Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 86 av 106 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 2103
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Takk, da fikk jeg en viss sang på hjernen, ikke originalen, men Prima Veras versjon av "Du svake menneske".

Kanskje et mulig konstruksjonsmateriale for lerretsveggen din?

edit:
    [youtube]er7ZxVP1Pio[/youtube]
    Prima Vera er bare fantastisk bra.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    ...
    Bosch Rexroth AS , Norway

Auglendsmyrå 6, N-4016 Stavanger
    Phone: +47 5188 4477
    Fax: +47 5158 7946
    E-mail: firmapost@boschrexroth.no
    Security Violation - 03

Her er det i alle fall mye profiler og koblinger å velge mellom
    Security Violation - 03
    Joda, det er denne gjengen!
    Liten update siden sist uke, jeg har vært på servicetur på vestlandet en liten uke og ikke gjort så mye mer. Sendte dog en mail til Bosch Rexroth med forespørsel om litt priser og ikke minst om jeg som privatperson kunne handle hos dem. Sistnevnte var bekreftende og priser var selvsagt på forespørsel og avhengig av hva jeg skulle ha. Da får jeg prøve å finne ut hvilke deler puslespillet kan realiseres med. Skulle hatt en delekatalog i neven for slikt tar nødvendigvis litt mer tid via nettsøk.

Jeg har på den andre siden ikke gitt opp tanken om noen standard firkantjern i stål eller aluminium. Firkantstål og verktøy til bearbeiding har jeg lett tilgang på via en svoger som er medeier i et landbruks-service firma, så det er kanskje like greit å ta den løsningen.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bittelitt usikker, men jeg tror kanskje katalogen kommer på cd. Jeg har en del kataloger, men husker ikke om det var Bosch sine... jeg må sjekke på ze office. Hvis så er tilfelle så kan du selvfølgelig låne de.

Jeg vet jeg har kataloger fra Aluflex Systems AS, som også har det meste lagt ut hos SolidComponents.

DrE

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at det er lenge siden jeg postet noen fornuftige oversiktsbilder om hvordan det ser ut i det sorte hullet mitt.

W skulle egentlig ha photoshop'et litt for meg, men dere får ta de amatørmessige quick and dirty triksene jeg gidder gjøre så sent på kvelden.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-ed_kefxq-jpg
    eD og Kef i harmoni. Beauty and (half of the) the Beast.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-frontrekke-jpg
    I front. Begge eD'ene - en på hver ytterside. Har også prøvd å sette eD'ene på innside (mellom frontene og senter).

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kinobakfra-jpg
    Sett bakfra.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-pano800-jpg
    Hva gjør man når man ikke har vidvinkel nok? Tar mange bilder og gjør dem om til et panoramabilde: Jeg lar software sette dem sammen (helauto kjekt program). Her er det brukt 6 bilder (3 i bredden i to høyder) og resultatet er utrolig effektivt. Det ferdige sammensatte bildet er på hele 7545x4835, men jeg resizet litt til dette formålet.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kino_bak_rack-jpg
    Bak mot rack med elektronikk (og SVS tube).

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-headfi-jpg
    Kjøpte litt headfi fra Hellnoob, disse gleder jeg meg til å utforske på Benchmarken. Dog ikke med den SACD'en som tilfeldigvis poserte forran...

edit:Typo

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mange sub'er har du i kinoen din? Supre bilder, så utroligt digg ut å se film der :-D

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget flott dette, har ventet på noen gode bilder av rommet ditt! Ikke noe å si på kino følelsen her

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vakre bilder av en rå kino, Kokken!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert. Hvilket program brukte du til panorama-bildet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker alle sammen.
    Sitat Opprinnelig postet av Michaelsand
    Hvor mange sub'er har du i kinoen din? Supre bilder, så utroligt digg ut å se film der :grin:
    Skal vi se:
    3 stk 13" og 2 stk 12" (men disse er ikke koblet til pr i dag).
    Bruker eD'ene hele tiden (2x13") og supplerer med SVS'en til film.
    g-h var innom i dag og etter å ha snurret en film kjørte vi på med Peter Gabriel "Growing Up". Den var kort sagt svulstig når SVS var med.

Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Lekkert. Hvilket program brukte du til panorama-bildet?
    Det panobildet er laget med Autostitch (www.autostitch.net). Et knøttlite program, men utrolig dugende. Vi tok en solid knippe med bilder fra Gaustadtoppen i sommer og satte disse sammen til et massivt og imponerende utsiktsbilde. Husk bare å gå innom preferansene og si at du skal ha 100% bildestørrelse (default 10%). Sikkert mange andre program som gjør samme nytten, men dette har jeg sikkert brukt i 6-7 år. Stabler bildene automatisk, så du trenger kun å angi hvilke bilder som skal evalueres.

Når jeg ser på overnevnte pano-bildet, så kjenner jeg meg nesten ikke igjen:???:. Rommet ser knøttlite og overfyllt og på grensen til horerødt. OK, det er ikke det største, men dette representer i alle fall mer hvordan jeg opplever farger og mørket som en batcave representerer.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-kinostoler-jpg

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å i helsikken da mann Det va jo ikke forlite

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lekkert!!! 8)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flotte bilder Kokken. Det er noe eget med batcave og røde stoler

Skal jammen teste det autostich-programmet en dag, takk for tipset.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pene bilder Kokken.

Tenkte jeg skule svinge innom med MA en av dagene, er det mulighet for å ta eD´ne i nærmere øye/øre syn da?

Har 10-20mm sigma, om du ville prøvd med vidvinkel, i samme slengen....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er planlagt hjemme aller ettermiddager, men har 24h telefonvakt denne uka, så jeg kan bli kalt ut på kort varsel. Men bare ring/SMS når du tenker på å komme så tar vi det på strak arm.

Du har ikke skrevet så veldig mange bevingede ord om engelen i tråden din... hint...

Vi kan la objektivet vente litt, men takk for tilbudet :-). Fujifilm'en som jeg bruker i dag kan ikke bytte objektiv uten at jeg bruker baufil og gaffatape. Dog: Trykket på kjøp knappen på kamera i dag (Nikon) så da blir det å finne rett vidvinkel om en måneds tid.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det var f a e n til rå hjemmekino :-D

hvordan er surround høytalere plassert ? Ser surround back men ikke surround ?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    hvordan er surround høytalere plassert ? Ser surround back men ikke surround ?
    Jeg har en luriumløsning 8) som passer skråtak-kinoer bra!

På gulvet står det et par høyttalere som spiller oppover (AudioPro Qube). I tillegg til direktelyden (blå piler) så får jeg en refleksjon og difraksjon fra skråtaket i ca ørehøyde. Dette er vel en av de få høytalere hvor jeg IKKE vil dempe førsterefleksjonspunktet, heller utnytte det.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-surround-jpg

På siden av Qubene står det forøvrig 2 XTZ 12" som jeg har intensjoner om at skal spille mot bakre seterad i håp om at de også skal få litt bedre trykk.

g-h tipset meg forøvrig om at jeg burde skaffe meg et par DSPeaker Antimode 8033c, en til SVS'en og en til eD'ene. Tenker nok at jeg følger opp det rådet litt, men må lese meg opp der.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ahh, en Overland løsning :-D

Må trykke ganske bra også dette

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er planlagt hjemme aller ettermiddager, men har 24h telefonvakt denne uka, så jeg kan bli kalt ut på kort varsel. Men bare ring/SMS når du tenker på å komme så tar vi det på strak arm.
    Jeg må sjekke min (W´s) ukeplan, du hører fra meg.

Du har ikke skrevet så veldig mange bevingede ord om engelen i tråden din... hint...
    Har ikke tid til å skrive, hører musikk

Vi kan la objektivet vente litt, men takk for tilbudet :-). Fujifilm'en som jeg bruker i dag kan ikke bytte objektiv uten at jeg bruker baufil og gaffatape. Dog: Trykket på kjøp knappen på kamera i dag (Nikon) så da blir det å finne rett vidvinkel om en måneds tid.
    Jeg kunne selvsagt tatt med huset også, men siden du venter på nytt selv, så er det jo greit da...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Ahh, en Overland løsning :-D

Må trykke ganske bra også dette
    Rommet svinger såpass at rumperister er overflødig :-).

En liten forskjell mellom Overland og meg er at AudioPro Qube er designet for å stå på gulvet mens Overland har tatt en vegghøyttaler og lagt på gulvet, han er forøvrig ikke alene om det. Hvilken løsning som er best? Tja si det.

Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-audioproqube-bmp

Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Jeg må sjekke min (W´s) ukeplan, du hører fra meg.
    OK

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner til den følelsen at "jukseristere" er overflødig ja.

Men tror nok den kjennes bedre med E.D`s elementer

Side 86 av 106 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 96 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •