Mitt utstyr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Mitt utstyr

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mitt utstyr

Er vel på tide å kladde ned litt om mitt utstyr også.

Har nå et slags kombi-anlegg som snart skal deles opp i musikk og film/TV i hver sin stue da jeg skal flytte om ikke lenge. Surround anlegget er av den konevennlige sorten, og det duger all den tid det ikke er volum som står i fokus med små barn i etasjen over... :wink:

Høyttalere:
    Infinity Kappa 600 med Soundcare spikes.
    Anthony Gallo Micro 5 stk
    Sub: Tannoy M10

Kabler hjemmekino: Div Monster
    Kabler stereo: Kimber PBJ/4TC

DVD spiller. Denon 2800, moddet til progressiv PAL
    Receiver: Denon 1801

Forsterker: Talk Cyclone 2.1
    Cd-spiller: Talk Thunder 3.1 ( På vei i posten fra England. er spent som en unge...)
    TV: En eller annen Phillips 29"...

Se bilder av stereoen: http://www.audiophile.no/anlegg.html#Jan%20Derek

Oppgraderingsplaner:
    Skal som nevnt flytte og skal investere i prosjektor. dette blir ikke før til høsten, da våren er fullbooket av oppussing og andre byggeplaner, i tillegg til jobb. Sikter da inn mot prisleiet 15000,- kanskje Panasonic PT- AE700...? Eller Sanyo Z3? Kommer det kanskje en Infocus X2? Vurderer da også en DVD-spiller med DVI.

Tenker også på å skifte ut receiveren med en modell med Pro Logic II, enten en Denon til eller overgang til Yamaha. Den som lever får se.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Masse bra utstyr

Er du fornøyd med kappa'ene?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, de er jeg meget godt fornøyd med. Bruker de av og til som fronter i hjemmekinoen, og det er noe annet ja. Prøvde en gang å bruke sub+senter som senter og Kappaene som fronter med sub signalet, og det var stilig, for å si det sånn...

Er også meget godt fornøyd med forsterkeren som jeg valgte i konkuranse med ECI-4 og Thule IA 100/PA 100.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den nye cd-spilleren kommet i hus. Talk Thunder 3.1 og det var en kraftig oppgardering fra DVD-spilleren, ja. Dynamikk, detaljering og større lydbilde er vel stikkordene. Har også flyttet, slik at rommet også egentlig er en ny komponent. En ganske stor utfordring, da det er på ca 20 kvm og med 2 meter takhøyde. Var redd det skulle bli for mye bass, men ved å trekke ht 1 m fra veggen ble det bra.

Skal etterhvert innrede tv-stua også, og da står projektor på planen. Sikler på en Matterhorn, men de er for dyre ennå. Men om et års tid er det kanskje mulig å få Action zero five e.l til rundt 20k...? HVis ikke ser jo AE500 eller SP 4805 ut som gode alternativer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •