Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 88

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 88 av 106 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 ... SisteSiste
Viser resultater 1,741 til 1,760 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    ...Blir litt spennende det derre...
    Er det mye de ligger på prismessig?
    Ser vel bare mer og mer at hvis jeg skal kunne gå ett skritt fra Det jeg har nå og opp, så må det bli DIY.
    Jeg har ikke helt bestemt meg ennå om jeg går for dette bygget, ble litt i tvil da senteren ble satt på plass...

Prismessig ikke særlig dyrt (i mine øyne)
    Ca 6900* i elementkostnader pr høytaler + delefilter og kabinett kostnader. For tre kabinett så passerer jeg nok noe over 21000.

* Priser fra AVShop's webshop.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Står litt mellom noe sånt og SEAS Exotic relatert...

Eller å vente til at Klipsch Palladium 17B Havner på brukten om en 3-4 år til ca. 10K

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, interssant at du har sett på InMiles, jeg har faktisk vurdert samme frontrekke som deg.

Mitt problem er dybden på dem, samt portplasseringen på baksiden.
    Mulig det er noe som kan endres, uten at det går nevneverdig utover kvaliteten.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra test Kokken

Skjønner godt at du måtte sjekke ut str. på dette oppsettet. Lyden er heldigvis enda "større" enn kassene.
    Har fått en snikende tanke i mitt eget hode om å kun ha diskant/mellomtone elementet i en egen kasse og mid/sub av noe mindre dimensjoner mer skult.Tangen har jo laget dette som en ren stereo høytaler og ikke tenkt på surround (det gjorde heldigvis BEF :-D ) Det optimale er nok å ha et oppsett lik det du har mocket opp, men det krever jo mye visuelt....

21 000 (for tre kanaler) er så billig for den lyden en får at det gjør helt vondt, spesielt med tanke på at det lett kan drives av reciveren om en skulle ønske det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Står litt mellom noe sånt og SEAS Exotic relatert...

Eller å vente til at Klipsch Palladium 17B Havner på brukten om en 3-4 år til ca. 10K
    Du kan jo bygge inMiles nå og så har du noe fint mens du venter :-D.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Veldig bra test Kokken

Skjønner godt at du måtte sjekke ut str. på dette oppsettet. Lyden er heldigvis enda "større" enn kassene.
    Har fått en snikende tanke i mitt eget hode om å kun ha diskant/mellomtone elementet i en egen kasse og mid/sub av noe mindre dimensjoner mer skult.Tangen har jo laget dette som en ren stereo høytaler og ikke tenkt på surround (det gjorde heldigvis BEF :-D ) Det optimale er nok å ha et oppsett lik det du har mocket opp, men det krever jo mye visuelt....
    :shock: Hvis lyden er større enn inntrykket av kabinett-størrelsen, da vet jeg ikke om jeg har stort nok rom. Er det forresten noen som har debattert hvor store rom dissse passer til?

Er litt spent på hvordan senteren til BEF blir seende ut, om det er en std stående eller om han lager en sentervariant med diskant i midten.

Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    21 000 (for tre kanaler) er så billig for den lyden en får at det gjør helt vondt, spesielt med tanke på at det lett kan drives av reciveren om en skulle ønske det.
    Enig at dette prosjektet ser ut som et lite røverkjøp. En liten ulempe med DIY er at andrehåndsmarkedet generellt er elendig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Hmm, interssant at du har sett på InMiles, jeg har faktisk vurdert samme frontrekke som deg.

Mitt problem er dybden på dem, samt portplasseringen på baksiden.
    Mulig det er noe som kan endres, uten at det går nevneverdig utover kvaliteten.
    Har ikke BEF plassert dem bak lerretet med portene bakover? Han har kanskje noe mer rom bak lerretsveggen enn deg.

Jeg kunne nok tenkt meg å gjøre noe med kabinett-designet selv, men spørsmålet er hvor mye en kan endre uten at det går utover lyden. Endrer en kabinettfasongen så blir det kanskje andre arbeidsforhold for elementene eller er det bare nok med å opprettholde kasse-volum pr element?

Skal du låne med deg mockupene hjem og se hvordan de plasserer seg, så er det en gylden mulighet nå. Om et par dager så er de kjørt ut til resiruleringen på Forus.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tatt en runde med Photoshop og andre programmer. Resultater er et justert bilde med KEF frontrekken med noenlunde samme dimensjon som mockupene. Satt sammen som animert GIF blir det lettere å se forskjellene og ikke minst et inntrykk av størrelsen på inMiles

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kefvsmiles-gif

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser jo skikkelig fett ut!
    Er det 15" elementer i kassene (pappeskene)?
    Men det er noe med størrelseforholdene som virker litt rart. Mulig det er Lerretet ditt som bare virker litt lite i forhold til kassene:-?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utifra den presentasjonen så hadde jeg ikke en gang vurdert IM. Ville du fått dem til å spille godt nok i ditt rom og med skråtak tror du?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Det ser jo skikkelig fett ut!
    Er det 15" elementer i kassene (pappeskene)?
    Men det er noe med størrelseforholdene som virker litt rart. Mulig det er Lerretet ditt som bare virker litt lite i forhold til kassene
    Tror nok at 28mm linsefordreining er litt av skylden.

Det er en litt for liten 15" sirkel som er tegnet, jeg tok hoderegningen med grov avrunding. 13" i eD sub'en ser litt pinglete ut...

Ferdig kabinett ser slik ut:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Utifra den presentasjonen så hadde jeg ikke en gang vurdert IM. Ville du fått dem til å spille godt nok i ditt rom og med skråtak tror du?
    Er i tvil selv...

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se her Finne esker du har funnet fram.

Jeg blir ikke å bygge en "egen" senter, men lage en vanlig stående høyttaler som skal brukes som senter. Jeg har vært inne på tanken å bygge et kabinett slik som du skisserer senter og teste ut. Både som senter og som L/R høyttalere, da var tanken å at alle kanalene skulle stå bak lerretet.

Hvilken avstand er det du får senter/senter mellom L/R?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal ihvertfall ha disse når jeg er ferdig med å bo i blokk, er jo en helt ekstrem høyttaler og til prisen er det jo et ran.
    Kult å ha høyttalere hvor 90% av prisen er kostadene på elementene, det kan man ikke si om vanlige butikkhøyttalere. TPL150H er jo helt genialt rett og slett....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Se her Finne esker du har funnet fram.

Jeg blir ikke å bygge en "egen" senter, men lage en vanlig stående høyttaler som skal brukes som senter. Jeg har vært inne på tanken å bygge et kabinett slik som du skisserer senter og teste ut. Både som senter og som L/R høyttalere, da var tanken å at alle kanalene skulle stå bak lerretet.

Hvilken avstand er det du får senter/senter mellom L/R?
    Utfra hukommelsen så er det i dag cc 305cm på KEF'ene (og i trekant til sweetspot). Det er nok også max hva jeg kan trekke ut før skråtaket lager problemer med inMiles.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Utfra hukommelsen så er det i dag cc 305cm på KEF'ene (og i trekant til sweetspot). Det er nok også max hva jeg kan trekke ut før skråtaket lager problemer med inMiles.
    Mine står nå med 303cm senter/senter og litt vinkel inn

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye rom har du igjen til sideveggene?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Hvor mye rom har du igjen til sideveggene?
    De står så og si i sideveggen i bakkant. Det eneste du må tenke på er at de bør stå min 30-40cm fra bakvegg, evt. dempe bakveggen godt.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Music Angel

Takker så mye for lånet at din MA, det var et veldig hyggelig bekjentskap.
    Rør lyden er absolutt noe jeg kan like sammen med mine Dynabel 2S.
    Ma spiller med en utrolig fin varme, samtidig som det er detaljer og med bra dynamikk.
    Den farger nok lyden litt, uten at jeg kan si at det plaget meg noe nevneverdig.

Jeg har vel hatt den her hos meg i rundt 3 uker, og jeg kan vel si at jeg ikke har spillt så mye musikk på lenge. Det var en fornøyelse hver gang.

Det finnes 100-vis av grunner for å kjøpe en, men det finnes også 2 grunner for å la være. For meg er det fjærnkontrollen, og det at den er litt i overkant eksponert for små barnefingre.

InConcert Miles:

Når jeg først hadde de flotte papp utgavene av InConcert Miles i bilen, så ble de lagt i garasjen for senere plassering, for å se litt på plassen bak lerretet hos meg.
    Det fine med varianten som du har laget, er at de er veldig enkle å flatpakke

Igjen: Tusen takk for lånet av Music Angel.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnet med at du ville finne MA'en interessant. Den har en forførende sound. Det begynner å bli såpass mange jeg har lånt den ut til som har konvertert til rør-tech at jeg vurderer å endre navn på den fra Music Angel til Music Temptress.

Mine inMiles "Portables" får sikkert et godt hjem hos deg også, så får vi se om de passer inn bak duken din i en eller annen justert form. Selv har jeg nok kommet til at jeg ikke kommer til å bygge, i alle fall ikke i denne runden. Hadde jeg hatt lydtransparent lerret, DERIMOT....

Side 88 av 106 FørsteFørste ... 8 18 28 38 48 58 68 78 84 85 86 87 88 89 90 91 92 98 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •