Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 83

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 83 av 106 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 ... SisteSiste
Viser resultater 1,641 til 1,660 av 2103
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Heldigvis gikk det din vei Men jeg blir like forbanna vær gang jeg leser slik. Det finnes sånt pakk over alt. Hardt arbeiderne folk ikke kan få lov til å ting i fred. Jeg skjønner veldig godt at du ikke er så hypp på å kjøre demo og slike ting frem over. I alle fall når det kommer til nye folk som du ikke har truffet før ( så takk til dere jævlar som prøvde å bryte dere inn til Kokken. Nå min mulighet til å oppleve demo der rundt 2%).

Nå jeg kommer ned igjen (uheldigvis noen år til) så satser vi på å kjøpe hus/leilighet. Blir det hus da får jeg kinorom, blir det leilighet, så blir det stue kino. Og da kommer jeg til å prøve få til Avtreff med de som er rundt i Stavanger området.

Så mitt råd er at de nye (og fremmede) som vil på demo hos deg, at du får fks komme på besøk hos de først eller noe sånt. DU må gjøre noe for å sikre deg og ditt utstyr fra å falle i feil hender.

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg forstår skepsisen din, men tror likevel at dette er folk som ikke visste hva som befant seg innenfor.
    Hadde det vært folk som vet om kinoen din fra forumet så hadde de tatt seg inn uansett alarm eller ikke.
    I mitt distrikt så plages vi veldig på denne årstiden av østeuropeere som stjeler alt dem kommer over før de drar hjem etter å ha "jobbet" her i sommer.
    Liker ikke å henge ut folkegrupper men dette er desverre realiteten.

Intermediate paalab sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd om det er slik du antyder, at det er noen med uærlige hensikter som har prøvd seg. Godt at det gikk bra!
    Er nok lurt å rette et kamera i riktig retning, ja!

Men det er jo ikke umulig at det er noen tilfeldig forbipasserende som har "hørt" huset ditt. Du har vel ikke laget bunkers så vidt jeg husker. Det er jo veldig vanskelig å lyddempe bass, så denne kan jo høres på kanskje flere hundre meters avstand. Så det kan jo selvsagt være andre utenforstående som har snust litt rundt.

Men det finnes nok de som bruker avforum til å skaffe seg informasjon også dessverre :-(

Alarm og videoovervåkning er nok tingen!
    Eller et skikkelig beist av en vakthund 8)

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper virkelig det var en detektorfeil eller noe sånt, eller det kan jo være noen unger i nabolaget som har hørt rykter om kinoen, det kan også være noen omreisende kjeltringpakk som sjekket døra i håp om å finne en bod med dyrt verktøy. Det finnes ikke grenser for hvor frekke folk kan være. Jeg har selv opplevd å ha blitt frastjålet en bærbar PC i 1. etg i et kontorlokale mens jeg satt i 2. etg og spiste lunsj, kun 10 m unna. Kjeltringen hilste til og med på noen som stod utenfor inngangsdøra og røkte. Slå den!! :evil:

Det vil jovære veldig synd om man må lukke dørene for forummedlemmer som man "kjenner". Men selvsagt er det jo mye heftig utstyr som presenteres her inne, så det er jo en enkel sak å registrere seg og få tak i adresser Men det er fint at du nevner det, man må kanskje tenke på noen forhåndsregler for hvem som får komme på besøk. Vurdere antall innlegg, sjekke hva vedkommende skriver osv. dersom man er usikker.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kommer til sør Rogaland igjen, så kommer jeg til å foreslå fks: treffes over kaffe/pils (velg selv), eller at jeg ønsker å komme til den personen først. Self er det noen jeg føler at jeg kan stole på alt her inne. Men holde de kortene tett inntil brystet.

Du må få satt opp ett kamera som filmer/tar bilder av noen vinkler til kinoen.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Jeg forstår skepsisen din, men tror likevel at dette er folk som ikke visste hva som befant seg innenfor.
    Hadde det vært folk som vet om kinoen din fra forumet så hadde de tatt seg inn uansett alarm eller ikke.
    I mitt distrikt så plages vi veldig på denne årstiden av østeuropeere som stjeler alt dem kommer over før de drar hjem etter å ha "jobbet" her i sommer.
    Liker ikke å henge ut folkegrupper men dette er desverre realiteten.
    Det er hvertfall noen østeuropeere som er veldig ærlige tross alt. Signaturen til nicket Polakken her på AVF sier følgende:

:!: Er av utenlandsk opprinnelse, skriver derfor elendig. Og eneste grunnen til at jeg bruke avforum er for å finne steder jeg kan gjøre brekk. Peace!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    I går kveld var vi på besøk hos gode venner da det kom telefon fra vaktselskapet ca kl 0100 - Innbruddsalarm hadde slått ut på sone "Garasje", dvs kinorommet mitt. Vekter ble sendt ut og heldigvis var alt inntakt. Jeg vet at dørsensoren er såpass følsom at dersom noen prøver å dra litt hardt i låst dør, så kan den trigge en alarm. Jeg gjetter på at noen har dradd i døra og prøvd å komme seg inn, men uten hell. :evil:

Vi har et par videoovervåkningskameraer på eiendommen, men ingen som står i den retningen. Det blir nok endret i dag.

Jeg har alltid vært ørlite betenkt med å legge ut for mye informasjon om beliggenheten av kinoen min her på forumet. Dog: Etterhvert har det jo vært endel besøkende så ukjent er den nok ikke lenger. Jeg håper alle som har vært her på besøk (hos meg eller andre) viser såpass diskresjon at de IKKE forteller til gud og hverman hvor vi medlemmer bor. Det kan selvfølgelig være en tilfeldig slamp som har streifet rundt og bare sjekket alle dører, så jeg skal være forsiktig med å mistenkeliggjøre AVforumets medlemmer. Allikevel spinner tankene og selvfølgelig er jeg nå i dag mer skeptisk på å kjøre demoer og åpne besøk.
    Det er utrolig kjedelig når ting som dette skjer, og man blir veldig usikker til å i det hele tatt invitere folk hjem på demo. Jeg vet forøvrig også om folk som har blitt tvunget av forsikringsselskapet til å fjerne info om egen kino, blant annet ehr på AVforum. Synd at noen kun er ute etter andres eiendeler.
    Godt at du hadde alarm da.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det der er creapy greier.

trist hvis det er noen av avforum's medlemmer som har "forsnakket" seg.

tips: 220v i dørhåndtaket burde sette en støkk i uvedkommende
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 47", LG Blu-Ray, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-A 2010, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One, LG 65", LG Blu-Ray, Sonos, MediaPc, Chromecast

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    folk som har blitt tvunget av forsikringsselskapet til å fjerne info om egen kino, blant annet ehr på AVforum.
    Godt at du hadde alarm da.
    Seriøst? Har de blitt tvunget til å fjerne info om sin hjemmekino fra Avforum? Jeg snakket med forsikringsselskapet vårt om å forsikre mitt anlegg (nå er det ikke så high tec som mange har her inne), fikk da beskjed om å ta vare på alle kvitteringer på utstyr, film, cd-plater alt som kunne linkes til hjemmekinoen måtte jeg ta vare på. Og oppbevare en annen plass en hjemme (litt OF, men,men).

Men at de går ut og sier at fjern all info om utstyr fra fks: Avforum, det har jeg aldri hørt om før.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det vanlig med kameraer og alarm med flere soner idag?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cybervison: Ja jeg tror det. Mange jeg kjenner har det. Flere venner av meg og svigers har det.

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedelige greier dette her. Heldigvis kom ingen inn.
    Du får montere en el. lås, som du kun kan åpne fra huset.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Framtidige treff så møtes dere 1-2 km ifra huset, setter bind for øynene på alle deltagere, fylle opp en buss og så kjøre de til huset og leie de inn før bindet fjernes :P

Intermediate Spiff79 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Stavanger
    Poster
    1,762
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å få den telefonen fra vaktselskapet er lite kjekt. En føler seg rimelig hjelpesløs der og da. Fikk selv telefon fra mitt selskap nå i sommer om at alarmen hadde løst ut, og da var jeg på reise. Det virket som laaaange minutter fra telefonen kom til jeg fikk info om hvordan ståa var i heimen.
    Nå kan ikke mitt utstyr sammenlignes med Kokkens, mitt er vel litt mer "hvermansen" utstyr , men alikevel høyt elsket.

Nå er vel realiteten slik at å ha alarm ikke lenger er noe garanti mot fremmed besøk. Denne yrkesgruppen lever av å ta seg inn i andre sitt hjem å forsyne seg, og med grundig overvåking i forkant av brekket trenger de ikke mer en noen minutter før de ferdig og utstyret er pakket i bilen

EDIT: Det var falsk alarm

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Framtidige treff så møtes dere 1-2 km ifra huset, setter bind for øynene på alle deltagere, fylle opp en buss og så kjøre de til huset og leie de inn før bindet fjernes :P
    Jeg hadde blitt forferdelig skeptisk hadde jeg kommet til en slik kino-demo.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kinoen ligger på Guantanamo-basen :-)

For meg ser dette ut til å muligens være en non-event, Kokken, men å få plassert et kamera i riktig vinkel vil nok være betryggende. Samt noe sånn:

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt inntrykk av forums-medlemmene som har vært på besøk er så godt som utelukkende positivt. Jeg har av natur en naivt god tro på mennesker til det motsatte er bevist. Når det har dukket opp likesinnede her hos meg så er det jo for å få inspirasjon og en mulighet til å erfare utstyr en ellers har vanskeligheter med å få opplevd. Sondering med hensikt å foreta røvertokt - det håper jeg virkelig ikke noen holder på med.

Jeg har lurt på om denne har vært teknisk falsk alarm, men det vil å så fall være første gang at systemet har hatt hikke. Dog: En gang må være første.

En samtale med en nabo avslørte at for noen uker siden så var det fremmedfolk som sprang rundt i nabolaget (inkl. vår eiendom) midt på natta. Etter å ha våknet av lyder observerte naboen at en person kom ned fra en leilighet hvor beboer var bortreist, løp deretter over gårdsrom og hoppet ned i vår hage og forsvant ut av syne. Det er mao svineri som streifer her og i stedet for å sette opp et ekstra kamera så vurderer jeg å rigge opp en gammel hagle med snor til avtrekkeren - ladet med grovt salt og pepper... og chili ...og hvitløk.:twisted: Men da må jeg lære opp katta at den ikke bør oppholde seg rundt kinoen. Katta burde kanskje vært byttet ut med ei grovtanna vaktbikkje.

Som tenåring hadde jeg følgende skilt på døra til gutterommet:
    "Beware. Trespassers will be shot. Survivors will be shot again"
    På tide å hente det frem igjen.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Utrolig synd at ymse "bander" fra inn- og (mest?) utland ser ut til å forstyrre den unike Skandinaviske "åpne" modellen, der alt av adresser, telefonnumre og selv inntekt står åpent for alle som måtte ønske å se... I USA, der jeg tilbringer en del tid, er jo "gated communities" stadig vanligere, med store gjerder og vakter som påpasser at uvedkommende ikke tar turen inn. Jeg vil jo absolutt påstå at vår modell er langt mer behagelig - og ikke minst BILLIG å forholde seg til, så la oss håpe at det ikke blir nødvendig å gå i retning overvåkningskameraer på hvert et hjørne og hagle fulladet med pepper klar for action...

Når det er sagt tror jeg ikke demoer her på forumet bidrar i den ene eller andre retning hva angår potensielle innbrudd, og at forsikringsselskaper skal ha sagt at en ikke får lov å legge ut presentasjoner her på forumet stiller jeg meg sterkt kritisk til - i så fall får de også ringe ligningsmyndighetene og be de fjerne skattelistene...!

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Som tenåring hadde jeg følgende skilt på døra til gutterommet:
    "Beware. Trespassers will be shot. Survivors will be shot again"
    På tide å hente det frem igjen.
    Priceless!

Kjedelig med slike hendelser!
    Får håpe det var som hellnoob sier en "non-event"

Intermediate ambiance sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    2,849
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjedlig hendelse. Men takk og lov det gikk bra!

Her hos oss har vi sensorer over hele huset samt knuse alarm. Fordelen med alarm kan jo være en vekter på stedet, men itilegg kan man få beskjed om alarmen har blitt trigget til personlig telefon. Smart

Men å mistenkelig gjøre de du har hatt på besøk kan jo være dumt!? Kanskje det til og med var en feilmelding? Rett kamera mot inngansdøren til kinoen din, og overvåk bedre på den måten.

A.

Side 83 av 106 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 73 79 80 81 82 83 84 85 86 87 93 103 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •