Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 84

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 84 av 106 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 ... SisteSiste
Viser resultater 1,661 til 1,680 av 2103
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jag jobbar i gamet med Övervakning, alarm och adgångskontroll och det blir mer och mer vanligt att man har ett alarm kopplat till ett vaktsällskap.
    Om inte för det fysiska man har i hemmet, men för familjemedlemmar.
    Nu är alarmsentraler såpass avanserade att man kan larma en del soner på natten om man vill. Samma på dagtid om man behöver det.

Här i området har det i de sista veckorna varit en del trafik av fanskap. En provade bryta sig in hos naboen där hans dotter ligger och sover (7 år). Hon sov, som tur vad hemma hos en kompis den natten, men tänk er ett scenario där dottern ser en innbottstjuv rätt i ansiktet mitt i natten.....

En annan granne fick besök mitt på dagen då de hade bytt dörr och lås. Det nya låset var man tvungen att vrida nyckeln 360 grader medans det gamla låste man, vred tillbaka lite och ut. De gick alltså utan att dörren var låst och en karl på olagliga rusningsmedler gick och drog i alla dörrar tills han fant en som var öppen. Tänk om det hade varit barn hemma och att man gör saker i en annan del av huset feks..herregud. Rart man har golfklubbor och basebollträ liggandes på strategiska ställen hemma.....

Han fryde sig inne i huset och åt av det han kom över av mat, snacks, godis och allt möjligt. Fant IKEA kassar och började fylla de med allt i från nagelsaxar till mobiltelefonladdare, drack lite brus ur kylen och fortsatte. En nabo såg han och polisen kom en halvtimme senare och tog han. Huset såg inte ut. Det var som om någon skulle flytta ut.

Saken är, de blir bara värre och värre sedan polisen inte har manskap till att straffa de hårt nog. Ett alarm och några magnetkontakter till dörrar hjälper långt, vare sig du bor i hus eller lägenhet. Video däremot är lite svårare då du inte får lov att ha videokamera vart som helst.

Jag är glad att du fick din utrustning i fred Kokken, men desto gladare att dina familiemedlemmar inte hamnade i vägen.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde jeg hatt et rom som ditt ville jeg nok brukt endel penger på sikkerhet ja!
    Fant derav noen kule "spion" gadget som hadde passet!

For en hver som skal inn på rommet:
    Wholesale Hand Held Metal Detector - Extra Sensitive Setting

Kan alltid være sjekk!:
    Portable GPS + Mobile Phone Jammer - 10 Meter Range

Ansikt scanner:
    Facial Recognition Time Attendance System

Og selvfølgelig fingerprint scanner:
    Fingerprint Time Attendance Access System with Data Recording

Også et par harmløse lasere som lyser opp rommet når ingen er der:
    Ultra Power 200mW Green Laser Pointer + LED Torch Light

Vis man først kommer seg igjennom alt over, så tør man ikke å bryte laserene ihvertfall!
    Min tråd

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje dumt spørsmål men hvor lagrer man det kameraene tar opp? PC?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pc kan brukes til å lagre opptakene. En kompis av meg bruker ett program i Linux som tar 1 bilde med webcam vært sekund (tror han kan stille det), hvis det ikke er forandring i bilde. Så sletter pc'n bilde. Er det forandring i bilde, så lagrer den den. Men i noen systemer bruker du fks: tv til å se på kamerat, og da har du ofte en ekstra boks som tar vare på opptakene.

Har ikke så god peiling på dette.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lagringen skjer på en skjult boks, egentlig en NAS med (hos meg) en halv terrabyte disk. Lagrer video fra "deltabilder" i lav oppløsning, dvs når logikken oppdager endring i bildeinnhold samt 1 bilde med maks oppløsning pr sekund. Deltabildene brukes kun til å tidsstemple slik at en lettere kan lete opp stillbilder med høyere oppløsning.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller rett og slett lage en liten Clas Ohlson felle
    [YOUTUBE]dsNBdBvRBLY[/YOUTUBE]

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Kanskje dumt spørsmål men hvor lagrer man det kameraene tar opp? PC?
    Satte nettopp opp et utrolig billig og effektivt kamera kjøpt på ebay for en slikk og en ingenting. Det kan poste til FTP, eller mailserver, det kan settes opp til å poste ved bevegelse, eller på gitte tidsintervall. Det kan også kobles til eksisterende alarm-anlegg, i og med at det har en trigger-utgang.

<Link>

Med en automasjonskontroller som hjerne i heimen (f.eks Crestron) kan man lage scenariorer som i det minste vil forvirre den hardeste kriminelle. Trenger jo ikke ha ei bikkje når anlegget bjeffer på 115dB?

Last ned det heftigste bjeffet du finner på nettet, lag en trigger-løsning og en makro som starter jævelskapet (bjeffingen).

Like avskrekkende, spiser mindre og slevjer ikke på teppene!

DrE

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor midt i sentrum.
    Sover med en 5-batteriers (D-cell) maglite ved siden av senga til enhver tid.

Har tilgode å oppleve innbrudd (heldigvis). Men har opplevd å blitt frastjålet diverse fra innkjørselen og hærverk på bilene mine.

Bevegelsekamera er på vei inn

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved kjøp av en enkel PLS så kan man lage mye morro når det kommer til innbrudds-alarmer og skremming.

DrErling sin ide er jo meget brukbar.
    Man kan også benytte seg av lys. Monter opp flom-belysning i hagen som er ganske grett skjult. Om alarmen utløses så tenner flombelysningen og lyser opp det som måtte være.
    En blender med kraftig lys kan også monteres på tak o.l, slik at man ser at alarmen går.

Evt så kan man kjøre stille alarm i starten, og trigge enkelte lys inne i huset som gjør at det virker som at noen er hjemme. Om man har mulighet til det såklart.

Generelt mye morro man kan ha på denne fronten =)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flombelysning er i værste fall å gi slampene et godt arbeidslys midt på natta, men en vri på den er å sette opp en høyeffekt stroboskop-lampe. Et hemningsløst blikkfang og vannvittig frusterende å jobbe i slikt lys.

Da jeg var ung og hadde rånebil monterte jeg en 12V strobo i kupeen. Bilen så og hørtes ut som et diskotek, og engang alarmen gikk i vranglås var det et pes å være inne i kupen for å prøve å finne bug'en.

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Flombelysning er i værste fall å gi slampene et godt arbeidslys midt på natta, men en vri på den er å sette opp en høyeffekt stroboskop-lampe. Et hemningsløst blikkfang og vannvittig frusterende å jobbe i slikt lys.
    Dette høres jo ut som en plan, da finner man jo pakket liggende og vri seg i epilepsikramper... Men spøk til side, utrolig kjipt å høre om dette, får håpe at det bare var falsk alarm og en systemhikke, slik at du ikke har noe å frykte...

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken

Da jeg var ung og hadde rånebil monterte jeg en 12V strobo i kupeen. Bilen så og hørtes ut som et diskotek, og engang alarmen gikk i vranglås var det et pes å være inne i kupen for å prøve å finne bug'en.
    Et lite "spionkamera" med en innfelt skjerm på utsiden av døra hvor de får et bilde av seg selv på skjermen etter noen sekunder kan kanskje avskrekke.
    (skjermen er selvsagt dekket med pleksiglass på utsiden)

Eller rett og slett kjøpe deg en slik og koble til

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paalab
    Et lite "spionkamera" med en innfelt skjerm på utsiden av døra hvor de får et bilde av seg selv på skjermen etter noen sekunder kan kanskje avskrekke.
    (skjermen er selvsagt dekket med pleksiglass på utsiden)

Eller rett og slett kjøpe deg en slik og koble til
    Den siste der var ikke så dum. Men de er lette å lure somregel. En hanske og man merker det somregel ikke engang.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Livet går videre og et prosjekt jeg har tenkt på siden den tid kinostolene ble montert, det er å lage til en racing seat variant koblet rett til selve foten av kinostolen(e) i første rad. Dette er inspirasjonen:

Kokkens &quot;slowfood&quot; kino &amp; 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-racing_chair-jpg

Jeg trenger ikke stol og rammeverk og skreller en ned konstruksjonen litt så har jeg en grov skisse slik:

Kokkens &quot;slowfood&quot; kino &amp; 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-diy_rac-gif

Bakre tverrbjelke ser jeg for meg at skal kunne settes fast i føttene til kinostolene (se bilde under fra monteringen) med en eller annen form for brakett og låsepinner.

En forutsetning for å lage dette er å finne rett dimensjon på materiale. Paalab, dette er nok du ekspert på ;-).

Hva finnes av standard stålrør (firkant eller runde) hvor to dimensjoner passer inn i hverande og kan benyttes til "slide"-bevegelse?

Jeg ser for meg to plasser hvor jeg ønsker å kunne justere rammeverket. Lengden i bakkenivå for å tilpasse beinlengde, på skissen vist forran rattstamme, men kan like mye være etter rattstamme før "fotskammel". I tillegg høyde og dybdejustering av rattstamme. Girskifter er eget designprosjekt hvor jeg tror det må ende opp i en brakett som passer koppholderen, men det får komme dersom dette tankespinneriet mitt ender opp i noe konkret - DET kan være utfordring nok i første omgang.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg få bestille en sånn av deg når du får prototypen ferdig og har startet serieproduksjon?

Har akkurat samme problemet selv. Nå har jeg bare montert rattet på en del av et slaktet databord fra Europris, og det ser ikke ut, samt at det er vinglete og jeg bare venter på at hele stasen skal knekke sammen i en skarp unnamanøver...

Det skulle vel ikke trenges altfor kraftige materialer skulle man tro? 25 mm firkantstål elns? Paalab har sikkert innspill.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Kan jeg få bestille en sånn av deg når du får prototypen ferdig og har startet serieproduksjon?
    Hvis jeg lager og det funker så legger jeg nok ut dimensjonenen her. Tror ikke jeg er serieproduksjonstypen - mye mer gøy å drive med brainstorming og prototyper. Skjønt, mulig at jeg kan lage opp en serie og selge via AVShop... :-P
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det skulle vel ikke trenges altfor kraftige materialer skulle man tro? 25 mm firkantstål elns? Paalab har sikkert innspill.
    Det burde være MER enn kraftig nok, så er spørsmålet om det er et standardjern som passer rett inn i hulrommet på 25mm...

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, oi, oi..... Dette blir stilig.....

Du bør lage 2 stk, en på hver side framme.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som er kritisk er jo vinkler, avstander og justeringsmuligheter. Det hadde definitivt vært elegant å hatt en løsning man kunne skjøvet inn under sofaen eller en lenestol (for oss som har det) når den skal brukes.

25 mm firkantstål bli kanskje i kraftigste laget... Man skal jo kunne flytte på den også... 8)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Oi, oi, oi..... Dette blir stilig.....

Du bør lage 2 stk, en på hver side framme.
    Takker, men vennligst juster første setning til "kan bli" så er vi nok mer realistiske.

2 stk - der kom du meg i forkjøpet. Jeg vil tro at jeg bare kjøper en stk Logitech G27, men det kan jo komme likesinnede på besøk :-) Da kan midtre stol være fysisk buffersone.:twisted: Jeg prøvde slike stoler på en tur til Troll C platformen og ble litt hekta. Og så så jeg et par av de faste på platformen som var litt distraherende på hverandre da de kjørte om kapp. Litt knuffing i setene kan man si.

Side 84 av 106 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 54 64 74 80 81 82 83 84 85 86 87 88 94 104 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •