HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 1314
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har slitt med litt plaffelyd i MG'n, den er her ennå, så det viser seg at selv DK'n er for liten for høy volum på magnepan.. Ikke lett dette.. Disse panelene krever virkelig MYE!

Det som jeg synes er rart er at DK'n som veier nesten 40kg, ikke klarer så mye mer volum før problemet en min talk som veier 11kg ??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal sikkert sykt mye opp i effekt (dyrt hvis kvaliteten skal følge) før du føler der er forskjell i volum, desuten spiller forskjellige forsterkere forskjelligt på paneler, og andre høyttalere selvfølgelig, kanskje høyttalerne må flyttes litt ved en annen forsterker også...
    Bryston er kanskje et alternativ for deg med tiden, men også her er det vanskeligt. Det er normalt at de der ønsker optimal transparens i lyden velger effektforsterkeren 2B, nominell 100 watt, fabrikksmålt 125 watt, og denne bruker Brystons Vice President James Tanner på hans Quad 2905.
    På hans Magneplanar 3.6 bruker hans Bryston 14B, 600 watt i 8 ohm, 900 i 4.
    Ellers, se på denne : http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/39728
    Coda er et fantastisk produkt, og dobler i 4 ohm, seriøs high end forsterker dette....

Jeg spiller ikke høyt på Martin Logan, jeg spiller veldig lavt, faktisk så lavt det er en vits. (Også på grunn av naboer jo...) Lyden er så detaljert og fin at jeg ikke føler behov for økt volum, dette med Bryston B100 (samme amp som 2B).

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talk'n lever..

Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Du skal sikkert sykt mye opp i effekt (dyrt hvis kvaliteten skal følge) før du føler der er forskjell i volum, desuten spiller forskjellige forsterkere forskjelligt på paneler, og andre høyttalere selvfølgelig, kanskje høyttalerne må flyttes litt ved en annen forsterker også...
    Bryston er kanskje et alternativ for deg med tiden, men også her er det vanskeligt. Det er normalt at de der ønsker optimal transparens i lyden velger effektforsterkeren 2B, nominell 100 watt, fabrikksmålt 125 watt, og denne bruker Brystons Vice President James Tanner på hans Quad 2905.
    På hans Magneplanar 3.6 bruker hans Bryston 14B, 600 watt i 8 ohm, 900 i 4.
    Ellers, se på denne : http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/39728
    Coda er et fantastisk produkt, og dobler i 4 ohm, seriøs high end forsterker dette....

Jeg spiller ikke høyt på Martin Logan, jeg spiller veldig lavt, faktisk så lavt det er en vits. (Også på grunn av naboer jo...) Lyden er så detaljert og fin at jeg ikke føler behov for økt volum, dette med Bryston B100 (samme amp som 2B).

Du har helt rett Niels Nielsen!
    DK'n levere litt mer, i volum og bass - men helt minimalt, Og mellomtonen og diskanten er ganske bedre med Talk'n, så den består...

Vi får se hva som skjer fremover, muligens noe helt annet er på vei inn, eller så slapper jeg av med det jeg har.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kvalitet er uansett mye vigtigere enn det å spille høyt. Kanskje du bør overveie å beholde Talk, og oppgradere til Magnepan 1.6QR ?
    Her er uansett noe lesestoff til deg :
    For All You Maggie/Bryston Fans Out There!
    Magneplanar 1.6QR Review
    Magnepan 3.6 Speakers

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan det være membranet som treffer stoffet uten på som lager dette problemet med blaffring?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har faktisk aldrig hørt om blafring med paneler, så jeg er usikker på hvordan det lyder.
    Når jeg tenker på blafring med dynamiske høyttalere har det med forsterkerens dempningsfaktor å gøre. Noen forsterkere har masse krefter og formelig slenger enhetene utover, men de klarer ikke få de til å stoppe igjen. Andre forsterkere spiller like høyt, men enhetene beveger seg nesten ikke....
    Rammer panelet stoffet vil det selvfølgelig være hørbart.
    Hvordan er dine MG modifiserte?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moddet bare med bedre delefilter. Hvordan vet jeg ikke det er FallenA som gjorde det. Han sa at lyden ble mye bedre etter det.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Talk'n blir i hus koblet den opp i dag, og jeg ble forbauset over hvor lite jeg husket, her satt jo bassen osv, litt mindre volum kl. 22 på volumknappen en DK'n (bitte litt) men ellers meget bra. Ikke minst bedre diskant, dynamikk og lydperspektiv.
    Men hva så med Magnepanene? 8)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nok bestemt meg ang. mitt anlegg. Det er ikke alltid at forandring fryder, å prøve ting kan jo være kjekt likevel...

I dag får jeg noen kassehøyttalere i hus, som har fått mye skryt på nettet, det kan bli spennende å prøve de, mest for å høre hvordan de låter vs. mine pannekaker.

Jeg tenkte å prøve en del høyttalere frem over. Muligens p.g.a jeg er trygg på at mg'n passer meg så godt at jeg ikke kommer til å bytte dem, så derfor kan det være gøy å teste høyttaler opp mot hverandre, for å finne ut hvordan de gjør seg hos meg, og hvordan de låter vs. Magnepanene.

Noen jeg virkelig vil prøve er Dynaudio fokus 140.. så hvis noen som bor i nærheten har de - og vil ta de med seg til meg for en liten test så gi beskjed..
    Hvilke andre høyttalere har jeg lyst til å prøve - tja si det.. det meste tror jeg.

Første mann ut er disse.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Moddet bare med bedre delefilter. Hvordan vet jeg ikke det er FallenA som gjorde det. Han sa at lyden ble mye bedre etter det.
    Husker at FallenA fortalte om det og attpåtil la ut en link til prosjektet, eller det vil si til en side hvor det var noen som hadde gjort det. Så rimelig seriøst ut og spørs vel ikke om det var snakk om noen Mcap som ble bytta inn?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan nok stemme BG. FallenA pleier å gjøre ting meget godt. Ikke noe tull med han.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du skal prøve focus 140 så synes jeg du skal teste Spendor s8e også

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det Studio eller d-serien?

EDIT: Eller hva er det nå egentlig? Xavian?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Om du skal prøve focus 140 så synes jeg du skal teste Spendor s8e også

Skal teste S5e, snart.. tipper 8'rn også kommer inn en tur etter hvert.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Er det Studio eller d-serien?

EDIT: Eller hva er det nå egentlig? Xavian?

Ja dette er Xavian Duetto.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lånt fra Audiofoni eller låner du de privat?

Fant dette på siden til Audiofoni: Utdrag test av Roy Ervin Solstad Hjemmekino 1/2007:
    ”Italiensk design og lyd alle har råd til. Sjelden har det vært mer moro å være hifi-freak med et begrenset budsjett.”

Ser lovende ut iallefall

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Audiofoni via en privat person. Kommer til å ha den her en stund, så hvis noen vil komme innom for å høre så....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at du er i gang med litt utprøving / bytting Helge, jeg begynte å bli redd at du var untouchable mtp spøkelset!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Godt at du er i gang med litt utprøving / bytting Helge, jeg begynte å bli redd at du var untouchable mtp spøkelset!

Jeg prøver, men kommer nok ikke til å bytte - synes disse pannekakene mine låter for godt til det.

Nå er de i hus, og spiller men er kalde så jeg venter litt med å beskrive'n.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg prøver, men kommer nok ikke til å bytte - synes disse pannekakene mine låter for godt til det.

Nå er de i hus, og spiller men er kalde så jeg venter litt med å beskrive'n.
    Pannekaker pleier å være saker

Side 33 av 66 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 37 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •