Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 95

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 95 av 106 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 ... SisteSiste
Viser resultater 1,881 til 1,900 av 2103
    Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    MMMM kromkaker og Youlong...... for en kombo!

Gratulerer

Bildene er jo en salgskatalog verdig og langt bedre enn de som er på nettsiden :-D

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Mmmmmmmm...... Jeg ville nok valgt den myke fristelsen tror jeg.
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Enig, det så aldeles nydelig ut.

Grattis med ny dings også :smile:
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Den isen så meget god ut! Gratulerer med ny DAC i hus.
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    MMMM kromkaker og Youlong...... for en kombo!

Gratulerer
    Jeg ser et mønster: Utfra hva som faller i fokus så tror jeg mange her er på slankekur etter julekuren .

Bildene er jo en salgskatalog verdig og langt bedre enn de som er på nettsiden :grin:
    Tusen takk! 8) Jeg har en vei å gå med å lære meg å bruke det nye speilreflekskameraet, og iblant kommer det noe som kan være verd å publisere. I fremtiden ser jeg for meg at jeg slipper å ta 15-20 bilder for å ende opp med en perle...:-?

Kvelden er brukt til å prøve ut og lytte på litt headfi. Funskjonstestet DAC'en ved å koble en Logitech Reciever på Coax og PC'en på USB. Lovende lyd så langt. Mange, mange år siden sist jeg hadde headfi i litt ordnet eierskap, et par Stax, trur det var 1990-91 engang.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-yulong-d100-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-yulong-d100-jpg

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    I fremtiden ser jeg for meg at jeg slipper å ta 15-20 bilder for å ende opp med en perle...:-?
    Jeg synes en perle per 15 bilde er veldig god uttelling jeg! Mange proffe som hadde vært fornøyde med det ;-)

Ellers - grattis med en veldig tiltalende gadget! At den kan fungere som lydkort er jo helt glimrende. Fikk lyst på en slik på jobben (siden det stort sett er der jeg hører på musikk...).

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer!
    Den så ikke dum ut.

Må si meg enig med RuneW. Man må ofte ta veldig mange bilder for å få et bra.
    1 av 15 synes jeg er helt greit :-)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som jeg anser som perler har nok ikke samme perlemorseffekt hos foto-fiffen på mer hardcore fotoforum. Da er nok ratio'en perler vs svineri 100-150 til 1 ;-) ...og i tillegg er det ene perlebildet mer preget av lucky strike enn full kontroll

Ellers, Yulong som jobb-fi. Jeg mener den veldig godt kan brukes slik da den opptredde som plug'n'play USB lydkort - ingen drivere eller annet oppsett. Eneste forbehold er oppsett hvis du skal bruke lyd med høyere sampling enn standard CD - der har jeg ikke utforsket veien å gå. Det er dog andre DAC+hodetelefonforsterkere som er billigere hvis du kun skal bruke PC som kilde. Jeg ville ha SPDIF i tillegg.

Kjøpte forøvrig min på ebay av selgeren wsz0304, også sett ham anbefalt i review at samme dingz på head-fi.or. La på $5 i frakt i forhold til default. Bestillt lørdags kveld, postlagt mandags morgen HongKong. Fremme onsdag formiddag hos DHL Stavanger. Det imponerte meg. Forøvrig merket "Gift" og verdi $50 (fraktprisen).

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er dog andre DAC+hodetelefonforsterkere som er billigere hvis du kun skal bruke PC som kilde.

[...]

Kjøpte forøvrig min på ebay av selgeren wsz0304, også sett ham anbefalt i review at samme dingz på head-fi.or.

[...]

Forøvrig merket "Gift" og verdi $50 (fraktprisen).
    Ser at samme karen har denne:

NEW Yulong U100 DAC & USB DAC & Head AMP & sound card - eBay (item 120656416304 end time Feb-04-11 10:00:18 PST)

Muligens et bedre valg som rent lydkort. Er det samme DAC'en tro? Må visst undersøke litt skjønner jeg. Måtte du be ham om å sende deg gave, eller er det noe han gjør på alle pakker?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal skal være forsiktig med å spå kvaliteten på den saken vs min vs hva du har bruk for.

Jeg leste litt på head-fi.org og prioriterte D-100 da den tilsynelatende har en solid hodetelefonforsterer i tillegg til DAC delen. Den du linker tror jeg har litt mindre fokus på forsterkerdelen, men for all del, den kan være plenty nok til lyd på jobben. For tross alt - hvor mye har en bruk for hiend på jobben? På jobben skal man jo sitte og jobbe, ikke konsentrere seg om å _lytte_ på musikk eller annet vas som å skrive innlegg på *kremt* sosiale medier som visse forum...:roll:

edit:selgeren var særs gavmild og satte "gift" på forsendelsen uten at jeg tok initiativ.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    edit:selgeren var særs gavmild og satte "gift" på forsendelsen uten at jeg tok initiativ.
    Hjalp det noe da? Jeg trodde "Gift" var et rødt flagg for tollerne, spesielt om pakken kom fra østlige strøk.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle absolutt tro at "gift" var egnet til å tirre interessen hos ekspeditørene. På DHL lappen står det vel og merke "sample". Det vil jo vise seg om DHL sender meg en faktura for momsutlegg og gebyrer i etterkant, slikt har jo skjedd før.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gadget for oss dingsfrelste

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-airmouse-png

Ørliten oppdatering: Har de siste uker hatt en "luft-mus" til kino-PC'en en såkalt Gyration Air Mouse (produsentlink). Noget uvanlig å bruke men allikevel et interessant alternativ til HTPC bruk.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-gyration-air-mose-jpg

Den påstås å ha "gyroer" som kan oppdage armbevegelser og omsette disse til musbetjening. Jeg regner med at det er akslerometer av samme typer som sitter i f.eks. iPhone. Uansett kan jeg sitte og vifte i løse luften og musepekeren følger mine dirigeringer. Med litt trening blir presisjonen akseptabel til å starte og stoppe programmer og aktivere linker, men langt fra brukende til pixelredigering i photoshop. I tillegg fungerer den som en standard optisk mus ved behov og mulighet. Air-funksjonaliteten aktiveres ved å trykke inn en av knapp på undersiden mens en veiver rundt. Kommuniserer vha radio (RF mottaker på medfølgende dongle) og det passer meg bra når HTPC står et par meter bak meg.

Eneste jeg savner er en dockingstasjon med lademulighet samt at labbene mine er en smule for store.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul/rar sak 8) Ville trodd at trådløs laser mus fungerer like bra. Jeg bruker min på sofa/låret/bord ol når jeg drar med meg lapptoppen rundt. Funker fint det og.

Hvordan er lyderfaringene med Youlong foresten?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med litt trening blir presisjonen akseptabel til å starte og stoppe programmer og aktivere linker, men langt fra brukende til pixelredigering i photoshop.
    Prøv da vel! Og legg ut resultatet her

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul/rar sak 8) Ville trodd at trådløs laser mus fungerer like bra. Jeg bruker min på sofa/låret/bord ol når jeg drar med meg lapptoppen rundt. Funker fint det og.

Hvordan er lyderfaringene med Youlong foresten?
    Mangler bord i kino'en, så derfor er det kult med en table-less-mouse-solution.8)

Yulong: Jeg kan lett bli litt hekta, om ikke permanent, jeg lever i nu-et. Og i nu-et var det trivelig gjensyn med litt kvalitetslyd direkte på hodet. W reiste til Tokyo i dag og det feiret, øh markerte, jeg med litt sashimi og nyinnkjøpt AKG K701. Må prøve åpne klokker også og da passer det bra at W er på andre siden av kloden . Når katten...

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-akg-k701-jpg

Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Prøv da vel! Og legg ut resultatet her
    Tror ikke det - har heldigvis ikke installert slikt på HTPC'en.
    Resultatet kan trolig spås til et slik resultat:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kids_drawing_4-jpg

Disse tegningene er selvfølgelig sjarmerende når det kommer fra en 4 1/2 åring, ikke fra en som ærmer seg 45 :evil:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elsker designet på 701, har lyst på dem selv. De går for å være krevende, men det høres ut som D100 tar dem på strak arm

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elsker designet på 701, har lyst på dem selv. De går for å være krevende, men det høres ut som D100 tar dem på strak arm
    Trodde ALDRI jeg skulle bruke "+1" innlegg men nå passer det:

K701
    +1
    -----
    =K702
    ====

DEN var det jeg egentlig hadde tenkt meg å komme hjem med. Apples White Out Condition har ikke nådd meg ennå. Foretrekker fremdeles Blacker than Black - selv iPod Nano'en min er sort. :twisted:

K701(2) skal jo være krevende og spesiellt kreve endel innspillingstid. Da passer det med litt sort 'kirkebrennermusikk' til å myke opp driverene.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-cover-jpg

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble litt forvirret her. Er det K701 eller K702 du har rampet deg til når katten er borte? K701 (K702 er vel de samme pluss ledningsbyttemulighet) spiller aldeles herlig

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde mest lyst på 702 - var ikke i fysisk butikk, men det var 701 - så da kom jeg hjem med 701.

Selv om de ikke er inspillte så er det masse som er bedre enn de K271'ene jeg har brukt til nå. Åpnere og mer detaljert, bedre komfort, men slipper inn (og sikkert ut) mer lyd fra omgivelsene. Dette lyder BRA!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blæh. 8)

Jeg hadde K701 på Naim og Benchmark, og synes det var kjedelig. Har nå K271 mkII på NuForce HDP. Så ved å ta en "Ergo kan Mor Lille ikke flyve" så skulle K701/K702 på Nuforce HDP spille hinsides.

MÅ kjøpe K701. Hvor kjøpte du dine / butikk?

PS: Har vært borte fra forumet en stund. Har "litt" å ta igjen. Sorry maset fra sørkommunen...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter også med K271 mkII når jeg lytter til musikk i stua og andre er til stede. Men når jeg er alene bruker jeg K240 da disse er mer åpne og klarere i toppen. Dette skyldes nok at K271 er en lukket konstruksjon mens K240 er en "semi-åpen" konstruksjon. K701 er vel det samme ut i fra hva du beskriver. Må inrømme at jeg også går og sikler på K701 da vel disse bare er enda mer av det gode. Oslo Hi-Fi Center har de på tilbud til 2495,- :-P

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Blæh. 8)

Jeg hadde K701 på Naim og Benchmark, og synes det var kjedelig. Har nå K271 mkII på NuForce HDP. Så ved å ta en "Ergo kan Mor Lille ikke flyve" så skulle K701/K702 på Nuforce HDP spille hinsides.
    Tam? Nøytral? Kjedelig..? Tja den rister ikke kvikksølvfyllingene ut av jekslene. Beyerdynamics DT770Pro'ene som jeg også kan sette på hodet passer ikke disse egenskapene, men passer knallbra når jeg setter på en filmtrailer på PC'en. Den blir på den andre siden vel svulstig på mye muskk. K271 har også (pr nå) litt mer futt i nedre register i forhold til K701 - jeg skal la K701 snurre noen uker før jeg drar endelige konklusjoner.

Det blir nok å ta en tur ut kino'en og sammenligne Yulongen med Benchmark etterhvert, de skal etter sigende være sammenlignbare. Yulongen skal ha bedre amp del i forhold til Benchmarken. Ikke usansynlig at K701 yter bedre med god/mer dedikert utstyr.

MÅ kjøpe K701. Hvor kjøpte du dine / butikk?
    Plukket opp min på lydhagen og de sa det var siste i butikken (Forus) - som om vi ikke har hørt den før :roll: - Demobrukt og skal da være litt mer innspillt enn helt boksfersk.

PS: Har vært borte fra forumet en stund. Har "litt" å ta igjen. Sorry maset fra sørkommunen...
    Ingen problem - har sittet som kundesupport til stressa skotter i dag, så DETTE er ingenting til mas ;-). Lagt merke til at du har vært litt stille og legger selvfølgelig merke til at du er tilbake - setter pris på det veit du!

Side 95 av 106 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 85 91 92 93 94 95 96 97 98 99 105 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •