Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 89

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 89 av 106 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 ... SisteSiste
Viser resultater 1,761 til 1,780 av 2103
    Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Tror nok at 28mm linsefordreining er litt av skylden.

Det er en litt for liten 15" sirkel som er tegnet, jeg tok hoderegningen med grov avrunding. 13" i eD sub'en ser litt pinglete ut...

Ferdig kabinett ser slik ut:

Blir eD for små får du lage en slik en (Erna6)

600 liter kasse 21" 8)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg begynner å flashback til 80 tallet, Ronald Reagan og våpenkappløp...:twisted:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pakke på posten i dag.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-logitechg27pakke-jpg

Da kan jeg fortsette design og bygging av stativ som jeg spant litt tanker rundt tidligere i tråden. Det ser ut som om jeg kommer til å bruke vanlig firkant stål ettersom det var så infernalsk mange forskjellige deler i Bosch Rechroth og tilsvarende. Hadde jeg hatt en fysisk butikk og noe legge mine fingre på, da hadde jeg nok gått for alu-profil.

Uansett har jeg frem til juletider å bygge ramma, for mens jeg satt og jobbet overtid i går, da kom det for dagen at Gran Turismo 5 utsatt er igjen, surprice...

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta deg en tur til Norsk Stål i Stavanger og se litt hva de har :-)
    De selger både stål og aluminium.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag fant jeg frem mikrofon, stativ, kabelsalaten som hører med og fyrte opp REW.

g-h og Snickers-is var på snarvisitt her litt tidligere (takk til dere og alltids velkommen tilbake!) og Snickers kom med noen kommentarer jeg fant interessante, bl.a. at det var det første rom med skråtak hvor han følte at det ikke manglet noe i en eller annen frekvens nedover. "Behagelig akustikk" var også en kommentar. Da har jeg kanskje gjort noe rett allikevel .

Jeg har tidligere kjørt sub-integrasjonsprosedyren til Hellnoob, men ikke målt etterpå. Målingene i dag skulle være hver sub for seg, deretter integrasjon med frontene og tilslutt en ny måling på alternative sweetspot. Som sagt så gjort og ingen store overraskelser. Eneste justering så lang var å temme eD'ene med et par dB og nå sitter jeg og hører musikk og opplever at dette er hakket mer nøytralt enn hva ørene mine (og en radioshack) tok av kalibrering.

:evil: Desverre trynet REW/Microsoft mens jeg skulle ta screenshot og som den datanerden jeg er, da er det en etablert sannhet at det er feigt å lagre før helt til slutt. Det eneste screenshotet som havnet på harddisk er siste målinger av sweetspot potensiale.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-romrespons-jpg
    Delingene er hhv 5Hz, 50Hz, 100Hz, 150Hz og 200Hz.

Grønn kurve: Dagens sweetspot.
    Lilla kurve: 40 cm nærmere lerretet - DIT skal jeg flytte sweetspot og høre hvordan det oppleves.

Ellers kan jeg nevne at eD'ene målte jeg ned til 15Hz (-3dB) i rommet. SVS'en mener jeg å huske at hadde 13-14Hz (-3dB) med tuning på 15Hz, men ikke helt relevant som produktsammenligning uansett da de står så vidt forskjellig plassert i rommet (hhv front hver side og bak i midten).

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-romrespons-jpg

Grønn kurve: Dagens sweetspot.
    Lilla kurve: 40 cm nærmere lerretet - DIT skal jeg flytte sweetspot og høre hvordan det oppleves.
    For meg så ser det ut som om kurvene har samme farge :-(
    (det skal sies at jeg er fargeblind...)
    Dersom det finnes noe valg for farger, velg gjerne en av de blå. De fleste fargeblinde sliter med rød/grønn eller blandinger med disse.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er definitivt 2 farger

Den flateste er den som er lilla

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Her er definitivt 2 farger

Den flateste er den som er lilla
    Etter å ha studert leeeeengeee så klarte jeg å se det. Jeg trodde det var motsatt før jeg måtte spørre W om hvem som egentlig var det ;-)
    Enklest med sterke kontraster. Derfor velger jeg alltid gul eller svart når vi spiller RISK (eventuelt andre brettspill med diffuse farger)

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du utdype dette?

Sitat Opprinnelig postet av paalab
    For meg så ser det ut som om kurvene har samme farge

(det skal sies at jeg er fargeblind...)
    I en slik situasjon ville jeg tenkt "Gitt at jeg er fargeblind, tar jeg muligens feil dersom jeg påstår at kurvene har samme farge. Så jeg skriver ikke dette innlegget.". (no offense)

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Kan du utdype dette?
    Jeg tipper han mener det er verdiene på de vertikale linjene i diagrammet

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tror jeg du har rett i, MindWaste. Takk!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    I en slik situasjon ville jeg tenkt "Gitt at jeg er fargeblind, tar jeg muligens feil dersom jeg påstår at kurvene har samme farge. Så jeg skriver ikke dette innlegget.". (no offense)
    Men han fikk frem et poeng som vi andre kan ta lærdom av Jeg skal forsøke å huske på dette til neste gang jeg skulle finne på å poste noen fine kurver.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden jeg ikke er fargeblind selv, da streifet det meg ikke at kurvene kunne by på slike utfordringer.:???: Fargene valgte forøvrig REW selv og jeg tok uhemmet og bekymringsløst screenshot. Skal prøve å huske det til neste anledning. Ellers har dere resonert rett mhp deling og disse linjene ;-). Deling kan jo være så mangt i våres interesse.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-9_movie-jpg

Det er i alle fall høy morrofaktor når det svinger såpass så det gjør nå. Jeg må finne ut hva som er løst i rommet, hadde en runde med filmen "9" og den har endel å fore subwofferene med. På de dypeste og lange rumlingene svinger det såpass i rommet, gulvet og noe som skrangler bakover... Hrmf...

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare slenge inn at 9 var en virkelig god film. Fantastisk bra animasjon og kul historie

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "9" var absolutt en severdig film, visuelt og mye lydeffekter. Samtidig masse digg i detaljer og stil/utførelse. Håndverket til Tim Burton er synlig og han har lenge vært en av mine favoritter :-).

Over til noe relevant for oss her. Nemi-stripene kan være interessante og dagens er vel oss, jeg lurer på om Lise er her på Forumet ;-)

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-nemi_ny_sub-jpg

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    :evil: Vi gir opp NRK Lokalradio via SqueezeServer her i hjemmet. I spisestuen har jeg et enkelt oppsett med en Squeezebox Duet dirkete tilkoblet aktive høyttalere. Hver morgen pleier vi å høre på NRK P1 lokalradio (Rogaland) - dvs vi har prøvd i snart 1 1/2 år med høyst varierende resultat. Noen ganger virker alt OK, noen gangre får vi ikke kontakt med NRK P1 Lokal i det hele, noen ganger får vi kontakt - men med Troms :roll:. Mailkorrespondansen mellom NRK og meg samt mellom meg og Sitemaster på høyskolen i Østfold (HIOF) har ikke løst noen problemer, stort sett får jeg som svar at det ikke er noen problemer. Mulig at problemet ligger hos meg (i.e. SqueezeServer) men da lurer jeg på hvorfor ALLE andre radiokanaler virker 100%... Whatever: NRK stream Out / Get kabeltv back in buizz!

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-stueanleggpp-jpg

Så for 3 frognertiere ble en dertil egnet reciever hentet hjem til å besørge en stabil tilførsel av lokalradio, P.I.L.S., Herremagasinet og POPquiz med Finn Bjelke. Dueten skal fremdeles få lov å henge på lasset, men da kun for å streame musikken fra CD-biblioteket.

To andre esker lå på posten og ropte etter meg. Disse to skal ut i kinoen - To stk DSPeaker Antimode 8033C. En til eD-ene og en til SVS tuben.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre om dine opplevelser om antimode.
    Har vurdert denne selv, men lagt det litt på hylla, da det er raportert om støy problemer.

Fint om du tar REW målinger før/etter antimode8)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm.. hos meg hører jeg hver morgen på NRK-Rogaland med min SB-Boom, uten noen problemer..

Betyr det at du skal selge en SB ?

Spørs om jeg ikke må prøve "bilen" din når du får sveiset den ferdig..

og en ting til..

Mr. paalab ER virkelig fargeblind - det er ikke bare noe han skryter på seg..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Blir spennende å høre om dine opplevelser om antimode.
    Har vurdert denne selv, men lagt det litt på hylla, da det er raportert om støy problemer.

Fint om du tar REW målinger før/etter antimode8)
    Skal nok prøve å få til før og ettermålinger og det er uansett lett å få til med tanke på hvordan den monteres.

Det jeg ikke har bestemt meg for er om jeg skal bare kjøre en sweetspot måling eller om jeg skal ta flere målinger i rommet. Egoist eller ikke... ;-)

Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Hm.. hos meg hører jeg hver morgen på NRK-Rogaland med min SB-Boom, uten noen problemer..

Betyr det at du skal selge en SB ?
    Hvilken link bruker du på lokalradio? Den som er i biblioteket til SC? OK, den er stabil, men den har jo kvalitet som suger krommen av enhver amerikansk tilhengerfeste. Jeg har fått link fra "support" NRK til anbefalte streams med høyere bitrate som (når de virket) var bra lyd. Uansett gidder jeg IKKE dille mer med dette problemet.

...og, nei selger ikke noe ennå - Squeezeboksen blir i systemet for å sende muzak i spisestuen ved behov. ;-)

Spørs om jeg ikke må prøve "bilen" din når du får sveiset den ferdig..
    Jeg har avtale med han som skal skaffe stålet, men disse som jobber med landbruks-service er notorisk overarbeidet så progresjonen er 'on hold'. :???:
    og en ting til..

Mr. paalab ER virkelig fargeblind - det er ikke bare noe han skryter på seg..
    Jeg tror ikke noen betviler det, men er en ikke samme situasjon selv så er det ikke en problemstilling som vi tenker på til daglig.

Liten historie fra min ungdom og fargeblindhet: Jeg ble testet for fargeblindhet på opptaket til luftforsvarets tekniske befalskole. Da ble det fortalt at det var VELDIG viktig å kunne se forskjell på fargekodene på ledninger i teknisk utstyr. Etter utdanning var det på tide å praktisere og da var så godt som alle el-ledninger HVITE!!!

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Kokken,

Jeg gleder meg veldig til å titte innom deg i løpet av helgen :-D

Dessverre så har jeg hatt det så hektisk i det siste at alt jeg har klart å grave frem av musikk er en demo-plate fra 2009. Jeg satser på at du har et rikholdig bibliotek, slik at det blir mer å lytte til enn hva jeg har med. Platen inneholder forøvrig .flac-filer noe som må passe som hånd i hanske hos deg?

Side 89 av 106 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 69 79 85 86 87 88 89 90 91 92 93 99 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •