HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 23 av 66 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1314
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde det ikke vært for at jeg.

1. Ikke får bruke mer penger på Hifi.

2. Liker at designet står i stil.

3. Synes Talk låter meget bra.

4. Tror jeg ikke hadde fått så mye for systemet (Da Talk er ukjent i Norge)

- så kunne det faktisk vært at jeg hadde byttet ut Talk systemet med noe annet, og da muligens rør i forforsterker.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    ..men har satt Hammond rør på plass!

Dette gjorde ikke ting bedre her hos meg synes jeg.. Litt rar diskant.. Klapping høres ganske plastik ut osv..

Eller er det feil "hørt" ?
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller er det feil "hørt" ?
    Ingen kan vel si at noe er feil hørt? Man hører med de ører man har og liker man det ikke, skal man ikke prøve å finne en grunn til å like det heller.
    Ikke spesiefikt for deg nå, men generelt.

Er helt enig med deg på punktene over forresten. De to første i allefall. Talk er for meg også ukjent. Men det skal jo ikke mye til

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer bare på hvordan dere rør-folk beskriver de forskjellige røra..?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har byttet endel forskjellige rør i min CJ pre for å teste hva det egentlig utgjør, og erfaringen ble at de har en varierende grad av dynamikk og 3D effekt. Anbefalte rør fra 50 og 60 tallet var en skuffelse da musikken ble flat og kjedelig. Dette varierer selvfølgelig fra rør til rør, men jeg synes likevel å finne en tråd gjennom dette hvor rør fra 70 tallet ga musikken et større dynamikkområde å jobbe på
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok stemme, gidder ikke å kjøpe noen rør da denne er bare til låns, og at slik jeg mener så skal en pre, farge lyden minst mulig, dette gjør Talk'n meget bra... Så den beholdes.

Har RCA og Hammond rør her i hus..

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nok stemme, gidder ikke å kjøpe noen rør da denne er bare til låns, og at slik jeg mener så skal en pre, farge lyden minst mulig, dette gjør Talk'n meget bra... Så den beholdes.

Har RCA og Hammond rør her i hus..
    En rørpre vil nok alltid farge lyden i større grad enn de fleste transistorløsninger, men min erfaring er at en god rørpre også gir musikken et større rom så her blir det en smakssak.

Synd Atollen fungerte dårlig hos deg, men Magnepanene liker nok litt mer strøm enn denne leverer. Selv hadde jeg tidligere en IN200 integrert, og det er en av de bedre integrerte jeg har hatt i hus.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt Atoll på mye annet også, og enkelte ganger har det vært et meget godt treff, f.eks. på Triangle.. Så at Atoll er bra når en er i sin vennekrets tror jeg så abslolutt på. Passet dårlig hos meg med Talk og Magnepan.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Devil

Har du prøvd RCA clear top i din pre? Mener og ha lest at dette skal være de som fungerer best i CJ utsyr?
    Mine favoritter er en blanding av Siemens&Halske ECC82 og Mullard CV4024, Mullard har en sjel og en fylde, Siemens&Halske har en korrekt spillestil med en utrolig flott bass. Det er mye med matching.
    De som er merket Hammond som HoJ har her er Sylvania Black Plates, ikke noen rør jeg får til her hjemme heller. De blir for korrekte og flate.
    JJ Electronics er nye og billige rør som pleier og fungere bra (mener jeg sendte med ett par) de låter helt OK og til hva de koster så er de fenomenale.
    SED Winged "C" er til min smak verdens beste effektrør, for en futt og dynamikk. Men da bør man tune varmt i resten av kjeden. Men rør er en smaksak og en matcheoppgave og det finnes så utrolig mye morro der ute, jeg har enda tilgode og prøve noen hundre merker

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RCA på plass igjen.. Hammond trygt ned i esken. Må si dette låter meget bra til prisen Necroth.. Tipper han i familien min som skal prøve den kommer til å falle for'n. Han har en meget billig Rotel pre, og er meget klar for å bytte, og han har blitt bitt av rørbassilen (etter han fikk MHZS i hus). Jeg.. jeg er ikke så sikker, det låter bra, men så lenge jeg har Talk, så kommer jeg ikke til å bytte noe ut.

Men det er mulig at Fostex'n min får seg rør etter hvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan konkludere med at Talk er det som gjelder i Hoj sitt hus :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Man kan konkludere med at Talk er det som gjelder i Hoj sitt hus :-D

Ikke har jeg økonomi til noe annet heller.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke har jeg økonomi til noe annet heller.
    Det er jo en viktig faktor. Men det at man er fornøyd er jo bare bra ikke sant? Man vil jo gjerne bli fornøyd når man bruker såpass mye tid og penger på dette.
    Jeg har vel betalt totalt rundt 15-17000,- for mitt anlegg (forsterkere, høyttalere, kabler DAC og DVD spiller). Noe man ikke kan si er veldig mye, og det begynner likevel å bli bra. Men hadde jeg hatt mye penger ville jeg kanskje blitt enda mer fornøyd.

Er likevel litt ambivalent i forhold til rør. Ser mange har litt sansen for det, men hvordan er det med bytting av rør og kostnader vedr. dette?
    Det er jo så mye å velge i blant rørforsterkere og faktisk rørene man kan bruke så jeg velger å holde avstand enda noen år
    Men om man kan få en DIY røramp som Necroth har lånt deg som er såpass bra til den prisen så er jo det irriterende interessant

Hvor har du kjøpt dine Talk's da? Siden de ikke er kjent i Norge altså.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en viktig faktor. Men det at man er fornøyd er jo bare bra ikke sant? Man vil jo gjerne bli fornøyd når man bruker såpass mye tid og penger på dette.
    Jeg har vel betalt totalt rundt 15-17000,- for mitt anlegg (forsterkere, høyttalere, kabler DAC og DVD spiller). Noe man ikke kan si er veldig mye, og det begynner likevel å bli bra. Men hadde jeg hatt mye penger ville jeg kanskje blitt enda mer fornøyd.

Er likevel litt ambivalent i forhold til rør. Ser mange har litt sansen for det, men hvordan er det med bytting av rør og kostnader vedr. dette?
    Det er jo så mye å velge i blant rørforsterkere og faktisk rørene man kan bruke så jeg velger å holde avstand enda noen år
    Men om man kan få en DIY røramp som Necroth har lånt deg som er såpass bra til den prisen så er jo det irriterende interessant

Hvor har du kjøpt dine Talk's da? Siden de ikke er kjent i Norge altså.

Hei, du har jo god grunn til og være fornøyd. Rauna er jo kule høytalere, skulle gjerne lyttet til din modell
    Bytting av rør og rørkostnader er ikke mer en du gidder selv. De aller fleste blir levert med nye rør som du kan gladelig spille på i fra 3000 timer. Smårør kan vare lenger og Milspec'a rør (koster ofte bittelitt mer) har levetider på opptil 10 000 timer. Så ingen grunn til bekymring med det første, bytting er jo bare for morroskyld. Ofte er de som står i originalt helt kurrante rør som låter helt greit, men så begynner man da......kjøper seg ett sett ekstra rør og putter i. Vips! en helt annen klangsignatur. Så er man i gang, handler inn, ruller, kombinerer. Så etterhvert lærer man seg rørene og kjenne og synser seg frem til hva som vil passe bra i sammen og hva de vil gjøre. Forbaska morsomt, det er det som er hobby med Hifi :-D
    For ikke og snakke om klangen i rør, myk oppstart i transienter og flott musikalsk ytelse. Det passer veldig godt på en del høytalere der ute og kan virkelig få trampen i gang. Andre høytalere er mer allergiske mot slikt. Så er det altialt en smaksak. Du burde bare sende avgårde en mail til noen importører og få lånt hjem en rør-amp. Så finner du fort ut om dette er noe for deg eller ikke. :-D

God Helg

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    HDu burde bare sende avgårde en mail til noen importører og få lånt hjem en rør-amp. Så finner du fort ut om dette er noe for deg eller ikke. :-D

God Helg
    Det er vel akkurat det jeg IKKE burde gjøre. Med tanke på økonomi og det å faktisk være fornøyd med det jeg har. Men effektforsterkeren er kanskje ikke på høyde med Pre'en.
    Høyttalerne mine trenger helst rundt 30 kvadratmeter for å spille optimalt, så eneste plass jeg kan ha dem er i stuen, og derfor må all fremtidens elektronikk spores inn på ett merke helst. Altså CJ slik det ser ut nå. Men fine monoblokker er jo også greit.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel akkurat det jeg IKKE burde gjøre. Med tanke på økonomi og det å faktisk være fornøyd med det jeg har. Men effektforsterkeren er kanskje ikke på høyde med Pre'en.
    Høyttalerne mine trenger helst rundt 30 kvadratmeter for å spille optimalt, så eneste plass jeg kan ha dem er i stuen, og derfor må all fremtidens elektronikk spores inn på ett merke helst. Altså CJ slik det ser ut nå. Men fine monoblokker er jo også greit.

Hehe, det var det jeg mente. Låne noe CJ med rør kanskje Nei du har all grunn til være fornøyd. Den pre-en din er skikkelig bra. Rom og alle problemer relatert til det er jeg godt kjent med. Slik er det.
    Men la oss ikke stjele mer av tråden til HoJ, sorry for avsporingen

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Hei Devil

Har du prøvd RCA clear top i din pre? Mener og ha lest at dette skal være de som fungerer best i CJ utsyr?
    Mine favoritter er en blanding av Siemens&Halske ECC82 og Mullard CV4024, Mullard har en sjel og en fylde, Siemens&Halske har en korrekt spillestil med en utrolig flott bass. Det er mye med matching.
    De som er merket Hammond som HoJ har her er Sylvania Black Plates, ikke noen rør jeg får til her hjemme heller. De blir for korrekte og flate.
    JJ Electronics er nye og billige rør som pleier og fungere bra (mener jeg sendte med ett par) de låter helt OK og til hva de koster så er de fenomenale.
    SED Winged "C" er til min smak verdens beste effektrør, for en futt og dynamikk. Men da bør man tune varmt i resten av kjeden. Men rør er en smaksak og en matcheoppgave og det finnes så utrolig mye morro der ute, jeg har enda tilgode og prøve noen hundre merker
    Nei, RCA Clear Top er rør jeg ikke kjenner. Har du en link ???
    Av de 6-7 rørtypene jeg har testet så langt har de orginale Mullard M8080 faktisk fungert best
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Nei, RCA Clear Top er rør jeg ikke kjenner. Har du en link ???
    Av de 6-7 rørtypene jeg har testet så langt har de orginale Mullard M8080 faktisk fungert best

Jeg kjøpte mine på Ebay, disse er glitrende gode rør. Jeg har lest endel artikler om de rør-preampene til CJ og disse går seirende ut nesten uansett.
    Disse M8080 er ekvivalente til 6C4? Det er uansett verdt og legge på minnet til en gang du føler for ett eventyr :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At pre'n til Necroth er bra - er det ingen tvil om. At rørbytte kan være gøy er det heller ingen tvil om, så sant jeg hadde hatt rør i ett produkt så skulle jeg klart det, men det er ingen tvil om at å røre-seg-bort kan fort bli et virus som setter seg i kroppen.

Ang. Talk lurer, så var det et merke som skulle flagge ut av Norge, og Resonans fikk in et lite parti med ymse versioner, en del her borte so har litt av Talk. Prisen var så klart meget god, så jeg hørte på merket på en del av de høyttalerne jeg liker (som de hadde i butikken) og fant ut at lyden på dette Talk produktet slett ikke var dårlig, faktisk på høyde med mye annet som var i butikken. Så synes jeg at det ser pent ut ogås, noe som jeg synes teller litt.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå som vi er inne på rør, så er RCA'n tilbake i boksen, synes den låter best av dem.. Litt tilbakelent diskant, men mye mer "ekte" en med de andre rør'a.

Side 23 av 66 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •