HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 66 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 1314
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Jens123
    Gratulerer med nytt beite HoJ!
    Takker Jens, blir spennede dette her..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Helt enig, det kunne vært meget gøy, ta en tur.. er hjemme (nesten) hver kveld jeg.. Ang. piano til stemming, så regner jeg med å ha et flygel i hobbyrommet snart som jeg kan "kose" meg med..
    Hobbyrommet? Betyr det at du har tenkt å ha flygel i samme rom som hifianlegget?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Hobbyrommet? Betyr det at du har tenkt å ha flygel i samme rom som hifianlegget?
    Mitt hus har mange rom..:-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt hus har mange rom..:-D
    Og du har flere hobbyer, da, skjønner jeg.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, bare hifi, piano og gitar.. men har et hobbyrom med kjølerom, tenkte å rive kjølerommet slik at jeg kan ha piano eller flygel å herje med der.. Har nok av kjøleplass uansett med to kjøkken osv..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Livet litt på tvers..

Har satt opp anlegget på tvers av rommet igjen, slik det gamle stod. Dvs. jeg har litt lenger avstand mellom sweetspot og høyttalerne, slik at jeg nå kan trekke de litt (pittelitt) lenger ut, men det jeg er mest spent på er veggen bak sweetspot, som ikke lenger er tre meter før den treffer vegg, men rett bak ørene.. Hvordan dette låter - det får tiden vise.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke så dumt dette.

magnepanene står 100cm fra bakvegg. 220cm mellom dem, 270cm til sweetspot. Suben står helt i midten med racket bak den. Lyden ble litt varmere, mere bass og mellomtone, mens detaljene forsatt er tilstede.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende lesning HoJ. Har du eksperimentert med litt demping på bakveggen? Det er mulig du har nevnt det tidligere, men jeg fant det ikke i farten.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fire plater ute i hobbyrommet, som jeg ikke har gjort noe med ennå, men problemet er ikke så stort som jeg først fryktet, suben reflekterer litt men ellers låter det bra.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fire plater ute i hobbyrommet, som jeg ikke har gjort noe med ennå, men problemet er ikke så stort som jeg først fryktet, suben reflekterer litt men ellers låter det bra.
    Jeg har noen "ekstra" plater av sorten jeg bruker her, om du vil prøve. Jeg kunne jo ha sendt de til deg for eksempel.

Jeg lurer forresten på om det er mulig å snike seg til audiens en dag?
    Jeg synes det hadde satt veldig pris på en demo med musikken i fokus, siden det later til at vi har ett og annet til felles der. Jeg flyr billig i Norge og kunne gjerne tatt en tur til SVG en helg - det er jo så mye spennende på deres kant av landet.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen er du så klart.. Masse snadder her også ja..

Tenkte å kle in akustikkplatene som jeg har i hobbyrommet, spørs om jeg rekker det nå - en må jo nyte det flott været som er for tiden.

Hvordan fungerer de platene du har?

Skal jo ha treff hos meg den 6. - tomt hus hele helgen, men jeg må jobbe lørdag formidag og ettermidag.. Så jeg har plass her natt til lørdag og natt til søndag.. Resten av familien kommer sen formidag søndag, med det er sikkert andre som kan "ha" deg på besøk også.. Hvis det høres greit ut - så send et spørsmål på rogaland-tråden.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velkommen er du så klart.. Masse snadder her også ja..

Tenkte å kle in akustikkplatene som jeg har i hobbyrommet, spørs om jeg rekker det nå - en må jo nyte det flott været som er for tiden.

Hvordan fungerer de platene du har?

Skal jo ha treff hos meg den 6. - tomt hus hele helgen, men jeg må jobbe lørdag formidag og ettermidag.. Så jeg har plass her natt til lørdag og natt til søndag.. Resten av familien kommer sen formidag søndag, med det er sikkert andre som kan "ha" deg på besøk også.. Hvis det høres greit ut - så send et spørsmål på rogaland-tråden.
    Jeg skal kle inn platene mine i deco-molton når jeg får pusset opp. Da i en farve som er nærmest mulig den som havner på veggen, så det ikke synes så godt. Jeg tror det kan bli riktig fint. Om jeg ønsker noe mer dekorativt så har jeg funnet en del tekniske tegninger av blåseinstrumenter som jeg kunne tenke meg å få malt på trekkene, litt forsiktig.

Det hadde vært toppers å kunne ta en av de gode rolige demoene med en bayer og god musikk. Jeg må nok titte litt på det, antakeligvis er jeg ledig den helga.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut.. Hadde vært kjekt med besøk den helgen ja.. Det er en gang i skuddåret jeg har tomt hus.. t.o.m nesten en hel helg.. wow! Grunnen er at jeg må olje inn spisemøbler, og da kan ikke ungene være der..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som var tenkt som en "prøvetid" blir nok permanent - å spille på tvers av rommet ble en liten suksess hos meg, mer liv og bedre bass. Uten at det går ut over magnepan-egenskapene, er det jeg sitter igjen med nå. Jeg får høre en liten stund til, og ikke minst få folk til meg som kan lyden slik den var før. Så får vi se om de er enige.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy å snu litt rundt på tingene og oppleve en forbedring, litt tweaking er jo noe av det som gjør hobbyen interessant, og så lærer man stadig mer om hvor det er lurt å plassere ting og tang osv...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant cyber..

Etter en uke uten hifi og internet er jeg nå tilbake i huset :-D
    Det skal bli gøy å hører mere på hvordan systemet fungerer på tvers.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nå hvordan låter det?

Lyden her har litt en del forrandret, jeg har fått mye mer "liv" i lyden, mer mellomtone og bass, diskanten er også der slik som før. Men det jeg har merket meg mest er at lyden forrandrer seg ikke så mye lenger ved f.eks. dac bytte, har nå da10 i hus har testet denne en del mot min spiller, før så var det stor forskjell mener jeg, da spesielt i lydbilde da10 gav en stor lydbilde (i bredden) kontra min spiller. Denne forskjellen har blitt mye mindre nå med anlegget på tvers av rommet. Er dette bra? Liker lyden godt, men den er muligens mindre "nøpen" på hva det blir spilt på nå..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et dårlig bilde av hvordan det ser ut her for tiden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul TV
    Hørte Maggie her om dagen hos Gary7...må si det var positivt overraskende
    Moro med folk som velger Ht litt utenfor mainstream...regner med at du er fornøyd med lyden?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slett ikke så dum lyd nei. Passer godt meg.

Side 26 av 66 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 46 56 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •