Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A - Side 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 80 av 106 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 ... SisteSiste
Viser resultater 1,581 til 1,600 av 2103
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Denonbuster
    Grattis, det blir sikkert skikkelig gang i garasjen din nå

Hvis du går for en til har vi faktisk mulighet for en skikkelig "side by side" test med eD´ne mine.
    Det hadde absolutt vært interessant for forumets lesere å kunne sette disse to produsentene opp mot hverandre, både med en og med 2 Ultraer mot din "pakkeløsning".

Nr 2 for meg er et tidsspørsmål. Forhåpentligvis klarer jeg å karre til meg en brukt til men i "værste" tilfelle så må jeg bruke feriepengene på en ny fra LSound... ;-)

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Nr 2 for meg er et tidsspørsmål. Forhåpentligvis klarer jeg å karre til meg en brukt til men i "værste" tilfelle så må jeg bruke feriepengene på en ny fra LSound... ;-)
    Kjenner ingen som skal til oslo området da, har en til salgs .

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se der ja, blir nok sus i serken nå. Gratulerer!

Et traust valg kanskje

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Se der ja, blir nok sus i serken nå. Gratulerer!

Et traust valg kanskje
    Jeg klarer å få rommet til å svinge med 2 XTZ'er, selv om jeg presser dem litt hardt. Med tuben så skal det bli interessant igjen å få sjekke Richters skala på lokalplan. Gulvet svinger godt på noen dype enkeltfrekvenser.

Traust, ja, denne stien er godt opp av mange på forumet allerede. Så alt annet enn banebrytende.

Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Det var den avstanden ja, kjenner mange som kjører i vestlandsretning, men få som kjører østover. En annen ting er om de som kjører har plass til et rør - det tar "litt" plass i en personbil. ;-) Mulig at jeg tar en tur østover i tidlig sommerstid med tilhenger, jeg har et annet "rør" som må til en ekspert for total restaurering. Kanskje jeg kan montere et 12.2 element i bunn hvis det viser seg at ovnen ikke kan brukes som ovn mer...
    Kokkens "slowfood" kino & 2Ch *** Shanling SLM-A40 MkII / 50W klasse A-15012010242-jpg

Intermediate Denonbuster sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi ordner greit en sammenligningstest, men bare hvis du er med å flytter beistene mine opp av kjelleren.

Hva med XTZ´ne? Skal de selges?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi ordner greit en sammenligningstest, men bare hvis du er med å flytter beistene mine opp av kjelleren.
    ...eller et par rør i din retning, etterhvert, we'll see...
    Kanskje, men det frister å prøve litt diverse oppsett for å sjekke om de kan gjøre nytten på andre måter. I utgangspunktet så er verdien av dem større for meg enn det jeg vil få for dem på bruktmarkedet.

Jeg ser for meg to scenario hvor de kan bidra:
    - Sette dem bak i hvert hjørne for å se om de kan hjelpe på å få en jevnere respons i hele rommet. Selv om jeg prioriterer sweetspot, så har jeg 6 andre sitteplasser som gjerne vil ristes.
    - Supplement til senter. XQ50c er IKKE noe dypbassmonster og kan gjerne ha godt av å få litt bidrag.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Om den holder ut 1 uke til, samt lønna mi er nogenlunde 1.mai, så kan vi muligens få til en deal .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Om den holder ut 1 uke til, samt lønna mi er nogenlunde 1.mai, så kan vi muligens få til en deal .
    Hehe.. Ultra'er er sjelden lenge på brukten uten at mailboksen går termisk.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Med tanke på vekten burde det vel strengt tatt være Kokken som tar med seg sine heller enn at du skal dra på de hvertfall dobbelt så tunge eD

Blir spennende med en sammenlikning snart!

Merker godt at mange gjør:
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Et traust valg kanskje
    Da der har vert flere intresserte i mine eD, men enn så lenge står de nå her i stillhet.

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har glist bredt etter "OK, det dukket opp en SVS PC-13 Ultra på..." .

Gliset strakk seg ett hakk lengre etter "Jeg er glad i symetri..." når jeg skjønte at du ville ha to...

Apropos Richters.... Bør jeg begynne å bli redd for min egen grunnmur? Jeg bor jo ikke _så_ langt unna...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Da der har vert flere intresserte i mine eD, men enn så lenge står de nå her i stillhet.
    En skjebne jeg er nokså sikker på at de ikke fortjener!

Sitat Opprinnelig postet av DrErling
    Apropos Richters.... Bør jeg begynne å bli redd for min egen grunnmur? Jeg bor jo ikke _så_ langt unna...
    Tja, jeg vet jo hvor du bor og ettersom jeg har hatt en del av barndommen min samme område: Da vet jeg at det er en ikke ubetydelig andel leire i grunnen. La oss håpe det ikke blir kvikkleire når jeg tuner sub'ene . På tide at du kommer deg over i det nye huset - har du begynt/igang/ferdig med å bygge?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skjebne jeg er nokså sikker på at de ikke fortjener
    Nei jeg syns jo ikke det, men langt ifra like lette å selge som SVS, CV, Klipsch, XTZ og NAD hvertfall
    Håper noen snart tørr å teste de virkelig store eD snart jeg da

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...har du begynt/igang/ferdig med å bygge?
    Nei, tomta er bare parkeringsplass for TS-lastebiler for tiden. Forventer ikke noe fremgang egentlig før slutten av sommeren. Huset er ikke ferdig før om ca 1 år.

Leire der og selvfølgelig

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe liv her?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, hvis man følger NASA sin definisjon på liv så er det plenty. NASA ser på gamle steiner og finner fosiler av mikrober. Der er i ferd med å bli fosil av meg også ;-) men kanskje kommer høsten krypende og da rister jeg meg nok løs.

Skjønt, om det ikke er noe som skjer fysisk (i kinoen), så er jeg i planleggingstadiet for hva jeg skal tusle med til høsten. i hovedsak er er det akustikk jeg tenker på. Etter kinostolene kom på plass, da endret rommets karrakter seg en smule og desverre i negativ retning i hva jeg hadde med en toseter sofa.

Det medfører at jeg kommer til å juster posisjonen på seteradene slik at de kommer en snau halvmeter fremover. Jeg har målt frekvensresponen i 10 cm punkter i aksen/midten av rommet +/- 1meter fra sweetspot. Litt lenger frem er det bedre enn nå, men med forbehold hva flyttingen av stoler + podier gjør med responens i rommet.

I tillegg opplever jeg at kinostolene demper mer enn den gamle sofaen, så jeg kommet til å fjerne noe av dempingen jeg har i bakveggen. RT60 målingene bekrefter dette. På det fremtidige Sweetspot er målingene litt lavere enn target. Mulig jeg at jeg kombinerer dette med en form for diffusor løsning - er i tenkestadiet ennå. 1. refleksjonspunktene i skråtaket skal også dempes. Jeg har avventet dette til jeg har spikret sweetspot.

Selvsagt har jeg også på planene å sørge for at subwofferløsningen i front har symetri... :-D Trond har desverre bestemt seg for å beholde sin Ultra tube og om et par uker er ferien på hell - da må jeg ha bestemt meg for hva jeg skal gjøre videre.

Ellers kan jeg nevne at Onkyoen ikke har likt seg videomessig i siste show :?. Etter en halv film ("Bolt" denne gang) så frøs video-kortet signalet i halv interlaced mode (halvparten av linjene viste) selv om den skulle vise 1080p24... Mulig at sommervarmen ble for dryg. Har satt opp ekstra kjøling og skal teste en gang til for å se om det var et tilfeldig hickup eller om det ligger en reklamasjon/reparasjon på Onkyoen.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers kan jeg nevne at Onkyoen ikke har likt seg videomessig i siste show :?. Etter en halv film ("Bolt" denne gang) så frøs video-kortet signalet i halv interlaced mode (halvparten av linjene viste) selv om den skulle vise 1080p24... Mulig at sommervarmen ble for dryg. Har satt opp ekstra kjøling og skal teste en gang til for å se om det var et tilfeldig hickup eller om det ligger en reklamasjon/reparasjon på Onkyoen.
    Jeg hadde sjekket nærmere på dette punktet! En kamerat av meg har allerede hatt to innsendinger av siste Onkyo receiver serie.

DrE

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Elemental Designs P7s-650

Vi får se om det var et enkelttilfelle eller om Onkyoen har fått en psyke :?.

Uansett blir det duket for duell igjen. Broder'n var en tur innom Oslo og da kom jeg på at AjSelj muligens fremdeles hadde Elemental Designs P7s-650 for salg. Det er de ikke nå lenger. Derimot er de lastet på en bil på vei hit (etter hvert). Hvis de yter slik vi alle drømmer om, da er i alle fall symetri-delen i front løst igjen.

Kanskje fremtidig sub-oppsett er denne konfigurasjonen:
    eD'ene i front, en i hvert hjørne fremme
    XTZ'ene bak i hvert hjørne
    SVS'en bak i midten
    Det skulle bli 3 x 13" og 2 x 12" og forhåpentligvis trege sikringer...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis Kokken, spennende å høre hva du syns om de, også sammenlignet med den portede versjonen jeg selv besitter. Jeg har stor tro på den lukkede løsningen, med dobble kasser. Det er nok ganske plasseringsvennlige.

Når dukker disse opp?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er nok her til helga, men det er nødt til å bli regnvær før jeg prioriterer å sette dem opp i rommet. Holder fremdeles på med å ommøblere hage og terrasse.... Skjønt det med regn pleier ikke være det helt store problemet her i distriktet ;-)

Edit: Et bilde må jo til

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    2,513
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig at du tok det bildet.
    De som står langs sideveggene er faktisk mine. Da jeg fikk levert mine, var det det eneste paret som var bygget, og det er disse som er på bildet her.

Det er ikke umulig at de 2 som nå står hjemme hos deg, også er på bildet.

Været: Noen ganger er det faktisk helt feil med sol

Side 80 av 106 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 76 77 78 79 80 81 82 83 84 90 100 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •