HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 27

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 27 av 66 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 ... SisteSiste
Viser resultater 521 til 540 av 1314
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skjønner hva du mener med fotball på tv
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyden på tvers er en god ide. Spiller selv på tvers i begge mine oppsett og synes det krever mindre av utstyr og kraft for å få et bra lydbilde.
    Har pr.nå ikke fått de store "aha" opplevelsene med forskjellige dac'er. Dette kan skyldes at jeg bruker Sonos/Sqeesbox.
    Hadde en Arcam cd73 som gav et enormt løft på noen høyttalere, men hvor resten forblev det samme. Tror ikke kluet ligger i hvilken dac, men at matchingen stemmer.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig RS, men her hos jeg er jo matchingen den samme som sist, men det med å spille den på tvers gav gjør at forskjellene er mindre hørbare en sist. Så nå sitter jeg igjen med "har spilleren blitt bedre, eller har dac'n blitt dårligere" holdning, selv om jeg vet at det er bare "tull i mitt hode".
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Skjønner hva du mener med fotball på tv

Ikke sant, små spillere, liten ball og liten bane..:shock:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Enig RS, men her hos jeg er jo matchingen den samme som sist, men det med å spille den på tvers gav gjør at forskjellene er mindre hørbare en sist. Så nå sitter jeg igjen med "har spilleren blitt bedre, eller har dac'n blitt dårligere" holdning, selv om jeg vet at det er bare "tull i mitt hode".
    Tidligere spilleretning gav meget stor dybde i rommet (30-35m2 og en dybde på 7-8m?) nå er vel avstandene ca halvert hvilket jeg tror gir fyldigere lydbilde. Etter min mening forsvant bassen i rommet slik du hadde det før.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Tidligere spilleretning gav meget stor dybde i rommet (30-35m2 og en dybde på 7-8m?) nå er vel avstandene ca halvert hvilket jeg tror gir fyldigere lydbilde. Etter min mening forsvant bassen i rommet slik du hadde det før.
    Rett i alt!

Ta en tur til fredag, så kan du høre forskjell..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rett i alt!

Ta en tur til fredag, så kan du høre forskjell..
    Pr.nå ligger alt til rette for oppmøte!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RS
    Pr.nå ligger alt til rette for oppmøte!
    Fint! Ta med en dac-1 også..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg "inn i" flac'ns verden for fult:-D

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg "inn i" flac'ns verden for fult:-D
    Squeezebox? Du kommer neppe å gå tilbake. Sølvskivene er fint medium for å frakte musikken fra butikken og hjem - etter det tar de bare opp plass

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    Squeezebox? Du kommer neppe å gå tilbake. Sølvskivene er fint medium for å frakte musikken fra butikken og hjem - etter det tar de bare opp plass

Boksen er ikke på plass ennå, men laster all musikk til flac, slik at jeg er klar. Tror nok ikke at det blir en ny spiller når den jeg har tar kvelden, da blir det SB og en god dac. Men det haster ikke.

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mpx har den til 1.495,-

Logitech Squeezebox Classic - MPX

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mteinum
    mpx har den til 1.495,-

Logitech Squeezebox Classic - MPX

Det var billig, men med en grei dac, så blir det fort en del tusen likevell..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Håper noen forstår dette bedre en meg..

Takker for at dere ville komme RS, ssnht og coolbiz!

RS hadde med seg sin dac-1, meget bra dac RS, vi testet den mot da10 (coolbiz sin) og det mar marignal forskjell.

Lyden blitt mye bedre hos meg, mer fylde - maggien spiller mere bass en det anlegget gjorde før med sub..

----------------------------------------------------------------

Så over til et "problem" etter at jeg har flyttet på anlegget har noe rart skjedd, før så hørte jeg stooor forskjell på kilden, dac'er og cd-spillere. Hadde bl.a mange dac'er på "besøk" og kunne greit høre forskjell på dem. Bl.a synes jeg Beresford TC-7510 låt plastikk osv.

Nå når jeg spiller på tvers av rommet så kan jeg knapt høre forskjell lenger, Beresford'n låter meget bra (litt papp av og til vs. da10) og min cd-spiller er virkelig på høyde med dac'ene (om ikke bedre på enkelt punkter) Hvorfor det?

Kan noen gi meg svar på dette?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som en del av dere har fått med dere, så har vi (altedreier, kokken og jeg) prøvd oss på REW og XTZ kalibreringssystem, målingene viste problemer ved rundt 40 og 70hz, samt at midbass var tynn hos meg. Etter at suben ble stilt så falt dette på plass. Så etter en del lytting, så stilte jeg tilbake suben slik jeg hadde det før målinger - og synes at denne lyden passer bedre meg - og at det hele hang på en måte bedre sammen, til tross for at jeg hører en del mangler ved mellomtone. dynamikk osv.

Problemet er at magnepanene låter annerledes en xtz suben, som jeg synes er meget hørbar. Så tenker jeg, ok, det er magnepaner, og låter ikke likt alt annet. Dette er ikke kassehøyttalere som sender ut en mengde med luftrykk osv. Dette er luftige - åpene høyttalere, som har sine positive og negative sider. Hva vil jeg frem til? Jo, muligens at jeg skal droppe å tenke på hva de tekniske målingene sier, og heller kose meg med den lyden jeg liker, uten å tenke på om det er rett eller galt..

Hva tenker dere om dette?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil jeg frem til? Jo, muligens at jeg skal droppe å tenke på hva de tekniske målingene sier, og heller kose meg med den lyden jeg liker, uten å tenke på om det er rett eller galt..

Hva tenker dere om dette?
    Har du høyttalere for å kunne høre musikk, eller bruker du musikk for å kunne høre på høyttalerne?

Dersom du synes det høres penere ut, koser deg mer, gliser breder og målingene er litt ute av kurs, så er det det som er riktige innstillinger etter mitt skjønn. Det jo ikke målingen i seg selv som gjør det til en opplevelse å høre musikk, men selve musikken, og følelser den bringer frem?

At alt nødvendigvis skal kokes ned til en snorett linje tror jeg ikke bestandig er det eneset saliggivende.

Men det er min mening, sikkert andre som har andre synspunkter.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det jeg gjør, tross noen mangler - og at mange andre (som har kassehøyttalere) sikkert vil mene at den teknisk riktige instillingen også låter best, så er jeg ikke helt enig.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo hende det er du som har rett og de andre som tar feil.

Smak og behag er det vanskelig å argumentere for/imot.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, ting på gang her også... Jeg solgte jo min SB+NAS-disk netttopp fordi jeg egentlig savnet det å gå i hylla - finne ei skive jeg ville høre og slenge den i spilleren, og jeg syntes selv det var altfor mye bokser og ledninger, men selvfølgelig, er jo utrolig greit å slippe det også.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er ikke kassehøyttalere som sender ut en mengde med luftrykk osv. Dette er luftige - åpene høyttalere, som har sine positive og negative sider.
    Nå er det vel luft som settes i bevegelse også av elektrostater, men jeg er med på tanken.

Vi brukte IKKE nok tid på dette i det hele tatt, det ble mer et eksperiment for å se hva vi kunne få til bare med fase og delefrekvens, samt leke med RTA. Skulel ønske vi kunne gjort en skikkelig sub integrering som involverte flytting av både sub og fronter. Det er ikke gjort på 20 minutt, dessverre. Men det er artig når det sitter. Etter min erfaring har det ikke så mye å si om subben er forskjellig fra frontene når det er skikkelig integrert.

Når det gjelder frontene dine og de styrker/svakheter de har, så synes JEG det blir litt feil å nesten 'fremheve' svakhetene, bare fordi det er karakteristisk for den typen konstruksjon. Det må da være bedre å prøve å minimalisere problemet?

Side 27 av 66 FørsteFørste ... 7 17 23 24 25 26 27 28 29 30 31 37 47 57 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •