HoJ's - Nytt stueanlegg på plass - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 18 av 66 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1314
    Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gratulerer med nye høyttalere HoJ :-) Ser ut til å bli bra det her :-D Hørt mye godt om Magnepan. :-) Lykke til!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Veit åssen det er Fruen er og fornøyd med kjøpet?
    Hun har kun sett dem på bildet, men synes de ser stilige ut!

Takker B&W'Eier!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt et sett MG 12 på besøk hos meg en stund, da en kompis holder på å bygge kino, og måtte bare teste litt hos meg.

Gled deg! Her er det mye godlyd:-D Ble overrasket at de spilte bass såpass godt som de gjør. Eksperimenter litt med plassering av diskanten(utvendig/innvendig), er stor forskjell på hvordan panelet står. Det ble litt trangt oppe i loftstua mi med skråtak, men vi fikk til rimelig godlyd for det.

Drev de med en Earthquake Cinenova Grande og de ble litt lyse i klangen, men med en rør-pre på denne tror jeg det blir helt knall.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært gøy å hørt disse Magnepan. Er det noen som har disse i noe butikker i oslo? Kanskje jeg tar meg en togtur neste helg og lytter litt. Bare gi beskjed om fler har lyst til å bli med. :-)

Og bare hyggelig HoJ :-)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når ord blir knappe

Personlig mener jeg at dette her er det beste jeg har hørt på lenge, Talk og MG passet som hånd i hanske. Utrolig lyd, må oppleves!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis kompis
    Gld for at du har funnet ditt eget private lydnirvana

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med gode høyttalere Hoj!

Har du fått dem godt integrert med subben? Hvordan er basstrykket?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker dere!

Dette er balsam for sjelen ja, lyden er utrolig åpen, detaljert og rytmisk, man den typiske kasse-trøkket er der ikke så mye, derimot klarer den å trylle frem detaljer som jeg aldri har hørt på noen kasse-høyttalere før på spor som jeg kjenner godt.

Bassen har ikke det voldsome trøkket som det jeg hadde på psb'ene, men den følger godt med, og er lydrask.. Suben lot seg intigrere ganske raskt, med fase på 0 - delefilteret på 50hz og volum nesten av..
    Men den kunnne vært hakke tørrere i lyd, men det får muligens bli en annen gang..

Men dette kalles musikk, en blir fanget - av magnetiske toner

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sagt det tidligere....
    Men, Talk er ett av de virkelig få undervurderte merkene...
    F
    Oppløsningen og den stramme bassgjengivesen burde passe Maggiene og en jazzelsker perfekt

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Har sagt det tidligere....
    Men, Talk er ett av de virkelig få undervurderte merkene...
    F
    Oppløsningen og den stramme bassgjengivesen burde passe Maggiene og en jazzelsker perfekt

Kunne ikke vært mer enig..

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med noen spesielle høyttalere, som sikkert gir spesielle lytteopplevelser.

Newcomer gary7 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med noen flotte høyttalere. Har selv MG 1.4 (Retter opp Mor10 litt her. 8)).
    Håper å få tatt de i bruk snart også. Har kun fått testet de hos Mor10 foreløpig da kino'en min ikke er helt ferdig ennå. Men snart, snart....

Den detaljerte og åpne lyden er også det jeg falt for. Så er det bare å håpe at forventningene blir innfridd på samme måte som for deg.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker igjen. denne lyden ga meg en utrolig wow følelse.. nå sitter jeg bare å nyter musikk..

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men herregud, TV'en da mann, TV'en...

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer. Dette er utrolig morsomme høyttalere som spiller anderledes enn de fleste andre. Lekkert
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en gang.. Takker så masse dere, jo disse er ikke så vanlige, men hvis en får lov, eller bor alene, disse krever litt plass for å si det sånn, så burde dere hvertfall høre på magnepan når dere kjøper høyttalere neste gang.

Makan til lyd.. Min gammle drømm om Viennna Acoustics Beethoven Concert Grand, har falt i grus - for å si det enkelt :-D

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ett bilde til som jeg synes er rått!!

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Nok en gang.. Takker så masse dere, jo disse er ikke så vanlige, men hvis en får lov, eller bor alene, disse krever litt plass for å si det sånn, så burde dere hvertfall høre på magnepan når dere kjøper høyttalere neste gang.

Makan til lyd.. Min gammle drømm om Viennna Acoustics Beethoven Concert Grand, har falt i grus - for å si det enkelt :-D
    Ja, det er sagt mange ganger, men vi prøver igjen. Der er flere typer høyttalere derute enn dynamiske.
    Hvorfor nesten ingen interesserer sig for de er en gåte. Når det kommer på tale kommer der en strøm av "problemstillinger" og skepsis, hvorfor vet jeg ikke.
    Jeg har hatt elektrostater siden 1985 og selvom disse noen ganger har vært vanskelig å få 100 % ut av i et rom har de gitt mig opplevelser jeg husker til min dødsdag.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig Niels, problemet er at vi nordmenn er så konservative, jeg har ikke peil på hvor mange høyttalere jeg har hørt på i jakten etter noe jeg virkelig liker.. Men produsenter som f.eks. magnepan hadde jeg aldri engang hørt om..
    For meg var dette helt rett, jeg som tenkte at neste høyttaler var enten Sonus Faber, Vienna, ProAc, DynaBel osv.. Så ender jeg opp med tynne lefser.. som spiller bedre en de andre jeg har hørt på.. Ja, lyd er gøy!

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rommet mitt er inndelt i to avdelinger, den første er lekeromm / datahjørne, mens den andre er til musikknytelse. Helst skulle jeg ha ønsket å ha fjernet støttestolpene til peisen oppe i 1., men de må nok stå der en stund til.. Har virkelig lyst til å finne en annen løsning med sterkere bærebjelke el.l. når taket skal lydtettes.

Magnepanene bruker hele rommet, noe som gjør at lyden blir meget bra, men skulle likt å ha dratt dem litt lengere frem (står nå 80cm fra alle front og side vegg) tipper at 115cm hadde vært topp for disse, men da kommer de alt for nærme sofa'n..

Ikke det at lyden er dårlig, langt i fra, men den kunne nok vært ennå bedre.

Side 18 av 66 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •