Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 87 av 106 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 ... SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 2103
    Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Står sikkert i tråden din dette, men spør istedet da jeg er litt lat i dag..

Hva er takhøyden din og lengden/bredden på rommet? og.. hvor høye er kneveggene?

Grunnen til jeg spør er vel egentlig at jeg lurer på disse kinostolene selv, men usikker på om det vil bli "overmøblert" hos meg. Men.. bildene dine syns jeg var ganske lekre og mener at noe tilsvarende ville vært mulig hos meg..

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er lat jeg også, tar tallene fra hukommelsen (som ikke altid er 100%):
    Ca mål er
    Bredde (til rockwool platene) 4,60m (5 meter til yttervegg)
    Lengde ca 6 meter
    Knevegger (ved rockwool plater) ca 90-100cm (ca 60-70 ved yttervegg)

Podiet som stolene står på har en bredde forran på ca 110cm, bak på 250cm - det er nok den minste bredden jeg vil anbefale. Høyden bak er nå 20cm men det ble for snaut, skal opp til 30cm for at sorteper-stolene ytterst bak skal være i fri sikt.

Intermediate dwdbard sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Mysen
    Poster
    594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble meget imponerende "Kokken"! gir virkelig inspirasjon til det prosjektet jeg skal til og begynne på.. Garasjen er under konstruksjon men er bare stender verk enda.

Ble virkelig lekkert med de røde stolene.

Stian

Active bergli sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    446
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg er lat jeg også, tar tallene fra hukommelsen (som ikke altid er 100%):
    Ca mål er
    Bredde (til rockwool platene) 4,60m (5 meter til yttervegg)
    Lengde ca 6 meter
    Knevegger (ved rockwool plater) ca 90-100cm (ca 60-70 ved yttervegg)

Podiet som stolene står på har en bredde forran på ca 110cm, bak på 250cm - det er nok den minste bredden jeg vil anbefale. Høyden bak er nå 20cm men det ble for snaut, skal opp til 30cm for at sorteper-stolene ytterst bak skal være i fri sikt.

Takker, husker du takhøyden også? Fra gulv til rockwoolplatene dine

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høyde, tja en 215-220cm. Det er ca 1 meter bredde over taket (rockwool platene).

Intermediate g-h sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,047
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for audiens i går. Koselig som alltid.

Ufattelig basstrykk, SVS'en gjor seg best på film

Kan skrive under på at det ser like bra ut i virkeligheten. Stemingen er knallbra!

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    g-h tipset meg forøvrig om at jeg burde skaffe meg et par DSPeaker Antimode 8033c, en til SVS'en og en til eD'ene.
    Jeg har én 8033c til alle mine 4 subwoofere i kinoen, og det fungerer utmerket. Hvorfor skal du ha en til hvert sett?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen din ser helt vanvittig flott ut, kokken. Sist jeg hørte den med KEF så spilte det ditto.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av g-h
    Ufattelig basstrykk, SVS'en gjor seg best på film
    Hva synes du og Kokken om eDene?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    Jeg har én 8033c til alle mine 4 subwoofere i kinoen, og det fungerer utmerket. Hvorfor skal du ha en til hvert sett?
    2 grunner.
    1 - Jeg har to uavhengige subutganger på reciever (og gjennom stereopre). Kan selvfølgelig bruke en utgang og et Y-ledd til.
    2 - Det ble meg fortalt at det var bedre teknisk løsning at en 8033c tar en sub(amp) og optimaliserer det systemet for seg enn å slå sammen. Hørtes fornuftig ut, men vet ikke selv - kanskje en mail til support hos produsenten kan gi svaret (anbefaling vil SELVSAGT være å kjøpe så mange som mulig, det gir beste resultat for firmaet ;-) ).
    Hva synes du og Kokken om eDene?
    De har potensiale nok til å bli stående, men du vet jo hvor jeg bor...

Samler forøvrig mot til å ta en fysisk kveld med flytterunder slik at jeg kan måle dem opp mot tuben på samme spot i rommet.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble meg fortalt at det var bedre teknisk løsning at en 8033c tar en sub(amp) og optimaliserer det systemet for seg enn å slå sammen. Hørtes fornuftig ut
    Så lenge en bruker flere subwoofere samtidig (slik jeg gjør), ser jeg ikke noe poeng i å dele opp. Det er "lyden" fra alle samtidig som må optimaliseres, ikke hvert sub(sic!)system for seg.

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge en bruker flere subwoofere samtidig (slik jeg gjør), ser jeg ikke noe poeng i å dele opp. Det er "lyden" fra alle samtidig som må optimaliseres, ikke hvert sub(sic!)system for seg.
    Tja, teoretisk sett bør vel subbene justeres individuelt for at de skal spille perfekt i fase mm (i sweetspot). I praksis er det vel kanskje slik at det er lettere å gjøre "all in one". Problemet oppstår dersom feks to av subbene står slik at de har tendenser til å kansellere hverandre. Da nytter det ikke å tune begge samtidig.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kalle Klovn
    Tja, teoretisk sett bør vel subbene justeres individuelt for at de skal spille perfekt i fase mm (i sweetspot). I praksis er det vel kanskje slik at det er lettere å gjøre "all in one". Problemet oppstår dersom feks to av subbene står slik at de har tendenser til å kansellere hverandre. Da nytter det ikke å tune begge samtidig.
    Alle mine 4 subwoofere er manuelt kalibrert på forhånd mht. fase og gain. 8033c-kalibrering kjøres i etterkant, og såvidt jeg kan lese og høre, justerer den "bare" noen peaks og forbedrer decay, den gjør ikke fasejusteringer (hos meg). Muligens ville den gjort det på et ukalibrert system, men det har jeg ikke tenkt å teste :-)

Intermediate Kalle Klovn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    628
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle mine 4 subwoofere er manuelt kalibrert på forhånd mht. fase og lydtrykk. 8033c-kalibrering kjøres i etterkant, og såvidt jeg kan lese og høre, justerer den "bare" noen peaks og forbedrer decay, den gjør ikke fasejusteringer (hos meg). Muligens ville den gjort det på et ukalibrert system, men det har jeg ikke tenkt å teste :-)
    I rest my case,
    Tor Elling Straff, djevelens advokat

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fra FAQ hos DSPeaker:

Can I use one Anti-Mode for multiple subwoofers?

One Anti-Mode can be used for any number of subwoofers as long as they have common signal.

If the two subwoofers have separate stereo signals, two Anti-Modes are needed.

Med to unike signaler ut fra reciever - to 8033c.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Kinoen din ser helt vanvittig flott ut, kokken. Sist jeg hørte den med KEF så spilte det ditto.
    Måtte bla litt i tråden din. Du er jo en skikkelig røver med kameraet og det er (hint,hint) på tide med noen oversiktsbilder der også...:-D

Jeg regner med det ser like strøkent ut som du får Klipsch til å lyde.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må slenge inn en kommentar om senter-stativet du har mekket deg, Kokken. Det ser svært bra ut!

Satt du bort lakkeringsjobben til noen andre?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker, svarte i tråden din samtidig som du skriver her, så vi kan samle dialogen en plass - over til din tråd...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må medgi at jeg er en analfabet når det gjelder å lese dimensjoner og klare å forestille meg hvor stort noe blir. Alt skrytet til tangenAVdesign InConcert Miles har fått meg noe nysgjerrig og jeg har hatt fingrene over 'kjøp'-knappen på elementene mer enn en gang. Det som bremset meg hver gang er at alle sier så STORE disse kassene er... Hmmm

I dag var det høstrydding i garasjen og der var det endel kartong/esker som skulle hives og en ide kom krypende. Lage noen mockup av pappen i samme fysiske størrelse som kabinettene og se hvordan disse passer inn i kinorommet mitt.

I tillegg til to fronter så er det selvfølgelig en senter i bildet, og da ble det tre kabinetter med samme dimensjon.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-garasjebygg-jpg

Allerede da første front var laget så ble det en liten aha-opplevelse. Disse er en solid størrelse på disse beistene :twisted:.

Hver av 'kabinettene' ble tredd over KEF'ene og så var det bare å sette seg ned og storflire.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-inmilesmockup1-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-inmilesmockup2-jpg

Jeg kan forstå at det er ganske greit å ha lydtransparent lerret. Det er bare såvidt at det er noe luft mellom senteren og bakken når den er plassert slik at jeg ser nedre kant av lerretet. Jeg satte ut en bluray for at en skal kunne se størrelsen.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-inmilesmockup3-jpg

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-inmilesmockup4-jpg

Skulle ikke tro at det var et lerret med bredde 205cm som er plassert i mellom :roll:

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig flotte høyttalere du har der!
    Finishen er upåklagelig og kan tenke meg til at lyden må være i en klasse for seg selv :lol:

Hehehe...

On-topic Blir litt spennende det derre...
    Er det mye de ligger på prismessig?
    Ser vel bare mer og mer at hvis jeg skal kunne gå ett skritt fra Det jeg har nå og opp, så må det bli DIY.

Side 87 av 106 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 97 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •