HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 66 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 1314
    Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Disse M8080 er ekvivalente til 6C4?
    Det stemmer. Det er disse rørene som sitter orginalt I PV14L2
    Jeg skal legge meg RCA rørene på minnet, og kjøpe inn ett par om jeg kommer over noen. Alltid gøy å utvide horisonten på rørsiden.

Gøy å høre at du er så fornøyd med produktene dine HoJ. Har ikke testet Talk selv, men det ser utvilsomt ut til å være bra utstyr :-D
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har heller ikke testet Talk mot så mye annet, men hos meg så fungerer det synes jeg.. Håper at du får tatt en tur engang devilej.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så var Talk'n ferdig, står å venter på meg hos Resonans.. Byttet bl.a motstandere. Skal si det gikk fort, leverte den onsdag kveld, ferdig i dag. Tipper den var på verksted torsdag eller fredag.. Dette liker vi!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pre'n i hus igjen..

Nå har jeg fått plassert pre'n der den hører hjemme igjen. Byttet motstandere i pre'n, om det hjalp.. tja, ikke lett å si, da den "gamle" lyden har falt ut av mitt hode. Må få testet dette skikkelig snart!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dac-treff 01.03.08

Endelig bilder i hus, hadde besøk av RS, g-h og coolbiz, takker for at dere tok turen, og takker for at jeg fikk teste dacene deres..

Synes at DA10'n hadde større lydperspektiv, og litt mer futt i lyden, er meget stolt av å kunne plukke ut hvem som var hvem (ABX-test), uten å ha hørt på den ene.. Noe sier meg at jeg begynner å kunne lyden av DA10 på mitt anlegg
    Til mitt anlegg og min musikk stil så synes jeg DA10 låter best, men som coolbiz og jeg snakket om senere på kvelden (natten) så skal en ikke se bort i fra at RME'n passer best på et annet anlegg.

Til prisen så er det ingen som helst tvil om at RME'n gir veldig mye go' lyd for pengene, og når den t.o.m har ADC i seg.. ja da er det ingen tvil om at noe mer for pengene må en lete lenger etter..

Gutta var skeptiske før start.

Men etter en del lytting

Ble det meget bra

Takker kvelden dere!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var da svært så store bilder du skulle ha med da

Intermediate RS sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikje ville me vera me på bildene og særlig fotogene e me ikje. Syns d var best når Hoj sleid me minnebrikken.
    Kult oppsett med litt andre prioriteringe enn det jeg har. Spennende å få inntrykk av andre sin tankegang.
    Har ikke store annmerkningene angående dac, men respekterer de andre sine inntrykk. Anlegget er langt mer analytisk enn det jeg er vant med og synes derfor det er vanskelig å vurdere de utifra min smak.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns dokke va søde

Interessant sammeligning, tar gjerne i mot flere detaljer ved forskjellene?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg prøvd xindak dac-5, RME og da10 hittil hos meg, synes også rekkefølgen på hva som passer best hos meg er den samme, med da10 på topp. Lydmessig så er den faktisk ikke så ulike, RME'n er den mest tilbakelente, dac-5 var litt mer ullen i lyden, mens da10 har størst lydbilde. Men bevares alle tre er meget gode dacer.

Xindak'n var meget smal i lydbilde hos meg, hadde en god bass (både rør og trans. ut.) Men manglet en del detaljer i toppen. RME'n hadde større lydbilde, men hørtes ikke fult så "ekte ut" (da med min cdspiller som referent) på gitar og pianodel, som det DA10 låter. Med DA10 så er lydbildet stooort, mye større en på min cdspiller, lydene låter ekte, og dac'n klarer å skille lydene meget godt fra hverandre. Men ingen av dem er like "snærten" i lyden som min cdspiller (når det gjelder DA10 så kan det tenkes p.g.a lydbildet er mye større en på min talkspiller)

Er godt mulig at det virkes dumt at jeg hører så mye forskjell på dem, men det er slik jeg oppfatter det. Når sant skal sies, så vet jeg ikke hvem som hadde vært best på et annet anlegg..

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lavry`n koster også 120% mer enn Xindak, og 67% mer enn RME.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Nå har jeg prøvd xindak dac-5, RME og da10 hittil hos meg, synes også rekkefølgen på hva som passer best hos meg er den samme, med da10 på topp. Lydmessig så er den faktisk ikke så ulike, RME'n er den mest tilbakelente, dac-5 var litt mer ullen i lyden, mens da10 har størst lydbilde. Men bevares alle tre er meget gode dacer.

Xindak'n var meget smal i lydbilde hos meg, hadde en god bass (både rør og trans. ut.) Men manglet en del detaljer i toppen. RME'n hadde større lydbilde, men hørtes ikke fult så "ekte ut" (da med min cdspiller som referent) på gitar og pianodel, som det DA10 låter. Med DA10 så er lydbildet stooort, mye større en på min cdspiller, lydene låter ekte, og dac'n klarer å skille lydene meget godt fra hverandre. Men ingen av dem er like "snærten" i lyden som min cdspiller (når det gjelder DA10 så kan det tenkes p.g.a lydbildet er mye større en på min talkspiller)

Er godt mulig at det virkes dumt at jeg hører så mye forskjell på dem, men det er slik jeg oppfatter det. Når sant skal sies, så vet jeg ikke hvem som hadde vært best på et annet anlegg..
    Testet du Xindak DAC-5 med standardrør? Opplevde du samme "smalhet" i lydbildet på den med henholdsvis transistorutgangen og rørutgangen?
    Ble det gjort noen nivåmatching i forkant av testingen?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Testet du Xindak DAC-5 med standardrør? Opplevde du samme "smalhet" i lydbildet på den med henholdsvis transistorutgangen og rørutgangen?
    Ble det gjort noen nivåmatching i forkant av testingen?

Ikke standar rør, noe NOS, phillips (tror jeg), opplevde samme smalhet ved transistorutgangen, ikke rare forskjellen, litt mer futt i trans.ut, mens mer fylde i rørut. Det ble gjort nivåmaching ved stilling på da10 da den er enket å stille gain'n på.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Beresford TC-7510

Låner en Beresford TC-7510, av g-h for tiden. Det var gøy å teste den, rart en kan bygge noe som helst til den prisen, men hos meg så passet den ikke inn i det hele tatt, skal også prøve den på Fostex'n min senere i helgen.

Jeg har også mer snadder i vente.. Gleder meg til tiden som ligger forran, i leit etter den rette dac'n.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er ikke helt på jordet - skal bare skifte beite..

Organisten i min lokale menighet ringte.. "Nå er det manko på pianostemmer i Rogaland, du bør prøve den bransjen"

Pianostemmer, noe som jeg altid har hatt lyst til å jobbe med, men som det ikke er lett å komme inn i "miljøet". Men så fikk jeg høre at de skulle ta inn en lærling nå, så jeg ringte Pianoservice - og det stemte.. Så nå har jeg vært på intervju, og ballen har begynt å rulle.. Så om noen år så har jeg muligens fagbrev som pianostemmer.. Gøy!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir jo kjempespennende!!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk pahf. Ja.. ikke så mye hifi-relatert, men til de grader musikk-relatert..

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    " er det manko på pianostemmer i Rogaland, du bør prøve den bransjen"... Så om noen år så har jeg muligens fagbrev som pianostemmer.. Gøy!
    Gratulerer!

[markedsøkonomisk gledesdreper] Men legg merke til at det er manko nå, ikke nødvendigvis om noen år [/markedsøkonomisk gledesdreper]

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Hellnoob!

Den eldste pianostemmeren som "herjer" rundt her i Rogaland er 90.. så hvor lenge til han kommer til å holde på vet jeg ikke.. Det er fire (tror jeg) aut. pianostemmere i Rogaland nå, med meg så er vi to lærlinger, så jeg tipper at etterspørselen kommer til å holde seg opp en stund.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Låner en Beresford TC-7510, av g-h for tiden. Det var gøy å teste den, rart en kan bygge noe som helst til den prisen, men hos meg så passet den ikke inn i det hele tatt, skal også prøve den på Fostex'n min senere i helgen.

Jeg har også mer snadder i vente.. Gleder meg til tiden som ligger forran, i leit etter den rette dac'n.
    Interessant, dette... Kan du si noe am hva som var lydmessig feil med den sammenlignet med de DACene du har hatt i hus ellers?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .. Så om noen år så har jeg muligens fagbrev som pianostemmer.. Gøy!
    Et veldig spennende og (idag) originalt yrkesvalg. Har du noe pianoerfaring fra før, og da tenker jeg på spillemessig?

Side 24 av 66 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 44 54 64 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •