Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 90 av 106 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hei Kokken,

Jeg gleder meg veldig til å titte innom deg i løpet av helgen

Dessverre så har jeg hatt det så hektisk i det siste at alt jeg har klart å grave frem av musikk er en demo-plate fra 2009. Jeg satser på at du har et rikholdig bibliotek, slik at det blir mer å lytte til enn hva jeg har med. Platen inneholder forøvrig .flac-filer noe som må passe som hånd i hanske hos deg?
    Hei Ola, velkommen skal du være! Jeg tror jeg har noe musikk som du kjenner igjen - og ikke minst så har jeg sikkert noe rart som jeg kan overraske med også 8).

Flac spiser squeezeboksene uten problemer, så det må du bare ta med :-D

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre! Normalt sett ville det vært en lek å finne en haug med plater som måtte sloss om å få plass i sekken, men jeg skal flytte neste helg og har vært på vingene den siste uka...

Det skal forøvrig noe til å sjokkere meg musikkmessig. Jeg er nesten synonymt med sær musikk blant AV-gjengen herover. Det blir spennende.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoho - kanskje jeg skal servere noe gregoriansk inspirert vokal og synthmusikk som intro

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennede å høre om du har noe som Ola ikke har hørt før! Det skal noe spesielt til for å oppnå dette 8) Tror ikke gregoriansk vokal med synth er noe nytt og anderledes........

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal forøvrig noe til å sjokkere meg musikkmessig. Jeg er nesten synonymt med sær musikk blant AV-gjengen herover. Det blir spennende.
    Ikke bare derover. Herover sørpå også....8)

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Tipper Ola jobber med å bli landsdekkende :razz:

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så nå prøver han seg på vestlandet også?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Blir spennede å høre om du har noe som Ola ikke har hørt før! Det skal noe spesielt til for å oppnå dette 8) Tror ikke gregoriansk vokal med synth er noe nytt og anderledes........
    Du har da hørt meg spille Erik Hillestads opptak av Bi-Communal Choir for Peace in Cyprus? Litt gregoriansk-inspirert kor må man da anta at jeg kan tåle. Forøvrig et nydelig opptak av et ikke-fullt-så-nydelig kor fra plata Songs Across Walls of Separation.

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    First we take Manhattan, then we take Berlin...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har da hørt meg spille Erik Hillestads opptak av Bi-Communal Choir for Peace in Cyprus?
    Absolutt. Selv om det vel ikke var min favoritt.

Da var den mongolske strupesangen du spilte hos Mor10 langt mer min gate.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den mongolske strupesangen du spilte hos Mor10 langt mer min gate.
    For noen flotte overtoner med mongolsk Khöömii, en skikkelig utfordring for utstyr (og muligens lytter).

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg virkelig spent på hva som ligger på CD'en med .flac filer.

Selv tenkte jeg på tidlig "Dead Can Dance" som de fleste finner litt... forstyrrende... Strupesang er tøfft, ikke i min samling (ennå) der er jeg novise.

Sitter nå og lurer på hva som du kanskje ikke har hørt. Hva med noe Didgeridoo musikk som jeg plukket opp i en butikk i Freemantle og Sydney - f.eks Ash Dargan ;-)

Uansett - vi snakkes!

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ola er som Harald Hårfagre, reiser land og strand for å rekrutere i sin musikkreligion. 8)

A.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance
    Ola er som Harald Hårfagre, reiser land og strand for å rekrutere i sin musikkreligion. 8)

A.
    Slikt liker vi !
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Nå er jeg virkelig spent på hva som ligger på CD'en med .flac filer.

Selv tenkte jeg på tidlig "Dead Can Dance" som de fleste finner litt... forstyrrende... Strupesang er tøfft, ikke i min samling (ennå) der er jeg novise.

Sitter nå og lurer på hva som du kanskje ikke har hørt. Hva med noe Didgeridoo musikk som jeg plukket opp i en butikk i Freemantle og Sydney - f.eks Ash Dargan ;-)

Uansett - vi snakkes!
    Hehe.. Den cd'en har jeg og! Kjøpte to cd'er med Didj-musikk sammen med Didjen da jeg var "down under"...
    Noe av det er ganske avsappende å høre på, men man blir jo litt lei noen av sangene med ganske lik dur i lengden..
    Tror faktisk jeg kjøpte noen 192/24 eller noe iden duren også jeg, av noen lignende musikk...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest litt i tråden din nå, Kokken, ser meget imponerende ut. Skal Kef vike plass for Miles, skjønte ikke helt om det var alvor eller ei. Svære beist er det ihvertfall.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ambiance

A.
    Bare han ikke gjør som Hellige Olav og misjonerer med sverd i hånd

Sitat Opprinnelig postet av balko
    Hehe.. Den cd'en har jeg og! Kjøpte to cd'er med Didj-musikk sammen med Didjen da jeg var "down under"...
    Noe av det er ganske avsappende å høre på, men man blir jo litt lei noen av sangene med ganske lik dur i lengden..
    All musikk har sin tid og Didjeridoo musikk kan være mangt. Jeg kjøpte også en Didjeridoo sammen med en how-to-play-dvd. Ufattelig lett å lage lyd - ufattelig vanskelig å lage musikk...

Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Har lest litt i tråden din nå, Kokken, ser meget imponerende ut. Skal Kef vike plass for Miles, skjønte ikke helt om det var alvor eller ei. Svære beist er det ihvertfall.
    Jeg vurderte Miles men pga størrelsen på en senter så må jeg avvente til neste generasjon kino. De ble rett og seltt for massive for meg så lenge jeg ikke har falsk vegg på lerretsveggen. Mao: KEF XQ blir stående en stund til i front på kinoen.

Tanken var å ha meg et høst/vinterprosjekt med litt snekring i garasjen. Så et alternativ er DTQWT som en potensiell stue-høyttaler. Jeg har fulgt med i Tols1 sin tråd om potensiellt langttidsprosjekt og det ser ut som vi tenker i samme baner. Skulle jeg kjøpt noe i dag er det de gulvstående til Adam som frister mest, men de ligger _litt_ utenfor årets hifi-budsjett. Så det var grunnlaget for tankespinneriet om inMiles hos meg...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Tanken var å ha meg et høst/vinterprosjekt med litt snekring i garasjen. Så et alternativ er DTQWT som en potensiell stue-høyttaler. Jeg har fulgt med i Tols1 sin tråd om potensiellt langttidsprosjekt og det ser ut som vi tenker i samme baner. Skulle jeg kjøpt noe i dag er det de gulvstående til Adam som frister mest, men de ligger _litt_ utenfor årets hifi-budsjett. Så det var grunnlaget for tankespinneriet om inMiles hos meg...
    DTQWT ser jo spennede ut. Du kunne vel også ha luktet litt på Tangen InDuke ? Den er fysisk langt mindre. Har ikke hørt den men hvis den er i nærheten av InMliles.....................:lol:

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at du har/hadde noen små puffer (til å ha bena på) ved første rad … Hvor kjøpte du de?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DTQWT ser jo spennede ut. Du kunne vel også ha luktet litt på Tangen InDuke ? Den er fysisk langt mindre. Har ikke hørt den men hvis den er i nærheten av InMliles.....................:lol:
    g-h oppi gata her hadde InDuke en stund og var fornøyd med dem. Absolutt verd å ha med på en kortliste.
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Mener å huske at du har/hadde noen små puffer (til å ha bena på) ved første rad … Hvor kjøpte du de?
    Bohus om ikke tar helt feil. Kan ikke garrantere om de fremdeles er i sortmentet, men de er helt kurrante. Jeg bruker dem til lagringplass for fjernkontroller, radioshack, målebånd, fleecepledd og mer så nytteverdien er superb :-).

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg innpå her siden jeg ble nevnt Jeg har faktisk også kikket på InDuke etter at den ble nevnt. Liker filosofien bak konstruksjonen, enkelt filter, nok areal, stort kassevolum. Eneste bekymringen er å finne en center som kan matche, plassbehovet er dessverre en utfordring... :-? DTQWT er kanskje enklere og modde til en passende center.

Side 90 av 106 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 92 93 94 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •