HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 21 av 66 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1314
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I morgen sendes forforsterkeren til sjekk hos Resonans, merker stooor forskjell i lyden (ikke bare gain) på de forskjellige kanalene.

Lurer litt på hva jeg får låne i mens? Bilder og tekst kommer!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active Petter Smart sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om jeg ikke tar helt feil så har du vel rett på låneprodukt om din service tar over 1 uke. litt usikker på hvilke regler som gjelder der. dette er jo ikke noe du ikke klarer deg uten et par uke, som f.eks en vaskemaskin.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakker her om Resonans, var aldri tvil om at jeg ikke fikk låne noe annet i mens.. I hus nå står forforsterker av merke Atoll.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg en Atoll PR200 i hus, mens min blir "fikset"

At en forforsterker har så mye å si på lyden det viste jeg ikke..

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan liker du lyden i Atoll kontra din egen forsterker??
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel på Magnepanene mine så blir Atollen utrolig tam i lyden, og lyden blir rotete synes jeg. Savner Talk'n mye nå.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Vel på Magnepanene mine så blir Atollen utrolig tam i lyden, og lyden blir rotete synes jeg. Savner Talk'n mye nå.

Hei HoJ

Kjekt ting grer seg til med pre-ampen din. Rare saker det der, kudos til Ressonans for ordnings med fiks samt utlån.
    Gi Atollen litt tid, skru den ikke av men la den holde seg god og varm. Det skal ordne seg litt i lydbildets presisjon etterhvert. Men og putte ett "nytt" komponent rett inn i en kjede der hvor det ikke er tilpasset ang. høytalerplassering, kabling og ytterlige tweaks kan gjøre masse. Somregel ender det opp med at man endrer det meste, spesielt plassering og vinkling. Du må vel til igjen når Talken kommer tilbake fra fiks med "fersk" lyd Atollen er vel hakket hvassere i fyldighet? Kjenner ikke allverden til forsterkerene men jeg har hatt en cd-spiller fra de her noen dager i mine triangle dager og det jeg likte best var den pene innbydende mellomtonen som var perfekt til rolig musikk. Men den manglet litt ang hurtighet og det såkalte "transientvillighet" spekteret rock og en smule avansert (progressive)jazz gir.
    Du har rett og slett kjøpt for bra utstyr til og begynne med og da er det desverre slik at det meste man prøver i ettertid er nedtur på de parametere man har lært seg og kjenne og elske med sitt eget. Viss ting drar ut på din pre-amp og jeg får tid og du mulighet kunne det vært en interessant kveld og lytte til Atoll på Talk/Maggie oppsettet ditt.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Necroth!

Tenkte å la atollen stå på i natt, for å få varme i seg. Ang. vinkling, kabler osv, så gidder jeg ikke å gjøre noe, da jeg håper på å få Talk'n tilbake neste uke. Synes slik jeg har hørt det nå at Atollen ikke er bedre på noen som helst punkter vs. Talk'n. Lyden er mer "plastik" i bånn, diskanten er tilbakelent, og lyden ellers vil jeg kalle uengasjerende og meget rotete. Men som du sier, det kan komme seg etter hvert. Du har jo heller ikke hørt Talk settet mitt med en annen inngang.. Det låter mye bedre en det du hørte når du var her sist gang. Dette her (med Atollen) er mer likt slik det låt med cd-inngangen som jeg brukte før på Talk'n.

Du er hjertelig velkommen til en lytt når det passer deg.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Necroth!

Tenkte å la atollen stå på i natt, for å få varme i seg. Ang. vinkling, kabler osv, så gidder jeg ikke å gjøre noe, da jeg håper på å få Talk'n tilbake neste uke. Synes slik jeg har hørt det nå at Atollen ikke er bedre på noen som helst punkter vs. Talk'n. Lyden er mer "plastik" i bånn, diskanten er tilbakelent, og lyden ellers vil jeg kalle uengasjerende og meget rotete. Men som du sier, det kan komme seg etter hvert. Du har jo heller ikke hørt Talk settet mitt med en annen kanal.. Det låter mye bedre en det du hørte når du var her sist gang. Dette her (med Atollen) er mer likt slik det låt med cd-inngangen som jeg brukte før på Talk'n.

Du er hjertelig velkommen til en lytt når det passer deg.

Nei lite vits i og kødde til noe som funker når din kjære er hjemme igjen om ikke lenge
    Jeg synes Talk/Maggie oppsettet låt kjempebra sist jeg var på "ødelagt" inngang, så viss det er bedre nå er det helt sinnsykt :-D
    Atoll vil nok forbli uengasjerende selv med noen timers varming, Talk er nok noe friskere og mere engasjerende på litt "laidback" Magnepan tenker jeg. Så da skal man ikke tukle med noe som fungerer så bra, du får låne en rør-pre av meg i morgen så kan du ha noe og evaluere frem og tilbake mens du sitter og tripper etter din egen "frue" skal komme fra "ferie" :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he.. det kunne vært gøy, men husk jeg er ikke så flink til å levere tilbake:-D Hadde noen sine MIT kabler her leeeenge..

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At en forforsterker har så mye å si på lyden det viste jeg ikke..
    Det er snodige greier dette. Jeg vet lite om hva som påvirker lyden mest, men en på forumet påstår at effektforsterkeren farger/påvirker lyden mye mer enn forforsterkeren. Er dette tilfelle? Altså kjøpe en dyr effekt og en billig pre og man har den beste fordelingen på ampene.
    Det må jo være en grunn til at forforsterkerne kan skilles fra hverandre så godt som du opplever her.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Det må jo være en grunn til at forforsterkerne kan skilles fra hverandre så godt som du opplever her.

Det er ikke første gangen jeg blir overrasket over hva jeg kan høre gjennom disse høyttalerne.. Begynner å bli rommet der folk tester kilde og kabler her.. Disse Magnepanene er ekstreme på det feltet.

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he.. det kunne vært gøy, men husk jeg er ikke så flink til å levere tilbake:-D Hadde noen sine MIT kabler her leeeenge..

Hehe tenk ikke på det, vi kommer vel sterkere tilbake ang treff rundt i nabolaget nå som julestria er over også så det ordner seg. Det er en veldig enkel pre-amp, DIY selvsagt, med ett stykk likeretterør og ett stykk 12AX7 per kanal. Det hele er skikkelig enkelt og farger kun lyden den veien rørene heller. Posistivt, det hadde bare vært morro og få en annen mening på den da jeg oppfatter den som veldig bra på visse parametere og dårligere på noen. Men så kan det slå andre veien i ditt totalt forskjellige annlegg. Jeg slenger den i bilen så kan du få låne den og gi meg en tilbakemelding om hva du synes. Ikke verre :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Necroth, dette gleder jeg meg til!

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snodige greier dette. Jeg vet lite om hva som påvirker lyden mest, men en på forumet påstår at effektforsterkeren farger/påvirker lyden mye mer enn forforsterkeren. Er dette tilfelle? Altså kjøpe en dyr effekt og en billig pre og man har den beste fordelingen på ampene.

Jeg er forsåvidt enig med denne karen, fordi effektrinnet er siste leddet i kjeden. En pre-amp skal bare føre signalet videre, det er ikke dermed sagt at det burde være det billigste linjetrinnet og ett svindyrt effektrinn men somregel kommer KISS utsagnet best frem ang, pre amper. Passive er det beste for de som ønsker og bare vite at "ting fungerer" aktive for dem som vil farge lyden eller øke gain osv. Smaksak og man liker det man liker av sånt, somregel burde det prøves

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi (coolbiz og jeg) koblet Dac'n hans rett inn på effektforsterkeren min, der kunne vi ikke høre forskjell fra det vs. dac'n i forforsterkeren. Så Talk forforsterker er meget "ren" i lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Jeg er forsåvidt enig med denne karen, fordi effektrinnet er siste leddet i kjeden. En pre-amp skal bare føre signalet videre, det er ikke dermed sagt at det burde være det billigste linjetrinnet og ett svindyrt effektrinn men somregel kommer KISS utsagnet best frem ang, pre amper. Passive er det beste for de som ønsker og bare vite at "ting fungerer" aktive for dem som vil farge lyden eller øke gain osv. Smaksak og man liker det man liker av sånt, somregel burde det prøves
    CJ PFR som ligger i posten på vei til meg har høy gain og kalles da aktiv?
    Merket for så vidt denne enorme forskjellen da jeg satt effektforsterker på min gamle NAd reciever. Helt grenseløs stor forskjell. Helt villt egentlig. I positiv forstand.
    Misunner dere som har kjennskap til andre folk med samme interesse i nærområdet. Får testet mange kombinasjoner osv

Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CJ PFR som ligger i posten på vei til meg har høy gain og kalles da aktiv?
    Merket for så vidt denne enorme forskjellen da jeg satt effektforsterker på min gamle NAd reciever. Helt grenseløs stor forskjell. Helt villt egentlig. I positiv forstand.
    Misunner dere som har kjennskap til andre folk med samme interesse i nærområdet. Får testet mange kombinasjoner osv

Oh yea, CJ PFR er aktiv. Og en forbaska god pre-amp. Gratulere så mye

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En virkelig go' grunn til å flytte fra Østfold:-D

Her er det masse treff og hifi-besøk pr. mnd.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En virkelig go' grunn til å flytte fra Østfold:-D

Her er det masse treff og hifi-besøk pr. mnd.
    Trodde Østfold var verdens navle. Så dum kan man være
    Jeg har vel ikke penger til å bli påvirket av hifi-treff heller egentlig. Lider av ukontrollerte "tvangstanker" nå noe først ser interessant ut

Side 21 av 66 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •