Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 96

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 96 av 106 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,901 til 1,920 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er ikke bare dingser og lyd som pirrer. Nevnte at W var ute av rede, sant? Da kjøper jeg gjerne litt skikkelig sjoko og litt rødvin.

70% med chili - nei ikke rødsprit, men

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-tafel_edel_bitter_chili-gif

og i glasset noe rødt fra Montepulciano* - en D'Abruzzo som frisker opp. Skal si K701 lyder bedre og bedre! Kan det være noe som hjelper .

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-natalevergamontepulcianodabruzzo-jpeg

(* En by verd å besøke og benytte anledningen til å sample noen lokale druer på flaske!)

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjokolade og head-fi er alltid en killercombo. Nyt friheten.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    K601 og K701 er svært slanke i bunn hvis du ikke spiller ganske høyt, men sammenlignet med K271 eller K141 så er lyden flere hakk over. Sistnevnte høres ut som om du har lagt et lag med bomull mellom hodetelefonene og ørene sammenlignet med K601 og K701.

Har selv K601 kombinert med EQ som løfter bassen litt, og det er etter min mening en killerkombinasjon. Tørr og fin bass med et bassnivå som jeg kan justere etter egen smak med EQ, koblet sammen med en mellomtone og diskant som slår det meste på markedet
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    K601 og K701 er svært slanke i bunn hvis du ikke spiller ganske høyt, men sammenlignet med K271 eller K141 så er lyden flere hakk over. Sistnevnte høres ut som om du har lagt et lag med bomull mellom hodetelefonene og ørene sammenlignet med K601 og K701.
    Jeg har også et sett K141 men de fant jeg ikke engang grunn til å nevne i denne sammenhengen. Selv K242 og K271 er overlegne disse.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    MÅ kjøpe K701. Hvor kjøpte du dine / butikk?
    Jeg kjøpte mine K701 fra CDON.no - også kjent som hodetelefonbutikken-med-jo-jo-priser. Jeg ga 1.899 for mine pluss frakt. All time low på CDON har vært 1.890. Akkurat nå er prisen 2.590 der.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg kjøpte mine K701 fra CDON.no - også kjent som hodetelefonbutikken-med-jo-jo-priser. Jeg ga 1.899 for mine pluss frakt. All time low på CDON har vært 1.890. Akkurat nå er prisen 2.590 der.
    Soundgarden selger nå K701 hvit for 1995,- (www.soundgarden.no | AKG K701 Hodetelefon - Hvit) Har ikke sett disse (iPod-hvit?) men de låter sikkert like bra.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden selger demomodeller til samme pris som andre av og til selger helt nye K701. K701 er hvite, mens K702 er mørkeblå, og på K702 kan man bytte ledning via mini-XLR. K701 og K702 skal være like lydmessig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser en bort fra kabel: Driverene og utformingen skal være så godt som lik på 701 og 702, så det er mer en smaksak om en ønsker hvit eller mørk utførelse - samt pris da. Da jeg var innom Soundgarden hadde de ikke 702 i butikk eller kunne svare der og da på hva den ville koste.

Jeg regner med at mine 701 går på bruktbørsen etterhvert - ikke fordi de er dårlige, tvert om, men til mitt bruk har jeg behov for lukkede. Når W setter på et eller annet TVNorge realityskvip - da er det ønskelig å kunne stenge ute omgivelsene og likeledes ikke forstyrre.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he. Samme utfordring her i heimen. Finner du noen lukkede som du liker bedre enn 271 mkII, så gi et lite vink er du grei.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Soundgarden selger demomodeller til samme pris som andre av og til selger helt nye K701. K701 er hvite, mens K702 er mørkeblå, og på K702 kan man bytte ledning via mini-XLR. K701 og K702 skal være like lydmessig.
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Ser en bort fra kabel: Driverene og utformingen skal være så godt som lik på 701 og 702, så det er mer en smaksak om en ønsker hvit eller mørk utførelse - samt pris da. Da jeg var innom Soundgarden hadde de ikke 702 i butikk eller kunne svare der og da på hva den ville koste.
    Mener dere at de "hvite" som Soundgarden annonserer er de vanlige lysegrå. De er jo pene. Men hvorfor poengterer de i såfall at de er hvite? Tenkte kanskje det var noen Applifiserte iPod-hvite greier.

Jeg regner med at mine 701 går på bruktbørsen etterhvert - ikke fordi de er dårlige, tvert om, men til mitt bruk har jeg behov for lukkede. Når W setter på et eller annet TVNorge realityskvip - da er det ønskelig å kunne stenge ute omgivelsene og likeledes ikke forstyrre.
    He, he. Samme utfordring her i heimen. Finner du noen lukkede som du liker bedre enn 271 mkII, så gi et lite vink er du grei.
    Hvilke andre lukkede alternativer finnes fra AKG? Eller ser dere etter andre merker?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av earphonic
    Mener dere at de "hvite" som Soundgarden annonserer er de vanlige lysegrå. De er jo pene. Men hvorfor poengterer de i såfall at de er hvite? Tenkte kanskje det var noen Applifiserte iPod-hvite greier.
    Klokke-dekslene er knall hvite, putene grå velour, grå bøyler og brun skinn hodebøyle... Men mest fremstår K701 som hvite.

Hvilke andre lukkede alternativer finnes fra AKG? Eller ser dere etter andre merker?
    Ser ikke så veldig aktivt, men tar også imot tips. Er absolutt ikke låst til noe som helst merke.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klokke-dekslene er knall hvite, putene grå velour, grå bøyler og brun skinn hodebøyle... Men mest fremstår K701 som hvite..

Fortsatt lettere forvirret... så du mener de klokkene du har bilde av i ditt innlegg #1893 er hvite?

Ser ikke så veldig aktivt, men tar også imot tips. Er absolutt ikke låst til noe som helst merke.
    Mulig det ikke finnes så mange bedre. K271/K272 er toppklokkene av lukkede klokker fra AKG. Alle over det (K601/K701) er åpne. De beste klokkene til Sennheiser (HD600/HD650/HD800) er også alle åpne. Og når jeg tenker på de beste klokkene jeg noen sinne har hørt, Stax Lambda, så er de også åpne... Så det spørs om man får slå seg til ro med K271 mkII som hørselvern og innse at det er et litt annet bruksområde enn absolutt hi-fi.

Intermediate KIMSIZE sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,381
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt lettere forvirret... så du mener de klokkene du har bilde av i ditt innlegg #1893 er hvite?
    Det er nok bare lys/hvitbalanse som spiller deg et puss på bildet her, K701 er hvite som snø.

akg k701 - Google-søk

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dette bildet jeg googlet meg frem til viser fargene mer korrekt:

edit (som KIMSIZE kom meg i forkjøpet på...)

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-akg-k701-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger forøvrig hjelp i denne tråden:
    http://avforum.no/forum/cd-sacd-dvd-...rsettelse.html

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dette bildet jeg googlet meg frem til viser fargene mer korrekt:

edit (som KIMSIZE kom meg i forkjøpet på...)
    Ah, jeg ser 8-) jeg blir blendet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Historien gjentar seg på sett og vis. Tidligere har jeg rispet opp lerretsduken med en nymalt sort lekt og fikk stygge sorte striper. Disse gikk bort med viskelær og jeg fikk en flekk på en størrelse med en 50øring som mistet litt av mattheten i duken.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kef_c1_black_1400-jpg

Flyvende høytaler

I går var det frem med viskelæret igjen! I mye større format. En av høydehøytalerene over lerretet (KEF C1) løsnet fra festet, pendlet ned ved hjelp av høytalerledningen til den var maks belasted, løsnet og falt i kabelkanalen i front ved gulvet :evil:. Det var tydelige striper og merker i lerretet over mye av fallbanen. Utrolig nok gikk det bra med høytaleren - det svinet! Eller egentlig var svinet en skrue fra Biltema. Hodet på skruen hadde knukket av og derfor falt høytaleren ned. Utenom striper i lærretet så ble kanten på kabelkanalen kvestet. Heldigvis bommet C1'en på XQ50c'en. Hadde de møttes hadde jeg vært alvorlig deppa! :-(

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-snikende-fare-flyvende-ytaler-jpg

Nå har betydelig mer av duken måtte smake viskelæret, ergo mer av disse blanke flekkene. Jeg får kjøre noen filmer og se om jeg opplever dem sjenerende, det var jeg ikke i humør til i går kveld. Da ble det heller viskemusikk i form av Rammstein.:x

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skruer fra Biltema er noe av det verste jeg har vært borti. Forsøkte å bruke terrasseskruer derfra. Etter at 30 stk bøyde seg i løpet av den første halvtimen var det slutt, da gikk turen til Jernia.....

Irriterende når slikt skjer....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Om resultatet var ille, så var i alle fall banen imponerende!

Var den en double-cork screen-plant?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uflaks

Side 96 av 106 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 86 92 93 94 95 96 97 98 99 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •