HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 66 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 1314
    Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    vel er jo tydlig hvem som bestemmer der i huset..... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: tragisk

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW-Sephiroth
    vel er jo tydlig hvem som bestemmer der i huset..... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: tragisk

Du har ikke samboer?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags utstyr har du fra før?

Hvis du har 60k til rådighet, og du ikke har de beste komponentene fra før, ville jeg solgt det du har og kjøpt et anlegg fra skrætsj. Kjøpt CD-spiller og forsterker av samme produsent, sammen med det høyttalerne du synes er finest, best, etc.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tingen er at hun sa 60k, i første omgang for høyttalere, men siden jeg har en forsterker som ikke står i stil til de høyttalerne (NAD 319) så velger jeg å kjøpe det i samme slengen.

Om et år så skal jeg få nytt budsjett til kjøp av mer power, samt cd-spiller

Jeg skal spandere henne en meget god middag, da kan jeg jo mette meg selv også
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper denne info'n hjelper, slik at dere kan hjelpe meg med valget av anlegg.
    D.v.s at jeg kjøper høyttaler og forsterker i føreste omgang (muligens en efekt også..) så kommer det mer power og ny cd-spiller etterhvert
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er positivt / negativt med å bruke rørforsterker som forforsterker??

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hva er positivt / negativt med å bruke rørforsterker som forforsterker??
    Er vel faktisk ingen som ser på det som noe negativt...
    Faktisk er noen så bra at noen sverger å bruke de med digitale forsterkere;-)
    Tror det har litt med musikaliteten..

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ta en stund før rørene blir varme nok til å spille optimalt, enkelte opp i mot en time, og gjerne over også kanskje.

Kan bli en skuff om en ikke er klar over det og fyrer opp :-P
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en time?!
    innen 5min burde vel det meste være optimalt?
    hører knapt forskjell jeg men.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er lyden på rør kontra "vanlig" forsterker?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor er du så opptatt av power?

Hva med kvalitet?

Hva med en god kilde?
    Et skikkelig rack?
    Lyddemping av rommet?
    Mer plater?

Menmen, hva vet vel jeg?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke ekstremt opptatt av power, men vil ha nokk til å dirve høyttalerne som jeg kommer til å kjøpe samtidig, cd-spiller tar jeg en annen gang.. (les over)
    Demping av rommet skal også gjøres, da i tak..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hva slags høyttalere skal du kjøpe?

Normalt lettdrevne høyttalere (90db) holder det med 50 watt på.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som nenvt før, vet ikke, det er derfor jeg spør på forumet, pakke, forsterker(e) samt høyttalere...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp kilde/forsterker fra samme produsent, så oppnår du symmetri.

Klipper inn et innlegg av Vidar P på sentralen:

"
    Uten relasjon til tråden forøvrig; men ville bare si at da er nok et Naim-system montert i Kristiansund, denne gang en CD5i/Nait5i/Ariva/NacA5 på Atacama Equinox support.
    Min venninne som kjøpte systemet er stjernefornøyd etter kun en times spilling idag, jeg på min side er nok en gang overrasket over hvor bra disse relativt billige entrylevel-systemene til Naim er (og endel andre matchede one-make systemer også forsåvidt). Naim anno 2006 har jo også faktisk etterhvert fått soundstageing og fokus som åpenbart ikke var tilstede i "gamle dager" i samme grad.

Jeg må virkelig si at jeg skjønner meg mindre og mindre på gutta som tråler bruktbørsen opp og ned i mente for å finne et produkt som a) har fått god(e) test(er), og b) er tilstrekkelig lavt priset ift veil (vill.) pris... i den tro at det er oppskriften til å oppnå best mulig lyd innenfor et gitt budsjett. Og så må man jo selvsagt bruke brorparten av budsjettet på høyttalere fordi det "betyr mest for lyden" (!) resten på en forsterker som minner mer om et sveiseaggregat enn om en musikkformidler også lydmessig, fordi "watt kan man aldri få nok av".. dersom det blir penger igjen så duger jo en billig cd-spiller, eller gjerne en dvd-spiller, like godt som de "overprisa" prestisjeproduktene fra svindler-produsenter som f.eks Naim (jeg mener; 24V fra en SuperCap er 24V, er det ikke?) og andre. Cd-spillere låter jo nesten helt likt uansett, dessuten måler de likt også... nei, bruker heller neste månedslønn på feite kabler som har fått god test; vel og merke dersom man finner de på bruktbørsen da, det er neppe nødvendig å prøve de allikevel siden de er så gode.
    Jeg skulle likt å se den som klarte å sette sammen et system til 32k (som denne Naim-dama gav med stativer) fra bruktbørsen som er vesentlig bedre enn dette velbalanserte Naim-systemet...
    Jeg selv? Jeg hadde kjøpt nytt Naim (eller annet ferdig balansert og matchet system fra andre kvalitetsleverandører som f.eks Linn, Arcam, Meridian, Rega etc) any day, både med tanke på musikalsk ytelse, garantier, forventet levetid, prøvemuligheter i rommet osv.

Mvh Vidar P
    "

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke at det er så relevant men... spør vidarp hvordan han fikk dette til 32k, bare kablene og høyttalere koster 31k. 13k for høyttalerkabler, velbalansert?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    en time?!
    innen 5min burde vel det meste være optimalt?
    hører knapt forskjell jeg men.
    Leste en gang at NAIM, som det snakkes om en annen plass i tråden her, trengte en uke eller så for å spille optimalt. Mener at det er i meste laget da...

BTW: Damer fra Kristiansund er ikke som andre damer :-P
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    ikke at det er så relevant men... spør vidarp hvordan han fikk dette til 32k, bare kablene og høyttalere koster 31k. 13k for høyttalerkabler, velbalansert?

Du tar FEIL, einis.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prislisten sier
    nac a5 høyttalerkabler 12989,- loudspeaker ariva 18255,-
    må være en feil hos lyric da..... heh litt stor feil gitt

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt, jeg mener nesten akkurat det motsatte enn deg om denne høyttaleren. Tipper det er elektronikken og rommet som gjør det. For da jeg hørte Cremona var det bassen jeg synes var for svak, mellomtonen og særlig diskanten var helt i toppklasse. Men liker selv 703 meget godt, faktisk en høyttaler jeg vurderer selv. Pen og se på og at den ikke er så dyp teller også veldig positivt.

Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Jeg hørte på Sonus Faber CREMONA for noen uker siden. Elektronikken var Electrocompaniet og Abrahamsen. Jeg ble skuffet. På flere områder låt det dårligere enn mine B&W 703. For å ta det positive først. Bassen var fantastisk. Stram, kontrollert og det gikk kjellerdybt. Mellomtonen var brukbar, men min oppsett med 703 har bedre mellomtone. Synes dessuten det rulte av veldig tidlig i toppen og savnet oppløsning der. Skal alikevel ikke komme med noe konklusjon. Aner at elektronikken var mye av årsaken til inntrykket mitt.

Det finnes jo mange gode alternativer og jeg har ikke særlig erfaring med høyttalere i denne prisklassen. Utifra det du skriver som musikksmak ville jeg tro Martin Logan kan være et veldig godt alternativ. Her er det jo bare å ta seg en lytterunde.

Side 3 av 66 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •