dette låter, men ikke tør å prøve (pa) hjemme i sitt high-end-hifi.. så kan dere ta en tur til meg for å høre!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Mteinum sier så bruker du dobbelt så mye forsterkerkraft når du justerer et bånd opp seks dB i gain. Dette kan slå negativt ut dersom du gainer mye mange steder og forsterkeren ikke holder følge.

Høyttaleren motarbeider rommets diper ved å gi mer output ved de frekvensene du har økt nivået på og det kan føre til at du vil møte "taket" tidligere dersom høyttaleren ikke tåler å gi så mye mer output over det vanlige nivået når volumet øker.

Jeg ville i utganspunktet sett hvor langt jeg kom med å justere ned de frekvensene som er for høye, før jeg brukte gain for å ta inn de frekvensene som er for lave.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Som Mteinum sier så bruker du dobbelt så mye forsterkerkraft når du justerer et bånd opp seks dB i gain. Dette kan slå negativt ut dersom du gainer mye mange steder og forsterkeren ikke holder følge.
    Jeg føler ikke at forsterkern sliter på noen som helst måte, tvert i mot vil jeg heller si at det hele låter meget lett og fint.

Høyttaleren motarbeider rommets diper ved å gi mer output ved de frekvensene du har økt nivået på og det kan føre til at du vil møte "taket" tidligere dersom høyttaleren ikke tåler å gi så mye mer output over det vanlige nivået når volumet øker.
    Har ikke hørt på så høyt volum, men hittil så mener jeg at det som jeg har slitt med frekvesnproblemer før nå er borte, den stilte 80hz ned 4db bl.a, noe som gjør at alt i alt høre dette meget lovende ut.

Jeg ville i utganspunktet sett hvor langt jeg kom med å justere ned de frekvensene som er for høye, før jeg brukte gain for å ta inn de frekvensene som er for lave.
    Dette her er auto-oppsett, jeg kommer til å leke meg en del med dette fremover..

En annen ting er hvorfor folk (som ikke har prøvd dette) er så skeptiske til å bruke de i hifi-sammenheng, det kan jeg ikke forstå...

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    En annen ting er hvorfor folk (som ikke har prøvd dette) er så skeptiske til å bruke de i hifi-sammenheng, det kan jeg ikke forstå...
    DRC kan gjøre veien til lydnirvana veldig kort. Jeg er overbevist om at det er mye lurere å bruke 3k på DEQ2496 enn 3k på kabler...

Side 34 av 66 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •