Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 94

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 94 av 106 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 ... SisteSiste
Viser resultater 1,861 til 1,880 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Para____ blir til...

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-tzr_05-jpg

...og da er det enklere tror jeg.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legend ?

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mer bass? Noe som skal ut?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jupp, g-h har parkert en av de to han har fått inn til CinemaSmal.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-tzr_06-jpg

Hvorfor hos meg? Rett og slett til innkjøring. Siden jeg har kinoen i eget bygg (garasjen) da kan jeg sette den til innkjøring uten å rive ned huset og forstyrre nattesøvnen. Best of Massive Attack har stått på i snart to døgn og i løpet av helgen burde de være innspilte nok til å gi noe mer inntrykk.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åååå, jeg håpte jeg kunne kjøpe et par med eD P7s650 hos deg....:roll:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok litt tid, men traff på etter mange tips

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt år - innkjøp til HeadFi / Still got the Blues

Vi har et kattekrek som tidvis gir meg akupunktur, men stort sett har klørne gått i hvilestolene. Og med to nokså rufsete stoffstoler i minne stakk vi på møbelsalget rett over nyttår. Der impulskjøpte vi to Stressless Blues i Chili Red skinn. Det var et par utstillingsmodeller i Medium til W og Large til meg, krakk inklusive.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-stressless-blues-jpg

Nå visste jeg lite om sortimentet til Ekornes Stressless før jeg surfet innom i dag for å se hva vi egentlig hadde kjøpt, og jeg må virkelig si... 8)

Det ypperste vi kan tilby

Stilfull, sofistikert og myk – Stressless® Blues føler seg like mye hjemme i formelle, eksklusive miljøer som hjemme i din egen stue. Oppfølgeren til den prisvinnende Stressless® Jazz er vårt nye flaggskip i komfortens verden.
    Jøss - spitzenklass , men jau -de er nydelige å sitte i, man kan lett zzzzzovne her ;-)
    Så her sitter jeg MEGET konfortabelt og surfer videre på nettet. Ettersom vi sparte 10k på å kjøpe dem som utstillingsmodeller, så må jeg da visselig kunne unne meg litt audiorelatert til en såpass snasen hvilestol.

Jeg har litt headfi ute i kino'en, påtenkt brukt sammen med Benchmark DAC1. Men det blir aldri at jeg bruker dem der ute, så det naturlige er at jeg tar headfi'en inn og bruker dem når jeg sitter her i Godstolen. Derfor må jeg ha meg en grei DAC/Hodetelefonforsterker med litt ymse innganger (minst SPDIF og USB). Så jeg tar meg en Bayer og logger inn på eBay, og vips en Yulong D100 ligger ferdig betalt... Hadde egentlig tenkt å kjøpe samme sak som Hellnoob har, men det ville jo blitt litt copycat.:wink:

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-yulong-d100-inside-jpg

Et par test-sider på head-fi.org: Link1 og link2 Kan bli spennende.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ny trone, til deg og din kone... Jeg var selv godt fornøyd med min Yulong DAH1 mkII som jeg hadde sammen med min klokker. Det hele ble solgt til Counterpointer som fremdeles har det i hus såvidt jeg husker.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fet stol Får håpe katteskinnet klarer å holde klørne unna.........

Har Dah1 selv og den funker veldig bra, så D100 er sikkert et godt valg. (Edit; Ola var før meg gitt )
    Hvilke klokker er det du kommer til å bruke?

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fine stoler!

Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hadde egentlig tenkt å kjøpe samme sak som Hellnoob har, men det ville jo blitt litt copycat.:wink:
    Og jeg har da tre forskjellige headamps, bare for å gjøre anti-copycatting enda vanskeligere

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Gratulerer med ny trone, til deg og din kone... Jeg var selv godt fornøyd med min Yulong DAH1 mkII som jeg hadde sammen med min klokker. Det hele ble solgt til Counterpointer som fremdeles har det i hus såvidt jeg husker.
    samt
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Fet stol :grin: Får håpe katteskinnet klarer å holde klørne unna.........

Har Dah1 selv og den funker veldig bra, så D100 er sikkert et godt valg. (Edit; Ola var før meg gitt :smile: )
    Hvilke klokker er det du kommer til å bruke?
    Erfaringene fra dere to var med å dra lasset i retning Yulong denne gangen8). Vurderte litt om jeg skulle finne noe rørbasert, men erfaringsmessig vet jeg at jeg er for dekadent til å kjøpe og teste et utall rør...

Jeg har to klokker som jeg kjøpte fra Hellnoob, AKG K271 mkII og Beyerdynamic DT770 Pro/80. Har såvidt plugget dem inn i DAC1'en og fått høre at dem virker, men ikke stort mer. Fikk et førsteinntrykk nok til at jeg har fått noen inntrykk. En av dem ligger nok nærmere i mine ideal-preferanser enn den andre, men vi får se hvordan hver av dem passer mot Yulong'en.

Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Fine stoler!

Og jeg har da tre forskjellige headamps, bare for å gjøre anti-copycatting enda vanskeligere
    3? Nåja, jeg har 'bare' lagte merke til Audio-gd Compass, så det var den jeg tenkte på. r-s som jeg jobber med er også en Headfi-mann med en god del erfaring etterhvert, så jeg hadde litt inspirasjon derfra også. Men jeg valgte å følge lykkehjulet og prøve litt andre dingser.

Nå etter mitt siste innlegg har kattedyret 'godkjent' stolene. De første timer etter vi kastet ut gamle kozestolene og fikk inn Stressless'ene, da var katten synlig fornærmet og overså ny-ærværvelsene. Nå for noen minutter siden kom vi hjem fra en behagelig treretter med vinpakke på lokal restaurant, og da lå katten veldig godt tilrette i min stol. Mao duger den for både master og slave. - Jada, jeg vet det; i kattens øyne er jeg slaven...:-?:evil:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to klokker som jeg kjøpte fra Hellnoob, AKG K271 mkII og Beyerdynamic DT770 Pro/80. Har såvidt plugget dem inn i DAC1'en og fått høre at dem virker, men ikke stort mer. Fikk et førsteinntrykk nok til at jeg har fått noen inntrykk. En av dem ligger nok nærmere i mine ideal-preferanser enn den andre, men vi får se hvordan hver av dem passer mot Yulong'en.
    Ola hadde to klokker han byttet på til forskjellige typer musikk AKG 240s og Sennheizer HD600. Jeg har landet på å bruke kun AKG da de passet meg bedre med noe fastere bass (og bedre å ha på hodet). Sennheizer ligger derfor å støver. Hadde egentlig solgt dem, for en god stund siden , men kjøper trakk seg og jeg har bare latt det ligge. Blir spennede å høre hva du velger av dine.

Hva måtte du ut med for D100?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ola hadde to klokker han byttet på til forskjellige typer musikk AKG 240s og Sennheizer HD600. Jeg har landet på å bruke kun AKG da de passet meg bedre med noe fastere bass (og bedre å ha på hodet). Sennheizer ligger derfor å støver. Hadde egentlig solgt dem, for en god stund siden , men kjøper trakk seg og jeg har bare latt det ligge. Blir spennede å høre hva du velger av dine.
    Ikke alltid lett å få solgt noe på brukten, enten er kjøpere motvillige eller så er det ikke like lett i det hele tatt å ta steget og selge noe... Jeg er nok mest på siste kategori.

Tanken er å bruke den ene in-house og den andre som on-the-road når jeg havner på hotell ifm jobbreiser.

Hva måtte du ut med for D100?
    Omregnet med paypals litt dårlige dollarkurs så blir det litt under 3000,-, da er frakt med. Så blir det jo et lite statlig bidrag i tillegg når tollgrensen passeres.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3?
    Audio-gd Compass (PS3-gaming i loftstuen), NuForce Icon HDP (planlagt ambulerende) og Burson Audio HA-160D (desktop). En kan aldri få for mye overkill, som en klok AVforumer* en gang skrev.

*Hellnoob

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    ...En kan aldri få for mye overkill, som en klok AVforumer* en gang skrev.

*Hellnoob
    kongekommentar, er helt enig.

Må bare bemerke at lommeboka kan få for mye overkill, men det er jo ikke den som er "En".

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et par godbiter på stuebordet

DHL var på døren min i går, mens jeg var på jobb. Idag snudde jeg rollene og var på døren til DHL mens de var på jobb.

Det ble da anledning til å sette noe snadder på stuebordet. Forhåpentlig varer den harde mye lenger enn den myke fristelsen.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-yulong-d100-snadder-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par bilder til. Størrelsen er litt bredere enn Benchmark DAC1 som den skal DAC-messig testes opp mot etterhvert. Headfi-delen kommer jeg til å la mer erfarne headfi'ere til å uttale seg om etter jeg har lekt meg litt med den.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-yulong-d100-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-yulong-d100-jpg

Volumknotten har 40 trinn og et tips fra head-fi.org var å trekke den ørlite ut. Da slutter den å gnisse irriterende mot chassi. Done!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DHL var på døren min i går, mens jeg var på jobb. Idag snudde jeg rollene og var på døren til DHL mens de var på jobb.

Det ble da anledning til å sette noe snadder på stuebordet. Forhåpentlig varer den harde mye lenger enn den myke fristelsen.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-yulong-d100-snadder-jpg

Mmmmmmmm...... Jeg ville nok valgt den myke fristelsen tror jeg.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Mmmmmmmm...... Jeg ville nok valgt den myke fristelsen tror jeg.
    Enig, det så aldeles nydelig ut.

Grattis med ny dings også

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den isen så meget god ut! Gratulerer med ny DAC i hus.

Side 94 av 106 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 84 90 91 92 93 94 95 96 97 98 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •