HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 22 av 66 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1314
    Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Trodde Østfold var verdens navle. Så dum kan man være
    Jeg har vel ikke penger til å bli påvirket av hifi-treff heller egentlig. Lider av ukontrollerte "tvangstanker" nå noe først ser interessant ut

Finnes massevis av hifi-"kæller" i østfold. Mye Klipsch og rør der :-D
    Og til dine tvangstanker, welcome to the club

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes det er nettopp det som er bra med lokal-hifi.. en kan låne mange produkter, teste de rundt forbi, uten at det koster noe som helst!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det en spennende dag med først en lytt på en annen pre, og så senere på kvelden lån av en diy rør pre..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått lånt Necroth sin DIY-pre (rør) mens min Talk er på ferie..

Hvordan den låter vs. Talk'n er ikke lett å si, da jeg har prøvd en del nå, så mitt hode husker rett og slett ikke helt hvordan lyden på Talk pre'n var. Men at den låter bedre en Atoll PR200, det er det ingen tvil om.

For mer info, må jeg nok ha hjelp av Necroth her...

Flott mellomtone, pen bass, tror (slik jeg hører det her) at det diskanten som er minus her, samt at det låter litt.. eh rør! Ikke at det er dårlig, men Talk'n er mer engasjerende i lyden hos meg synes jeg. Men for all del.. Dette låter bra Necroth!

Noen bilder!

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Misunner dere som har kjennskap til andre folk med samme interesse i nærområdet. Får testet mange kombinasjoner osv
    Vel. Jeg bor bare 7 km unna deg så har du lyst en kveld er du hjertelig velkommen til Askim. Andre i nærområdet er Skrotnisse i Trøgstad, Eksu og Nølle i Halden, HifiPlumber i Sarpsborg osv
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Vel. Jeg bor bare 7 km unna deg så har du lyst en kveld er du hjertelig velkommen til Askim. Andre i nærområdet er Skrotnisse i Trøgstad, Eksu og Nølle i Halden, HifiPlumber i Sarpsborg osv
    Hehe. Ser jo de står Østfold i Profilen til noen.
    Det hadde vært hyggelig å tatt en tur ja. Askim er jo rett borti veien sånn sett.
    Fikk akkurat for 15 minutter siden min PFR, men må i begravelse før jeg får testet den i ettermiddag.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo spennende. Har selv lurt på hva en rørpre kan gjøre i anlegget mitt. Innbiller meg at det vil være en god match med Talk, men har ikke hatt muligheten til å forsøke enda. Hvis du får muligheten til å sammenligne mer senere, tar jeg gjerne imot flere inntrykk.

Av ren nysgjerrighet: Hvilken prisklasse kan den rørpre'en sammenlignes med?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JD
    Dette er jo spennende. Har selv lurt på hva en rørpre kan gjøre i anlegget mitt. Innbiller meg at det vil være en god match med Talk, men har ikke hatt muligheten til å forsøke enda. Hvis du får muligheten til å sammenligne mer senere, tar jeg gjerne imot flere inntrykk.

Av ren nysgjerrighet: Hvilken prisklasse kan den rørpre'en sammenlignes med?

Alle spørsmål ang. pre'n må nok noen andre ta seg av, men denne spiller bedre en atollen til 8k hos meg. Tror nok at rør kan passe med Talk, men foretrekker pre'n til Talk ennå, da den er kvikkere i lyden - som passer Maggiene bedre!

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er RCA rør som står i fortrinnet. Disse rørene (syntes jeg) låter veldig "snilt", spesielt i diskantområdet. Det er veldig behagelige å høre på, men gjerne ikke så frempå. Tror med fordel at du kunne testet et Golden Dragon rør på denne forsterkeren, med det oppsettet du har ellers. Disse er litt kvassere og gir nok litt mer "driv" i musikken.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hackpacker
    Ser at det er RCA rør som står i fortrinnet. Disse rørene (syntes jeg) låter veldig "snilt", spesielt i diskantområdet. Det er veldig behagelige å høre på, men gjerne ikke så frempå. Tror med fordel at du kunne testet et Golden Dragon rør på denne forsterkeren, med det oppsettet du har ellers. Disse er litt kvassere og gir nok litt mer "driv" i musikken.

Ok, fikk med en gjeng med rør også.. bl.a Golden Dragon.. får prøve de litt senere i dag!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva du liker sånn rent lydmessig finner du ut den dagen du får Talk'en tilbake igjen i anlegget.
    + noen skiftninger frem og tilbake så vet du tilslutt hva du liker

Blir spennende å se hva ditt inntrykk er etter "prøveperioden"

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var det.. Talk'n blir i hvert fall, er nok litt for opptatt at det skal se likt \ bra ut også.. Men slik er det, design betyr en del hos meg..

Grattis med Guru Andreas!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennede dette!
    Men syns ikke designet passet så godt inn..

Er selv litt nysgjerrig på rør, tenker på en hodetelefonforsterker med rør.

Forresten, du må endre "Jeg har blitt MaGnetisk!" til "Jeg har blitt Gal!" i signaturen.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Forresten, du må endre "Jeg har blitt MaGnetisk!" til "Jeg har blitt Gal!" i signaturen.

Nei da, er fortsatt minst like MaGnetisk som før, og rør er bare til låns.. Blir nok Talk hos meg i mange, mange år fremover (tenker jeg da).

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ok, fikk med en gjeng med rør også.. bl.a Golden Dragon.. får prøve de litt senere i dag!

Bare Golden Dragon eske.. men har satt Hammond rør på plass!

Intermediate gorg sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2,771
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok Talk hos meg i mange, mange år fremover (tenker jeg da).
    Det sier vi alle

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gorg
    Det sier vi alle

Men jeg mener det!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tjoho, byggekostnad.....tja ca 2K med kabinett og trafo. Ikke dyre karen, og spiller fletta av mye annet viss man regner prismessig.
    Kjekt å høre den banker Atoll i ditt annlegg :-D Prøv deg frem over tid med de rørene som fulgte med, husker ikke hvilke jeg sendte med men de skal sikker være noe der for enhver smak.
    RCA er kun likeretter til han som kommenterte det så det gjør ikke noe med diskanten. De som sto i var Conn Clear top, myke i transientene med en rør-aktig touch. Ganske deilig når jeg tenker meg om
    Lykke til videre, spent på hva du sier etter noen dager

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva til 2k, utrolig Nec.. Er dønn ærlig når jeg sier at denne spiller fletta av Atollen, kan lett tenke meg at denne pre'n kan kose seg sammen med andre pre'er til rundt 10-12k!

Skal prøve litt forskjellig, og hvis jeg får lov, ta den med til en annen som har lyst på ny pre.. og da i rør!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva til 2k, utrolig Nec.. Er dønn ærlig når jeg sier at denne spiller fletta av Atollen, kan lett tenke meg at denne pre'n kan kose seg sammen med andre pre'er til rundt 10-12k!

Skal prøve litt forskjellig, og hvis jeg får lov, ta den med til en annen som har lyst på ny pre.. og da i rør!

Ja den hamla skremmende godt opp med Vincent'en. meget skremmende :twisted: Den er så enkel og grei at det kan ikke gå stort annet galt enn at rørene ikke passer "ens" smak.

Så bare kjør på, spre det glade budskap. "Hey,Hey, high-end til pølse-pris"

Side 22 av 66 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •