Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 99

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 99 av 106 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 ... SisteSiste
Viser resultater 1,961 til 1,980 av 2103
    Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I distriktet vårt virker det som om det er jobb til alle, og spesielt ingeniører som deg. Sikter du i retning olje? Vel det er vel oljerelatert det du holder på med nå også.....

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vært innom olje&gass relaterte prosjekter, og vil vurdere den retningen dersom ikke andre alternativer kommer i mål. Pr i dag er det landbasert industri som jeg har hovedfokus på.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk i går ryddet meg inn i det nye tilfluktsrommet for tokanals lyd. En vederkvegelse!

Hadde på de gamle B&W'ene i går kveld og i ettermiddag i snøføyka bar jeg Naim'ene inn fra kinoen.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-dsc_3980_dxo_1105-jpg

Rigget kjapt opp en Music Angel sammen med Yulong som DAC på en Logitech Reciever (Duet pakke). Har noen andre forsterkere som også skal innom, B&O Ice moduler, T-amp, ...

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-dsc_3977_dxo_1106-jpg

Merker godt at det er forskjeller på disse to engelske kreasjonene. En trykkammer og en med port, diskanter som ikke er i slekt... Men det jeg merker mest er noe krøll i venstre øre. Murrende øreverk på gang?:evil: Jeg er IKKE bygget for det snøværet som er ute nå!:roll:

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så da bra ut, flotte bilder også.
    Når du snakker om snøværet, hvordan er bilen på glatta?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Dette så da bra ut, flotte bilder også.
    Takker :-) 11 mm vidvinkel gir "rommet" og konvertering til sort-hvit rydder opp i fargekaoset som bokhylle og teppet bidrar med.
    Når du snakker om snøværet, hvordan er bilen på glatta?
    Der burde kona kommentere ettersom det er hun som kjører den mest, men vi har så langt ikke satt oss fast. Den slet litt i bakken utenfor huset på fredag, da spant vi på alle 4 oppover. Opp kom vi i motsetning til mange andre som måtte snu. Merker forskjell fra VW sin Haldex - der kjenner du ikke så mye når 4hjulstrekken arbeider med fordelingen - mens på X1 kjenner jeg at det ikke er like "sømløst". Ellers er bilen betraktelig bedre å kjøre som hverdagsbil. Sender deg forresten en PM om en annen teknisk sak.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fint med bilder i sorthvitt! Ser jo ut som et lunt og fint rede for tokanalslyd dette. Men får du ikke noen lydmessige utfordringer med hard skråvegg på venstre side, og bokvegg på den andre sida?

Det er kanskje her venstre øre krøller seg?

Har akkurat blitt ferdig med tre ukers ørebetennelse der trommehinna på venstre side sprakk. I smertenivå lå det konstant på 11 (av 10) før trommehinna gav etter. Unner ingen slike smerter.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Fint med bilder i sorthvitt! Ser jo ut som et lunt og fint rede for tokanalslyd dette. Men får du ikke noen lydmessige utfordringer med hard skråvegg på venstre side, og bokvegg på den andre sida?

Det er kanskje her venstre øre krøller seg?
    Har såvidt klart å rydde meg inn i rommet så de akustiske tiltakene må vurderes. Bokhyllen på høyre side er jo en grei difusor hvis jeg møblerer bøkene inn og ut litt. Fattigmanns skyline diffusor... 8) I tillegg har jeg stablet en tyngre stol i et av hjørnene som ser om den kan bidra som bassfelle.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-sa-5000k-jpg

Rommet dublerer funskjon som massasjerom. Nå er det bare å sette på Karunesh / Zen Breakfast og sige sammen i kroken.

På høyre side kommer det nok en bokylle til for all hylleplass gikk med til W's kjærleiksdrama. Min SciFi smussamling må jeg finne andre hyller til.

Sålenge jeg har moderat lyttenivå så lyder det faktisk tålig greit i rommet etter jeg fikk på plass gulvteppet.

Må dog finne meg en snerten lyttestol og tråden Vakre Lyttestoler* er til inspirasjon. Mulig bestille noe fra Designers Revolt?

Har akkurat blitt ferdig med tre ukers ørebetennelse der trommehinna på venstre side sprakk. I smertenivå lå det konstant på 11 (av 10) før trommehinna gav etter. Unner ingen slike smerter.
    Au, jeg krysser fingre og tær for at det ikke går den veien. Har sprukket den trommehinnen engang tidligere - da på 35 meter under havflata på et vrakdykk i trøndelagen. Tok en hørseltest senere og fikk konstantert en liten dipp i en frekvens på det øret som ikke var på det andre. Legen spekulerte da i at det kunne være et resultat av den sprukne trommehinnen. (Vi hadde testresultater fra 4 år tidligere å sammenligne med.) En annen teori var at jeg hadde sovnet i fylla i nærheten av CV-anlegget mitt - men den teorien kom fra lekmenn og vektlegges IKKE .

edit_ Linktrøbbel

* http://avforum.no/forum/av-mobler/79...bildetrad.html
    "http://avforum.no/forum/av-mobler/79840-vakre-lyttestoler-bildetrad.html"

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg gjetter da jeg ikke har hørt de Naimhøyttalerne; men dette spiller nok bra. Pene bilder. Tipper de ikke hadde blitt tatt dersom komponentene ikke falt (litt( i smak.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte forbi hos deg fredag morgen, og kom til å tenke på deg/dere og bilen.
    Det var forferdelig glatt, og selv på nesten "flat mark" i oalsgata så var det vanskelig å komme frem. At det spinner litt er ikke så farlig

Active YeOlde sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan synes du det ble med yamaha vs onkyo? ser du har både naim og rør, så receiver brukes kanskje ikke så mye på musikk?

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Har såvidt klart å rydde meg inn i rommet så de akustiske tiltakene må vurderes. Bokhyllen på høyre side er jo en grei difusor hvis jeg møblerer bøkene inn og ut litt. Fattigmanns skyline diffusor... 8) I tillegg har jeg stablet en tyngre stol i et av hjørnene som ser om den kan bidra som bassfelle.
    Fattigmanns diffusorer er undervurdert. I min forrige kino/lytterom hadde jeg 1000 lper på den ene langveggen og nesten 2000 cd og dvder på den andre langveggen. Men jeg orket ikke å dra noen ut for å forbedre lyden. Det ble litt rotete sånn helt av seg selv...

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-sa-5000k-jpg

Rommet dublerer funskjon som massasjerom. Nå er det bare å sette på Karunesh / Zen Breakfast og sige sammen i kroken.

På høyre side kommer det nok en bokylle til for all hylleplass gikk med til W's kjærleiksdrama. Min SciFi smussamling må jeg finne andre hyller til.

Sålenge jeg har moderat lyttenivå så lyder det faktisk tålig greit i rommet etter jeg fikk på plass gulvteppet.

Må dog finne meg en snerten lyttestol og tråden Vakre Lyttestoler* er til inspirasjon. Mulig bestille noe fra Designers Revolt?
    Jøss, har du massasjestol også? Vi har en på jobben, og jeg kjører som regel et par 10 minutters programmer, og holder på og sovne hver gang. Utrolig avslappende bortsett fra når man treffer stressknutene...

Au, jeg krysser fingre og tær for at det ikke går den veien. Har sprukket den trommehinnen engang tidligere - da på 35 meter under havflata på et vrakdykk i trøndelagen. Tok en hørseltest senere og fikk konstantert en liten dipp i en frekvens på det øret som ikke var på det andre. Legen spekulerte da i at det kunne være et resultat av den sprukne trommehinnen. (Vi hadde testresultater fra 4 år tidligere å sammenligne med.) En annen teori var at jeg hadde sovnet i fylla i nærheten av CV-anlegget mitt - men den teorien kom fra lekmenn og vektlegges IKKE .
    Var ikke klar over at det fantes en Vakre lyttestoler-tråd! :shock: Må sjekkes ut. Ellers har jeg etter noen mellomørebetennelser nok fått litt redusert hørsel (og tinnitus) i diskantområdet. Det hjelper jo heller ikke at jeg har spilt litt for høyt noen år mens jeg var ungkar. Lydnivået har jo som kjent en tendens til å stige når promillen stiger. Det er en sammenheng mellom de to kurvene. Nå er jeg så gammel at det spiller ingen rolle. Det er jo tight og fin bass som er viktigst for meg.
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjørte forbi hos deg fredag morgen, og kom til å tenke på deg/dere og bilen.
    Det var forferdelig glatt, og selv på nesten "flat mark" i oalsgata så var det vanskelig å komme frem. At det spinner litt er ikke så farlig
    Er ikke så redd, jeg vet at Xdrive gir annen respons, men W er litt mer skeptisk. Hun har en tendens til å slippe gassen når det slipper i stedet for å la bilen arbeide. De siste 17 årene har vi hatt en eller annen form for 4-hjulstrekk i husstanden så jeg har lært meg litt å kjenne etter responsen som bilen gir. Har ikke prøvd å provosere frem det jeg kaller en rundkjøringskrens. Litt for skarpt inn i en rundkjøring når det er glatt, og en kjenner at fronten slipper når en slakker av og svinger. Da liker jeg å kjenne at bilen drar seg ut når en gir gass.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Jeg gjetter da jeg ikke har hørt de Naimhøyttalerne; men dette spiller nok bra. Pene bilder. Tipper de ikke hadde blitt tatt dersom komponentene ikke falt (litt( i smak.
    Til den røverprisen de gikk for på brukten så er de herlige. Noe lysere i øvre mellomtone og diskant enn det jeg har ellers i huset. B&W'ene blir til sammenligning litt ullne med samme forsterkeroppsett. Passer veldig bra til feks akustisk gitar. Presser jeg volumet blir kvinnevokal litt påtakende. Ute i kinoen hvor jeg har endel akustiske tiltak fikk jeg dem ikke til å stemme, men her i lytterommet som er mindre volummessig er de veldig tilpass. Merker at det mangler noen oktaver nedover så en liten snerten sub ville være god match. B&W'ene går endel dypere.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av YeOlde
    hvordan synes du det ble med yamaha vs onkyo? ser du har både naim og rør, så receiver brukes kanskje ikke så mye på musikk?
    Kom akkurat inn fra kinoen nå og har rigget til Yamahaen inkl full runde med yapo-kalibrering (8 posisjoner og vinkelmåling).

Tok en runde med Kung Fu Panda og merket godt at det var forskjell. Mer punch og mer direkte respons fra Yamaha. Den slo godt fra seg. Onkyoen er nok litt mer tilbakelent i forhold, men det slo meg at hos meg sydde Onkyo et mer sømløst bilde mellom høytalerene. Jeg kunne veldig klart skille ut hver kanal hos Yamaha. Det er nok også grunnen til at jeg også opplevde at det var mer detaljer i bakkanalene hos Yamaha.

Musikkmessig skal jeg ikke si nså mye da jeg ikke kjører stereolyd via reciever. Har en forforsterker med HT bypass som får lov å ta seg av den jobben. Musikk blir det nok også på Yamaha'en da konsertopptak blir spillt minst like mye som film, men vi snakker da ofte om multikanal lyd.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fattigmanns diffusorer er undervurdert. I min forrige kino/lytterom hadde jeg 1000 lper på den ene langveggen og nesten 2000 cd og dvder på den andre langveggen. Men jeg orket ikke å dra noen ut for å forbedre lyden. Det ble litt rotete sånn helt av seg selv...
    Wall of music er snadder - ikke bare innholdet i seg selv men også den statment en slik vegg gir. Det blir ikke helt det samme å sette opp en gammel stasjonær PC med litt grom harddisk-kapasitet selv om innholdet kan være det samme. Kun data-nerder som meg vet å sette pris på slikt :???:.

Jøss, har du massasjestol også? Vi har en på jobben, og jeg kjører som regel et par 10 minutters programmer, og holder på og sovne hver gang. Utrolig avslappende bortsett fra når man treffer stressknutene...

Var ikke klar over at det fantes en Vakre lyttestoler-tråd! :shock: Må sjekkes ut.
    Massajestolen kom i hus engang jeg skulle samle seriøst mange bonuspoeng hos W. Det er sjelden jeg sovner på noen av programmene da denne er "grundig". Lang "slaglengde" på massasjemekanismen banker meg mør.

Om sexy stoler: Har tenkt litt på Le Corbusier's Chaise Lounge og undres om den kommer litt lavt i forhold til ideel lytteposisjon?

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-lec-jpg

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bygge deg en "heve" funksjon på den siste stolen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo bygge deg en "heve" funksjon på den siste stolen
    Uh .. Helligbrøde !

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uh .. Helligbrøde !

Du kunne sikkert tatt patent på en slik sak

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om sexy stoler: Har tenkt litt på Le Corbusier's Chaise Lounge og undres om den kommer litt lavt i forhold til ideel lytteposisjon?
    Et nydelig møbel i all sin prakt. Kan jo settes oppå en svart pidestall-kasse (som du lett kan bygge selv), litt større enn Bauhaus-stativet. Da blir den akkurat så høy som trenges for å oppnå rett hodehøyde.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si det er hyggelig at noen fremdeles har nytte av vakre lyttestoler tråden :-D

Corbusier kan aldri bli feil imho. Den er jo naturlig justerbar ved at den glir på chassiet samt at nakkeputa kan senkes.
    Jeg ville heller byttet høytaler (om nødvendig bokhyllehøytaler på gulvet )enn å endre på stolen....... Sette den på platting høres heller ikke riktig ut.

Side 99 av 106 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 89 95 96 97 98 99 100 101 102 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •